MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Grafika :)
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=18&t=14775
Strona 7 z 9

Autor:  Mark24 [ 26 sie 2012, 16:39 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

rotfl, ja kiedyś byłem o krok od złożenia papierów do tej uczelni w Wwie. Wiem bardzo dobrze czym się zajmują.
Nigdzie nie pisałem że jestem jakimś autorytetem - zresztą gdybyś chciał naprawdę rzetelnej odpowiedzi to nie zadawałbyś pytania na mmorpg.pl - to jest forum o grach mmorpg i ludzie tu piszący już wielokrotnie udowodnili jakimi autorytetami są tutejsi "programiści", "graficy" czy spece od podpinania USB do kompa... 95% na łeb bije byle gimnazjalista-amator.

Nie ma 3d max-a na polskich uczelniach. Są kursy za które zapłacisz w chuj (tysiące złotych) a nauczysz się tyle co po sam w domu w 2 tygodnie i nawet takiego czołga nie stworzysz. Kiedyś była zajebista szkoła w Kanadzie (taki kraj za oceanem) która skupiała się na grafice 3d - produkująca fachowców na cały świat. Nie wiem czy jeszcze istnieje.

I po raz kolejny pytam po chuj ci papier? W tej branży nikt nikogo nie zatrudnia bo masz "papier".
Coś umiesz - znajdziesz pracę, nie umiesz - żaden papier ci nie pomoże. To nie PHP/Java.

Pytani w szczególności kieruję do osób, które coś w tym kierunku robią,

na forum mmorpg.pl - rotfl.. tczewiak.. leżę i kwiczę ze śmiechu, dlaczego nie na forum dla dekoratorów wnętrz? :lol:

Autor:  kamilus [ 26 sie 2012, 16:44 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

Mark naprawdę jesteś ograniczony jakiś.
W pewnym momencie dla grafików nie do przeskoczenia jest brak wiedzy podstawowej. Taką można nabyć jedynie na uczelniach.
Się uparłeś na jakiegoś 3dsmaxa, o którym nawet nic nie pisałem. Pisałem o podstawach modelowania.
Weź idź rozrób tynk i sprowadź akcesoria do iphonów, a nie wypowiadaj się na tematy, które cię nie dotyczą ok?

Tak na forum mmorpg.pl - bo jest tutaj kilka osób z branży. Nie każdy miał lukratywne kontrakty dla boterów i skończył jako dekorator wnętrz. Niektórzy rzeczywiście się rozwijają. Jest tu sporo twórców gier, grafików i animatorów - generalnie ludzi z tej konkretnej branży, a ten temat jest o grafice.

Wiem, że można iść na architekturę albo na jakąś rzeźbę na ASP, ale wierzę, że ruszono już w Polsce edukację w kierunku nowoczesnych mediów - nie tylko na prywatnych pipidówkach.

Autor:  Nefastus [ 26 sie 2012, 16:48 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

To sobie szukaj dalej Tczewiak, bo jak widać chuj wiesz, i nie uwzględniasz opinii innych, którzy akurat mają coś związane z kierunkiem.
Jak chcesz dobre podstawy w modelowaniu, to masz Japonke, ale z racji swojego uparcia, masz to w dupie.

A co do pracy w grafice, to Mark ma racje, jest sporo prywatnych kursów, gdzie nawet dostaniesz certyfikat do 3D Studio Max, ale co z tego? Możesz wydać kupę pieniędzy, i dostać ładny certyfikat do ramki, tylko że po cholerę jak i tak najważniejsze będzie twoje portfolio. To nie informatyka gdzie z certyfikatami CISCO, etc, możesz dostać prace bez dyplomu, tylko grafika, gdzie portfolio z twoimi pracami jest NAJWAŻNIEJSZE.

Autor:  Mark24 [ 26 sie 2012, 16:49 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

haha kilka osób z branży tutaj jest?!? ciekawe kto.. - a nie lepiej zapytać tam gdzie siedzą same osoby z branży? A nie na forum o grach mmo?
Spadaj dopisywać htmlowskie znaczniki w tym blogu jakiegoś kominka i wykłócać się na forach o 50zł... albo podzleć to jakiemuś gimnazjaliście, zrobi to i szybciej i lepiej a nam wszystkim oszczędzi kolejnej dramy w necie.

Nefastus - daj sobie sposób, to typ internetowego napinacza-trolla.

Autor:  kamilus [ 26 sie 2012, 16:53 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

Nefastus - uwzględniam.
Tyle, że mark nie ma nic wspólnego z tą branżą, ani w sumie z żadną. To taki troll co na siłę, próbuje wszędzie wpierdolić swoje trzy grosze.

Mareczku - jakbym chciał się pytać gdzie indziej to bym pytał gdzie indziej. Chuj ci do tego. Wypierdalaj tynkować, nie wypowiadaj się o czymś o czym nie masz najmniejszego pojęcia.

Autor:  White Trox [ 26 sie 2012, 17:15 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

http://www.vfs.com/ ? - nie jestem z branży, ale swego czasu jak oglądałem ich kanał na youtube to byłem pod wrażeniem, profesjonalnego podejścia na zajęciach i chyba ukierunkowania na potrzeby rynku. Cała uczelnia to takie hollywood w pigułce. Ludzie którzy tam idą płacą ładną kaskę, a tym samym chcą coś konkretnego otrzymać co im pomoże. Tam można poczytać na necie pewnie jakieś dyskusje absolwentów. Niby kanada itd, no ale czasem lepiej sprzedać fure zaciągnąć parę k kredytu i zainwestować w siebie jeżeli to ma potem ułatwić życie- na pewno nie jest to jakaś bariera nie do przeskoczenia.

Autor:  kamilus [ 26 sie 2012, 17:20 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

To jest dla osoby, która już siedzi w zawodzie i chciałaby w POLSCE skończyć jakieś studia, takie które tej osoby nie zanudzą - więc najlepiej coś związanego z 3D, aby zdobyć teorię warsztatu z którego korzysta się w zawodzie ;)
Drimagine teoretycznie miało być przepustką do Polsatu (ATM), ale okazało się być dojeniem z kasy.

Autor:  iniside [ 28 sie 2012, 11:12 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

tczewiak napisał(a):
Pytanie na wpół z dupy. Jakie studia polecacie dla kogoś kto ma ogarnięte jako tako modelowanie i animację 3D, ale chciałby załapać podstawy i potem się rozwijać?

ASP. Albo inne artystyczne. Z nastawieniem na rzeźbe i malarstwo. Coś takiego jak studia grafiki 3d w polsce nie istnieje. Na zachodzie zdania są podzielone tak 50/50. Na Polycount było o tym pare dyskusji i generalnie konsensus jest taki:
W szkole nie nauczą cie wiecej niż jesteś w stanie nauczyć sie sam przy pomocy internetu i kursów w nim dostępnych za ułamek ceny jakiej rządają od ciebie wszelkie szkoły. Szkoła ci może przydać jesli potrzebujesz bata nad głową. Albo do networkingu (co w dobie internetu też jest troche czasami naciągane).

Generalnie jak ktoś ma już podstawy.. To studia nic mu nie pomogą. I tak decyduje portfolio. Polecam to co napisałem niżej:

Co do svr. Polecam! Bardzo polecam Digital Tutors, Gnomon Workshop, 3d Motive i Eat3D Mają bardzo fajnych instruktorów których sie przyjemnie słucha, którzy prowadza kursy dla początkujących z założeniem, że nawet nie wiesz co to jest grafika 3d. Pozatym dużo dla bardziej zaawansowanym Pokazujących workflow zarówno dla filmu, efektów, gier itd. Można też znaleść how-to texturowanie zasady oświetlenia po prostu wszystko. Szczególnie na Digital Tutors. Mają też tutoriale do bardziej zaawansowanym wyspecjalizowanych programów np. NUKE (do efektów) albo MARI (teksturowanie).
Ciekawa jest też seria Creative Development gdzie ludzie którzy znają sie na rzeczy pokazją jak pracują nad różnymi rzeczami (modelowanie high-poly, rendering, integracja pomiędzy programami itd).

In before question 3ds max vs Maya. Wyproboj oba. Żaden nie jest lepszy. Oba mają swoje głupie i fajne strony. Kwestia przyzwyczajenia. Na dłuższą mete i tak trzeba umieć pracować w obydwu. O XSI nie mówie bo tego poza japonią prawie nikt nie używa.

Tak czy inaczej zależy co chce sie robić. Przemysł filmowy i growy to praktycznie dwie różne dziedziny i podejscia do grafiki. A później są dalsze podziały.

edit:

Kase która miałbym wydać na takie szkoły wołabym:
1. kupić 3ds maxa/Maya
2. Kupić Photoshopa
3. Kupić Zbrusha i Mudboxa, ndo2, TopoGun.
4. To co by zostało, odstawić bo czasami sa fajne programy które pomgają i warto kupić.
5. To co zostało z 4, przepić.

Autor:  anastol [ 30 wrz 2012, 23:05 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

@Mark pierdolisz kolego, nie wazny czy podstawy czy nie, dobry tutorial wyjasnia zagadnienie i kaze ci myslec. Nie wiew czym sie zajmujesz, ale wydaje mi sie, ze masz czysto teoretycznie podejscie.

Ogolnie uwazam, ze Polsko - Japonska jest srednia. Dwaj moi dobrzy kumple skonczyli ta szkole. Krotko mowiac, wiecej nauczysz sie w pracy i z wiedzy oferowanej przez fuckerow z branzy.

Ja o wiele bardziej sobie cenie wyksztalcenie klasyczne. Programu mozesz sie nauczyc, gorzej z teoria koloru lub kadrowaniem.

Moim zdaniem jesli ktos chce pracowac w branzy, to albo zaraz po maturze niech leci na staz do firmy, bo w polu sie najwiecej nauczysz, albo powaznie zastanowi nad inwestycja w szkoly online bo w Polsce nikt was nie nauczy na poziomie swiatowym. Smutna prawda.

Autor:  Xanth [ 1 paź 2012, 07:45 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

anastol napisał(a):
Nie wiew czym sie zajmujesz

Wszystko wiedzący dekorator na zmywaku. Co wiele wyjasnia.

X.

Autor:  Highlander [ 1 paź 2012, 18:57 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

kuzwa... iMark wie WSZYSTKO.

Autor:  Razoth [ 1 paź 2012, 19:10 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

Markbook Pro!

Autor:  anastol [ 1 paź 2012, 20:14 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

Ah w takim razie ok :) To przepraszam!

[edit] Iniside ma racje.

Autor:  kamilus [ 1 paź 2012, 21:23 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

Właśnie ex doszła do kolejnego semestru na PJWSTK sztuka nowych mediów i mówi, że to kupa na maksa - niczego nie uczą, a teraz jeszcze większość przedmiotów to jakieś bzdurne humanistyczne gówna. W 3D... zmienili mayę na blendera i lecą teraz z... internetowych tutoriali.

LOL @mark co to pjwstk tak polecał.

Autor:  Highlander [ 1 paź 2012, 21:38 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

na kazdych studiach teraz masz mnostwo humanistycznych gowien...

Autor:  kamilus [ 1 paź 2012, 22:50 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

Highlander napisał(a):
na kazdych studiach teraz masz mnostwo humanistycznych gowien...

Na informatyce humanistycznych gówien było około 5%. Reszta to był czysty fun i zapychacze dla specjalistów od ciągnięcia druta (telekomunikacje i sieci).

Autor:  Zangetsukun [ 2 paź 2012, 10:37 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

Poproszę o tytuł jakiejś książki do 3dmaxa która tłumaczyłaby podstawy mocno łopatologicznie (po szczerości to mam problemy nawet z poruszaniem się po projekcie.)

Autor:  iniside [ 2 paź 2012, 10:48 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

Daj spokoj z ksiazka.
na www.digitaltutors.com Masz serie Introduction to... (wybierz program).
A na 3dmotive.com masz łopatologiczne wprowadzenie do 3ds maxa.

Jeszcze na Lynda.com sa tutoriale wprowadzajce od absolutnych podstaw, ale imo DI i 3dmotive sa bardziej zachęcajce dla początkującego.

Autor:  anastol [ 2 paź 2012, 11:04 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

Tutki od Lynda.com sa troche suche wedlug mnie, ciezko je przetrwac :D

Autor:  Zangetsukun [ 15 paź 2012, 13:04 ]
Tytuł:  Re: Grafika :)

Powoli uczę się modelowania w 3dsie ale mam dwa problemy.
1. Zrobiłem kształt z linii do wytłoczenia. Jednak kształt ten jest kanciasty. Da się w prosty sposób zaokrąglić określone rogi nie naruszając innych?
2. W jaki sposób zaokrąglić określoną krawędź bryły? Np jedną krawędź sześcianu.

Tak wiem są tutoriale, ale z reguły poruszają wiele innych kwestii i są dla mnie za trudne. Przez pewne rzeczy się przebijam powoli ale tutaj odbijam się jak piłka od ściany.

Z góry dzięki za pomoc.

Strona 7 z 9 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team