sula napisał(a):
OpenGL nie musi dostawać kopa, bo wszystkie ficzery ktore umozliwiaja, drastyczna redukcje DC (Draw Call) i uzywanie ogromnych ilosci tekstur (i np. MegaTextur) sa juz w OpenGL.
To jest tylko i wyłącznie kwestia tego, zeby duzi gracze zaczeli go używać.
Epic w UE4 pisze natywna implementacje OpenGL 4.4.
Crytek w CE3 ma tylko implementacje przez translator (tak jak Valve w Source).
Reszta i tak sie nie liczy.
Epic nie bedzie wspierał Mantle, wiec przypuszczam, ze to API jednak zdechnie śmiercią naturalna. Niemniej Mantle zrobiło co trzeba. Microsoft wpadł w panike i pokazał DirectX 12.
Ale nikt nie jest na tylko głupi teraz, zeby na desktopach polegać na DirectX, bo co im nowsza wersja DX tym na coraz mniejszej ilosci systemów działa
. Kazdy bedzie miał implementacje DX12 bo bedzie ona potrzebna do Xbone, ale kazdy tez bedzie miał OpenGL, bo nowe smartphony i tablety beda miały wsparcie albo dla OpenGL ES 3 albo dla OpenGL 4.4/4.3.
Skonczy sie to tak, ze edytujac jeden plik albo w opcjach bedziesz mogl wybrać pomiedzy DX12 a OpenGL ;p.