MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Rower - jaki kupic?
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=18&t=35748
Strona 4 z 78

Autor:  Buffchef [ 18 mar 2010, 15:21 ]
Tytuł: 

tylko co to znaczy tanie? jeśli "makrokesze" to zgadzam się.
Ja mam w rowerze fabryczne tarczówki i jako, że kosztował ok 2,5k to pewnie nie są z tych drogich, jednak są duuużo lepsze od v-ek.

Autor:  Tor-Bled-Nam [ 18 mar 2010, 16:14 ]
Tytuł: 

Buffchef napisał(a):
Ja mam w rowerze fabryczne tarczówki i jako, że kosztował ok 2,5k to pewnie nie są z tych drogich, jednak są duuużo lepsze od v-ek.

Tanie to znaczy rzedu 300-500PLN w detalu. Moze akurat w Twoim rowerze jest cos porzadnego, nie wiem. Dobre v-ki> tanie tarcze.

Autor:  Buffchef [ 18 mar 2010, 16:15 ]
Tytuł: 

eee tam, nie znasz się

Autor:  Aenima [ 18 mar 2010, 16:30 ]
Tytuł: 

ma racje, lepszy dobry vb niz ujowe tarcze,

Autor:  Buffchef [ 18 mar 2010, 16:33 ]
Tytuł: 

za 300-500 pln to są całkiem porządne mechaniczne tarczówki

Autor:  Tor-Bled-Nam [ 18 mar 2010, 16:37 ]
Tytuł: 

Mechaniczne i porzadne to slowa nie bardzo do siebie pasujace. Chyba, ze ktos jezdzi na swoim mtb po asfalcie w suchy dzien. :lol:

Autor:  Martilius [ 18 mar 2010, 16:37 ]
Tytuł: 

Aenima napisał(a):
ma racje, lepszy dobry vb niz ujowe tarcze,


Tylko, że jak wykrzywi się felga to już możesz zapomnieć o hamowaniu, tarczówki są na to odporne. Nie mówię już o ścieraniu się felgi czy o braku hamowania po wjechaniu w błoto ~10cm.
Wiem, że chcesz doradzić, ale akurat w kwestii rowerów się kiepsko znasz, więc lepiej poczytaj a nie pisz. :wink:

Autor:  Buffchef [ 18 mar 2010, 16:39 ]
Tytuł: 

Tor-Bled-Nam napisał(a):
Mechaniczne i porzadne to slowa nie bardzo do siebie pasujace. Chyba, ze ktos jezdzi na swoim mtb po asfalcie w suchy dzien. :lol:


co ma suchość nawierzchni do sposobu docisku klocka?!

Autor:  Tor-Bled-Nam [ 18 mar 2010, 16:41 ]
Tytuł: 

Poducz sie fizyki tarcia.

Autor:  Buffchef [ 18 mar 2010, 16:43 ]
Tytuł: 

no to leżę
hahahaha

Autor:  Mirtul [ 18 mar 2010, 16:47 ]
Tytuł: 

Sucha nawierzchnia -> wieksze tarcie kola o powierzchnie -> mniejsze tarcie potrzebne od hamulcow do zatrzymania roweru -> mniejsze zuzycie klockow

Autor:  Tor-Bled-Nam [ 18 mar 2010, 16:49 ]
Tytuł: 

Widac niektorzy nie skonczyli nawet 8 klas chyba. Ale ekspert od roweru jest.
edit: Dopiero zauwzylem Twojego posta. Po czesci mialem na mysli to co Ty. Na trudnej nawierzchni potrzeba duzej sily hamowania, a ta w mechanikach jest slaba. Czesto slabsza niz w v-kach. Do tego wbrew zapewnieniom producentow woda czy bloto pogarszaja jakos pracy mechanikow znacznie, czego nie ma praktycznie w hydraulicznych. Inna sila hamowania i jednak jakosc wykonania. Dla niekumatych hamulce tarczowe to dalej tarcie, a nie magia.

Autor:  RufeN [ 18 mar 2010, 19:32 ]
Tytuł: 

przyszedl rower-sporo skrecania. powiedzialbym,ze "dalem rade", ale za cholere nie potrafie wyregulowac przerzutek ;d

Autor:  Yuurei [ 18 mar 2010, 19:55 ]
Tytuł: 

Miałem w góralu V'ki Avida Arch Rival. Zajebiste były - zarówno klamki jak i szczęki. Zostawiłem sobie taką z tyłu a na przód włożyłem tarczę hydraulika też od Avida - Juicy 7. W sumie nie wypowiem się co hamowało lepiej (silniej) ale za to dozowanie siły w tarczówce a w v-brake'u to przepaść na korzyść tarczy.

Autor:  Aenima [ 18 mar 2010, 21:15 ]
Tytuł: 

RufeN napisał(a):
przyszedl rower-sporo skrecania. powiedzialbym,ze "dalem rade", ale za cholere nie potrafie wyregulowac przerzutek ;d


polecam jakis serwis w twojej okolicy masz dobry sprzet i szkoda by bylo go spierdolic samemu grzebiac, szczegolnie jak nie masz doswiadczenia.

Autor:  Buffchef [ 18 mar 2010, 21:55 ]
Tytuł: 

Tor-Bled-Nam napisał(a):
Widac niektorzy nie skonczyli nawet 8 klas chyba. Ale ekspert od roweru jest.
edit: Dopiero zauwzylem Twojego posta. Po czesci mialem na mysli to co Ty. Na trudnej nawierzchni potrzeba duzej sily hamowania, a ta w mechanikach jest slaba. Czesto slabsza niz w v-kach. Do tego wbrew zapewnieniom producentow woda czy bloto pogarszaja jakos pracy mechanikow znacznie, czego nie ma praktycznie w hydraulicznych. Inna sila hamowania i jednak jakosc wykonania. Dla niekumatych hamulce tarczowe to dalej tarcie, a nie magia.


jeśli mogę zablokować koło to chyba siła hamowania jest wystarczająca, ale ja się nie znam :)

Autor:  enkil [ 18 mar 2010, 22:20 ]
Tytuł: 

Ani v-ki, ani mechaniki czy hydrauliki. Ostre kolo to jest to! ;)

Na powaznie to nie mialem okazji testowac jakichs dobrych mechanikow (sa takie ? :P ), ale osoboscie wole dobrej klasy v-ki.

btw. udalo mi sie znalezc sklep, gdzie bralem swoja meride, takze jakby ktosz szukal to prosze:

http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=1093892

Autor:  Zangetsukun [ 19 mar 2010, 10:33 ]
Tytuł: 

Po kolei:
- obrecz wiadomo moze sie pogiac, tarcza tez, oba komponenty trzeba prostowac (obrecz - centrowanie, do tarczy sa specjalne klucze)
- zablokowanie kola wydluza droge hamowania
- dobrej jakosci "v" sa lepsze niz kiepskie tarcze nie tylko ze wzgledu na hamowanie, chocby ze wzgledu na serwisowanie
- o tarczowki trzeba dbac!! chocby o to aby klocki byly suche (czytaj: od czasu do czasu wyprazyc je w piekarniku)
- koszt serwisu tarczowki bedzie sporo wiekszy niz "v"

Ostre kolo to dla koneserow :)

Autor:  Buffchef [ 19 mar 2010, 11:16 ]
Tytuł: 

no ale podstawowa zaleta tarczówki, to dokładniejsza i łatwiejsza regulacja siły hamowania, czy to takie oczywiste, że nikt o tym nie wspomniał?

Autor:  RufeN [ 19 mar 2010, 11:44 ]
Tytuł: 

ech, wolne terminy w serwisach na srode-czwartek. to tydzien bede teraz sie tylko patrzyl na rower :(
tylnia przerzutke udalo mi sie dobrze ustawic, lapie wszystkie biegi,nic nie trze. z przednia mam problem,bo albo nie chce wrzucac,albo trze.

Strona 4 z 78 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team