mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość

Posty: 17
Dołączył(a): 10.01.2004
Offline
PostNapisane: 5 mar 2004, 11:37 
 
Cytuj:
2004-03-04 17:22, Aenima napisał:
[/i]
WoW studiujesz i to MATEMATYKE na Politechnice i to Lodzkiej teraz mi zaimponowales dopiero ROFL. Jak jestes taki zajebisty to czemu podnieca cie D2 ktora jest gra dla [...]. Jak bys czasami oderwal sie od D2 i tej twojej zajebistej matematyki to bys wiedzal ze istniej cos pozatym.Beast i jeszcze kilku probowalo ci wytlumaczyc jakie to twojej d2 jest proste w porownaniu nawet do Tibi ale widze ze szkoda czasu a tak btw to czasem oplaca sie tez za polski zabrac
mnie jak gimnazjalista, ktory nie ma o tym pojecia wyzywa mnie od glopkow.


Gdzie napisalem, ze jestes glopi? gdzie nspailem ze gramw D2. gdzie nsapisalem ze D2 jest bardziej skomplikowane od Tibii?
Jak juz cos to odnos sie do tego co napisalem, a nie do tego co chcesz zebym napisal, ale gadaj do dupy to cie osra...

Ps. Niehc poslkim zajmuja sie polonisci a bedzie wsyztko w porzadku, poza tym nie mozna byc dobrym we wsztkim bo jak ktos jest do wszystkiego to jest do NICZEGO!

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: bojakki dnia 2004-03-05 11:39 ]</font>

*

Posty: 70
Dołączył(a): 19.01.2002
Offline
PostNapisane: 5 mar 2004, 14:51 
 
Hejka, ja grałem sobie z wielką przyjemnością w D2 (paladyn 82) przez kilka miechów, a teraz gram od dwóch lat w DAoC. Nie porównujcie skomplikowania tych gier, czy klimatu, bo to kompletnie różne gatunki, a te trzy literki, które je niby łączą (RPG), to naprawde nie warte są zachodu. D2 to w większości PvE, a nie PvP. Do grania przeciw potworom nie trzeba wytężać mózgownicy i większość dróg rozwoju jest dobra (na hardcorze ma to już większe znaczenie). To jest zwykła zręcznościówka, dająca radochę ze znajdowania przedmiotów i ewentualnie wspólnej gry w zespole. PvP i turnieje to zupełnie inna część D2, o której powinno się tu nawet nie wspominać bo ani ma się nijak do WoW, ani do samego D2.
Ale jakbym miał już porównywać część zręcznościową, to nigdy D2 nie zbliży się nawet na trochę, stopniem skomplikowania i strategii do MMORPgów. Chyba, że walczysz druzynowo, wtedy sie zgodzę, że w jakimś stopniu może to być wstepnym treningiem przed walkami w MMORPGach :smile: I bez przesady, przedmioty czy skille znów nie maja tu znaczenia aż takiego, bo po prostu jest jeden/dwa najlepsze zestawy do PvP dla każdej z klas i tyle (talizmany troche to wzbogacają - fakt, ale też masz ograniczoną ilość miejsca w plecaku). Zgadza się to co ktoś powiedział - trudność w D2 PvP (TvT) polega głównie na szybkim przełączaniu aur, broni, przeciwników, a nie na tym jak zbudować postać (template'y są dostepne od dawna). Czyli krótko mówiąc jest to zręcznościówka.

Z MMORPGów znam właściwie tylko DAoC, więc powiem o nim. Drużyny liczą po 8 graczy, więc tu jest podobnie do D2, ale głupie ukształtowanie terenu juz ma ogromne znaczenie (np. drzewa za którymi często się ktoś chowa). Tutaj strategia zaczyna się już w momencie, którędy sie poruszać, z jaką prędkością, jak wykorzystać dane od skautów i informatorów o ruchach przeciwnika, która strategie zastosować w zależności od składu grupy przeciwnika - którego często się nie zna wcześniej. O wiele większe znaczenie ma element zaskoczenia, oraz doświadczenie graczy. Prędkość reakcji czyli element zręcznościowy też jest niezmiernie istotny. Wsponę jeszcze o tym, że samo sterowanie i przypisanie klawiszy do wszystkich dostępnych opcji obkłada prawie całą klawiaturę, przy naprawdę nieźle zaprojektowanym interfejsie. Jak jeszcze dodam, że walczyć może nie jedna grypa na jedną ale kilka jednocześnie, dołączające w trakcie walki, wyczerpane po ostatniej potyczce, dochodzą "stealtherzy", czyli postacie pojawiające się z nikąd, albo nawet do konfliktu dwóch królestw, dołącza jeszcze trzecie, to po prostu gra znacznie przekracza to co jest w D2. Powiem tak: jest walka jak w D2 i jeszcze dużo więcej.

Co oczywiście nie ma wpływu na grywalność. Ilość kombinacji nie równa się dobrej grze. Ale nie może ich być za mało - to fakt.
Zobaczymy jak to będzie w WoW. Czy będzie ona skierowana do młodych graczy? Tego nie wiem - ja na wiem o tym, że w DAoC grają dzieci od lat 3. To, że w coś się gra i jak sie gra, to dwie różne rzeczy. MMORPGi mają zazwyczaj wiele aspektów - handel, rzemiosło, PvP, PvE, TvT, RvR (walka królestw, czy większych armi). Nie zawsze gra sie jedynie po to by walczyć z drugim człowiekiem. Z drugiej strony walka w "zergach" czyli grupach ludzi liczących ponad 30 osób, robi się prostsza wraz z ilością jednostek. Dzieki temu nawet dzieci mogą brać w tym udział. Więc dobra gra będzie adresowana do wszystkich. Mniej utalentowani czy doświadczeni, czy po prostu mniej "hardcorowi" gracze będą brali udział w takich masowych walkach. Elitarne jednostki, klany, będą sie starały walczyć grupa przeciw grupie. A soliści - jeden na jednego. I tyle. Każdy znajdzie coś dla siebie, jeśli gra będzie dobra. A ja mam zaufanie do Blizzarda w tym względzie.


_________________
Paladyn 50 MLF (50shield, 48chants),
Zawsze czysty, zawsze suchy, zawsze pewny.
Miłośnik przyrody i dobrego żarcia.
Poczucie humoru: eeee, co?

<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: mOSAd dnia 2004-03-05 14:53 ]</font>

*

Posty: 70
Dołączył(a): 19.01.2002
Offline
PostNapisane: 5 mar 2004, 14:51 
 
EDIT: bah - wysłałem dwa razy...

A skoro już tu jestem, to dodam cos jeszcze. Jestem ciekaw jak Blizzard rozwiąże sprawę zbalansowania postaci. W DAoC jest to ciągle sprawa niedokończona, a grupa hardcorowych graczy potrafi "wyrżnąc" trzy inne jednocześnie (mniej doświadczone i zbudowane z przypadkowych graczy). Czasem to potrafi popsuć grę całkowicie, no bo kto by chciał ciągle przegrywać i nie móc się ruszyć nigdzie, bo jakiś ośmiu maniaków sie zebrało i psuje innym rozrywkę. Dlatego sprawa zbalansowania klas i królestw mnie mocno ciekawi. Istotna sprawa to także to ile będzie dostepnych "oszustw", maphacków, duphacków i innych perełek "ułatwiających" grę. Od tego też bardzo zależy "klientela" gry. Im więcej dostepnych "hacków" tym więcej ludzi, którym nie zależy na rozrywce, a na wyniku. A to potrafi popsuć całą grę. Mam nadzieje, że również w tym względzie Blizzard wykaże się doświadczeniem.


<font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: mOSAd dnia 2004-03-05 15:06 ]</font>

**

Posty: 254
Dołączył(a): 17.02.2002
Offline
PostNapisane: 5 mar 2004, 15:51 
 
Cytuj:
A skoro już tu jestem, to dodam cos jeszcze. Jestem ciekaw jak Blizzard rozwiąże sprawę zbalansowania postaci. W DAoC jest to ciągle sprawa niedokończona, a grupa hardcorowych graczy potrafi "wyrżnąc" trzy inne jednocześnie (mniej doświadczone i zbudowane z przypadkowych graczy).


Prawda jest taka, że nie istnieje coś takiego jak idealny balans w MMORPG'u. Zawsze jakaś klasa, lub zestawienie klas, będzie się wybijać skutecznością spośród innych, lub jakaś kombinacja, na którą wpadnie jeden ze stu tysięcy graczy, a o której developerzy nigdy by nie pomyśleli. Grupa hardcorowych graczy z kolei zawsze będzie znacznie lepsza niż przypadkowe grupy przypadkowych graczy. Będą lepiej ze sobą współpracować, mieć lepszy sprzęt, szybszy czas reakcji, itp.

Pewna osoba, którą znam jest obecnie w Alphie WoW (z racji pracy dla firmy współpracującej z Blizzardem), dość sporo już opowiedział o praktycznych różnicach między poszczególnymi klasami - na razie wiem tyle, że nawet taki warrior będzie klasą dość skomplikowaną (przynajmniej w porównaniu do tanków w innych mmorpg'ach). Po tym co już usłyszałem, w ogóle nie podzielam obaw osób, które twierdzą, że gra będzie "zbyt banalna".

Cytuj:
Istotna sprawa to także to ile będzie dostepnych "oszustw", maphacków, duphacków i innych perełek "ułatwiających" grę. Od tego też bardzo zależy "klientela" gry. Im więcej dostepnych "hacków" tym więcej ludzi, którym nie zależy na rozrywce, a na wyniku. A to potrafi popsuć całą grę. Mam nadzieje, że również w tym względzie Blizzard wykaże się doświadczeniem.


Również mam taką nadzieję. Nic tak nie potrafi zniszczyć dobrego MMORPG'a jak hacki. To właściwie jedyne czego się obawiam.

O hordy "battle.netowców" (bez obrazy dla wartościowych ludzi tam grających), o których ktoś już tu wspomniał w ogóle się nie martwię, gdyż z całą pewnością będę grać w WoW ze swoją aktualną gildią z DAoC.


_________________
WoW:
60 Human Warrior (Nordrassil/Euro) - Active.
60 Night Elf Warrior (Elune/US) - Retired.

**

Posty: 357
Dołączył(a): 4.12.2003
Offline
PostNapisane: 5 mar 2004, 20:20 
 
hyhy nie ma to jak szybkie zwroty akcji w dyskusji :grin:
ale zawsze mozna podac w rejestracji miejsce zamieszkania np. Warszawa Icefield (Antarktyda)


_________________
Master of puppets Im pulling your strings
Twisting your mind and smashing your dreams
Blinded by me, you cant see a thing
Just call my name, `cause Ill hear you scream.

*

Posty: 173
Dołączył(a): 19.05.2003
Offline
PostNapisane: 6 mar 2004, 04:21 
 
Adam thx za info
Tylko utwierdziles moje oczekiwania co do WoW
Jakby cos ci wpadlo ciekawego w ucho
niezapomnij skreslic pare slow.

**

Posty: 254
Dołączył(a): 17.02.2002
Offline
PostNapisane: 6 mar 2004, 13:55 
 
Na razie jedyny większy problem, o którym słyszałem to wytworzenie się "trójcy" Warrior/Rogue/Priest (podobnie jak "trójca" w EQ - Warrior/Cleric/Enchanter). Są to trzy klasy potrzebne w każdej dobrej grupie, a cała reszta jest jedynie "dodatkiem", bez którego można się obejść. Ale to dopiero Alpha i jeszcze wiele się pewnie zmieni przed releasem :wink: Na razie za "przegiętą" klasę przez większość uważany jest Warrior - podobno w ostatniej "fali" alphy zdecydowana większosć dobrych graczy gra właśnie Warriorem.


_________________
WoW:
60 Human Warrior (Nordrassil/Euro) - Active.
60 Night Elf Warrior (Elune/US) - Retired.

**

Posty: 488
Dołączył(a): 28.03.2002
Offline
PostNapisane: 6 mar 2004, 14:14 
 
Tylko nie holy trinity :/ Gra staje sie wtedy bardzo prymitywna. Mam nadzieje ze to zmienia.

***

Posty: 503
Dołączył(a): 7.02.2002
Offline
PostNapisane: 8 mar 2004, 09:51 
 
To ze team tank + healer jest podstawa kazdej grupy to nie nowosc. I co wiecej, moim zdaniem nie bardzo da sie tego w jakikolwiek sposob uniknac... W kazdej grze, MMORPG w ktora gralem tak bylo, niekiedy tylko role tanka czy healera moglo pelnic gozej lub lepiej kilka klas. Ciekawostka jest to, co mowisz, ze do takiego teamu potrzebny jest jeszcze rouge.

Muminus

**

Posty: 488
Dołączył(a): 28.03.2002
Offline
PostNapisane: 8 mar 2004, 10:56 
 
Pewnie jest to ciekawe dla ludzi grajacych klasami nalezacymi do holy trinity. Pozostali bede siedziec z LFG i patrzec sie w sciane bo bedzie 'duzo osob na jedno miejscie'...

Chyba, ze:

1) Solowanie bedzie mozliwe i Blizzard nie bedzie tepil takiego sposobu gry (tak jak robi to Sony w EQ).
2) Bedzie mozliwa gra w troche innych grupach np. kiting group, pet group etc.

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 8 mar 2004, 11:12 
 
Co to za trzecia profesja z holy trinity?
Z tego co zauwazyłem najłatwiej znajdują party:
1. healer
2. tank
3. damage dealer/nuker

W sumie party (6 osób)
1. healer
2. tank
3. 4x damage dealer/nuker
jest już całkiem ok.

Natomiast wszelkie klasy wspomagające są zawsze bardzo mile widziane (debuffer, bard).

Dosyć dobrze jest to rozwiązane w FFXI gdzie każda postać powyżej 18lvl ma dwie profesje.

**

Posty: 488
Dołączył(a): 28.03.2002
Offline
PostNapisane: 8 mar 2004, 12:39 
 
3 osoba jest odpowiedzialna za CC (Crowd Control). Jezeli cos takiego bedzie w WoW oczywiscie.

*

Posty: 173
Dołączył(a): 19.05.2003
Offline
PostNapisane: 8 mar 2004, 12:41 
 
Za malo danych jest zeby cokolwiek
moc mowic .

Chociaz sklad ktory podal Adam jest trywialnie logiczny:
lotr=zwiad , atak
tank= obrona,atak
ksiadz= leczenie

Mnie bardziej interesuje ilosc czlonkow w druzynie
Slyszalem ,ze max 5 osob, ale nie jestem pewien.
Zdecydowanie popieram takie rozwiazanie.
Trudnosc zgrania sie druzny przy powiekszaniu jej o kolejnego czlonka rosnie
wrecz w sposob geometryczny.
Jezeli gra bedzie zoptymalizowana pod male
druzny , zmniejszy to zjawisko zerga,
poprostu ludziom wiecej frajdy bedą sprawiac
walki dopracowanych i zgranych teamow.

A znowu male druzny nasilają trudnosc wybalansowania gry.

**

Posty: 254
Dołączył(a): 17.02.2002
Offline
PostNapisane: 8 mar 2004, 14:58 
 
Skład holy trinity, który podałem to nie jest jakiś tam mój wymysł, lecz faktyczny stan gry na chwilę obecną :wink: (w Alphie prowadzonej przez Blizzard, już od jakiegoś czasu zresztą).

Podałem to bardziej jako ciekawostkę, nie jako coś, na podstawie czego można sądzić przyszłą wersję retail - do premiery bardzo daleko, i na pewno wiele jeszcze zmian przed nią nastąpi.

Rogue na chwilę obecną to typowy damage dealer i zostawia warriora daleko w tyle pod tym względem (ale warrior z kolei jest znacznie lepszym tankiem obronnym).

Alpha dobiega już końca, niedługo powinna rozpocząć się Beta - a wtedy z pewnością pojawi się mnóstwo nowych informacji.


_________________
WoW:
60 Human Warrior (Nordrassil/Euro) - Active.
60 Night Elf Warrior (Elune/US) - Retired.

**

Posty: 254
Dołączył(a): 17.02.2002
Offline
PostNapisane: 8 mar 2004, 15:04 
 
Cytuj:
2004-03-08 12:39, Carnal napisał:
3 osoba jest odpowiedzialna za CC (Crowd Control). Jezeli cos takiego bedzie w WoW oczywiscie.


Za CC odpowiedzialny jest Priest. Dla tych co grali w DAoC - Priesta porównują do skrzyżowania Mid Healera i Alb Clerica. Priest może leczyć, nukować, buffować, mezować, charmować. Niezły kombajn jak mój gust :smile:


_________________
WoW:
60 Human Warrior (Nordrassil/Euro) - Active.
60 Night Elf Warrior (Elune/US) - Retired.

****

Posty: 1217
Dołączył(a): 11.10.2005
Offline
PostNapisane: 21 paź 2005, 02:02 
 
lol kasujcie te stare tematy ^^

****

Posty: 1217
Dołączył(a): 11.10.2005
Offline
PostNapisane: 21 paź 2005, 09:14 
 
Nie roball po prostu wziolem jeden z najstarszych postow, aby zwrocic uwage moderatorom ze w sumie mozna kasowac takie tematy, albo chociaz zamykac bo temat uwazam za zakniety a ty nie ?? Nie chodzi mi o podbicie threada walimnieto :). Wole rzadzic w wowie niz miec jakies smieszne gwiazdki na forum mi to niepotrzebne :), pozatym obraziles mnie ta wypowiedzia robalku

***

Posty: 670
Dołączył(a): 3.12.2004
Offline
PostNapisane: 21 paź 2005, 09:21 
 
kkkk20 napisał(a):
Nie roball po prostu wziolem jeden z najstarszych postow, aby zwrocic uwage moderatorom ze w sumie mozna kasowac takie tematy, albo chociaz zamykac bo temat uwazam za zakniety a ty nie ?? Nie chodzi mi o podbicie threada walimnieto :).


Skoro Cie to wali, to po co odgrzebujesz temat, podbijasz go, i zwracasz uwage na to czy jest zamkniety czy nie - zwazywszy ze nikt w nim i tak nie pisze. To wali czy nie wali?


_________________
Emesio, UD mage Balnazaar EU http://wow.allakhazam.com/profile.html?631397 (retired)
Emesio, UD mage Shattered Hand US http://wow.allakhazam.com/profile.html?240771 (retired)
Emesio, UD mage Frostmane EU (aka NE rogue bez profilu i też retired)

**

Posty: 249
Dołączył(a): 24.08.2005
Offline
PostNapisane: 21 paź 2005, 09:23 
 
flame!!!!!!!!!!1111111111111111111111111111111111111oenoenoeneleven

******

Posty: 4673
Dołączył(a): 24.11.2001
Offline
PostNapisane: 21 paź 2005, 09:30 
 
Jeszcze jeden taki numer Człowieku i będzie ban.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.