mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6822 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313 ... 342  Następna strona
Autor Wiadomość
*****

Posty: 2872
Dołączył(a): 18.05.2004
Offline
PostNapisane: 19 mar 2017, 15:23 
Cytuj  
Mark24 napisał(a):
bo dwuetapowa weryfikacja została wprowadzana nie tak dawno temu. I mnóstwo ludzi tego nie ma - ale wiadomo, to są przygłupy.

Nie są, nic takiego nie napisałem. Problem w tym, że ty wiedziałeś, że dodali 2fa (ktoś cię nawet zacytował) i mimo to nie zdecydowałeś się tego aktywować na koncie które jest chyba sporo warte, a to już głupota, sorry ale inaczej się tego nazwać nie da. Szczególnie, że teraz naprawdę ryzyko jest spore, co i rusz masz wycieki haseł, maili, innych danych etc itd.

Mark24 napisał(a):
I co mnie interesuje standardowa polityka dotycząca standardów działania w sytuacji które mogą się przydarzyć albo i nie raz na dekadę?
Powiedzmy sobie szczerze, że chciałeś zabłysnąć, a nie pomóc. Więc idź błyskaj gdzie indziej.

Dodałem to jako informacje, że nie jest to coś co wprowadzili niedawno etc, zawsze tak było, anty konsumencka polityka Sony, owszem, tona ludzi na to klnie całkiem słusznie. Zresztą napisałem "takie życie, co zrobisz", raczej wyraźnie okazuje to, że sympatyzuje z twoją sytuacją.

Ale nvm, chuj mnie to w sumie obchodzi.

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 19 mar 2017, 15:37 
Cytuj  
Goatus - strasznie to upierdliwe. Wpisywanie za każdym razem jakiegoś kodu z telefonu.
Mam 2-step weryfikację na kokosie, mam na paypalu, mam w bankach.
Paypal np. jest czasami tak obciążony wieczorami, że przez tą weryfikację nic nie można zrobić. Bo nie potwierdzisz płatności SMS-em który przyjdzie za kilka godzin.

Mam konto PSN od prawie dekady, nigdy nic się nie działo, więc uznałem, że nie będę się wygłupiał i sobie utrudniał życia.
Co do polityki Sony - to już zupełnie tragedia. Konto przejęte, kasa z paypala znika - więc to całkiem naturalny odruch, że blokujesz kanał płatności i raportujesz te płatności które zostały zrobione przez hakierów jako unathorized.
Dzwoniłem już nawet do paypal-a i oni nic nie mogą zrobić. Liczyłem, że uda się wykonać reverse chargeback a oni są bezsilni bo moje konto zostało przez Sony zablokowane. Co mnie trochę zdziwiło, to fakt, że podali mi numer na customer service do Sony.
Co za kurwa kutasy - serio jestem nieziemsko wkurwiony. Zablokować konto klientowi który w ich sklepiku zostawił kilkaset jak nie kilka tys. GBP przez ostatnią dekadę za głupie 50GBP. Do tego nic za tą kasę nie zostało kupione - ta kasa widniała w moim portfelu PSN nienaruszona. Mogli mnie wbić na minus, mogli zablokować sklepik, online/plus-a whatever... nie - banują całe konto.

Zresztą 2-step verification też nie chroni w 100% o czym się już przekonałem na własnej skórze.

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 19 mar 2017, 15:54 
Cytuj  
ładnie sony w chuja przycina
Aż sobie 2sv włączyłem żeby się potem nie wkurwiać.


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 19 mar 2017, 16:01 
Cytuj  
Mark24 napisał(a):
Co za kurwa kutasy - serio jestem nieziemsko wkurwiony. Zablokować konto klientowi który w ich sklepiku zostawił kilkaset jak nie kilka tys. GBP przez ostatnią dekadę za głupie 50GBP.


Dlatego tak jak napisałem, ja bym już poszedł na policje i tyle.


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

***
Avatar użytkownika

Posty: 12796
Dołączył(a): 17.08.2005
Offline
PostNapisane: 19 mar 2017, 16:07 
Cytuj  
Mendol napisał(a):
Sobciu zapomnial jak mu zajebali patelnie z balkonu.


Wyszło Ci :)

***
Avatar użytkownika

Posty: 17532
Dołączył(a): 24.02.2004
Offline
PostNapisane: 19 mar 2017, 16:41 
Cytuj  
Mark24 napisał(a):
Goatus - strasznie to upierdliwe. Wpisywanie za każdym razem jakiegoś kodu z telefonu.
raz w ps4 i raz w ps3. minęło pół roku.

jeden raz na konto, nie pyta już więcej na tym samym urządzeniu. przy zakupach pyta mnie o hasło bo tak mam ustawione ale bez smsa.


_________________
psn

*****

Posty: 2872
Dołączył(a): 18.05.2004
Offline
PostNapisane: 19 mar 2017, 16:44 
Cytuj  
Mark24 napisał(a):
Goatus - strasznie to upierdliwe. Wpisywanie za każdym razem jakiegoś kodu z telefonu.

Na konsoli wpisujesz raz, na kompie w sumie też. ;)

Mark24 napisał(a):
Co do polityki Sony - to już zupełnie tragedia. Konto przejęte, kasa z paypala znika - więc to całkiem naturalny odruch, że blokujesz kanał płatności i raportujesz te płatności które zostały zrobione przez hakierów jako unathorized.
Dzwoniłem już nawet do paypal-a i oni nic nie mogą zrobić. Liczyłem, że uda się wykonać reverse chargeback a oni są bezsilni bo moje konto zostało przez Sony zablokowane. Co mnie trochę zdziwiło, to fakt, że podali mi numer na customer service do Sony.

Polityka Sony chujowa, pełna zgoda. W pp pewnie mają numer do Sony bo zapewne trochę tego typu problemów się im zdarza ;P

Mark24 napisał(a):
Zresztą 2-step verification też nie chroni w 100% o czym się już przekonałem na własnej skórze.

Mam pewne wątpliwości co do tego jak straciłeś konto w diablo3, ale to na inną dyskusję. Natomiast zgodzę się, że nie ma zabezpieczenia które daje 100% ochrony i 2fa też można obejść, chociażby przez atak mitm, socjotechnikę (której celem często jest support a nie osoba posiadająca konto) czy przechwytywanie sesji, ale wszystkie te rzeczy wymagają niewspółmiernie więcej fatygi niż złamanie prostego hasła / odczytanie go z wykradzionej niezaszyfrowanej bazy.

Edit: Żeby nie było że hejce, ja też straciłem kiedyś konto, dokładnie do WoWa, od tamtego czasu wszędzie gdzie się da aktywuje 2fa, i używam unikalnych haseł do każdego ważnego konta, owszem czasami jest to upierdliwe, ale nie tak jak ewentualne pierdolenie się z supportem przez kilka dni, robienie skanów dowodu, szukanie jakiś starych danych które się wpisało n lat temu etc, czy po prostu utrata dostępu do czegoś z czego chcesz korzystać (zazwyczaj w najgorszym możliwym momencie).

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 19 mar 2017, 17:32 
Cytuj  
TobiAlex napisał(a):
Mark24 napisał(a):
Co za kurwa kutasy - serio jestem nieziemsko wkurwiony. Zablokować konto klientowi który w ich sklepiku zostawił kilkaset jak nie kilka tys. GBP przez ostatnią dekadę za głupie 50GBP.


Dlatego tak jak napisałem, ja bym już poszedł na policje i tyle.

Halo policja. Sony zablokowało mi dostęp.


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 19 mar 2017, 17:35 
Cytuj  
Zablokowało? Ukradło, ukradło i zabroniło dostępu do konta, na które wydałem kilkaset tysięcy złotych. Są wydziały od przestępstw cybernetycznych i pod to bym to podciągnął. I tyle.


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 19 mar 2017, 17:37 
Cytuj  
Goatus napisał(a):

Edit: Żeby nie było że hejce, ja też straciłem kiedyś konto, dokładnie do WoWa, od tamtego czasu wszędzie gdzie się da aktywuje 2fa, i używam unikalnych haseł do każdego ważnego konta, owszem czasami jest to upierdliwe, ale nie tak jak ewentualne pierdolenie się z supportem przez kilka dni, robienie skanów dowodu, szukanie jakiś starych danych które się wpisało n lat temu etc, czy po prostu utrata dostępu do czegoś z czego chcesz korzystać (zazwyczaj w najgorszym możliwym momencie).


dokładnie, dlatego z rozpędu wywaliłem autoryzację dla Sony z paypal-a. Obawiałem się, że konto w nocy zostanie kompletnie oskubane.

Tczewiak - nie ktoś a Sony. Z tym, że to sprawa nie do wygrania, najwyżej można ich postraszyć czarnym PR-em. Ale komu by się chciało latać po zagranicznych forach i płakać.
Zresztą sam przewinąłem ich całą umowę i kliknąłem że się zapoznałem. Więc w świetle prawa są kryci - pewnie gdzieś tam było, że jak zrobię chargeback-a to mam bana z automatu.

*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 19 mar 2017, 18:12 
Cytuj  
Wiesz, na Steamie też klikasz, że się na coś tam zgadzasz, ale to i tak jest gówno w stosunku do prawa, szczególnie UE. Może za Sony też powinno UE się zabrać. Na Steamie jak coś jest nie tak z jakaś grą, to Ci konta nie banują. W każdym bądź razie ja bym nie siedział jak Tczewiak z założonymi rękami, jakby mi ktoś zajebał konto za 45.000 zł. I nie ważne, czy to Kowalski czy Sony.


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 19 mar 2017, 18:20 
Cytuj  
support sony w pigułce:
wysłałem dwa tickety mailem - wczoraj odnośnie shakowanego konta i dzisiaj odnośnie bana na koncie
dostałem dwa maile w odpowiedzi (jeden dzisiaj rano, drugi przed chwilą) - identyczne, "blablabla, please call support on [tu numer telefonu] blabla"
Dostałem już jednego maila bym ocenił jakość ich pomocy. Zaraz pewnie dostanę drugiego ;)

Nie rozumiem jak tak duża firma, mająca dziesiątki milionów klientów na całym świecie może mieć tak żałosny support.

Dla odmiany dzwoniłem dzisiaj do paypal-a. Mimo niedzieli - pełen profesjonalizm, nawet nie tak długo czekałem na połączenie.

***
Avatar użytkownika

Posty: 17532
Dołączył(a): 24.02.2004
Offline
PostNapisane: 19 mar 2017, 18:57 
Cytuj  
Jeszcze parę godzin i napiszesz, że to właściwie ich wina że ktoś wbił się na twoje konto :P

Na koniec zostaniesz expertem od bezpieczeństwa PSN :)


_________________
psn

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 19 mar 2017, 19:05 
Cytuj  
a moja? :o

*****

Posty: 2872
Dołączył(a): 18.05.2004
Offline
PostNapisane: 19 mar 2017, 19:28 
Cytuj  
Mark24 napisał(a):
a moja? :o

erm, nie wiem jak ci to powiedzieć, ale raczej twoja ;)

TobiAlex napisał(a):
Wiesz, na Steamie też klikasz, że się na coś tam zgadzasz, ale to i tak jest gówno w stosunku do prawa, szczególnie UE. Może za Sony też powinno UE się zabrać. Na Steamie jak coś jest nie tak z jakaś grą, to Ci konta nie banują. W każdym bądź razie ja bym nie siedział jak Tczewiak z założonymi rękami, jakby mi ktoś zajebał konto za 45.000 zł. I nie ważne, czy to Kowalski czy Sony.

Przydało by się żeby ktoś się nimi zajął, ale wątpię czy to nastąpi. Tak jak pisałem, to nie nowość, oburzone tematy na różnych forach pojawiają się od zawsze i jakoś do tej pory nic się nie zmieniło. Zresztą Sony ma niby wymówkę (niezależnie jak kretyńska by nie była) Z ich punktu widzenia robiąc chargeback / refund stwarzasz debet, więc ci blokują dostęp do usługi do czasu aż nie uregulujesz zaległości. A że pod tą usługę masz podpięte rzeczy warte grube $$ to już nie ich problem ;)


Ostatnio edytowano 19 mar 2017, 19:32 przez Goatus, łącznie edytowano 1 raz
***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 19 mar 2017, 19:30 
Cytuj  
standardowe polskie myślenie.

na zachodzie winnym włamania pozostaje haker.

*****

Posty: 2872
Dołączył(a): 18.05.2004
Offline
PostNapisane: 19 mar 2017, 19:35 
Cytuj  
Mark24 napisał(a):
standardowe polskie myślenie.

na zachodzie winnym włamania pozostaje haker.

Ok masz racje, zwracam honor, winny jest oczywiście ten kto się włamał.
Mi bardziej chodziło o odpowiedzialność za bezpieczeństwo hasła / dostępu, a ta spoczywa na użytkowniku, chyba, że mówimy o włamaniu w stylu tego jak im wyciekła cała baza danych.

Edit: Tak na marginesie, doszedłeś skąd ktoś miał dostęp, bo o ile nie miałeś króciutkiego hasła to wątpliwe jest że ktoś je po prostu złamał. Zawsze lepiej się upewnić, bo może się okazać że nie tylko PSN jest zagrożony

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 19 mar 2017, 19:44 
Cytuj  
login jest banalny - bo jest to mail.
Hasło było zmieniane 17 marca wieczorem. Atak był 18-tego. Dla mnie podejrzane.
Linki do zmiany hasła sprawdziłem - są oryginalne. Więc nich z tych rzeczy.
Gmail mam czysty - w ciagu ostatnich 28dni - zero podejrzanych połączeń. Mój PC i mój telefon.

Owszem nie miałem 2-step verification. Nie miałem jej przez ostatnie ~10 lat...

hasło jakie ustawiłem było 11-znakowe. W tym cyfry.

*****

Posty: 2872
Dołączył(a): 18.05.2004
Offline
PostNapisane: 19 mar 2017, 19:55 
Cytuj  
Tak z ciekawości, możesz wkleić ten link do zmiany hasła? Bo rozumiem, że w jakimś mailu był, bo to rzeczywiście dziwny zbieg okoliczności

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 19 mar 2017, 20:03 
Cytuj  
https://account.sonyentertainmentnetwor ... AAKLKUZ5I0

PlayStation <[email protected]>
odpowiedz do: PlayStation <support-b3kg38jbfbxm44auwjramby2ms084u@email.sonyentertainmentnetwork.com>
do: [email protected]
data: 17 marca 2017 18:24
temat: Change Your Password
wysłana przez: m.email.sonyentertainmentnetwork.com
podpisana przez: email.sonyentertainmentnetwork.com

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6822 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313 ... 342  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.