MMORPG.pl https://mmorpg.pl/ |
||
Grafika :) https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=18&t=14775 |
Strona 6 z 9 |
Autor: | anastol [ 19 sie 2012, 13:21 ] |
Tytuł: | Re: Grafika :) |
@Iniside Ladna czolga. Bylo troche dlubania |
Autor: | Huragan [ 19 sie 2012, 13:31 ] |
Tytuł: | Re: Grafika :) |
Plutonka napisał(a): Kolejna asura: ładne oczy, ale reszte to zrobilas na odwal sie |
Autor: | svr [ 25 sie 2012, 18:03 ] |
Tytuł: | Re: Grafika :) |
Chcę zacząć dłubać w 3ds max'ie, ale moja wiedza w tym temacie jest zerowa. Możecie polecić coś na początek, jakiś konkretny tutorial z podstawami podstaw albo jakaś książka. |
Autor: | tomugeen [ 25 sie 2012, 18:46 ] |
Tytuł: | Re: Grafika :) |
A jakie masz wczesniejsze doswiadczenie? |
Autor: | svr [ 25 sie 2012, 18:56 ] |
Tytuł: | Re: Grafika :) |
Żadne, nigdy nic w 3d nie robiłem. W sumie to nawet nie wiem czy próbować w maxie czy w czymś innym. Jak pisałem, podstawy podstaw. |
Autor: | Mark24 [ 25 sie 2012, 19:08 ] |
Tytuł: | Re: Grafika :) |
a co za różnica? Same podstawy modelingu - po opanowaniu tej książki będziesz robił takie czołgi posklejane z podstawowych brył jak inside - tak naprawdę to to są podstawy podstaw: 3d Studio Max w praktyce (armata - gdzie uczysz się wszystkiego po trochę, łódka - trochę bardziej skomplikowany modelling z podstawowymi krzywymi) książka jest o tyle dobra, że nie nudzi kompletnie - problem może być z różnicami w GUI bo opis w książce dotyczy starej wersji 3d Max-a Osobiście potem przerobiłbym drugą część: 3d studio max - doskonałość i precyzja Obie książki łyka się (przy PC z 3d Maxem) w 2-3 tygodnie i dają bardzo solidne podstawy modellingu. Dalej to zależy w którą stronę zamierzasz iść: modelowanie: 3d Max 4 techniki Modelowania - takie rozwinięcie, tricki, etc. tutoriale w necie o modelowaniu lowpoly (na potrzeby gier - zaczynają się schody) tutoriale w necie o modelowaniu organic (osobiście na tym kiedyś padłem) efekty specjalne: 3d Studio Max FX 3d Studio Max Magia Efektów Animacja: 3d Studio Max Czarna Księga Animatora to cały czas must have dla każdego kto będzie próbował animacji + angielskie pozycje: 3d Max modelling for games Poly-modelling with 3d max Odpuść sobie ksiażki z napisem "bible", "inside" - bo to tak naprawdę encyklopedyczny opis funkcji - przydatność zerowa. btw. nie dawaj sie też nabierać i nie kupuj wszystkiego jak leci - dużo książek wychodzi co kilka lat w niezmienionej praktycznie formie oprócz samego tytułu - takie odświeżenie pozycji pod kątem nowego GUI w nowym 3d Max-ie. A tak w ogóle to co się stało z Maya? Jak siedziałem w 3d max-ie to "spece" siedzieli własnie w Mayi, a 3d max miał lata moment odejść w niepamięć... |
Autor: | anastol [ 26 sie 2012, 01:45 ] |
Tytuł: | Re: Grafika :) |
Mark24 stary co ty bredzisz... Ksiazka? W dobie internetu i powszechnych serwisow platnych i bezplatnych z tutkami? Archaizm! Wyajatkiem sa niektore specjalistyczne pozcyje, a i tak wiekszosc zawiera materialy wideo. Ksiazka do 3ds maxa must have dla animator? Really? Takie wlasnie pojecie o animacji maja ludzie w Polsce. Nawet w PI jest kilka osob, ktore to ogarniaja. Dobry Animator na miare Pixara, Blue Sky itd. w Polsce jest praktycznie nie do znalezienia. Reasumuja Mark24, twoj post pochodzi chyba sprzed 10 lat... @svr co chcialbys robic w takim 3d? Modele, Animacje,Motion, Wizualizacje, Efekty, Ciecze... jesli odpowiesz na to pytanie, okreslenie sciezki nauki i adekwatnego programu bedzie o wiele prostsze. Zupelne podstawy programow i teorii 3D jest bardoz podobne w wiekszosci programow, bo zagadnienie jest to samo. Roznica polega na glownie na interfejsie. Narzedzia sa podobne uogulniajac. Jesli jestes totalnei zielony, to wedlug mnie, najmilsze wejscie w temat oferuje Cinema 4D. Dobry i przejzysty interfejs, szybki renderer, ogromna baz tutkow i duze community. Jak poszperasz po forach to znajdziesz obiegowe opinie o rozncyh softach. W wiekszosci to prawda, ale pamietaj, ze obecnie w kazdym pakiecie da sie zrobic wszsytko. Kwestia sposobu i latwosci. Jeszcze raz zadaj sobie pytanie jaki jest twoj cel. Co w tym 3d chcesz robic. Kilka stron ode mnie: BAZA TUTORIAL do bardoz wielu programow i o bardzo wielu zagadnieniach: http://www.digitaltutors.com/11/index.php Tam tez mozesz wybrac sciezke nauki. Sami przedstawia Ci pok kolei odpowiednie zestawy. BLOG z tutorialami, nowinkami i przykladowymi pracami: http://lesterbanks.com/ Moj ulubiony chyba. Ogromna wiedza z wielu dziedzin. After effects + Cinema 3D Zarosniety hipster i tutki: http://greyscalegorilla.com/blog/ e-SZKOLA ANIMACJI i mam na mysli animacje, a nie jakies pierdolenie o modelowaniu do gier http://www.animationmentor.com/ droga, ok 80k pln Tansza juz nie dzialajaca, ale wciaz zawiera video tutki od jednego z najlepszych animator: https://keithlango.com/animationclinic/cart/ oraz jego blog (Keith Lango): http://keithlango.blogspot.com/ Ciekawe blogi o animacji: http://www.olivier-ladeuix.com/blog/ http://www.cartoonbrew.com/ Na koniec forum skupiajace amatorow ale i najwiekszych fakerow w branzy: http://forums.cgsociety.org/ Na poczatek wystarczy. |
Autor: | Nefastus [ 26 sie 2012, 09:48 ] |
Tytuł: | Re: Grafika :) |
Japonka ma dobry program grafiki i animacji. |
Autor: | Mark24 [ 26 sie 2012, 09:53 ] |
Tytuł: | Re: Grafika :) |
Svr pytał o książkę. książka ma swoje zalety - imho do absolutnych podstaw do bardzo dobra rzecz. Kopiowanie ruchów myszy z video tutoriali to nie to samo - trzeba rozumieć co się robi, kopiując ruchy po prostu po pewnym czasie zaczynamy robić to bezmyślnie. Dlatego imho video tutoriale na początek to strzał w kolano. Potem owszem. A książka zawsze się lepiej sprawdza niż alt-tabowanie co 10-20s. Do tego komentarz czy wyjaśnienia można sobie poczytać w pociagu Dobry Animator na miare Pixara, Blue Sky itd. w Polsce jest praktycznie nie do znalezienia. o czym ty piszesz? gostek się pyta o podstawy a ty wyjeżdżasz z animacją na miarę pixar-a... Imho jak się nie ma talentu to zostaje modelling a i to podstawowy. Cała reszta to niestety talent wsparty odpowiednim artystycznym wykształceniem. |
Autor: | sula [ 26 sie 2012, 10:53 ] |
Tytuł: | Re: Grafika :) |
anastol napisał(a): . Ksiazka do 3ds maxa must have dla animator? Really? Takie wlasnie pojecie o animacji maja ludzie w Polsce. Nawet w PI jest kilka osob, ktore to ogarniaja. Dobry Animator na miare Pixara, Blue Sky itd. w Polsce jest praktycznie nie do znalezienia. . A ta firma Bagsińskiego? Platige Image. Oni animację chyba robią na naprawdę konkret poziomie? edit: dobra zauważyłem, że wspomniałeś PI przecież. ślepy jestem coś |
Autor: | 4fr0 [ 26 sie 2012, 12:16 ] |
Tytuł: | Re: Grafika :) |
Ja kiedy jeszcze bawiłem się z 3d, to chętnie zaglądałem na http://www.3d-palace.com/ chyba dalej jest spoko, sporo tutków, forum też żyje. |
Autor: | kamilus [ 26 sie 2012, 12:51 ] |
Tytuł: | Re: Grafika :) |
Pytanie na wpół z dupy. Jakie studia polecacie dla kogoś kto ma ogarnięte jako tako modelowanie i animację 3D, ale chciałby załapać podstawy i potem się rozwijać? |
Autor: | Nefastus [ 26 sie 2012, 12:54 ] |
Tytuł: | Re: Grafika :) |
http://www.pjwstk.edu.pl/ |
Autor: | Mark24 [ 26 sie 2012, 13:07 ] |
Tytuł: | Re: Grafika :) |
ponoć najlepsza w kraju - ale droga. Imho nie opłaca się tego studiować - strata czasu i pieniędzy. Tu akurat papierki są zbędne. Rób portfolio i odpisuj na oferty pracy. To wszystko. |
Autor: | kamilus [ 26 sie 2012, 16:09 ] |
Tytuł: | Re: Grafika :) |
Może lepiej niech wypowiadają się osoby kompetentne... PJWSTK nie ma nic ze specjalizacją 3D wspólnego... |
Autor: | Mark24 [ 26 sie 2012, 16:13 ] |
Tytuł: | Re: Grafika :) |
http://www.pjwstk.edu.pl/?strona=1679 Jeżeli sądzisz, że gdziekolwiek na jakiejkolwiek polskiej uczelni wyższej jest wykładany stricte 3d Studio Max to puknij się w ten swój garnek. |
Autor: | Nefastus [ 26 sie 2012, 16:23 ] |
Tytuł: | Re: Grafika :) |
Autor: | kamilus [ 26 sie 2012, 16:23 ] |
Tytuł: | Re: Grafika :) |
Jest chociażby drimagine, które jednak jest dość chujowe. PJWSTK nie skupia się na 3D i przede wszystkim nie jest to taka różowa szkółka. Bardziej mnie interesowało czy na jakiś politechnikach/uniwerkach porządnych wprowadzono jakieś elementy z modelowaniem 3D, a nie o kolejne prywatne pipidówy, które kogoś tam i tak nie przeciągną przez podstawy, bo liczy się tylko kasa i łatwość przepychania kolejnych ton pseudostudentów. Więc Mark - jak nie masz o czymś najmniejszego pojęcia to weź się proszę nie wypowiadaj. Zajmij się czymś na czym się znasz, a nie branżą informatyczną czy artystyczną, bo nie jesteś w tych kwestiach ŻADNYM autorytetem. |
Autor: | Nefastus [ 26 sie 2012, 16:27 ] |
Tytuł: | Re: Grafika :) |
Ty chyba trollujesz? Japonka to jedna z najlepszych szkoła graficzna w Polsce, poza ASP, i to tylko w porównaniu z kilkoma kierunkami. Co do Animacji i 3D, to nie znajdziesz lepszej uczelni niż Japonka. http://www.nauka.gov.pl/scientific-rese ... in-poland/ "First among private masters colleges was the Kozminski University in Warsaw, followed by the University of Social Sciences and Humanities in Warsaw and the Polish-Japanese Institute of Information Technology in Warsaw." |
Autor: | kamilus [ 26 sie 2012, 16:35 ] |
Tytuł: | Re: Grafika :) |
Nefastus napisał(a): Ty chyba trollujesz? Japonka to najlepsza szkoła graficzna w Polsce, poza ASP, i to tylko w porównaniu z kilkoma kierunkami. Grafika 2D != grafika 3D. Akurat opinia o tym, że szkółka jest dość kiepska dotyczyła ogółu - jako informatyczna jest kiepska w porównaniu do byle jakiej renomowanej polibudy Pewna osoba poprosiła mnie by poszukać alternatywy dla drimagine, bo tam sobie w chuja nieźle przycinają. A nie kłócę się z tyle z Tobą co z mareczkiem, bo jak zwykle pierdoli bzdury i smuty. Słyszałem co nie co o specjalnościach na Politechnice Wrocławskiej i o próbach odpalenia międzywydziałowego kierunku na AGH, a także o czymś na UW. O PJWSTK opinię można mieć dobrą... dopóki nie ma się porównania z prawdziwą uczelnią. Studia powinny czegoś uczyć, dać trochę wycisku, a na PJWSTK tego nie ma - to jest totalny lajcik. Pytani w szczególności kieruję do osób, które coś w tym kierunku robią, a nie do dekaratorów wnętrz z intratnymi kontraktami programistycznymi. |
Strona 6 z 9 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team |