mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
*****
Avatar użytkownika

Posty: 2986
Dołączył(a): 29.02.2008
Offline
PostNapisane: 26 maja 2014, 09:39 
Cytuj  
No dobra, żeby nie było, że tylko Highlander się udziela w tym temacie ;)

Wall of text incoming!

Pograłem przez ostatnie 4 dni w weekend pre-alpa SotA i mam kilka spostrzeżeń.

Już od pierwszej chwili widać, że gra jest nadal na etapie produkcji. Niedorobione UI kłuje w oczy. Po dłuższej chwili spędzonej w grze łatwo zauważyć braki w contencie - widać, że wielu rzeczy w grze jeszcze nie zaimplementowano. To co jest, stanowi fundament - pewne podstawy, które na tym etapie dają jednak pogląd na to w jakim kierunku gra zmierza.

Wiedząc, że mam do czynienia z fazą pre-alpha uzbroiłem się w cierpliwość i.. zostałem miło zaskoczony. Większość gier na tym etapie niewiele sobą prezentuje, natomiast SotA jest całkiem fachowo zrobiona. Mały instalator, w miarę szybkie pobranie klienta i doczytanie patchy (na tym etapie ostatni numer to 101 - od chwili uruchomienia alpha weekendu pojawiły się ze 2-3 nowe) no i stabilność aplikacji - w trakcie tych 4 dni, gra nie wyłożyła mi się ani razu. Pomijając graficzne glitche oraz rzadkie problemy z pozycjonowaniem niektórych elementów (np. ciał przeciwników) to nie natrafiłem na żadne inne niedoróbki. W trakcie testów trafił mi się dosłownie 1 bug dotyczący craftingu gdzie materiały do produkcji zostały oznaczone jako nie nadające się do dalszej obróbki - po przelogowaniu problem znikł samoistnie.

Ok, w kilku punktach podsumuję to co widziałem i co mogę ocenić:

    - Świat gry nie oferuje całkowitej swobody w przemieszczaniu się - z chwilą gdy nasza postać zbliży się do granicy danej lokacji jej pole widzenia kurczy się aż do całkowitego zaniku, a na ekran wyskakuje mapa świata, po której wędrujemy wskazując cel kursorem. Jeśli we wskazanym celu jest coś to po dwukliku na tym punkcie załaduje nam się nowa lokacja.

    - Gra jest nastawiona na samodzielne prowadzenie akcji od początku do końca - nie wskazuje/oznacza lokacji, postaci ani zadań. Wszystkiego tego trzeba dowiedzieć się samemu poprzez rozmowę z NPCami.

    - Dostęp do mapy jest ograniczony - tzn. można oglądać ją jedynie w chwili przemieszczania się między lokacjami, w obrębie danej lokacji nawigujemy wyłącznie w oparciu o kompas oraz rozeznanie w terenie na podstawie wskazówek NPCów.

    - Dialog z NPCami jest prowadzony w formie pisemnej - trzeba samodzielnie formować pytania. Wsparciem są słowa kluczowe, które są specjalnie podświetlone w odpowiedziach NPCów. Większość wypowiedzi NPCów jest dość oszczędna i odnosi się głównie do zadanego pytania. NPC może posiadać znacznie więcej informacji ale trzeba do nich dotrzeć odpowiednio zadając pytania.

    - Walka jest dość uproszczona - poza atakami specjalnymi wynikającymi wprost z wyuczonych umiejętności (odpalane z paska na dole ekranu) postać ma do dyspozycji domyślny autoatak aktualnie wybraną bronią. Użycie ataków specjalnych wiąże sie z utratą energii, która w walce regeneruje się bardzo wolno. Cooldowny niby są ale dosłownie symboliczne. Niby w grze miały być uniki (doubletap na kierunek) ale jakoś nie udało mi się tego odpalić. Trudno się więc w tej chwili wypowiadać na ile zdolności manualne gracza będą mieć wpływ na wynik walki.

    - Ataki specjalne, czary, inne umiejętności wynikają wprost z tego co nasza postać ma zaznaczone w drzewku umiejętności. Zdolności dzielą się na 2 grupy - Adventuring i Crafting. Na chwilę obecną w Craftcie nic nie było więc nie ma o czym pisać. W Adventuringu jest kilkanaście grup obejmujących walkę różnego rodzaju uzbrojeniem oraz magię. W ramach każdej grupy do dyspozycji postaci jest drzewko umiejętności obejmujące kilkanaście zdolności. Nie ma tu nic nowego, generalnie ten aspekt gry mnie rozczarował (wielu skilli nie było zaimplementowanych - widać było tylko ich nazwy i to co robią).

    - W przeciwieństwie do UO są tutaj poziomy doświadczenia, które postać osiąga wraz ze zgromadzonymi punktami doświadczenia. Ile leveli jest dostępnych - nie wiem.

    - Journal, czyli tutejszy Quest Log prowadzi (jak sama nazwa wskazuje) "pamiętnikowy" zapis naszych dokonań - z kim i o czym gadaliśmy, co nam powiedziano itd. Dość oszczędny trzeba przyznać.

    - Mapa świata jest równie oszczędna bo nie ma na niej poza uproszczonymi rysunkami właściwie żadnych opisów (runy służą chyba wyłącznie wartościom estetycznym).

    - Crafting w widoczny sposób wpływa na grę bo stanowi główny (poza lootem) dostęp do wyposażenia. Crafting jest mocno urozmaicony w wyborze potencjalnych produktów choć dość prosty jeśli chodzi o samą formę jego wykonania. Generalnie trzeba znać recepturę na dany przedmiot, jego części składowe, mieć odpowiednie składniki i często również formy do ich tworzenia. Jak to mamy to wrzucamy wszystko na odpowiedni warsztat i klikamy Create - w wersji oficjalnej gry będzie tak, że coś może wyjść lub nie albo być lepsze lub gorsze (czyli podobnie do UO).

    - Loot jest zróżnicowany. W zależności od tego czy zatłuczemy zwierzę czy humanoida to dostaniemy co innego. Generalnie aby "dostać" coś ze zwierzaka to trzeba użyć odpowiedniego skilla z grupy Craftingu. Humanoidy rzucają gold, broń i zbroje. W skrzynkach znajduje się (przynajmniej na razie) głównie składniki do craftingu.

    - Przeciwnicy są rozmaici, poza bandytami, nekromancerem, jego szkieletem, koboldem i paroma zwierzakami natknąłem się m.in. na mimica który objawił się w formie ożywionego kufra z wielkimi zębami i jęzorem :D

Podsumowując - jak na ten, wczesny etap gry to moim zdaniem jest nieźle. Gra jest stabilna, bugów wiele nie widziałem, wydajnościowo trudno mi ocenić bo gram na bardzo mocnym sprzęcie - ale mimo zastosowania max ustawień i rozdz. 2560x1440 nie było żadnych spowolnień. Osobiście czekam na dalszy rozwój wypadków, gra zapowiada się ciekawie.

Ps. Podwójny plus za brak żółtych wykrzykników lewitujących nad głowami postaci w grze :P


_________________
For the pony!

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 26 maja 2014, 09:55 
Cytuj  
Supcio post. Dodalbym, ze w całej grze jest cale mnóstwo placeholderow, łącznie z lokacjami. W niektórych jest kompletnie pusto.

Jest to poki co 2 realese w którym w ogole funkcjonuje combat i widać, ze sporo pracy przy tym. Np. melee combat to dramat, choćby dlatego, ze zwyczajnie brakuje choćby dzwieków uderzeń itp. No i całego mnóstwa skilli brakuje.

Mapa i podróżowanie pionkiem po mapie, dla jednych plus dla drugich minus imo. Wazne by dodali random encounters.

Oby to wyszlo jako pełnoprawny produkt to może być spoko... rpg. Licze, ze jak wyjdzie beta to będzie duzy skok miedzy alpha, bo jeśli nie będzie to będzie można zacząć się martwic ;]

A udało Ci się podnieść 'doswiadczenie'? bo dla mnie to stało w miejscu.

PS. te runy chyba można odczytac.


_________________
.

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2986
Dołączył(a): 29.02.2008
Offline
PostNapisane: 26 maja 2014, 10:02 
Cytuj  
Highlander napisał(a):
A udało Ci się podnieść 'doswiadczenie'? bo dla mnie to stało w miejscu.


Nie udało. Robiłem zlecenia, tłukłem moby, wykułem kilka rzeczy ale XP ani nie drgnął - chyba na tym etapie jest zablokowany.


_________________
For the pony!

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 12 cze 2014, 07:20 
Cytuj  
z E3
http://www.pcgamer.com/2014/06/12/shrou ... is-people/
http://www.pcgamer.com/2014/06/12/i-pla ... -and-well/


_________________
.

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2986
Dołączył(a): 29.02.2008
Offline
PostNapisane: 12 cze 2014, 09:08 
Cytuj  
Przez ten tydzień dali dostęp do alfy ze względu na E3, szkoda tylko, że nie wypuścili przy okazji jakiegoś patcha. Gdybym nie wsiąkł w D:OS to pewnie bym zajrzał ale.. za dobrze mi idzie :D


_________________
For the pony!

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 12 cze 2014, 09:10 
Cytuj  
co to d:os?

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2986
Dołączył(a): 29.02.2008
Offline
PostNapisane: 12 cze 2014, 09:11 
Cytuj  
Mendol napisał(a):
co to d:os?


Divinity: Original Sin, 30 czerwca premiera ;)


_________________
For the pony!

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 12 cze 2014, 09:22 
Cytuj  
i co takie fajne?

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2986
Dołączył(a): 29.02.2008
Offline
PostNapisane: 12 cze 2014, 09:27 
Cytuj  
Mendol napisał(a):
i co takie fajne?


Zajedwabiste. Moje pierwsze skojarzenie to jakbym grał w Ultima VIII Pagan w nowy wydaniu. Do pełni szczęścia brakuje mi tylko pełnego sterowania kamerą (dali obrót ale w zakresie 90%). Wczoraj pół godziny straciłem testując gotowanie - znalazłem garnek, powiesiłem nad ogniskiem i z różnych składników kuchciłem żarcie (daje fajne bonusy postaciom). Skojarzenia z serią Ultimy nieuniknione.


_________________
For the pony!

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 12 cze 2014, 09:32 
Cytuj  
o widzisz, a nawet o tym nie myslalem.
dzieki za info.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 12 cze 2014, 10:33 
Cytuj  
a to taki pełnoprawny crpg czy bardziej hns?


_________________
.

***
Avatar użytkownika

Posty: 10236
Dołączył(a): 5.11.2004
Offline
PostNapisane: 12 cze 2014, 10:36 
Cytuj  
RPG pelnom gebom. I nawet duza kolekcjonerke maja za cale 130 zlociszczy :)

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 12 cze 2014, 10:39 
Cytuj  
To już jest w pełni grywalne czy trzeba poczekać na premierę i końcowego patcha?


_________________
Χ Ξ Σ

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2986
Dołączył(a): 29.02.2008
Offline
PostNapisane: 12 cze 2014, 10:55 
Cytuj  
Tor-Bled-Nam napisał(a):
To już jest w pełni grywalne czy trzeba poczekać na premierę i końcowego patcha?


Obecnie dostępna jest wersja beta, która z rzadka miewa jeszcze jakieś niedociągnięcia. Sądzę, że release wersja powinna być w porządku. Czytając forum Larian'a nie znalazłem jakiejś rażącej liczby błędów, a z pewnością nie takich które stawiałyby tę grę pod znakiem zapytania. Większość błędów, które ludzie zgłaszali dotyczyło różnych problemów sprzętowych ale tego do końca się nie da uniknąć - to jest pecet w końcu i miliony różnych konfiguracji.


_________________
For the pony!

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 12 cze 2014, 11:02 
Cytuj  
Dajcie osobny temat na ta gre w grach pozostałych o ile nie ma takiego ;)

liniowa? mocno otwarty swiat? nasze decyzje cos znacza? czy można być tylko gej paladynem i modlic się do pindola swiatlosci itp. ? ;)

lepsze niż skyrim i Wiesiek? :P


_________________
.

***
Avatar użytkownika

Posty: 10236
Dołączył(a): 5.11.2004
Offline
PostNapisane: 12 cze 2014, 12:48 
Cytuj  
Tor-Bled-Nam napisał(a):
To już jest w pełni grywalne czy trzeba poczekać na premierę i końcowego patcha?


Premiera 30.VI takze nie ma sensu bawic sie w bete.

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2986
Dołączył(a): 29.02.2008
Offline
PostNapisane: 12 cze 2014, 13:50 
Cytuj  
Cytuj:
liniowa?

Kolejność tego co robisz ustalasz sam. Niektóre sprawy trzeba posunąć naprzód aby akcja ruszyła ale poza wątkiem głównym zadań pobocznych jest cała masa - sam decydujesz czym i kiedy się zajmiesz.

Cytuj:
mocno otwarty swiat?

Na podstawie bety trudno powiedzieć ale gra wydaje się dawać dużą swobodę działania.

Cytuj:
nasze decyzje cos znacza?

Zdecydowanie. Każda decyzja (nawet prosty dialog z przypadkowym NPCem) buduje charakter postaci (Altruista-Egoista, Skromny-Śmiały, Odważny-Tchórzliwy - gdy dana cecha zaczyna dominować to postać otrzymuje odpowiednie modyfikatory). Decyzje wpływają nie tylko na reputację naszych bohaterów ale otwierają lub zamykają kolejne zadania.

Cytuj:
czy można być tylko gej paladynem i modlic się do pindola swiatlosci itp. ? ;)

Możliwości tworzenia postaci jest sporo. Nie musisz wybierać jednej z kilkunastu przygotowanych archetypów - możesz sam rozdzielić punkty atrybutów i samodzielnie dobrać umiejętności, a później do nich konkretne ataki/skille.

Cytuj:
lepsze niż skyrim i Wiesiek? :P

Z pewnością inne. Skyrim mnie nudził, w Wieśka nie grałem bo nie lubię takiej formy walki. Divinity: Original Sin ma walkę turową.


_________________
For the pony!

**
Avatar użytkownika

Posty: 9516
Dołączył(a): 5.08.2004
Offline
PostNapisane: 12 cze 2014, 14:55 
Cytuj  
no ja bym gral juz dawno ale chcialbym skonczyc a skoro sejwy nie dzialaja to zaczekam na premiere. z tego co zdazylem wyczytac i sie naogladac filmikow bedzie miod.


_________________
Obrazek
http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/611443

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 12 cze 2014, 15:11 
Cytuj  
Mnie kusiło już parę razy na early access, ale teraz chyba rzeczywiście poczekam do 30 czerwca.


_________________
Χ Ξ Σ

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 14 cze 2014, 10:56 
Cytuj  
https://www.youtube.com/watch?v=vo2_QDNO_V0
sota, nowy trailer


_________________
.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 180 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.