mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 17250
Dołączył(a): 31.08.2003
Offline
PostNapisane: 8 gru 2004, 15:04 
Cytuj  
Jak przetrwać w Vanadiel trudne początki - v 1.03

Na poczatek polecam obejrzenie filmiku w skrocie prezentujacego FFXI wraz z wszystkim dodatkami (ok. 300 MB):

http://www.gametrailers.com/player/24493.html

A. Gdzie kupić Final Fantasy XI

Aby zacząć grę w FF XI trzeba kupić grę lub ewentualnie kupić cd-keye, a samą grę ściągnąć z internetu, albo przegrać od kogoś.
Nie ma żadnych pirackich serwerów FF XI, nie działają też żadne cd-keye, key generatory i inne cudowne programy znalezione w internecie. W ten sposób można sobie jedynie ściągnąć jakiegoś wirusa.
Istnieją dwie anglojęzyczne wersje gry: amerykańska (NA) i europejska (EU), wprawdzie nie różnią się one od siebie, ale nie są ze sobą kompatybilne tzn. np. dodatku NA nie można zainstalować na wersji EU, cd-key EU nie będzie działał w grze zainstalowanej z wersji EU.

Wersja EU od jakiegoś czasu dostępna jest w Polsce, dystrybuuje ją m.in. Empik, więc najprościej iść do najbliższego i kupić, albo poprosić o sprowadzenie jeśli nie ma.
Można też zamówić grę w jednym z internetowych sklepów:

http://www.cenega.pl/gra_opis.php?ID=2681

http://www.ultima.pl/itemnfo.php?id=2204

http://www.timsoft.pl/index.php?opis=50 ... /index.php

http://maxgame.pl/x_C_I__P_1112346-1110001.html

http://www.play.com.pl/index.php?go=opis&&id=2696

Warto też poszukać na allegro, można tam kupić FF XI taniej niż w sklepie.

Jeszcze inna możliwość to kupno gry od kogoś kto już przestał grać, plusem jest to, że zazwyczaj kupuje się gotową postać z dobytkiem, który można przsłać na swoją własną, albo grać już tą stworzoną przez kogoś, minus to brak darmowego miesiąca wliczonego w cenę nowej gry.

Jeśli jest się za granicą, albo ma się rodzinę w Niemczech, Francji czy Wielkiej Brytanii można ściągnąć stamtąd grę i nawet jak np. będzie miała niemiecką instrukcję to gra na 100% będzie po angielsku.

Wersję NA najlepiej kupić w naszym sprawdzonym sklepie, który sprzedaje też same cd-keye:

http://www.interactcd.com/

Ważna informacja:

FF XI tak jak każdy porządny mmorpg wymaga opłacania comiesiecznego abonamentu, ktory w zależności od kursu dolara wynosi ok. 50 zl miesiecznie.

B. Potrzebny sprzęt

Aby zacząć grę potrzebne jest średnie łącze (neostrada jest idealna), średni komputer i karta kredytowa (albo karta do płatności w internecie np. E-KARTA mBanku DZIALA z FFXI na 100%) potrzebna nawet do tego, aby pograć w darmowy miesiąc. Niestety nie wystarczy np. Visa Electron.

W FF XI dobrze sprawdza się pad (najlepiej z gałkami i duża ilością przycisków), ale may też w LSie zażartych fanów gry na klawiaturze. Wszystko jest kwestią gustu i trochę przyzwyczajeń.

Minimalne łącze:
da się grać nawet na modemie, ale nie jest to z wielu względów najlepszy pomysł. Tak naprawdę już każde dobre łącze 128 Kb (ważny jest stabilne wysyłanie i odbieranie danych) powinno wystarczyć.

Minimalna konfiguracja komputera:
najsłabszy sprawdzony komputer pozwalający na w miarę płynną grę przy maksymalnych ustawieniach i rozdzielczości 1024 x 768 to Duron 700, 512 RAM i GeForce Ti 4200. Wystarczy, że jeden z tych elementów będzie słabszy i gra może dość solidnie przycinać.

------------------------------------------------------------------------------------

Zakładam, że przebrneliście przez proces instalacji, rejestracji i patchowania i wybraliście jedyny słuszny serwer czyli Ramuh i najwspanialsze z miast czyli Bastok. Aby trafić na Ramuh musicie, albo do skutku próbować, aż wylosujecie ten serwer, albo, co jest o wiele prostrze, użyć WorldPass (WP) zazwyczaj dostępny w podpiętym poście na forum.

C. Konfiguracje

Do podstawowych ustawień służy Final Fantasy XI config (który jest "na zewnątrz" gry, nie można nic tu zmieniać z poziomu samej gry. W configu można przede wszystkim ustawić rozdzielczość, jakość takstur (oczywiście lepsze są nieskompresowane) i skonfigurować pada.

Warto też poeksperymentować z ustawieniami w samej grze. Podstawa to filtry i macra.. Standardowo wszystkie filtry są wyłaczone i w czasie walki jesteśmy bombardowani masą niepotrzebnych informacji (np. dmg jaki zadaje party obok). Niektóre informacje są istotne dla DD, inne dla magów. Nie ma jakiejś prostej formuły w tym względzie.
Jeśli chodzi o macra to najlepiej gotowe poszukać w internecie i wpisać. Z czasem znając ich budowę i skróty (np. ja to Job Ability) można samemu pisać macra na potrzeby danej chwili (np. wsa używanego w renkei).
Czasami przydaje się funkcja ukrywająca job i lvl postaci, innym razem dobrze wyłaczyć auto-targetowanie. ogólnie zachęcam do pogrzebania w opcjach i sprawdzenia jak co działa.

0. Wybór rasy i profesji.

Nad wyborem rasy warto dobrze się zastanowić. Jeśli jesteście pewni, że będziecie grać magiem najlepiej wybrać Taru albo Mithrę, jeśli melee Monka albo Galkę. Jeśli kompletnie nie wiecie kim będziesz grać wybierzcie Hume - jest najbardziej uniwersalny, może być i dobrym magiem i dobrym melee.

To jaki wybierzecie job nie ma wielkiego znaczenia, bo w każdej chwili możecie go zmienić, do tego nie tracąc nabytego doświadczenia i skilli.

Na starcie jest do wyboru 6 jobów:

Warrior (WAR) - jego głowne skille to Axe, Great Axe, Sword, Great Sword, Shield, Evasion i Parrying

Monk (MNK) - Hand-to-Hand, Guard, Club, Staff (choć trudno spotkać monka z tymi dwoma ostatnimi broniami)

Thief (THF) - Dagger, Sword, Parrying, Evasion, Archery, Marksmanship

Red Mage (RDM) - Dagger, Sword, Club, Healing Magic, Enhancing Magic, Enfeebling Magic, Elemental Magic, Dark Magic

White Mage (WHM) - Club, Staff, Divine Magic, Healing Magic, Enhancing Magic, Enfeebling Magic

Black Mage (BLM) - Staff, Club, Elemental Magic, Dark Magic, Enfeebling Magic

Po 18 lvl można zrobić quest na subjob i np. zamiast WHM mozna być WHM/BLM.

Po 30 lvl można zrobić questy na tzw. advanced joby: Paladin (PLD). Dark Knight (DRK), Ranger (RNG), Bard (BRD). Beastmaster (BST), Samuraj (SAM), Ninja (NIN), Summoner (SMN), Dragoon (DRG).


1. Pierwsze kroki.

Gdy już wylądujecie w Bastok skontaktujcie się z jedną osób posiadającą perlsack (Stokrotka, Saitou, Xavery, Hucksterthief, Zetoriush, Nimloth, Opiekun i pewnie jeszcze parę osób o których zapomniałem) wpisując /t nick text lub używając klawiszy ctrl + t i wpisują nick i text. Jak już dostaniecie perełkę i załozycie ją to do komunkacji z Linkshellem używacie skrótu ctrl + l lub pisząc /l .

Na początek warto poznać topografię miasta, zobaczyć gdzie jest moghouse, AH, bramy, gildie, sklepy, kopalnia itp. Bastok składa się z czterech dzielnic: Mines (AH, gildia Alchemy, wyjście do Zeruhn Mines i South Gustaberg), Market (AH, gildia Goldsmithing i wyjście do South Gustaberg), Port (wyjście do North Gustaberg) i Metalworks (siedziba Prezydenta i gildia Smithing).

2. Walka

Jak już przestaniecie się bezwładnie obijać o ściany czas na nieuchronne czyli walkę z mobami. Możecie je spotkać wychodząc jedną z bram albo wchodząc do koplani. Wcześniej przy bramie weźcie od strażnika signet (dzięki niemu będziecie dostawać kryształy i Conquest Pointy (CP), które potem można zamieniać na całkiem fajny sprzęt i np. instant warpy).
Warto przyzwyczaić się do sprawdzania siły każdego przeciwnika (ctrl + c), żeby w przyszłosci uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek i niepotrzebnych śmierci.
Moby dzielą się na:

- too weak, zbyt słabe aby dały exp i kryształy;

- easy prey, dają skromny exp, ale też zazwyczaj pokonanie ich nie sprawia większego problemu;

- decent chellenge, srednio trudne, exp całkiem przyzwoity, ale nie warto porywać się na nie z małym HP albo MP;

- even match niektóre joby mogą mieć spory problem aby je pokonać, melee raczej da sobie radę gdy ma full HP i TP minimum 100;

- tough , solo lepiej unikać, choć oczywiście są możliwe do pokonania, szczególnie przez niektóre joby, wyposarzone w dobry sprzęt;

- very tough i incredibly tough, solo praktycznie bez szans, czasami IT potrafi też rozwalić całe party;

- impossible to gauge, oznacza Named/Notorious Monster (odpowiednik Bossów w innych grach), niezależnie od jego siły, może to oznaczać moba łatwego do pokonania solo ale też takiego z którym może sobie nie poradzić full alliance.

Pamiętajcie, aby używać WSy (gdy TP przekroczy 100%) i Job Ability - JA. jedno z JA można użyć tylko raz na 2 godziny, trzymajcie je na sytuacje krytyczne.

Generalnie do 10 lvlu warto expować solo (wszystkie dropy są dla was, wbraw pozorom najłatwiej wtedy o kasę z expa), ja osobiście niektórymi jobami polecałbym nawet solować do 14 czy 16 poziomu szczególnie jak już będziecie mieli suba, ale od 11 lvl już możecie zacząć rozglądać się za party przez wywieszenie flagi (looking for party).

W grze w party istnieje ścisły podział ról: puller - ściągą moba na spot, tank - trzyma hate moba na sobie, damage dealer (DD) pozbawia moba HP, healer - leczy party i suporter - dba o zmniejszania albo zwiększanie różnych statsów.
Jeśli jesteście DD musicie zainteresować się skillchainami (renkei):

http://www.adennak.com/renkei.html

Polegają one na ściśle określonej kolejności odpalanie WSów, dobrze jak renkei kończy jakiś czar ofensywny (magic burst). Często dodatkowy dmg z skillchaina i magic bursta pozwala pokonać moby nie do pokonania w zwykłej walce.

Inna sprawa to expchainy, gra wynagradza szybkie zabijanie mobów bonusowym expem. Jeśli czas między zabiciem jednego a drugiego stwora nie jest zbyt długi to wychodzi wam expchain od 1 do 5. Można dzięki temu dostać w dobrym party, aż 300 expa za jednego moba.

W czasie walki wraz z expem i przechodzeniem kolejnych lvli zapełniać się też będzie wasz plecak. Warto mieć we krwi ciągłe jego porządkowanie (ctrl + i, + na numerycznej i auto). Większość przedmiotów stackuje się po 12, niektóre po 99, są też takie które wcale się nie stackują.

Zbierajcie Beastmen Seale - są potrzebne do BCNM - na wyższych lvlach można je wymienić na orby potrzebne do wejścia na specjalne areny, gdzie party walczy z kilkoma NMami. Po zwycięstwie otwiera się skrzynia, gdzie można często znaleźć drogie i rzadkie przedmioty

3. Handel

Gdy już będziecie mieli plecak pełen łupów czas wracać do miasta. Są trzy sposoby na upłynnienie towaru: sprzedaż do NPCa w jednym ze sklepów, wystawienie na Auction House - AH i wystawienie na bazar (czyli zrobienie z siebie chodzącego sklepu). Generalnie najbardziej opłaca się wystawiać towary na AH, choć trzeba sprawdzać czy przypadkiem NPC nie daje wyższej ceny. Niektore itemy są na tyle cenne, że można je sprzedawać na sztuki, jednak w większości przypadków lepiej uzbierać stack.

Na AH są następujące działy:

WEAPONS - poza broniami można tu znaleźć sprzęt potrzebny dołowienia ryb i żarcie dla petów BST.

ARMOR - zbroje od hełmów i czapek do pierścionków i kolczyków.

SCROLLS - czary, piosenki, ninjutsu i spirity dla SMN.

MEDICINES - potiony, antidota i inne produkty alchemików

FURNISHINGS - meble, doniczki

MATERIALS - składniki do poszczególnych craftów

FOOD - wszystko do jedzenia, gotowe dania i półprodukty

CRYSTALS - kryształy potrzebne do craftingu, są tu też clustery - po ich użyciu otrzymuje się stack kryształów

OTHERS - wszystko co nie zmieściło się w innych działach m.in. częsci zbroi beastmenów, beastcoiny, nasiona, prochy dla NIN.

Jak coś kupujecie i sprzedajecie na AH zawsze sprawdzajcie ceny, one naprawdę potrafią wariować, poznanie pewnych prawidłowości rynku to klucz do bogactwa w grze.

4. Zarabianie kasy

O gile w FF XI nie jest łatwo, w pewnym momencie okazuje się, że zyski ze sprzedanych przedmiotów z expowania nie starczają na wszystko. Jeśli się nie chce być gimpem to trzeba znaleźć swój sposób na kasę. Na szczęscie jest w czym wybierać:

- farmowanie - polega na biciu w kółko tych samych mobów dla określonych dropów np. pszczół dla beehive chipów i miodu.
Na początek to zdecydowanie najlepszy sposób na zdobycie kasy. Osobiście polecam zbierać wszystko co się stackuje: nawet na głupich owadzich skrzydełkach można zarobić 1000gil. Ze stackowalnych dropów występujących w okolicach Bastok zdecydowanie najbardziej dochodowe są Wind i Fire Crystals, Beehive Chip, Bird Feathers, Lizard skins, rózne nasiona, bat wings, wind onions.
Jeśli chodzi oprzedmioty które się nie stackują to najlepiej samemu rozpoznać rynek. W ciemno można polecić: Zinc Ore, Quadav Backplate, Quadav Helm, Goblin Armor, Goblin Mail, Goblin Mask.

Celowo nie podaje cen, bo te potrafią się zmieniać w zastraszającym tempie.

- campienie NMów - znając miejsce respawnu danego NMa można się na niego zaczaić i bić kilka - kilkadziesiąt razy aż nie dropnie cennego przedmiotu.

- fishing - do łowienia ryb potrzeba wędki (rod), przynęty (fishing tackle) i wody gdzie można zarzucić wędkę. Aby zostać zawodowym wędkarzem prędzej czy później trzeba się zapisać do gildii w Windurst.

mining - do kopania potrzebne są kilofy (najlepiej je kupić w sklepie w Bastok Mines na mapie oznaczonym woreczkiem) i mining point. Po przekopaniu mining point znika i trzeba szukać następny. Na identycznej zasadzie działa Harvesting i Logging, ale w okolicy Bastok nie ma gdzie się nimi zajmować.

- crafting - Bastok to stolica Smithingu, Goldsmithingu i Alchemy. Niestety na początku często zamiast zysku trzeba do craftu dołożyć. To inwestycje zdecydowanie długoterminowa.

- digging - aby kopać na kurze trzeba mieć minimum 18 lvl i zrobiony quest na prawo jazdy. Na początku nie ma co liczyć na to, że kura znajdzie coś wartościowego.

http://ffxi.somepage.com/chocobo/

- gardening - roślinki choduje się w moghousie, potrzebne do tego są doniczki i nasiona, aby coś urosło sensownego trzeba je użyźniać kryształami. Najlepiej zdobyć konkretne przepisy i się ich trzymać, inaczej zazwyczaj wyrastają rzeczy niewiele warte.

http://www.swapsonian.com/pikko/index.html

- spekulowanie - polega na kupowaniu taniej i sprzedawaniu drożej, nie jest to może zbyt elegancki sposób zarobku, szczególnie jak np. czar kupiony w sklepie obok sprzedajemy na AH dwa razy drożej, ale można w ten sposób zarobić niezłą kasę.

5. Misje

Misje bierze się od strażników, zaliczanie ich pozwala osiągnąć kolejne RANKi do 10 maksymalnie. Poza zwykłymi misjami są jeszcze Zilarty i misje z Promathi.

Wklejki z allakhazam:

1. Speak with the NPC Cleades near the west gate in Bastok Markets. Then head to the Zeruhn Mines and enter the mines and find the NPC Makarim.

Makarim asks you to deliver the report to Naji at the president's office. You can find the president's office in the Metalworks zone.

-----------------------------------------------------------------------------------

2. Walk up to Cleades by the West Gate in Bastok Market and speak to him after having completed the rank 1-2. Accept the mission. Head back over to Metalworks.

Now look for Cid in Cid's lab. Get the item from cid. Visit Dangruf Wadi area check the item to see if it turned Red. You stand on a gush of water that will take you from one ledge to another ledge to get it change colors. When it turns red, return back to Cid.

------------------------------------------------------------------------------------

3. Speak to Cleades by the West Gate in Basok Market once again. Accept the mission. You will need to goto the Palborough Mines east of North Gustaberg. Keep killing thoes Quadavs until you get a Fetich Head, Arms, Body, and Legs. After getting the 4 parts go back to Cleades and trade the 4 parts. You will be Rank 2 after the mission is completed.

You can also buy the parts from people who are selling them from Bazzar or Auctions as well.

------------------------------------------------------------------------------------

4. Speak with Cleades again in the Bastok Market, He will then ask you to head over to speak with Cid in his lab in the Metalworks.

Cid will give you a crystal Now head to the Crag of Dem in Highlands and trade the crystal with one of the Telepoints and return it back to Cid.

Then across from Cid in the Metalworks is Ayame go speak with her to comeplete this mission.

------------------------------------------------------------------------------------

5. Speak with the NPC Cleades again by the Western Gate which he will then ask you to retreive a lizard egg.

Head to Dangruf Wadi and slay lizards until you get an egg then return to Bastok to the Metalworks area and speak with Aloise near the President's Office and you will be awarded next step up in your rank.

------------------------------------------------------------------------------------

6. Speak with NPC Malduc and Naji by the President's Office, a cutscene will play and they will escort you to President Karst.

You will then be able to ask him questions about various topics and once you are done he will ask you to head to San d'Oria or Windurst.

--SAN D'ORIA VERSION--

Once in San d'Oria head to Northen part of the city to the Consulate of Bastok and speak with Helaku.

Also speak with Halver in the Chateau d'Oraguille at the stairs inside.

Also make sure you have gotten the Gheisba Outpost Map so you can find the outpost easier. and then head there.

Once at outpost head up the ramp near section I-6 and enter the cave that is there.
Once in the cave head forward then make all right turns and eventually you wil lexit the cave and head forward and up the mountain.

Once you reach the bridge at the top of the mountain cross it and slay Warchief Vatgit.

Now return to the Consulate of Bastok in San d'Oria and speak agian with Helaku. He will ask you to head now to Windurst.

Head to Port Windurst and speak with Melek there who represents the Conulsate of Bastok. You will be instructed to head to the Windurst Woods. Travel to the woods and head east once you are there then head north and till you come to Windurst Walls.

Once in Windurst Walls enter Heavens Tower(use the teleport there)

Once inside enter the Clerical Chamber and speak with the NPC Kupipi and you will be give the key to Giddeus. Also while you are there speak with Rakano-Marukano.

Now you are instructed to head to West Sarutabaruta where you will find the entrance to the Giddeus.

Once inside Giddeus head to the Burning Circle area where you will find the dragon and you need to slay him.

Once the dragon has been slain head back to Port Windurst and speak once again with the Consulate of Bastok he will give you an item which you will need to then take with you make to Bastok to the Metalworks and speak with Naji and he will then speak with you and reward you with Rank 3 and 3000 Gil.

--WINDURST VERSION--

The first half of the mission from the Windhurst side is to make a peace offering to the Yagudo at the Tresure Room in Giddeus. Seeing Kupipi in Windhurst (Heaven's Tower, in the Clerical Chamber), she will give you a magic sword (key item) to offer. You must go to the consulate of Bastok (Port Windurst) to speak with GoldSkull, a galka, located in the 2nd room to your right. He will exchange the "Sword offering" for a "Dull blade".

The Treasure Room is located in the tunnels of Giddeus, and once finding it, you will see it is guarded by an NPC Yagudo. Speaking to him, he says the weapon you have is not good enough to offer, and that he'd rather have the blade used by Eyy, a named monster Yagudo that spawn not far away. The battle with Eyy is fairly simple, and the weapon drop is an Aspir Dagger, which is hardly worth the effort, but neccesary. Once obtaining the Aspir Dagger, speak to the Yagudo at the door to the treasure room again, and this part of the mission is complete.

Note: Please remeber to speak to everyone in the Consulate after completing each part of this mission, as it's a long walk back if you forget to, and you can't advance or complete the mission if you don't. You mUST speak to the consulate to get the dull sword in order to continue the mission.

While no one can give you the best or easiest tactic to defeat the 'Horrible Beast', there is one piece of advice which is extremely pertinent. Even though the 'Horrible Beast' fight is on a burning circle, and normally as long as one person opens the circle any member of the party can enter, but they must be of Rank 3 or higher, but they will suffer a Lvl 25 cap on helping you out. People from different nations can also help out as long as their dragon is in the same burning circle and they have completed all the things neccessary for them to enter the burning circle. They may need to on the circle when you activate it to be able to help out (Unconfirmed).

Fot the second part of the mission, head to to the Bastok Consolate in Northern San D'oria, and he will tell you to talk to Lord Halver in the Chateau. He will tell you only to head to Yughott Grotto deep inside Ghelsba Outpost. You will need to head to the burning circle to complete this mission, and it is recommended to have a solid party with you. To get to the burning circle, follow the walls to the right to the top portion of the Outpost and go into the tunnel behind an orc building, which will take you into Fort Ghelsba.
Head all the way to the top of Fort Ghelsba, and go into a tunnel behind another orc building to get to Yughott Grotto. You will see two exits other than the one you just entered: the southern one is to the hot springs on Horlois Peak, and the NE one is to the burning circle on Horlois Peak. Head to the burning circle and enter the battlefield, defeating the Dread Dragon and The Seeker. Head back to the consolate in San D'oria, and finally back to Bastok to complete the mission.

6. Questy

Questy na niższych lvlach nie przynoszą wiekich profitów, ale za to uczą zasad rządzących światem Vanadiel. Każdy quest podnosi też fame, wysokie fame to niskie ceny w sklepach i możliwość otrzymania zaawansowanych questów.

Parę sensowniejszych questów na niskie lvle (wklejka z Alla):

1. Speak with Gudav (H-5)in the construction area, on the line of up on a platform, in Port Bastok. He tells you that the boss of the construction has been missing. Apparantly, the boss disappeared with the a dog. Get a dog collar from the Black Wolf in North Gustberg which spawns at night time, and bring it back to Gudav.

For your reward, you will receive the map of the Gusgen Mines

-----------------------------------------------------------------------------------

2. Talk to Valah Molkot, the young Mithra, in front of the residential area in Port Bastok. She mumbles something about a red flower. What she wants you to give her is an Amaryllis. You can buy it at the shop in Upper Jueno, or at any auction house.

Your reward is to be able to exit from the residential area to whichever area you want in Bastok.

------------------------------------------------------------------------------------

3. Speak with Degenhard in the Bastok market, on the Galkan bridge side. He ask's you to Bring him the item that is the secret of his healthy life, which is the bone chip.

As a reward, you will receive the map of the Dangruf Wadi.

------------------------------------------------------------------------------------

4. Izabele has a new business idea and wants you to test it out. Form a party of 6 people level 5 and under and head out the east gate to Southern Gustaberg. Then head west until you get to the entrance to Northern Gustaberg. Then head northeast until you get to a bridge. That is where the NPC is waiting for you to complete the quest. The reward is 500 Gil for each group member who reaches the NPC when he is hailed.

------------------------------------------------------------------------------------

5. Speak with the NPC Gerbaum in the Bastok Mines area, he will speak of creatures in the Zeruhn Mines and needs help with some of them being slain.

He will ask you to bring him proof of this which will be 3 Zeruhn Soots.

Head to Zeruhn Mines and slay the creatures within till you get 3 Zeruhn Soot.

Tunnel Worms,Ding Bats and Mouse Bats seem to drop the soot.

Return with the proof to Gerbaum and receive your reward of 150 gil

This Quest is Repeatable

-------------------------------------------------------------------------------------

6. Yazan is located on Port Street at H-6 on your map. He can't get through on his usual route to Selbina because of the bats. Go kill Sand Bats and return with back a Sand Bat Fang.

This Quest is Repeatable

-------------------------------------------------------------------------------------

7. Goraow will reward you for every Quadav helm you return to him.

This Quest is Repeatable


7. Kalendarz

W świecie Vanadiel wiele rzeczy zależy od dnia i fazy księzyca. Trzeba na to zwracać szczególną uwagę jeśli zajmuje się craftem.
Oto kolejność dni:

- light

- dark

- fire

- earth

- water

- wind

- ice

- lighting

Jeden dzień w Vanadiel to jedna godzina w RL.



8. Poprawianie jakości tekstur

Step 1:go to your Run command and type REGEDIT and click OK.

Step 2: Go to HKEY_LOCAL_MACHINE, then click on Software.

Step 3: Click PlayOnlineUS and Square Enix folder, then the FinalFantasyXI tab.

Step 4: You should see 2 "strings", 003 and 004. Double click to open them, and change the value on 003 to 800, then change 004 to 800. You will notice the values to the right after you click OK will change to the corresponding resolution.

2048 x 2048 = 800 and 800
1600 x 1600 = 640 and 640
1280 x 1280 = 500 and 500

9. Przydatne linki

Istnieje ogromna liczba stron na temat FF XI, ciekawe rzeczy można znaleźć i na oficjalnych stronach i na prywatnych stronach małych LSów. Wymienię tylko te kilka, które są naprawdę potężnym bazami danych na temat naszej kochane gry:

http://ffxi.allakhazam.com/

http://mysterytour.web.infoseek.co.jp/f ... index.html

http://ffxi.killvoid.com/

http://ffxi.somepage.com/

i trochę zapomniana strona naszego LinkShella:

http://www.crazychocobos.webpark.pl/

10. Skróty

Podobnie jak w innych mmorpgach w FF XI skraca się wszystko co się da, niektóre ze skrótów są oczywiście wspólne dla wszystkich gier.

AF - artifact, sprzęt dla poszczególnych jobów możliwy do zdobycia dzięki specyficznym questom.

RSE - Rase Specific Equipment - set ubrań dla poszczególnych jobów, do zdobycia po otwarciu skrzyń w ściśle określonym miejscu q ściśle określonych czasie.

NM - Named/Notorious Monster

BCNM - Burning Circle Notorious Monsters, walka party z kilkoma NMami na scejalnej arenie, gdzie wejść można dzięki orbom, które się wymienia za beastmens albo kindreds seale.

MP - MagicPoints - mana.

HP- HealingPoints - życie.

TP - TacticalPoints - za każde trafienie otrzymuj się kilka % TP, max to 300%.

WS - WeaponSkill - specjalny atak z broni, dostępny po uzyskaniu 100 TP.

SC - SkillChain - dmg z połączenia dwóch lub trzech wsów.

CP -ConquestPoints - punkty, który otrzymujemy za zabijanie mobów, które można potem wymieniać na różne przedmioty.

Opiekun z Bastok
-------------------------------------------------------------------------------------
v 1.3 (17.01.2005) dodałem dział Konfiguracje, rozszerzyłem opis minimalnej konfiguracji sprzętowej i tego co warto farmować.


_________________
http://domsary.eu/


Ostatnio edytowano 14 paź 2005, 11:14 przez mrynar, łącznie edytowano 17 razy

Posty: 6
Dołączył(a): 1.11.2007
Offline
PostNapisane: 1 lis 2007, 16:33 
Cytuj  
PORADNIK LADNY tylke ze brakuje 1 rzeczy - wytłumaczenia ktore joby nadaja sie do gry solo? Bo np tutaj:

""
2. Walka

Jak już przestaniecie się bezwładnie obijać o ściany czas na nieuchronne czyli walkę z mobami. Możecie je spotkać wychodząc jedną z bram albo wchodząc do koplani. Wcześniej przy bramie weźcie od strażnika signet (dzięki niemu będziecie dostawać kryształy i Conquest Pointy (CP), które potem można zamieniać na całkiem fajny sprzęt i np. instant warpy).
Warto przyzwyczaić się do sprawdzania siły każdego przeciwnika (ctrl + c), żeby w przyszłosci uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek i niepotrzebnych śmierci.
Moby dzielą się na:

- too weak, zbyt słabe aby dały exp i kryształy;

- easy prey, dają skromny exp, ale też zazwyczaj pokonanie ich nie sprawia większego problemu;

- decent chellenge, srednio trudne, exp całkiem przyzwoity, ale nie warto porywać się na nie z małym HP albo MP;

- even match niektóre joby mogą mieć spory problem aby je pokonać, melee raczej da sobie radę gdy ma full HP i TP minimum 100;

- tough , solo lepiej unikać, choć oczywiście są możliwe do pokonania, szczególnie przez niektóre joby, wyposarzone w dobry sprzęt;
"" --------- niektore to znaczy ktore (wiem ze jest to gdzies wytłumaczone ale tu tez powinno być.

***
Avatar użytkownika

Posty: 14722
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 1 lis 2007, 17:03 
Cytuj  
Generalnie FFXI to nie jest gra do solowania.
Względnie BST, DRG, SMN mogą od biedy solować.


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

**
Avatar użytkownika

Posty: 419
Dołączył(a): 20.12.2005
Offline
PostNapisane: 1 lis 2007, 17:29 
Cytuj  
SMN o.O ??


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 14722
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 1 lis 2007, 17:36 
Cytuj  
Jop - od biedy daje rade solować. W sumie to i ja jako BLM kilka leveli solowałem... Ale tak do 50 to zarówno BLM jak i SMN solować nie mogą.


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

*****

Posty: 2668
Dołączył(a): 19.12.2004
Offline
PostNapisane: 1 lis 2007, 17:51 
Cytuj  
jak nie jak ja zsolowalem blma od 25 do aktualnie 69 lol


_________________
Jast v2.0


Posty: 6
Dołączył(a): 1.11.2007
Offline
PostNapisane: 1 lis 2007, 18:20 
Cytuj  
czyli jak kto chce to i rolnikiem moze solowac? "cieć to buc" znaczy

****
Avatar użytkownika

Posty: 1639
Dołączył(a): 11.06.2005
Offline
PostNapisane: 1 lis 2007, 20:16 
Cytuj  
Jeśli jesteś nowy, to nie masz szans by solować (no oczywiście poza dobiciem do levelu 10-15, co nie jest jakimś wyzwaniem). Gdy jesteś już doświadczony, to nawet whm-em można solować :P (jak brakowało mi dwóch leveli u whm-a, to grałem whm/nin + NPC i solo dało się powoli expować na EP).


_________________
Obrazek

*****

Posty: 2899
Dołączył(a): 19.09.2005
Offline
PostNapisane: 2 lis 2007, 17:06 
Cytuj  
solować moża PLD/RDM nawet T mobki jeśli się ma wprawę, a na forum PLD na allakhazam jeso poradnik PLD/RDM jak ludzie dość mocne NMy rozkładają. PLD mając Aegisa soluje BC ze skorpionami. PLD/WAR solowałem DC Devil Manty (PH Charybdisa) używając Earth Staff (wtedy jeszcze bez meritów w Shield i Sentinel)

ale tobie chyba chodzi o solo na niższych levelach ;)


_________________
Obrazek

****
Avatar użytkownika

Posty: 1639
Dołączył(a): 11.06.2005
Offline
PostNapisane: 2 lis 2007, 17:25 
Cytuj  
Glizduś, jak masz wysoki level, super sprzęt, to sporo jobów może solować :P Thf na 75 bez jakiegoś super wypasionego sprzętu zsoluje dc (trzeba po prostu wybierać odpowiedni typ moba), a z super sprzętem dc nie jest większym problemem :D Ale Hun jeszcze nie zaczął grać, więc nie ma co o tym gadać :P
Tak ogólnie, to Opi mógłby zuploadować opis :) Trochę się od tamtego czasu zmieniło (doszło choćby więcej jobów).


_________________
Obrazek

**

Posty: 389
Dołączył(a): 4.10.2006
Offline
PostNapisane: 2 lis 2007, 18:38 
Cytuj  
THF zsoluje praktycznie kazdego EM moba. wystarczy miec sub nin, utsusemi, sleep bolts i bloody bolts. No i solowac mobki ktore da sie uspic :wink:. To samo tyczy sie RNG - tu najlepiej solowac "wormsy". Jedyny problem w solowaniu to straszne wydatki z tym zwiazane.


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 14722
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 2 lis 2007, 19:17 
Cytuj  
Ja mam na myśli wfektywne solowanie z efektywnym expem.


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania


Posty: 6
Dołączył(a): 1.11.2007
Offline
PostNapisane: 3 lis 2007, 16:45 
Cytuj  
Bez urazy ale, to jest poradnik dla noobkow wiec bez uwag typu Z lvlem 50~ mozna sobie solowac albo z super sprzetem...
Zreszta DC nie stanowi wiekzego problemu przy lvl 15-20 a do tego z bardzo przestarzalym sprzetem >war<... nawet max zycia nie jest konieczny, choc o EM i w gore nie ma mowy o przezyciu.

Chodzi o to ze polujac na same ep to strasznie dlugo trwa.
Podsumowujac to wszystko bez sprzetu i lvl mozna sie bawic tylko z ep i czasem dc, do em i t mozna sie zabierac tylko przy zalozeniu ze uzyjemy job abilities.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1639
Dołączył(a): 11.06.2005
Offline
PostNapisane: 3 lis 2007, 16:54 
Cytuj  
Powyżej levelu 20 nawet z EP będziesz miał problemy :P FF to nie gra dla tych, co lubią grać solo :)


_________________
Obrazek


Posty: 6
Dołączył(a): 1.11.2007
Offline
PostNapisane: 3 lis 2007, 16:59 
Cytuj  
Zauwazylem czyli od 20 lvl albo party albo fortuna na potiony?

****
Avatar użytkownika

Posty: 1639
Dołączył(a): 11.06.2005
Offline
PostNapisane: 3 lis 2007, 17:14 
Cytuj  
Proponuję party :) Ale najpierw dobij do 20, zrób quest na subjoba (level 18) i wyleveluj suba przynajmniej do 20 :)


_________________
Obrazek


Posty: 6
Dołączył(a): 1.11.2007
Offline
PostNapisane: 3 lis 2007, 17:30 
Cytuj  
Pytanie 1 mozna prosic jakis link do tego questa na subjob?
Pytanie 2 czy jest tam opisane co do czego pasuje >najlepiej< a jak nie to co jest najlepsze do war?
Pytanie 3 kie... link do tego jak powiekszyc plecak bo ten jest k#$%^sko malo pojemny.


Ostatnio edytowano 3 lis 2007, 17:45 przez hunowie, łącznie edytowano 1 raz
***
Avatar użytkownika

Posty: 14722
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 3 lis 2007, 17:37 
Cytuj  
http://wiki.ffxiclopedia.org


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

****

Posty: 1115
Dołączył(a): 27.07.2005
Offline
PostNapisane: 3 lis 2007, 17:38 
Cytuj  
1) Pierwsza strona tego tematu, a także
-> http://www.mmorpg.pl/viewtopic.php?t=14726

www.google.jp
-> Final Fantasy subjob quest
-> http://www.finalfantasyxionline.com/con ... uide.php#3


_________________
Obrazek

****
Avatar użytkownika

Posty: 1639
Dołączył(a): 11.06.2005
Offline
PostNapisane: 3 lis 2007, 17:41 
Cytuj  
Odnośnie subów dla wara polecam ten topic:
http://ffxi.killvoid.com/forums.php?m=posts&q=33389
Przy okazji, tego questu nie można zsolować, będziesz musiał poprosić jakiegoś middle levela o pomoc (no, możesz zsolować na 50-tce :P).


_________________
Obrazek

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.