mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 155 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Autor Wiadomość
****

Posty: 1471
Dołączył(a): 28.04.2009
Offline
PostNapisane: 1 gru 2011, 07:53 
Cytuj  
Ja na 100% biore marks bo taki physic ws to dobra alternatywa dla wf bedzie, na 100% raczej wezme dagger bo nie sadze abym zrobil jeszcze jakas inna bron. Zastanawiam sie miedzy great katana i archery bo jesli GK byloby dobre to moze odkurzylbym SAM bo myslalem go kompletnie olac, robie WOE luk i jesli bylby to ws porownywalny do Jinshu to nie ma sensu go brac (poza tym ze wyglada super :)).

EDIT: jak tam testy WSow Ato, Ragni ?

*****

Posty: 2438
Dołączył(a): 7.06.2005
Offline
PostNapisane: 2 gru 2011, 02:09 
Cytuj  
100licad napisał(a):
Ja na 100% biore marks bo taki physic ws to dobra alternatywa dla wf bedzie, na 100% raczej wezme dagger bo nie sadze abym zrobil jeszcze jakas inna bron. Zastanawiam sie miedzy great katana i archery bo jesli GK byloby dobre to moze odkurzylbym SAM bo myslalem go kompletnie olac, robie WOE luk i jesli bylby to ws porownywalny do Jinshu to nie ma sensu go brac (poza tym ze wyglada super :)).

EDIT: jak tam testy WSow Ato, Ragni ?


Częśc wiem z moich testów, część z BG.

Gaxe - Solidny WS szczególnie poza abyssea. Na słabych mobach avg może być bardzo bliski Ukko. Na mocniejszych oczywiście Ukko już jest znacznie solidniejsze przez właściwości critical hit.

Axe - Sam nie testowałem, ale podobno najmocniejszy axe WS i bardzo silny boost dla tych solo BSTow ewwww.... Galka robi na nim salto w powietrzu na jakiś 3 metrach :D:D:D:D:D:D

Sword - Sam testowałem i dmg na EP poza abyssea to około 1800-2300. Spike po 3100 z 2xDA. Solidny set pod to mialem na BLU ale da sie zrobic lepszy. Generalnie dmg w granicach CDC

Club - Zdecydowanie najmocniejszy Ws pod club. Co ciekawe są spekulacje czy przez ten WS PLD nie zacznie uzywac Club lol (Malo tego sa tez spekulacje czy na BLU tez bylby lepszy niz Sword :P)

Dagger - Najmocniejszy Dagger WS bez stakowania z SA i TA (bo Sa i TA crituja pierwszy hit na WS czyli na 6 hit Wsie dają znacznie mniejszy boost)

GKT - Bije na głowe nawet Fudo ale nie moze robic double light.

Bow - O tym w sumie malo wiem

Gun - Najwiekszy dmg z marks WSow

Katana - podobno lepszy niz :jin ale slabszy niz :hi. Taru robi z 3 salta i 3 piruety :D

Scythe - ja testowałem tylko na 100TP i dmg byl taki sam jak Catastrophe wiec dla mnie sie tu nic nie zmienia

Polearm - Dmg troche ponizej Drakes z tego co mowia ale bardzo mocny crit evasion down effect (tez podobno bo saa nie testowalem) wiec bardzo dobrze sie laczy robienie drake si stardiver na przemian podobno. Mithra tanczy na na polearmie jak zawodowa poledancer :D

H2H - Mocniejszy niz Asuran bo moze miec TA/DA (Asuran nie moze bo to 8 hit Ws wiec cap hitow na WSie). Bez DA i TA dmg podobny do Asuran ale z drugiej strony pewnie da sie zrobić znacznie lepszy set niz ja mialem w czasie testów.

Great sword - slabszy niz torcleaver (co w teorii jest niemozliwe ale jakims cudem tak mialem w czasie testow)

Staff - Zdecydowanie najmocniejszy staff WS.


_________________
Obrazek

Obrazek

****

Posty: 1471
Dołączył(a): 28.04.2009
Offline
PostNapisane: 2 gru 2011, 09:37 
Cytuj  
Czyli na pierwszy ogień pójdzie robienie Marks idealnie będzie się komponowało pod armageddon który ma spory AGI boost i duży base DMG, kurde możliwe że zrobienie SAM by miało sens jednak skoro ten WS jest mocny szczególnie na bardzo lowmanowy kontent (3-4 osoby) gdzie SAM zawsze będzie lepszy od COR czy RNG (czyli tak jak chodzimy np Tom ja Deva - btw Deva już prawie ogarnął Skyrim i wrócił do XI:)).
Pewnie jako 3 zrobie Dagger, chyba że bow będzie lepszy od Jinshu i nowego marks razem wziętych.

@ Taru NIN:
http://www.youtube.com/watch?v=eR3emY5aR4o
normalnie a potem w slow motion

*

Posty: 6494
Dołączył(a): 14.10.2002
Offline
PostNapisane: 2 gru 2011, 11:42 
Cytuj  
to też dobre - bez wdawania się w skomplikowane statystyki, fTP i inne WSC

Simple (very rough) guide for stat mods:

20% (1 merit) - Bleh. You get the weaponskill animation, but don't expect to ever use it for damage.
40% (2 merits) - Meh. Can be enough to make the weaponskill 'adequate' for some purposes.
60% (3 merits) - Decent. Can probably expect it to be in the neighborhood of standard alternative weaponskills.
80% (4 merits) - Pretty good. Most likely near top-end of most non-Empyrean weaponskills. Worth using in a fair number of situations.
100% (5 merits) - Very good. Probably on par with Empyrean weaponskill (outside Abyssea, of course). Worth using in many/most circumstances.


Gokulo - uwaga:
credit goes to Motenten
http://www.bluegartr.com/threads/106679 ... ost4917850


_________________
FFXI: Hucksterthief: THF99 / BLU99 / NIN99 | AF3+2 (done!) THF5/5, NIN5/5, BLU5/5 | Merity:670+ | Kannagi: 85
FFXIV: The Huckster: BRD80 i452 | MIN80 / BTN80 / FSH80 | GSM80 / CRP80 / CUL80

****

Posty: 1471
Dołączył(a): 28.04.2009
Offline
PostNapisane: 2 gru 2011, 12:58 
Cytuj  
Huckster napisał(a):
to też dobre - bez wdawania się w skomplikowane statystyki, fTP i inne WSC


Zaraz będzie opieprz od Ato :)

*

Posty: 6494
Dołączył(a): 14.10.2002
Offline
PostNapisane: 2 gru 2011, 15:01 
Cytuj  
100licad napisał(a):
Huckster napisał(a):
to też dobre - bez wdawania się w skomplikowane statystyki, fTP i inne WSC


Zaraz będzie opieprz od Ato :)


ale podsumowując do tego się to sprowadza :)


_________________
FFXI: Hucksterthief: THF99 / BLU99 / NIN99 | AF3+2 (done!) THF5/5, NIN5/5, BLU5/5 | Merity:670+ | Kannagi: 85
FFXIV: The Huckster: BRD80 i452 | MIN80 / BTN80 / FSH80 | GSM80 / CRP80 / CUL80

*****

Posty: 2438
Dołączył(a): 7.06.2005
Offline
PostNapisane: 3 gru 2011, 07:39 
Cytuj  
100licad napisał(a):
Huckster napisał(a):
to też dobre - bez wdawania się w skomplikowane statystyki, fTP i inne WSC


Zaraz będzie opieprz od Ato :)


Miałem taki zamiar, ale chyba byłem zbyt zmeczony ^^b


Huckster napisał(a):
100% (5 merits) - Very good. Probably on par with Empyrean weaponskill (outside Abyssea, of course). Worth using in many/most circumstances.


To jest prawda tylko dla:
Sword i to głownie na słabych mobach
Gaxe na słabych/średnich mobach
Hand to hand na słabych mobach i bez Impetus
Bow chyba
Great sword
Scythe chyba
Katana na slabszych mobach

Zupełnie nie prawdziwe dla:
Staff - zupelnie nie porównywalne WSy jeden jest leczący MP a drugi damage. Nowy staff WS jest zajebiscie mocny i gdyby nie to, że generalnie MNK PLD maja slaby dostep do INT equip i dobrych staffow to by mogl konkurowac z najmocniejszymi WSami w grze. Jestem pewiem, że BLM na zwyklych mobach moze z tego wyciagnac naprawde solidny damage ( Tak z 2000-2500 )
Club - To samo co ze staff. Empy WS to WS leczacy MP/HP a ten nowy to najmcniejszy club WS w grze i jeden z najmocniejszych WSow w grze. Taki dobry WHM z Mjollnirem to na zwyklych mobach moglby z tego wyciagnac spokojnie jakies 3-4k bijąc na głowę wiekszosc melee jobow ^^
Axe - Nowy Ws jest najmocniejszym Axe WSem fizycznym, a empy WS jest magiczny
Gun - To samo co Axe

Czesciowa nieprawda dla:
GKT - nie jest "on par" z Fudo tylko bije je na glowe
Polearm - to samo co GKT. Jesli juz to prawie "on par" z Drakesbane
Dagger - Rudra jest dobra tylko z climatic, SA, TA natomiast nowy Dagger WS jest najlepszy kiedy nie mozesz uzyc jednego z tych 3.


_________________
Obrazek

Obrazek

*

Posty: 6494
Dołączył(a): 14.10.2002
Offline
PostNapisane: 5 gru 2011, 12:41 
Cytuj  
Cytuj:
Howdy!

I have a bit of information to share with you regarding the final limit break quest.

Battle Balance
We’re currently making adjustments to the battle so that you don’t need to have a full party of six members to win. This doesn’t mean it will be “easy”, but there will be more victories as a result of the change.

We have seen feedback from those that would like a battle and those that think a battle is unnecessary. As a result of looking over everyone’s opinions, we decided it would be good to create a battlefield that wasn’t as tough as the Maat fight, but have you all take on a slight challenge to differentiate this as the final limit break quest.

Congestion
Some players have been worried about possible battlefield congestion. We’ll be adding a step to this quest that will require players to obtain an item before actually entering the battlefield, which should stagger the amount of players entering at once. Also, in regards to suggestions that say to offer different battlefields, each one has different sizes as well as different entrance/exits, so this would create a bottleneck because players would select the easiest area. After testing various areas out we decided to go with the Qu’Bia Arena.

Helping Others
You won’t need to obtain the entry item when helping others. We’re also in the process of preparing an NPC that will teleport you to battlefields located in original areas as a reward for completing the final limit break quest.


_________________
FFXI: Hucksterthief: THF99 / BLU99 / NIN99 | AF3+2 (done!) THF5/5, NIN5/5, BLU5/5 | Merity:670+ | Kannagi: 85
FFXIV: The Huckster: BRD80 i452 | MIN80 / BTN80 / FSH80 | GSM80 / CRP80 / CUL80

*

Posty: 6494
Dołączył(a): 14.10.2002
Offline
PostNapisane: 12 gru 2011, 14:25 
Cytuj  
Cytuj:
Greetings! I have some information to pass along in regards to the merit point adjustments! We looked into both groups 1 and 2 of the merit points and decided to make the following adjustments:
 
  • Group 1
    As the first step we take, we’ll be reviewing point increases.
  • Group 2
    1. Abilities with an increased effect from the second step on
      We have no plans for adjustments for now.
       
    2. Abilities with a shorter recast time from the second step on
      We plan on adjusting these abilities so that their effects are increased with each step, instead of having their recast time shortened with each step. The recast time that has been shortened up to the fifth step will be used.
       
      The following are adjustments that do not deal with the effects of merit points.
      The below examples are for ease of reference.

      Ex 1: Devotion is raised to the fifth step
      Before: The recast time is shortened from 20 minutes to 10 minutes

      After: Increased MP recovery
      *The recast time is fixed at 10 minutes

      Ex 2: Sange is raised to the fifth step
      Before: The recast time is shortened from 15 minutes to 5 minutes

      After: Shadow images are no longer consumed
      *The recast time is fixed at 5 minutes
      *We are considering adding new shuriken

    3. Other
      If the above adjustments do not solve all of the problems, we'll look into adjusting the effects themselves.


_________________
FFXI: Hucksterthief: THF99 / BLU99 / NIN99 | AF3+2 (done!) THF5/5, NIN5/5, BLU5/5 | Merity:670+ | Kannagi: 85
FFXIV: The Huckster: BRD80 i452 | MIN80 / BTN80 / FSH80 | GSM80 / CRP80 / CUL80

****

Posty: 1471
Dołączył(a): 28.04.2009
Offline
PostNapisane: 13 gru 2011, 11:45 
Cytuj  
Link do zmian w nowych WSach:

http://forum.square-enix.com/ffxi/threa ... post239652

http://forum.square-enix.com/ffxi/threa ... post241040

I komentarz z FFXI AH:
"So blade:shun is a no go as well? :( What about Stardriver? Really though, the ONLY good ones are dagger/GK/marks? :( "

Czyżby to były te które chce zrobić :D.

*****

Posty: 2438
Dołączył(a): 7.06.2005
Offline
PostNapisane: 14 gru 2011, 17:31 
Cytuj  
100licad napisał(a):
Link do zmian w nowych WSach:

http://forum.square-enix.com/ffxi/threa ... post239652

http://forum.square-enix.com/ffxi/threa ... post241040

I komentarz z FFXI AH:
"So blade:shun is a no go as well? :( What about Stardriver? Really though, the ONLY good ones are dagger/GK/marks? :( "

Czyżby to były te które chce zrobić :D.


dobre sa:
GK - kompletnie overpowered
dagger - najlepszy ws pod non SA/TA
bow - najlepszy damage WS pod bow i SAM moze uzywac
gun - najlepszy damage WS pod gun
gaxe - Najlepszy WS jak ktos nie ma Ukonvasara i najlepszy pod Mighty strikes
Great sword - Najlepszy WS pod Great sword
H2H - Najlepszy WS poza Vsmite
Katana - to byl FIX a nie nerf wiec nadal jest to najlepszy WS poza :Hi, a czasem moze lepszy niz :HI


_________________
Obrazek

Obrazek

****

Posty: 1471
Dołączył(a): 28.04.2009
Offline
PostNapisane: 14 gru 2011, 18:06 
Cytuj  
A bow jak w porównaniu do Emp WS ? OFC poza abyss :)

*****

Posty: 2438
Dołączył(a): 7.06.2005
Offline
PostNapisane: 14 gru 2011, 18:39 
Cytuj  
100licad napisał(a):
A bow jak w porównaniu do Emp WS ? OFC poza abyss :)


Nie chce mi sie skladac setu pod oba, ale tak na szybko.

x/x/x/x
13/x/4/4
12/15/7/7
6/x/10/15

czyli +93AGI

x/x/15/x
13/x/4/4
11/x/5/7
x/x/15/?

czyli +74DEX

Nie wiem jaki RNG ma base agi i dex ale zaloze ze 85.
Zakladam tez 110dmg na bow i 46dmg na arrow

Dex: 159 WSC: 81
Agi: 178 WSC: 151

Jishnu: (81+110+46)*5,85*2,5=3466
Apex: (151+110+46)*3,2*2,2=2161

Ok jednak Jisnu jest duzo mocniejsze.


_________________
Obrazek

Obrazek

*

Posty: 6494
Dołączył(a): 14.10.2002
Offline
PostNapisane: 11 sty 2012, 12:56 
Cytuj  
Cytuj:
Thanks so much for all the feedback regarding Voidwatch.
I have a couple responses to some of the suggestions and opinions that have been stated. (Sorry it’s a bit long)

Drop rates of equipment for each chapter
There are no drop rate differences for equipment in chapter 1, 2, or 3. Each has the same amount of rarity and there are no differences between chapters.

Bonuses for players who spawn the monster
It would be possible to look into this if other players who pay the costs received the same effects, for example, receiving the same benefits when using the maximum amount of cells. On the other hand, we are not thinking about offering special benefits just for spawning the monster. In extreme cases, only the player spawning the monster would consume Voidstones and continuous battles could take place which would eliminate the good point of Voidwatch where each member receives their own reward and would also develop long claim times.

Cruor needed for atmacite upgrades
For the amount of cruor needed to upgrade atmacites, the idea was not to acquire these beforehand in Abyssea, but to upgrade atmacites while receiving cruor as rewards for Voidwatch. In order to save cruor, it’s possible to increase the amount gained by using cells or participate in battles without spending Voidstones just for cruor rewards.

In regards to other feedback we have received, especially about the areas we plan to focus on to address, I would like to go over the planned adjustments.

Weaknesses and rewards
Since exploiting a monsters weakness is directly linked to the rewards, it seems like players are focusing on creating parties that can quickly defeat monsters whose weaknesses can be exploited easily. As we would like players to utilize weaknesses as an element of strategy, we would also like players to have fun on a larger scale, so we will be looking into making it so that the connection between exploiting weaknesses and the rewards received are not too strong.

Weakness revamps
In order to create battles that can be completed without relying on temporary items, we are planning to revamp weaknesses as well as adjust the distribution of temporary items.

Also, in regards to cases where the weakness is difficult or due to your setup you cannot exploit it even though you determined what it is, we are planning to perform appropriate adjustments. Though we have already received quite a bit of feedback on weakness, if there are any others you would like us to look into please submit your feedback.

Addition of option to destroy rewards
Currently, players need to receive all the rewards at once; however, since it is inconvenient when there is a rare item that you already possess and you are unable to receive the rewards, we will be making it possible to get rid of the item without obtaining it. We are planning to implement this during this week’s test server update.

Subsequent follow-ups
Depending on the route/monster (also depending on players), they are becoming split into popular/unpopular, so we will be continuing to find ways to make it so it will be easy for players that take on these routes later to gather party members.

Also for players that have already cleared these routes, there are already benefits for them to re-do them, such as being able to participate without spending Voidstones and receiving cruor/XP rewards; however, since we feel this isn’t enough, we will be looking into other benefits to participate in fights that have already been completed.

Finally, we plan on discussing topics in regards the loot system in the future, so please continue submitting your feedback.


_________________
FFXI: Hucksterthief: THF99 / BLU99 / NIN99 | AF3+2 (done!) THF5/5, NIN5/5, BLU5/5 | Merity:670+ | Kannagi: 85
FFXIV: The Huckster: BRD80 i452 | MIN80 / BTN80 / FSH80 | GSM80 / CRP80 / CUL80

*

Posty: 6494
Dołączył(a): 14.10.2002
Offline
PostNapisane: 18 sty 2012, 14:47 
Cytuj  
Kod:
A little birdie told me that Meteor is coming pretty soon!


_________________
FFXI: Hucksterthief: THF99 / BLU99 / NIN99 | AF3+2 (done!) THF5/5, NIN5/5, BLU5/5 | Merity:670+ | Kannagi: 85
FFXIV: The Huckster: BRD80 i452 | MIN80 / BTN80 / FSH80 | GSM80 / CRP80 / CUL80

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 155 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.