mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
****
Avatar użytkownika

Posty: 1741
Dołączył(a): 16.03.2009
Offline
PostNapisane: 12 gru 2011, 20:35 
Cytuj  
sula napisał(a):
Mendol napisał(a):
pve tez dawalo rade.
zreszta to byla jedyna gra w 'naszych' czasach, gdzie mozna bylo byc bogatym robiac tylko pvp.

Nie no spoko, tylko pytanie jest - czy w DFO grają ludzie, którzy nie uczetniczą w PvP? Czy ktoś skupia się na crafcie, socialu albo PvE?
Grają jacyś ludzie skupiający się na RP?

Czy jest to tylko jeden wielki gank i siege fest?

Bo w UO fajne było to, że było kilka grup ludzi, a każda z nich robiła różne rzeczy w imię zasady dla każdego coś miłego.


To celna uwaga(a nie "buhahah, że co"), każdy open pvp mmorpg potrzebuje crafterów i graczy pve. W końcu wilki by umarły zgłodu jakby nie było owieczek(bez, obrazy dla crafterów);). Pozatym Ci gracze tworzą klimat, a DFO to faktycznie taki gnakfest :(

****
Avatar użytkownika

Posty: 1247
Dołączył(a): 2.09.2008
Offline
PostNapisane: 12 gru 2011, 20:37 
Cytuj  
sula napisał(a):
Nie no spoko, tylko pytanie jest - czy w DFO grają ludzie, którzy nie uczetniczą w PvP? Czy ktoś skupia się na crafcie, socialu albo PvE?
Grają jacyś ludzie skupiający się na RP?

Czy jest to tylko jeden wielki gank i siege fest?

Niestety jeden wielki gank i siege fest. Ja się skupiałem na socialu i RP i nikt nie chciał ze mną grać na dłuższą metę. :/

******

Posty: 3595
Dołączył(a): 5.02.2002
Offline
PostNapisane: 12 gru 2011, 21:01 
Cytuj  
sula napisał(a):
Nie no spoko, tylko pytanie jest - czy w DFO grają ludzie, którzy nie uczetniczą w PvP? Czy ktoś skupia się na crafcie, socialu albo PvE?
Grają jacyś ludzie skupiający się na RP?

No cośtam było ale szczerze, to odpowiedź powinna być "prawie takich nie ma"
sula napisał(a):
Czy jest to tylko jeden wielki gank i siege fest?

Tak :)
sula napisał(a):
Bo w UO fajne było to, że było kilka grup ludzi, a każda z nich robiła różne rzeczy w imię zasady dla każdego coś miłego.

Chyba na freesfardach ;). W innym wypadku jak w każdej grze miałbyś 10 altów do craftu i pvp. Ale fakt, że UO miało znacznie większe możliwości jeśli chodzi o rp (chociaz imo TYLKO z powodu wyświetlania textu i emotek nad postacią)

******

Posty: 3429
Dołączył(a): 25.10.2010
Offline
PostNapisane: 12 gru 2011, 21:17 
Cytuj  
smeagollum napisał(a):
Nefastus napisał(a):
Jakbys byl troche bardziej ogarniety, to bys wiedzial co to Shadowbane i ze FT jest robione na jego podstawie. To nie DF, i ogolnie zupelnie inny styl pvp/conquest/city MMORPG.

Nefastus, co Ty się tak napinasz? Co ma do tego moje ogarnięcie? Napisałem, że mi się nie podoba, bo wygląda na to, że w najlepszym wypadku zrobią gorsze dfo (z klasami postaci i levelkami). Ja szukam MMORPG z open PvP, w której PvP będzie tylko jednym ze sposobów na osiągnięcie czegoś, a nie całą zawartością, o to mi chodziło. Co się z Tobą chłopaku dzieje? Czemu bywasz taki niemiły?


A gdzie jest PvP limitowane w Shadowbane i Fallen Thrones?

A co do DF, to AV pokazalo jak swietnie klasy i levely gowno zmieniaja. Wszyscy sa dokladnie tak samo zbudowani, a levele sa, dostajesz nastepny spell/skill DINK level, dostajesz nastepny surge, DINK level. Masz max toon, masz 100 leveli. I teoretycznie nawet DF ma teraz klasy, Desteroyer etc vs brak.


_________________
Obrazek

******

Posty: 3429
Dołączył(a): 25.10.2010
Offline
PostNapisane: 12 gru 2011, 21:20 
Cytuj  
sula napisał(a):
Mendol napisał(a):
pve tez dawalo rade.
zreszta to byla jedyna gra w 'naszych' czasach, gdzie mozna bylo byc bogatym robiac tylko pvp.

Nie no spoko, tylko pytanie jest - czy w DFO grają ludzie, którzy nie uczetniczą w PvP? Czy ktoś skupia się na crafcie, socialu albo PvE?
Grają jacyś ludzie skupiający się na RP?

Czy jest to tylko jeden wielki gank i siege fest?

Bo w UO fajne było to, że było kilka grup ludzi, a każda z nich robiła różne rzeczy w imię zasady dla każdego coś miłego.


W DF gra spora liczba graczy co nie bawi sie w PvP, tylko naprzyklad crafting i PvE. Znam sporo takich, i w Enclave mamy paru co wogole nie tyka PvP tylko craftuja i PvE, a cala reszta tylko loguje na PvP.


_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 12 gru 2011, 22:29 przez Nefastus, łącznie edytowano 1 raz
****
Avatar użytkownika

Posty: 1247
Dołączył(a): 2.09.2008
Offline
PostNapisane: 12 gru 2011, 21:54 
Cytuj  
Nefastus napisał(a):
A gdzie jest PvP limitowane w Shadowbane i Fallen Thrones?

Zakładam, że nigdzie, bo napisałeś "open world PvP".

Nefastus napisał(a):
A co do DF, to AV pokazalo jak swietnie klasy i levely gowno zmieniaja. Wszyscy sa dokladnie tak samo zbudowani, a levele sa, dostajesz nastepny spell/skill DINK level, dostajesz nastepny surge, DINK level. Masz max toon, masz 100 leveli. I teoretycznie nawet DF ma teraz klasy, Desteroyer etc vs brak.

Hm, brak klas sprawia, że możesz się raz ubrać w ciężką zbroję i kupić specjalizację destro, raz założyć szmaty, wywalić destro i pobiegać jako mag. Możesz się odpowiednio ubrać pod danego moba bądź spawn, ewentualnie rolę w grupie. Mi to się bardzo podoba i może pójdą dalej w tę stronę, dodając większą ilość specjalizacji (nie tylko kupowanych ale i wyrażanych przez sprzęt).
Rzeczywiście problemem był brak różnorodności - właściwie tylko trzy sposoby na grę, które wyrażałeś przez swoje encu - mag, hybryda, destro. Z których zdecydowanie najłatwiej było ugrać coś magiem. Ciężko w takiej sytuacji za brak zróżnicowania winić bezklasowy system. To wina braku czasu devsów.
A co do poziomów - jeżeli pełniłyby jedynie funkcję opisową - czyli na przykład tak jak napisałeś, kolejny skill na 100 to kolejny level postaci, to nie miałbym nic przeciwko. Bo wtedy rzeczywiście nie miałoby to znaczenia. Jeżeli jednak wbijanie levelu wiązałoby się z jakimiś punktami do rozdysponowania, bądź z jakimiś ograniczeniami odnośnie dostępnych lokacji, to taki system po prostu mi się nie podoba.
Tylko jeżeli levele miałyby pełnić jedynie rolę etykiety, to po co te levele? Bez sensu. Zakładam więc, że skoro ktoś o nich pisze, i wiąże z nimi rozwój postaci, ma na myśli właśnie ten drugi scenariusz, który mi nie pasuje - dlatego napisałem, że ta gra mi nie podchodzi, wydaje mi się być takim gorszym Darkfallem już w założeniach.


Ostatnio edytowano 12 gru 2011, 21:58 przez smeagollum, łącznie edytowano 1 raz
***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 12 gru 2011, 21:57 
Cytuj  
no tylko, ze juz dawno ustalilismy, ze nie da sie zrobic gry idealnej dla kazdego.
dlatego powtorka z sb bylaby calkiem dobrym pomyslem - biorac pod uwage to co ma sie pojawic na rynku w najblizszych latach.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1247
Dołączył(a): 2.09.2008
Offline
PostNapisane: 12 gru 2011, 22:16 
Cytuj  
Mendol napisał(a):
no tylko, ze juz dawno ustalilismy, ze nie da sie zrobic gry idealnej dla kazdego.

Dla każdego może nie, ale taka gra, którą ja mógłbym uznać za idealną powstała w ostatnich latach. Mam na myśli MO - jedyny problem to "techniczne" partactwo developerów, nie same założenia.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 12 gru 2011, 22:58 
Cytuj  
jesli chodzi o zalozenia to DFO bylo idealem.
MO rowniez.
ale co z tego wyszlo to wiemy.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1741
Dołączył(a): 16.03.2009
Offline
PostNapisane: 12 gru 2011, 23:24 
Cytuj  
Mendol napisał(a):
jesli chodzi o zalozenia to DFO bylo idealem.
MO rowniez.
ale co z tego wyszlo to wiemy.


Zjebanym pomysłem obu gier było dawanie skilla na wszystko co się da, w rezulatacie naważniejszym elementem gry stał się grind.
Przykład: dawanie skilla na czar dajmy na to magic missle... to bez sensu długim terminie gry, bo gracz wybiera 2-3 najlepsze czary i je maxuje a reszty nie używa.
Pozatym generalnie pomysł skill-rośnie-tylko-jak-go-uzywam jest bez sensu bo zabija gameplay, gracz powinien dostawać benefit za łączenie różnych skilli i generalnie za granie a nie za to że milion razy użył magic missle...

****
Avatar użytkownika

Posty: 1247
Dołączył(a): 2.09.2008
Offline
PostNapisane: 13 gru 2011, 00:26 
Cytuj  
Bahamut napisał(a):
obu gier ... naważniejszym elementem gry stał się grind.

Grind w MO? Bez przesady. Tam się robiło szybko postać w porównaniu do DFO, z tego co pamiętam.

Bahamut napisał(a):
Przykład: dawanie skilla na czar dajmy na to magic missle... to bez sensu długim terminie gry, bo gracz wybiera 2-3 najlepsze czary i je maxuje a reszty nie używa.
Pozatym generalnie pomysł skill-rośnie-tylko-jak-go-uzywam jest bez sensu bo zabija gameplay, gracz powinien dostawać benefit za łączenie różnych skilli i generalnie za granie a nie za to że milion razy użył magic missle...

Hm, nie podoba Ci się skill based system rozwoju postaci? Mi się bardzo podoba. Nie podobają mi się za to "benefity" z kosmosu. Praktykujesz coś, to jesteś w tym coraz lepszy. Dla mnie ma to sens. Coś przeczuwam, że nie do końca dobrze Ciebie zrozumiałem. :)

****
Avatar użytkownika

Posty: 1741
Dołączył(a): 16.03.2009
Offline
PostNapisane: 13 gru 2011, 00:32 
Cytuj  
smeagollum napisał(a):
Bahamut napisał(a):
obu gier ... naważniejszym elementem gry stał się grind.

Grind w MO? Bez przesady. Tam się robiło szybko postać w porównaniu do DFO, z tego co pamiętam.

Bahamut napisał(a):
Przykład: dawanie skilla na czar dajmy na to magic missle... to bez sensu długim terminie gry, bo gracz wybiera 2-3 najlepsze czary i je maxuje a reszty nie używa.
Pozatym generalnie pomysł skill-rośnie-tylko-jak-go-uzywam jest bez sensu bo zabija gameplay, gracz powinien dostawać benefit za łączenie różnych skilli i generalnie za granie a nie za to że milion razy użył magic missle...

Hm, nie podoba Ci się skill based system rozwoju postaci? Mi się bardzo podoba. Nie podobają mi się za to "benefity" z kosmosu. Praktykujesz to jesteś w tym coraz lepszy. Dla mnie ma to sens. Coś przeczuwam, że nie do końca dobrze Ciebie zrozumiałem. :)


Dla mnie UO to najlepsze mmo, ale tak se teraz "głośno myśle", że w sumie system leveli jest bardzie miodny:)
W praktyce to wyglądało tak, że w DFO szedłem na gobliny i brałem 4 na klate i tak stałem a one mi nabijały jakiś skill do odporności na dmg, albo zostawiałem płynącą w sciane postać na noc, żeby mi jakiś tam stat urósł. Bez sensu, nie lepiej normalnie iść na mobki i zamiast uczyć się kolejnych trików na kox skilla to uczyć się lepiej zabijać taką postacią jaką sobie zaprojektujemy? Mam na myśli samą przyjemność z gry i nie znaczy że system lvl=system klas.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1247
Dołączył(a): 2.09.2008
Offline
PostNapisane: 13 gru 2011, 00:39 
Cytuj  
Bahamut napisał(a):
Dla mnie UO to najlepsze mmo, ale tak se teraz "głośno myśle", że w sumie system leveli jest bardzie miodny:)
W praktyce to wyglądało tak, że w DFO szedłem na gobliny i brałem 4 na klate i tak stałem a one mi nabijały jakiś skill do odporności na dmg, albo zostawiałem płynącą w sciane postać na noc, żeby mi jakiś tam stat urósł. Bez sensu, nie lepiej normalnie iść na mobki i zamiast uczyć się kolejnych trików na kox skilla to uczyć się lepiej zabijać taką postacią jaką sobie zaprojektujemy? Mam na myśli samą przyjemność z gry i nie znaczy że system lvl=system klas.

Jednak dobrze Ciebie zrozumiałem. Niestety Twoje rozwiązanie sprawiłoby, że mógłbyś na golasa jakimś gównem okładać te gobliny a "punkty doświadczenia" ładować w magię, nigdy nie ryzykując regów. To samo z craftem? Jakoś tego nie widzę. Ale pewnie jest kilka sposobów, żeby nadać temu więcej sensu, nie zmienia to jednak faktu, że taki system wydaje mi się nienaturalny. Wolę skill based i już. :)

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 13 gru 2011, 01:35 
Cytuj  
Nefastus napisał(a):

W DF gra spora liczba graczy co nie bawi sie w PvP, tylko naprzyklad crafting i PvE. Znam sporo takich, i w Enclave mamy paru co wogole nie tyka PvP tylko craftuja i PvE, a cala reszta tylko loguje na PvP.

Może ludzie przesadzają, ale dominujące opinie na forach, które odwiedzam, łącznie z tym, to, że DFO umiera a większość graczy, to hardcore PvP-rzy.
Ten typ co tzw. "redzi" w UO.

Mendol napisał(a):
no tylko, ze juz dawno ustalilismy, ze nie da sie zrobic gry idealnej dla kazdego.
dlatego powtorka z sb bylaby calkiem dobrym pomyslem - biorac pod uwage to co ma sie pojawic na rynku w najblizszych latach.

Dla każdego nie, ale takie EvE choćby - mimo, że clue gry to PvP, to jest o ile się coś nie zmieniło (grałem lata temu) to jest sporo minerów, crafterów, ludków robiących głównie Misje,etc

No, ale nvm - tu by trzeba rozgrzebywać mechanikę i wykonanie DFO na czynniki pierwsze - czemu jest to gra postrzegana i czy słusznie jako zorientowana prawie wyłącznie na PvP.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1438
Dołączył(a): 23.03.2007
Offline
PostNapisane: 13 gru 2011, 07:35 
Cytuj  
sula napisał(a):
Dla każdego nie, ale takie EvE choćby - mimo, że clue gry to PvP, to jest o ile się coś nie zmieniło (grałem lata temu) to jest sporo minerów, crafterów, ludków robiących głównie Misje,etc


Gdzies czytalem, ze CCP sprawdzilo co robia gracze w EVE i ponad 60% z nich wogole nie bawi sie w PVP.

*
Avatar użytkownika

Posty: 5596
Dołączył(a): 24.04.2005
Offline
PostNapisane: 13 gru 2011, 07:37 
Cytuj  
Sparth2 napisał(a):
Gdzies czytalem, ze CCP sprawdzilo co robia gracze w EVE i ponad 60% z nich wogole nie bawi sie w PVP.


To może dziwić raczej tylko 50% z tych 40% co się w nie bawią.


_________________
Mam leniwe szare komórki.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 13 gru 2011, 15:49 
Cytuj  
Skill-based gry sa jeszcze gorsze niz level based. Bo w level based masz tylko jeden skill (czyli level postaci), w skill-based masz setke drobniutkich leveli z ktorych kazdy trzeba osobno koksac. To nie jest fajne.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 13 gru 2011, 16:04 
Cytuj  
Nie prawda, skill based są lepsze bo nie dzielą graczy i contentu tak idotycznie i mocno jak levele.

Druga sprawa, że można by zmodyfikować / wymyślić inny sposób na zdobyanie tych skilli niż tylko używanie ich.

Trzeba by przy tym pewnie oddzielić combat skille od crafterskich, no ale to nie problem akurat.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 13 gru 2011, 16:23 
Cytuj  
sula napisał(a):
Nie prawda, skill based są lepsze bo nie dzielą graczy i contentu tak idotycznie i mocno jak levele.

Druga sprawa, że można by zmodyfikować / wymyślić inny sposób na zdobyanie tych skilli niż tylko używanie ich.

Trzeba by przy tym pewnie oddzielić combat skille od crafterskich, no ale to nie problem akurat.

Tylko ci sie tak wydaje. Wyobraz sobie, ze ty masz wszystkie skile na level 1. A twoj przecownik ma 4 skili na level 100.
Wyobraz sobie kto wygra ?

Brak dzielenia contentu w grach skill-based jest tylko iluzja. Ktora tworzy nie sam system, a to jak jest sam w sobie content zaprojektowany. W przypadku zwyklej levelowki mozna by go zrobic tak samo, tylko ze w tedy fani levelowek nie bardzo by wiedzieli co maja ze sobą zrobić.

Jedyny brak podzialu contentu na levele (takie czy inne), jest w tedy kiedy w grze:
a) nie leveli wogole
b) kazdy dostaje postac na max i robi sobie z nia co mu sie podoba.
Zadnego z powyzszych jeszcze nie spotkalem..


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

****
Avatar użytkownika

Posty: 1247
Dołączył(a): 2.09.2008
Offline
PostNapisane: 13 gru 2011, 16:26 
Cytuj  
iniside napisał(a):
Tylko ci sie tak wydaje. Wyobraz sobie, ze ty masz wszystkie skile na level 1. A twoj przecownik ma 4 skili na level 100.
Wyobraz sobie kto wygra ?

Jak na razie jedyny wniosek jaki wyciągam z Twojego rozumowania jest taki, że musiałeś podać na maksa skrajny/przerysowany przykład, by móc podtrzymać swoją tezę.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.