MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Ktora z ksiazek
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=18&t=13569
Strona 1 z 2

Autor:  Sszczurr [ 9 cze 2005, 13:58 ]
Tytuł:  Ktora z ksiazek

NO wiec tak chcialbym wybrac ktoras z tych ksiazek do nauki programowania (gier itp) nie wiem ktora w kazdych opiniach czytelnikow pisza ze jest ona najwsapanialsze a ja chce miec pewnosc :]Ktora, z tych ksiazek jest waszym zdaniemnajlepsza a moze znacie jakies inne jak tak to podajcie linki tutaj ;]
http://helion.pl/ksiazki/ppgvp3.htm
http://helion.pl/ksiazki/prgkom.htm
http://helion.pl/ksiazki/prgrop.htm

Autor:  Asmax [ 9 cze 2005, 13:59 ]
Tytuł: 

Masz jakies pojecie o jakimkolwiek jezyku programowania?

Autor:  Sszczurr [ 9 cze 2005, 14:00 ]
Tytuł: 

nie dlatego hcialbym zaczac ;]

edit
jezeli sie nasz to choc porozmawiamy na gg moj nr to 6500023

Autor:  Asmax [ 9 cze 2005, 14:08 ]
Tytuł: 

Te ksiazki Ci nic nie dadza... W internecie masz mase poradnikow za friko, jak nauczyc sie programowac.
A zeby zrobic gre... Poczekasz sobie troche.

Autor:  MagPS [ 9 cze 2005, 14:16 ]
Tytuł: 

Sszczurr <- Bez znajomości podstaw, będzie naprawdę trudno coś napisać "swojego", a nie korzystając z przykładów, gdyż np. nie dowiesz się o funkcjach sterujących jak if, while, do while itd.
A trzecią książke mam i powiem tak "z pewnością znajdziesz lepszą..."

Autor:  malek69 [ 9 cze 2005, 14:21 ]
Tytuł: 

Najlepsza skarbnica wiedzy to google,zawsze aktualne i w pelni darmowe.
co do programowania gier to wystarcza podstawy projektowania obiektowego i w miare dobra znajomosc jakiegokolwiek jezyka wysokiego poziomu, przestawienie sie na inny jezyk jest wtedy praktycznie bezstresowe.
Co do samych przykladow to w wiekszosci narzedzi ma samouczki i przyklady, wiec wystarczy studiowac kod i czytac pomoc.

Autor:  Sszczurr [ 9 cze 2005, 14:22 ]
Tytuł: 

a znaci jakies poradniki z teta z free i nie pisze zebym na google wchodzil bo juz szukalem i znalazlem te 3 ksiazki ;]

Autor:  malek69 [ 9 cze 2005, 14:24 ]
Tytuł: 

Borland zawsze dodawal do swoich produktow swietne manuale i wielka ilosc przykladow
wpisalem w google c++ online manual i jest troche tego
np http://www.bloodshed.net/dev/doc/

Autor:  Mark24 [ 9 cze 2005, 14:56 ]
Tytuł: 

moim zdaniem c++ to skok na głęboką wodę. Zacznij od jakiegoś pascal-a, czy nawet basica by poznać podstawowe składnie, potem przeleć jakiś język skryptowy - one są naprawdę proste, a można już fajne i przydatne programiki trzaskać. Potem łyknij trochę visuali bo to całkiem inna metoda programowania, taka trochę od "dupy strony" i trzeba ze 2 tygodnie by się przestawić z tradycyjnej składni - visal basic jest w sumie najprostszy i można się bawić pisząc skrypty pod worda czy excela. Dopiero na koniec bym polecał c++, delphi i inne nudy.

Bez podstaw nie zrozumiesz nawet wstępu, albo będzie to bardzo trudne.

Autor:  malek69 [ 9 cze 2005, 15:29 ]
Tytuł: 

przypomniala mi sie taka gierka colbot, czy jakos tak. W tej gierce jest jakis prosty jezyk do skryptowania maszyn, robotow itp. Mysle, ze w formie gry to jakos tak latwiej nauczyc sie tych if, thenow itp. Do tego miala niezly manual.
tak to byl colbot: http://j-a-r-o.fm.interia.pl/menu.htm
taka latwa i przyjemna nauka, dajaca frajde i fun: http://www.ceebot.com/colobot/edu-e.php
niestety ja uczylem sie programowac na c-64 i to przegladajac kod programu, dopiero po roku dorwalem pierwszy asembler i jakies kawalki przykladowego kodu

Autor:  Sylvian [ 9 cze 2005, 15:54 ]
Tytuł: 

Mark dobrze prawi. Aczkolwiek osobiście bym ci polecał zacząć od jakiegoś języka skryptowego. Czyli powiedzmy, HTML + VisualBasic Script, jak to opanujesz to spokojnie możesz albo ASP albo od razu wejść w Visual Basica - po ASP będziesz znał już składnie więc to będzie tylko przesiadka w bardziej 'obiektowe' programowanie (polecam 6.0 żebyś przypadkiem nie rzucił się na VB.NET bo to już nieco inne podejście i możesz mięc kłopoty bez znajomości pewnych rzeczy). Później już tylko C/C++/VC++ (względnie C# ale do tego nie znajdziedz materiałów w sieci które by Cie interesowały).
Tak, żeby nie skłamać, jeśli naprawdę chcesz się uczyć i masz w miarę lotny umysł to:
1) HTML - 1-2 dni i znasz
2) VisualBasic Script >> ASP (jakiś tydzień czasu)
3) VB 6.0 (w zasadzie po poznaniu ASP to już w domu jesteś więc tydzień można się nauczyć jak pisac kontrolki, biblioteki i będziesz miał już solidną podstawę do sięgnięcia po C)
4) C++ / VC++ to już zupełnie inna bajka - zupełnie inna składnia (choć jesli masz już pojęcie o pisaniu to to tylko kwestia przestawienia się) ale nauczenie się w sposób świadomy pisać coś więcej w tym języku niż kalulatory i inne popierdułki to niestety kwestia miesięcy / lat.

Zanim ktoś zechce mnie porzreć słowem wyjaśnienia. Nauczenie się tych rzeczy mi np. zajeło mniej czasu ale pamiętać musisz o tym, że do sprawnego pisania czegokolwiek (nawet głupiej strony HTML'owej) potrzeba praktyki i tego nie da się w rzaden sposób przeskoczyć - także nie licz że po misiący czasu będziesz miał za soba 3 piewsze kroki. Musisz pisać różne rzeczy (stawiaj sobie konkretne sproblemy do napisania i nie podchodz na zasadzie 'co by tu napisac' na odwal się). Po piewsze poznasz tyowe błedy jakie zdarzają się każdemu a co za tym idzie w przyszłości będziesz umiał je rozwiązać lub ich uniknąć. I kolejna rzecz,która już od Ciebie nie zależy i w zasadzie wypadało by o niej wspomnieć na początku - pisanie trzeba lubić! Jeśli tego nie się nie lubi to nie ma sensu się szarpać bo zawsze bedziesz malował ściany zamiast ardzydzieł sztuki.

A i zapomniałem o najważniejszym - angielski, bez tego nie ma co podchodzić. Wszelkie manuale i co przydatniejsze źródła wiedzy są pisane po angielsku (od tutoriali przez opisy bibliotek/klas do problemów natury logicznej). Niestety polsko języcznme źródła wiedzy są bardzo skąpe pod tym względem (w ramach wyjątków zajrzyj tu: http://warsztat.pac.pl/ i tu: http://warp.arx.pl).

Autor:  Zychoo [ 9 cze 2005, 15:58 ]
Tytuł: 

Sprobuj na okolicznym uniwersytecie lub politechnice pochodzic na wyklady z programowania. Pomaga ponoc. Znajomy w ten sposob sie nauczyl (oczywiscie podpieral to praktyka i lektura).

Autor:  Karol66 [ 9 cze 2005, 16:33 ]
Tytuł: 

Pamietam jak ze starym wiele wiele lat temu stalismy 16 godzin w kolejce do pewexu bo mieli "rzucic atari" (XL).
Rzucili ale juz magnetofonow do tego nie bylo.
Zanim udalo sie nam to kupic to ojciec nauczyl sie podstaw basica bo jedyne co na kompie mozna bylo robic to PRZEPISAC 3 programiki jakie w instrukcji byly :)

Autor:  bloob [ 9 cze 2005, 17:37 ]
Tytuł: 

A ja polecam zebys najpierw zrobil sobie strone internetowa w javie/php :o jak tego nie zalapiesz to sie poddaj [;

Autor:  Mutant [ 9 cze 2005, 18:49 ]
Tytuł: 

Ksiazki godne polecenia to Symfonia C++ TOM 1, 2 i 3 Jerzego Grebosza. Ja nie widze sensu uczenia sie najpierw latwiejszych jezykow, skoro sa ksiazki od C++, ktore w latwy i przyjemny sposob ucza programowac. Po przerobieniu tych trzech ksiazek przesiadka na Visual C++.
Chyba, ze ktos woli inna droge pascal i potem Delphi.

Autor:  Deni [ 10 cze 2005, 06:24 ]
Tytuł: 

ja od pół roku ucze się c++ z podręcznika z avocado software(chyba tak to się pisze) i napisałem już kilka dobrych programów (konsolowyh) ale w colobota też grałem i tam się po raz pierwszy spotkałem z programowaniem(tzn. tam napisałem moje pierwsze linie kodu)

ten poradnik polecam - wszystko tam jest wyjaśnione szczegółowo i poludzku(czyt. nie ma samych "suchych" regółek)
link http://avocado.risp.pl/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=22
ja ściągnąłem paczkę z samego dołu tj. rozdziały chyba od 1.1-2.4

Autor:  malek69 [ 10 cze 2005, 07:24 ]
Tytuł: 

Deni bardzo fajny poradnik, przynajmnie z wprowadzenia :D (wiecej na razie nie przeczytalem)
Sszczurr--> sprawdz czy spelniasz takie warunki genetyczne :wink:
Cytuj:
Zacznijmy od tego, że programista nie tylko pisze kod. Programista także, czy nawet przede wszystkim, rozwiązuje problemy. Używa on do tego narzędzi, jakimi są właśnie języki programowania.

Specyfika programowania polega na odpowiednim podejściu do rozwiązywania problemów, mianowicie na podziale ich na mniejsze fragmenty, wykonywane w określony sposób w określonym porządku – to jest właśnie kod. Dlatego też trzeba umieć rozbijać duże zagadnienia na mniejsze, wielki problemy na małe części. Trzeba mieć umysł analityczny.



Programista prawie cały czas poznaje nowe zagadnienia i techniki. Dlatego musi być ciekawy świata i autentycznie lubić to, co robi.



Pamiętajmy też, że koder programuje komputery, które w działaniu są przeraźliwie jednoznaczne, logiczne i przewidywalne. Należy więc umieć myśleć logicznie i formułować swoje koderskie pomysły w sposób jasny i jednoznaczny.



Wreszcie, należy posiadać dobrą pamięć syntaktyczną i semantyczną. Cóż znaczą te straszne słowa? :) Pamięć syntaktyczna to zdolność do jak najlepszego zapamiętywania reguł składniowych – chodzi tu oczywiście o języki programowania. Pamięć semantyczna to umiejętność przyswajania sobie znaczenia pojęć – nie można na przykład mylić procedury z klasą albo zmiennej z makrem.

Te dwa warunki są zazwyczaj najtrudniejsze do spełnienia :D

Dodatkowo, programista gier musi w znacznie większym stopniu niż inni koderzy znać się na matematyce i fizyce. Bez nich nie ma przecież mowy o grafice trójwymiarowej czy realistycznym symulowaniu rzeczywistości.

z http://avocado.risp.pl/files/texts/od0d ... l/0_1.html

edit: linki
Warsztat - Programowanie gier komputerowych
http://warsztat.pac.pl/
jesli czegosz szukasz i masz mozille, firefoxa, Netscape 6 mozesz zainstalowac szukarke tego forum:
http://www.regedit.risp.pl/technologie/ ... search.php

Autor:  Sszczurr [ 10 cze 2005, 09:20 ]
Tytuł: 

Thx wam przed wakacjami zaczne sie jeszcz uczyc postanowailem kupic ksiazke symfonia c++ za 4 dychy ;]Jak ktos ma cos jeszcze do napisania niech pisze :}

Dzieki za ta strone z warsztatem ;]

Autor:  Smolik [ 10 cze 2005, 09:35 ]
Tytuł: 

a ja sie zapytam :P

umiem html'a flasha ... czego teraz powinienem sie nauczyc aby robic lepsze strony www : P ?

Autor:  Mark24 [ 10 cze 2005, 09:43 ]
Tytuł: 

pajączka :roll:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team