MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Grafika :)
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=18&t=14775
Strona 6 z 9

Autor:  anastol [ 19 sie 2012, 13:21 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

@Iniside Ladna czolga. Bylo troche dlubania :)

Autor:  Huragan [ 19 sie 2012, 13:31 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

Plutonka napisał(a):
Kolejna asura:
Obrazek


ładne oczy, ale reszte to zrobilas na odwal sie :)

Autor:  svr [ 25 sie 2012, 18:03 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

Chcę zacząć dłubać w 3ds max'ie, ale moja wiedza w tym temacie jest zerowa. Możecie polecić coś na początek, jakiś konkretny tutorial z podstawami podstaw albo jakaś książka.

Autor:  tomugeen [ 25 sie 2012, 18:46 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

A jakie masz wczesniejsze doswiadczenie?

Autor:  svr [ 25 sie 2012, 18:56 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

Żadne, nigdy nic w 3d nie robiłem. W sumie to nawet nie wiem czy próbować w maxie czy w czymś innym. Jak pisałem, podstawy podstaw.

Autor:  Mark24 [ 25 sie 2012, 19:08 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

a co za różnica?
Same podstawy modelingu - po opanowaniu tej książki będziesz robił takie czołgi posklejane z podstawowych brył jak inside - tak naprawdę to to są podstawy podstaw:
3d Studio Max w praktyce (armata - gdzie uczysz się wszystkiego po trochę, łódka - trochę bardziej skomplikowany modelling z podstawowymi krzywymi)
książka jest o tyle dobra, że nie nudzi kompletnie - problem może być z różnicami w GUI bo opis w książce dotyczy starej wersji 3d Max-a
Osobiście potem przerobiłbym drugą część:
3d studio max - doskonałość i precyzja

Obie książki łyka się (przy PC z 3d Maxem) w 2-3 tygodnie i dają bardzo solidne podstawy modellingu.

Dalej to zależy w którą stronę zamierzasz iść:
modelowanie: 3d Max 4 techniki Modelowania - takie rozwinięcie, tricki, etc.
tutoriale w necie o modelowaniu lowpoly (na potrzeby gier - zaczynają się schody)
tutoriale w necie o modelowaniu organic (osobiście na tym kiedyś padłem)

efekty specjalne:
3d Studio Max FX
3d Studio Max Magia Efektów

Animacja:
3d Studio Max Czarna Księga Animatora to cały czas must have dla każdego kto będzie próbował animacji

+ angielskie pozycje:
3d Max modelling for games
Poly-modelling with 3d max

Odpuść sobie ksiażki z napisem "bible", "inside" - bo to tak naprawdę encyklopedyczny opis funkcji - przydatność zerowa.
btw. nie dawaj sie też nabierać i nie kupuj wszystkiego jak leci - dużo książek wychodzi co kilka lat w niezmienionej praktycznie formie oprócz samego tytułu - takie odświeżenie pozycji pod kątem nowego GUI w nowym 3d Max-ie.


A tak w ogóle to co się stało z Maya? Jak siedziałem w 3d max-ie to "spece" siedzieli własnie w Mayi, a 3d max miał lata moment odejść w niepamięć...

Autor:  anastol [ 26 sie 2012, 01:45 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

Mark24 stary co ty bredzisz...

Ksiazka? W dobie internetu i powszechnych serwisow platnych i bezplatnych z tutkami? Archaizm! Wyajatkiem sa niektore specjalistyczne pozcyje, a i tak wiekszosc zawiera materialy wideo.

Ksiazka do 3ds maxa must have dla animator? Really? Takie wlasnie pojecie o animacji maja ludzie w Polsce. Nawet w PI jest kilka osob, ktore to ogarniaja. Dobry Animator na miare Pixara, Blue Sky itd. w Polsce jest praktycznie nie do znalezienia.

Reasumuja Mark24, twoj post pochodzi chyba sprzed 10 lat...


@svr co chcialbys robic w takim 3d? Modele, Animacje,Motion, Wizualizacje, Efekty, Ciecze... jesli odpowiesz na to pytanie, okreslenie sciezki nauki i adekwatnego programu bedzie o wiele prostsze.

Zupelne podstawy programow i teorii 3D jest bardoz podobne w wiekszosci programow, bo zagadnienie jest to samo. Roznica polega na glownie na interfejsie. Narzedzia sa podobne uogulniajac.

Jesli jestes totalnei zielony, to wedlug mnie, najmilsze wejscie w temat oferuje Cinema 4D. Dobry i przejzysty interfejs, szybki renderer, ogromna baz tutkow i duze community.

Jak poszperasz po forach to znajdziesz obiegowe opinie o rozncyh softach. W wiekszosci to prawda, ale pamietaj, ze obecnie w kazdym pakiecie da sie zrobic wszsytko. Kwestia sposobu i latwosci.

Jeszcze raz zadaj sobie pytanie jaki jest twoj cel. Co w tym 3d chcesz robic.

Kilka stron ode mnie:
BAZA TUTORIAL do bardoz wielu programow i o bardzo wielu zagadnieniach:
http://www.digitaltutors.com/11/index.php
Tam tez mozesz wybrac sciezke nauki. Sami przedstawia Ci pok kolei odpowiednie zestawy.

BLOG z tutorialami, nowinkami i przykladowymi pracami:
http://lesterbanks.com/
Moj ulubiony chyba. Ogromna wiedza z wielu dziedzin.

After effects + Cinema 3D
Zarosniety hipster i tutki:
http://greyscalegorilla.com/blog/

e-SZKOLA ANIMACJI
i mam na mysli animacje, a nie jakies pierdolenie o modelowaniu do gier
http://www.animationmentor.com/
droga, ok 80k pln

Tansza juz nie dzialajaca, ale wciaz zawiera video tutki od jednego z najlepszych animator:
https://keithlango.com/animationclinic/cart/

oraz jego blog (Keith Lango):
http://keithlango.blogspot.com/

Ciekawe blogi o animacji:
http://www.olivier-ladeuix.com/blog/
http://www.cartoonbrew.com/

Na koniec forum skupiajace amatorow ale i najwiekszych fakerow w branzy:
http://forums.cgsociety.org/


Na poczatek wystarczy.

Autor:  Nefastus [ 26 sie 2012, 09:48 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

Japonka ma dobry program grafiki i animacji.

Autor:  Mark24 [ 26 sie 2012, 09:53 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

Svr pytał o książkę.
książka ma swoje zalety - imho do absolutnych podstaw do bardzo dobra rzecz.
Kopiowanie ruchów myszy z video tutoriali to nie to samo - trzeba rozumieć co się robi, kopiując ruchy po prostu po pewnym czasie zaczynamy robić to bezmyślnie. Dlatego imho video tutoriale na początek to strzał w kolano. Potem owszem.

A książka zawsze się lepiej sprawdza niż alt-tabowanie co 10-20s. Do tego komentarz czy wyjaśnienia można sobie poczytać w pociagu ;)

Dobry Animator na miare Pixara, Blue Sky itd. w Polsce jest praktycznie nie do znalezienia.
o czym ty piszesz? gostek się pyta o podstawy a ty wyjeżdżasz z animacją na miarę pixar-a...

Imho jak się nie ma talentu to zostaje modelling a i to podstawowy. Cała reszta to niestety talent wsparty odpowiednim artystycznym wykształceniem.

Autor:  sula [ 26 sie 2012, 10:53 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

anastol napisał(a):
.

Ksiazka do 3ds maxa must have dla animator? Really? Takie wlasnie pojecie o animacji maja ludzie w Polsce. Nawet w PI jest kilka osob, ktore to ogarniaja. Dobry Animator na miare Pixara, Blue Sky itd. w Polsce jest praktycznie nie do znalezienia.
.

A ta firma Bagsińskiego? Platige Image. Oni animację chyba robią na naprawdę konkret poziomie?

edit:
dobra zauważyłem, że wspomniałeś PI przecież. ślepy jestem coś

Autor:  4fr0 [ 26 sie 2012, 12:16 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

Ja kiedy jeszcze bawiłem się z 3d, to chętnie zaglądałem na http://www.3d-palace.com/ chyba dalej jest spoko, sporo tutków, forum też żyje.

Autor:  kamilus [ 26 sie 2012, 12:51 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

Pytanie na wpół z dupy. Jakie studia polecacie dla kogoś kto ma ogarnięte jako tako modelowanie i animację 3D, ale chciałby załapać podstawy i potem się rozwijać?

Autor:  Nefastus [ 26 sie 2012, 12:54 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

http://www.pjwstk.edu.pl/

Autor:  Mark24 [ 26 sie 2012, 13:07 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

ponoć najlepsza w kraju - ale droga.

Imho nie opłaca się tego studiować - strata czasu i pieniędzy.
Tu akurat papierki są zbędne. Rób portfolio i odpisuj na oferty pracy. To wszystko.

Autor:  kamilus [ 26 sie 2012, 16:09 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

Może lepiej niech wypowiadają się osoby kompetentne...
PJWSTK nie ma nic ze specjalizacją 3D wspólnego...

Autor:  Mark24 [ 26 sie 2012, 16:13 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

http://www.pjwstk.edu.pl/?strona=1679


Jeżeli sądzisz, że gdziekolwiek na jakiejkolwiek polskiej uczelni wyższej jest wykładany stricte 3d Studio Max to puknij się w ten swój garnek.

Autor:  Nefastus [ 26 sie 2012, 16:23 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

:roll:

Autor:  kamilus [ 26 sie 2012, 16:23 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

Jest chociażby drimagine, które jednak jest dość chujowe.
PJWSTK nie skupia się na 3D i przede wszystkim nie jest to taka różowa szkółka.
Bardziej mnie interesowało czy na jakiś politechnikach/uniwerkach porządnych wprowadzono jakieś elementy z modelowaniem 3D, a nie o kolejne prywatne pipidówy, które kogoś tam i tak nie przeciągną przez podstawy, bo liczy się tylko kasa i łatwość przepychania kolejnych ton pseudostudentów.

Więc Mark - jak nie masz o czymś najmniejszego pojęcia to weź się proszę nie wypowiadaj. Zajmij się czymś na czym się znasz, a nie branżą informatyczną czy artystyczną, bo nie jesteś w tych kwestiach ŻADNYM autorytetem.

Autor:  Nefastus [ 26 sie 2012, 16:27 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

Ty chyba trollujesz?

Japonka to jedna z najlepszych szkoła graficzna w Polsce, poza ASP, i to tylko w porównaniu z kilkoma kierunkami. Co do Animacji i 3D, to nie znajdziesz lepszej uczelni niż Japonka.

http://www.nauka.gov.pl/scientific-rese ... in-poland/

"First among private masters colleges was the Kozminski University in Warsaw, followed by the University of Social Sciences and Humanities in Warsaw and the Polish-Japanese Institute of Information Technology in Warsaw."

Autor:  kamilus [ 26 sie 2012, 16:35 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

Nefastus napisał(a):
Ty chyba trollujesz?

Japonka to najlepsza szkoła graficzna w Polsce, poza ASP, i to tylko w porównaniu z kilkoma kierunkami.

Grafika 2D != grafika 3D.
Akurat opinia o tym, że szkółka jest dość kiepska dotyczyła ogółu - jako informatyczna jest kiepska w porównaniu do byle jakiej renomowanej polibudy ;)
Pewna osoba poprosiła mnie by poszukać alternatywy dla drimagine, bo tam sobie w chuja nieźle przycinają.
A nie kłócę się z tyle z Tobą co z mareczkiem, bo jak zwykle pierdoli bzdury i smuty.

Słyszałem co nie co o specjalnościach na Politechnice Wrocławskiej i o próbach odpalenia międzywydziałowego kierunku na AGH, a także o czymś na UW.

O PJWSTK opinię można mieć dobrą... dopóki nie ma się porównania z prawdziwą uczelnią. Studia powinny czegoś uczyć, dać trochę wycisku, a na PJWSTK tego nie ma - to jest totalny lajcik.
Pytani w szczególności kieruję do osób, które coś w tym kierunku robią, a nie do dekaratorów wnętrz z intratnymi kontraktami programistycznymi. ;)

Strona 6 z 9 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team