mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 16 sie 2013, 19:37 
Cytuj  
Jak to się liczy, jeżeli w systemie są dwa rodzaje pamięci?

Bo dzisiaj znalazłem na innym forum takie coś:
192 GB/s (eSRAM) + 68 GB/s (DDR3) = 260 GB/s overall.

Co na pierwszy rzut oka wydaje mi się jakąś idiotyczną bzdurą. Całość dotyczy Xbox One, pamięci szybkiej jest 32MB (bodajże), wolnej 8GB - więc porównując do autostrady - mam do przejechania 2 odcinki jeden szybki o duzej przepustowości o prędkości maksymalnej 192km/h, drugi to droga krajowa o mniejszej przepustowości o prędkości maksymalnej 68km/h. Już pomijam w całości fakt, że tej drogi krajowej jest 99% to w żaden sposób nie wychodzi mi średnia/maksymalna prędkość 260km/h.

***
Avatar użytkownika

Posty: 636
Dołączył(a): 2.12.2005
Offline
PostNapisane: 16 sie 2013, 21:42 
Cytuj  
Wydaje mi się że te pamięci nie są połączone, ponieważ inaczej pracowałby z prędkością najwolniejszej kości w zestawie. Jeżeli są odrębne to teoretycznie część danych możemy pisać z prędkością 192 a w tym samym czasie również drugą część z prędkością 68, co daje łączną przepustowość 260. Haczyk tkwi w tym że tej pamięci o prędkości 192 jest niewiele.

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 16 sie 2013, 21:51 
Cytuj  
overall to pewnie marketingowy bełkot


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 16 sie 2013, 21:59 
Cytuj  
Venan - no własnie.
Ja bym ten eSRAM traktował jako cache.

O ile taki cache potrafi przyspieszyć odczyt z RAMu w praktyce? Bo na pewno nie o 300-400%. Dane w cache można sobie odczytać błyskawiczne, ale najpierw trzeba je tam wrzucić.

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 17 sie 2013, 03:24 
Cytuj  
Przerzut będzie 68GBps co jest oczywistą oczywistością. Operowanie na aktualnych danych 192GBps, a do tego współbieżnie mogą być wykonywane jakieś operacje z prędkością 68GBps. Czyli dla przykładu operacja na obliczaniu fizyki będzie wykonywać się z prędkością 192GBps, a w tym samym czasie teksturowanie z prędkością 68GBps. Co w czystej teorii w pierwszej sekundzie da prędkość 260GBps, ale w każdej kolejnej już 68GBps :D
Niezły scam marketingowy.


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 17 sie 2013, 13:10 
Cytuj  
Z matematycznego punktu widzenia:
32MB eSRAM to zaledwie ~0.4% calkowitej pojemnosci pamieci. Zalozmy ze gry beda sie odwolywac do jakichs 4GB pamieci to mamy 0.8%, na pewno sa jakies procedury dbajace o to by w eSRAM siedzialy krytyczne dane do ktorych konsola sie bedzie czesto odwolywac zwiekszajace wykorzystanie tej szybkiej czesci pamieci o 10x (tu zupelnie strzelam bo nie wiem jak wydajne to moze byc) - mamy wtedy 8%.
Wiec calkowita srednia predkosc odczytu skoczy nam o te 8% - czyli do ~75GB/s

Microsoft?? (bo nie jestem pewien od kogo to wyszlo) tym samym udowodnia klamiac w tak bezczelny sposob, ze ich target to kretyni.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 17 sie 2013, 13:49 
Cytuj  
Wszystkie usredniajce transfer obliczenia w tym przypadku to bełkot.

Realne przyspieszenie operacji na danych zalezy od tego w jaki sposob dana aplikacja bedzie wykorzystywać cache. No chyba, ze MS w swojej wielkiej przemyslnosci zablokował bezposrednio dostep do tej pamieci i bedzie ona zarzadzana wyłącznie przez system.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 17 sie 2013, 14:32 
Cytuj  
też mozliwe że z ten eSRAM zarezerowowany bedzie pod system etc. W końcu po coś go tam wsadzili.

Z chęcią zobaczyłbym porównania wydajności identycznych procków bez cache i z cachem - na tej podstawie możnaby było coś tam sobie policzyć.

W każdym bądź razie nie ma mowy o żadnych 260GB/s.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.