mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1555 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 78  Następna strona
Autor Wiadomość
*****
Avatar użytkownika

Posty: 2206
Dołączył(a): 27.03.2006
Offline
PostNapisane: 18 mar 2010, 15:21 
Cytuj  
tylko co to znaczy tanie? jeśli "makrokesze" to zgadzam się.
Ja mam w rowerze fabryczne tarczówki i jako, że kosztował ok 2,5k to pewnie nie są z tych drogich, jednak są duuużo lepsze od v-ek.


_________________
Walter Sobchak: Fuck it, Dude, let's go bowling.

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 18 mar 2010, 16:14 
Cytuj  
Buffchef napisał(a):
Ja mam w rowerze fabryczne tarczówki i jako, że kosztował ok 2,5k to pewnie nie są z tych drogich, jednak są duuużo lepsze od v-ek.

Tanie to znaczy rzedu 300-500PLN w detalu. Moze akurat w Twoim rowerze jest cos porzadnego, nie wiem. Dobre v-ki> tanie tarcze.


_________________
Χ Ξ Σ

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2206
Dołączył(a): 27.03.2006
Offline
PostNapisane: 18 mar 2010, 16:15 
Cytuj  
eee tam, nie znasz się


_________________
Walter Sobchak: Fuck it, Dude, let's go bowling.

**
Avatar użytkownika

Posty: 9367
Dołączył(a): 18.07.2002
Offline
PostNapisane: 18 mar 2010, 16:30 
Cytuj  
ma racje, lepszy dobry vb niz ujowe tarcze,


_________________
Choices always were a problem for you
What you need is someone strong to guide you
Deaf and blind and dumb and born to follow
What you need is someone strong to guide you...
Like me

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2206
Dołączył(a): 27.03.2006
Offline
PostNapisane: 18 mar 2010, 16:33 
Cytuj  
za 300-500 pln to są całkiem porządne mechaniczne tarczówki


_________________
Walter Sobchak: Fuck it, Dude, let's go bowling.

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 18 mar 2010, 16:37 
Cytuj  
Mechaniczne i porzadne to slowa nie bardzo do siebie pasujace. Chyba, ze ktos jezdzi na swoim mtb po asfalcie w suchy dzien. :lol:


_________________
Χ Ξ Σ

**

Posty: 216
Dołączył(a): 17.12.2009
Offline
PostNapisane: 18 mar 2010, 16:37 
Cytuj  
Aenima napisał(a):
ma racje, lepszy dobry vb niz ujowe tarcze,


Tylko, że jak wykrzywi się felga to już możesz zapomnieć o hamowaniu, tarczówki są na to odporne. Nie mówię już o ścieraniu się felgi czy o braku hamowania po wjechaniu w błoto ~10cm.
Wiem, że chcesz doradzić, ale akurat w kwestii rowerów się kiepsko znasz, więc lepiej poczytaj a nie pisz. :wink:


_________________
eve@Martilius 20.01.2010

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2206
Dołączył(a): 27.03.2006
Offline
PostNapisane: 18 mar 2010, 16:39 
Cytuj  
Tor-Bled-Nam napisał(a):
Mechaniczne i porzadne to slowa nie bardzo do siebie pasujace. Chyba, ze ktos jezdzi na swoim mtb po asfalcie w suchy dzien. :lol:


co ma suchość nawierzchni do sposobu docisku klocka?!


_________________
Walter Sobchak: Fuck it, Dude, let's go bowling.

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 18 mar 2010, 16:41 
Cytuj  
Poducz sie fizyki tarcia.


_________________
Χ Ξ Σ

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2206
Dołączył(a): 27.03.2006
Offline
PostNapisane: 18 mar 2010, 16:43 
Cytuj  
no to leżę
hahahaha


_________________
Walter Sobchak: Fuck it, Dude, let's go bowling.

******
Avatar użytkownika

Posty: 3478
Dołączył(a): 27.05.2005
Offline
PostNapisane: 18 mar 2010, 16:47 
Cytuj  
Sucha nawierzchnia -> wieksze tarcie kola o powierzchnie -> mniejsze tarcie potrzebne od hamulcow do zatrzymania roweru -> mniejsze zuzycie klockow

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 18 mar 2010, 16:49 
Cytuj  
Widac niektorzy nie skonczyli nawet 8 klas chyba. Ale ekspert od roweru jest.
edit: Dopiero zauwzylem Twojego posta. Po czesci mialem na mysli to co Ty. Na trudnej nawierzchni potrzeba duzej sily hamowania, a ta w mechanikach jest slaba. Czesto slabsza niz w v-kach. Do tego wbrew zapewnieniom producentow woda czy bloto pogarszaja jakos pracy mechanikow znacznie, czego nie ma praktycznie w hydraulicznych. Inna sila hamowania i jednak jakosc wykonania. Dla niekumatych hamulce tarczowe to dalej tarcie, a nie magia.


_________________
Χ Ξ Σ

**
Avatar użytkownika

Posty: 7080
Dołączył(a): 13.05.2005
Offline
PostNapisane: 18 mar 2010, 19:32 
Cytuj  
przyszedl rower-sporo skrecania. powiedzialbym,ze "dalem rade", ale za cholere nie potrafie wyregulowac przerzutek ;d


_________________
rufen.@steam
rufenn@psn
rufen@wot

****
Avatar użytkownika

Posty: 1313
Dołączył(a): 5.05.2008
Offline
PostNapisane: 18 mar 2010, 19:55 
Cytuj  
Miałem w góralu V'ki Avida Arch Rival. Zajebiste były - zarówno klamki jak i szczęki. Zostawiłem sobie taką z tyłu a na przód włożyłem tarczę hydraulika też od Avida - Juicy 7. W sumie nie wypowiem się co hamowało lepiej (silniej) ale za to dozowanie siły w tarczówce a w v-brake'u to przepaść na korzyść tarczy.

**
Avatar użytkownika

Posty: 9367
Dołączył(a): 18.07.2002
Offline
PostNapisane: 18 mar 2010, 21:15 
Cytuj  
RufeN napisał(a):
przyszedl rower-sporo skrecania. powiedzialbym,ze "dalem rade", ale za cholere nie potrafie wyregulowac przerzutek ;d


polecam jakis serwis w twojej okolicy masz dobry sprzet i szkoda by bylo go spierdolic samemu grzebiac, szczegolnie jak nie masz doswiadczenia.


_________________
Choices always were a problem for you
What you need is someone strong to guide you
Deaf and blind and dumb and born to follow
What you need is someone strong to guide you...
Like me

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2206
Dołączył(a): 27.03.2006
Offline
PostNapisane: 18 mar 2010, 21:55 
Cytuj  
Tor-Bled-Nam napisał(a):
Widac niektorzy nie skonczyli nawet 8 klas chyba. Ale ekspert od roweru jest.
edit: Dopiero zauwzylem Twojego posta. Po czesci mialem na mysli to co Ty. Na trudnej nawierzchni potrzeba duzej sily hamowania, a ta w mechanikach jest slaba. Czesto slabsza niz w v-kach. Do tego wbrew zapewnieniom producentow woda czy bloto pogarszaja jakos pracy mechanikow znacznie, czego nie ma praktycznie w hydraulicznych. Inna sila hamowania i jednak jakosc wykonania. Dla niekumatych hamulce tarczowe to dalej tarcie, a nie magia.


jeśli mogę zablokować koło to chyba siła hamowania jest wystarczająca, ale ja się nie znam :)


_________________
Walter Sobchak: Fuck it, Dude, let's go bowling.

**

Posty: 399
Dołączył(a): 22.10.2004
Offline
PostNapisane: 18 mar 2010, 22:20 
Cytuj  
Ani v-ki, ani mechaniki czy hydrauliki. Ostre kolo to jest to! ;)

Na powaznie to nie mialem okazji testowac jakichs dobrych mechanikow (sa takie ? :P ), ale osoboscie wole dobrej klasy v-ki.

btw. udalo mi sie znalezc sklep, gdzie bralem swoja meride, takze jakby ktosz szukal to prosze:

http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=1093892

****

Posty: 1637
Dołączył(a): 28.06.2006
Offline
PostNapisane: 19 mar 2010, 10:33 
Cytuj  
Po kolei:
- obrecz wiadomo moze sie pogiac, tarcza tez, oba komponenty trzeba prostowac (obrecz - centrowanie, do tarczy sa specjalne klucze)
- zablokowanie kola wydluza droge hamowania
- dobrej jakosci "v" sa lepsze niz kiepskie tarcze nie tylko ze wzgledu na hamowanie, chocby ze wzgledu na serwisowanie
- o tarczowki trzeba dbac!! chocby o to aby klocki byly suche (czytaj: od czasu do czasu wyprazyc je w piekarniku)
- koszt serwisu tarczowki bedzie sporo wiekszy niz "v"

Ostre kolo to dla koneserow :)

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2206
Dołączył(a): 27.03.2006
Offline
PostNapisane: 19 mar 2010, 11:16 
Cytuj  
no ale podstawowa zaleta tarczówki, to dokładniejsza i łatwiejsza regulacja siły hamowania, czy to takie oczywiste, że nikt o tym nie wspomniał?


_________________
Walter Sobchak: Fuck it, Dude, let's go bowling.

**
Avatar użytkownika

Posty: 7080
Dołączył(a): 13.05.2005
Offline
PostNapisane: 19 mar 2010, 11:44 
Cytuj  
ech, wolne terminy w serwisach na srode-czwartek. to tydzien bede teraz sie tylko patrzyl na rower :(
tylnia przerzutke udalo mi sie dobrze ustawic, lapie wszystkie biegi,nic nie trze. z przednia mam problem,bo albo nie chce wrzucac,albo trze.


_________________
rufen.@steam
rufenn@psn
rufen@wot

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1555 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 78  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.