mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 16 wrz 2014, 13:31 
Cytuj  
Pytanie do koderskich guru na forum , jakie tutoriale na youtube itd , są godne polecenia?

obecnie oglądam Mirosława Zelenta ale może są inne , lepsze?

może zaproponujecie inną metodykę wdrażania się w kodowanie?


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 16 wrz 2014, 13:55 
Cytuj  
https://www.google.pl

kursy:
https://www.udemy.com/
https://www.udacity.com/
http://www.lynda.com/
https://www.coursera.org/courses
http://www.codecademy.com/

Zadania:
http://pl.spoj.com/
http://www.programmr.com/exercises
https://projecteuler.net/
http://codingbat.com/
http://programmingbydoing.com/

Lista projektów:
http://www.dreamincode.net/forums/topic ... deas-list/
http://www.reddit.com/r/learnprogrammin ... cts_xpost/

do zadawania pytań:
http://stackoverflow.com/
http://www.quora.com/

Jak się uczyć:
http://gynvael.coldwind.pl/?id=238

itp.


_________________
.


Ostatnio edytowano 16 wrz 2014, 14:00 przez Highlander, łącznie edytowano 1 raz
*****
Avatar użytkownika

Posty: 2447
Dołączył(a): 4.03.2005
Offline
PostNapisane: 16 wrz 2014, 13:59 
Cytuj  
Co chcesz kodować?
Web? Desktop? Low level?


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 13268
Dołączył(a): 7.11.2004
Offline
PostNapisane: 16 wrz 2014, 14:24 
Cytuj  
Szczelanki?


_________________
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent

***
Avatar użytkownika

Posty: 17017
Dołączył(a): 4.03.2004
Offline
PostNapisane: 16 wrz 2014, 14:27 
Cytuj  
Myślę, że Alda chce połączyć swoje dotychczasowe doświadczenie i pisać programy pedo-erotyczne.


_________________
Χ Ξ Σ

******
Avatar użytkownika

Posty: 3185
Dołączył(a): 13.12.2004
Offline
PostNapisane: 16 wrz 2014, 15:19 
Cytuj  
Symfonia C++ tomy 1-3 ;-)

Przyda sie do kazdego obiektowego jezyka.


_________________
Nestor#1522

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 16 wrz 2014, 15:33 
Cytuj  
Nestor napisał(a):
Symfonia C++ tomy 1-3 ;-)

Przyda sie do kazdego obiektowego jezyka.


dzieki

czyli masz zastrzezenia do jakosci materialow na youtube?


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2447
Dołączył(a): 4.03.2005
Offline
PostNapisane: 16 wrz 2014, 15:55 
Cytuj  
Najpierw powiedz co chcesz kodowac, bo polecenie komuś symfonie Nie jest złe jeśli ma na naukę 5 lat, a nie jak chcesz kogoś na szybko wdrożyć żeby był produktywny
Bo równie dobrze mogli ci polecić 'gang of Four' albo coś z klasyki informatyki


_________________
Obrazek

**
Avatar użytkownika

Posty: 8166
Dołączył(a): 10.05.2011
Offline
PostNapisane: 16 wrz 2014, 16:03 
Cytuj  
Tylko przypadkiem (o ile wezmiesz sie za ta Symfonie C++) nie lap sie za stara wersje tej ksiazki. Bo to z C++ obecnie nie ma wiele wspolnego.
Ze swojej strony Accelerated C++ moge polecic. Jakies 10 lat temu to byla zajebista ksiazka. Mam nadzieje, ze nie stracila na aktualnosci.


_________________
embe napisał(a):
Szukasz gościa do zrobienia łazienki to przeglądasz jego papiery mistrzowskie czy (..) ewentualnie... bierzesz go z polecenia?
Nie ważne że inna skala ale tak to działa, taki misiewicz mógłby się okazać większym fachowcem niż richard od noszenia teczek.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 16 wrz 2014, 16:38 
Cytuj  
Wedlug mnie uczenie sie z ksiazek jest dosc slabe, lepiej wedlug mnie traktowac ksiazke w formie leksykonu dla poszerzenia wiedzy lub by wyjasnic sobie bardziej szczegolowo jakies zagadnienie.

Jak kiedys szukalem info o C++ to bardzo chwalona byla ta Prata -> http://helion.pl/ksiazki/jezyk-c-szkola ... cppri6.htm , wielu ludzi wybralo ponoc zamiast Symfonii. Olalem, bo stwierdzilem, ze wole co innego.

Ogolnie czesto ksiazki dobre a tlumaczenia chujowe. Mam jedną ksiązke od pytonga i potrafili spolszczyć kod, albo spam przetłumaczyli jako 'mielonka' :roll:


_________________
.


Ostatnio edytowano 16 wrz 2014, 16:43 przez Highlander, łącznie edytowano 1 raz
***

Posty: 695
Dołączył(a): 18.03.2005
Offline
PostNapisane: 16 wrz 2014, 16:40 
Cytuj  
Ja się przymierzam do Objective-C, muszę w końcu zrealizować te kilka pomysłów na aplikacje mobilne, które od lat chodzą mi po głowie. :)

Mam zamiar zacząć od kursów składających się z online video + materiały do ściągnięcia.
To pozwoli mi zobaczyć jakiej wiedzy mi brakuje i wtedy dokupić książki.

Przynajmniej taki jest plan - zobaczymy jak wyjdzie...

A Symfonia C++ jeszcze się gdzieś kurzy z czasów studenckich i wtedy pamiętam to była podstawa. :)


_________________
Altaya | BF4

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 16 wrz 2014, 16:55 
Cytuj  
Pytanie, w czym sie chcesz nauczyć programować ?
Do C++ ksiazka Grębosza może być ok, o ile jesteś w stanie sie przedrzeć przez strasznie rozwięzły styl. Delikatnie mówiac.

Na poczatek napewno nie polecam Thinking In C++.

Tutaj jest dobra lista do C++
http://stackoverflow.com/questions/3882 ... e-and-list

Nie polecam czytania ksiązek na temat programowania po Polsku. Google słabo zna polski, a tam spedzisz wiekszosc czasu (;.

Szczerze mowiac mi ciezko coś dla początkujacego w temacie C++ powiedzieć. Kiedy sie uczyłem C++ to podstawy programowania już znałem, i jak czegoś nie widziałem to szukałem na google.

Cytuj:
może zaproponujecie inną metodykę wdrażania się w kodowanie?

Zaczac coś kodować.
Najlepiej coś co cie interesuje.

Ja powiem szczerze, ze mnie ksiazkowe przykłady super "programów" piszacych jakieś durnoty w konsoli szybko zniechecały zeby cokolwiek pisać.
W tedy zaczełem pisać Bloga w C# i ASP .NET. Projekt upadł bo nie wiedziałem jak sie do tego zabrać. Ale potem probowalem znowu, uczac sie na poprzednich doswiadczeniach i bylo już lepiej. Moze nie było to piękne ale działało.
Potem pisałem forum dyskusyjne. W tedy jeszcze nie widziałem, że istnieje coś takiego jak Unity i ze tam można w C# pisać.
Potem poprawiałem moje forum, zeby było ładne. Znaczy zeby ładny kod miało.
Z perspektywy czasu mysle ze nauke C# bym zaczał od pisania pierdów w Unity. Szybkie efekty w postaci, postaci ktora sie porusza i strzela po wcistnieciu przycisku bardzo mobilizuja do dalszej pracy.

C++ naprawde dobrze zaczęłem sie uczyć, kiedy zaczełem pisać gre w UE4. Najpierw ten wysokolevelowy C++, przy ktorym nie trzeba za duzo myslec (w Unrealu), a potem low level, kiedy pisałem rozszerzenia do edytora.
Jakbym miał sie uczyć C++ z tutoriali, ksiazek i pisać jakieś durnowate programy w konsoli, to bym mnie chyba chuj strzelił. Ale takie coś, tylko jeśli już masz jakieś podstawy.

Zawsze tez możesz użyć Blueprintów z UE4. To jest to samo co programowanie tylko w wizualnej formie. Jak bedziesz potrafił, rozłożyć jakąs logike w klockach to bedziesz i ja potrafił zaprogramować, kiedy już sie nauczysz składni.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

******
Avatar użytkownika

Posty: 3944
Dołączył(a): 18.07.2006
Offline
PostNapisane: 16 wrz 2014, 16:58 
Cytuj  
Pierwszy lepszy tutorial żeby zrozumieć podstawy składni języka, potem poklepać jakieś ciekawe algorytmy żeby trochę przećwiczyć język. Potem dowolny zaawansowany kurs i do przodu :P. Najlepiej kodzić, kodzić i kodzić, oczywiście wiedząc co kodzisz :P

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 16 wrz 2014, 17:47 
Cytuj  
iniside napisał(a):

Zawsze tez możesz użyć Blueprintów z UE4. To jest to samo co programowanie tylko w wizualnej formie. Jak bedziesz potrafił, rozłożyć jakąs logike w klockach to bedziesz i ja potrafił zaprogramować, kiedy już sie nauczysz składni.


mozesz rozwinac? , pisales troche na ten temat w temacie UE4 i szczerze to myslalem zeby olac te wszystkie tutoriale o podstawach i bawic sie w lego na blueprint ale czy cos takiego jest mozliwe? , duzo nie umiem , wiem co to jest wywolanie wirtualne (polimorfia) skladowe kompilatora , deklaracja wartosci i w sumie to tyle...no i staram sie zeby kod byl "ladny" opakowany w podprogramy a nie zbitek milionow linii

dam rade sie wyksztalcic na blueprintach ? , czy takie programowanie ma w ogole uzytecznosc ? , nie orientuje sie zbyt dobrze ale chyba jest zapotrzebowanie wlasnie na takich jebaczy milionow linijek kodu a nie wprawnych w obiektowym


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 16 wrz 2014, 18:07 
Cytuj  
Aldatha napisał(a):
iniside napisał(a):

Zawsze tez możesz użyć Blueprintów z UE4. To jest to samo co programowanie tylko w wizualnej formie. Jak bedziesz potrafił, rozłożyć jakąs logike w klockach to bedziesz i ja potrafił zaprogramować, kiedy już sie nauczysz składni.


mozesz rozwinac? , pisales troche na ten temat w temacie UE4 i szczerze to myslalem zeby olac te wszystkie tutoriale o podstawach i bawic sie w lego na blueprint ale czy cos takiego jest mozliwe? , duzo nie umiem , wiem co to jest wywolanie wirtualne (polimorfia) skladowe kompilatora , deklaracja wartosci i w sumie to tyle...no i staram sie zeby kod byl "ladny" opakowany w podprogramy a nie zbitek milionow linii

dam rade sie wyksztalcic na blueprintach ? , czy takie programowanie ma w ogole uzytecznosc ? , nie orientuje sie zbyt dobrze ale chyba jest zapotrzebowanie wlasnie na takich jebaczy milionow linijek kodu a nie wprawnych w obiektowym

Programować, w sensie pisać kod to sie napewno nie nauczysz ;).
Możesz sie za to nauczyć, programistycznego myślenia, na ktoryms streamie, pokazywali L-System zrobiony w Blueprintach.

Jak masz już podstawy w kodowaniu i wiesz co to sa zmienne, pętle, warunki itd, jak sie to deklaruje to ja bym serio olał, czytanie ksiazek albo robienie milionow tutoriali polegajacych na napisaniu konsolowego programu.
Na twoim miejscu zainteresowałbym sie Unity (c#), albo UE4 (C++). W internecie jest pełno tutoriali i dokumentacji na temat jednego i drugiego. A serio, nic tak nie cieszy, jak to ze klikasz "Play" i wciskasz fire a twoja postac, ktora zakodowales zaczyna strzelać :D.
Od tego mozesz przejsc do bardziej skomplikowanych rzeczy. Jak trafisz na sciane, to kiedy robisz cos ciekawego, bedziesz bardziej zmobilizowany zeby szukać rozwiazania, niż wyjebać wszystko w cholere.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 16 wrz 2014, 18:25 
Cytuj  
Uczyć się programować z filmików na YT? To jakiś słaby trolling Alda?
A jak pedo-erotic sitez chcesz robić to za miesiąc będę o tym konkretnie wykład prowadzić ;)


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 16 wrz 2014, 18:40 
Cytuj  
zeby programowac samemu to trzeba i tak znac skladnie , co bez tego zrobisz?


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 16 wrz 2014, 19:48 
Cytuj  
ten kurs javy jest imo calkiem spoko https://www.udemy.com/java-tutorial/


_________________
.

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 17 wrz 2014, 09:18 
Cytuj  
Aldatha napisał(a):
zeby programowac samemu to trzeba i tak znac skladnie , co bez tego zrobisz?


Akurat składnia to najmniejszy problem ;). O ile nie programujesz w czymś wymyślnym/super starym to jeden język np c++ daje Ci jakieś tam podstawy. Natomiast nauka programowania to nie nauka składni a raczej nie tylko nauka składni. Dla wielu ludzi zrozumienie obiektowości stwarza problem np i jak robić obiektowo programy z głową a nie na pałę.

A potem to już poznawanie klas, frameworki, uczenie się wzorców. Ogólnie to potrzeba w uj czasu i jeszcze więcej :P

Ja sam dopiero zaczynam coś tam kodować. Trochę w pytongu, trochę w c#(.net, ado.net i chciałbym asp.net). Natomiast to raczej w pracy sam dla siebie/teamu a w domu brak mi pomysłu. Chciałbym w UE4 coś porobić ale obecnie nie mam czasu żeby się w to wgryźć.

No i imo programistą się jest a nie się nim zostaje. Nie każdy będzie dobrym programistą nawet jeśli będzie na to poświęcał w uj czasu. Jednemu napisanie odpowiedniej pętli zajmie 10 minut a drugiemu 1h. Scisly umysł daje tutaj o sobie znać(albo jego brak). Pamiętam kiedyś jak się pałowałem z napisałem programiku który miał za zadanie rysować choinkę z *(gwiazdek). Po prostu nie każdy myśli tak jak komputer ;).


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 17 wrz 2014, 10:41 
Cytuj  
JA PIERDOLĘ /THREAD

Serio?

Wsadź se w dupę filmiki Alda.

Znajdź projekt / wymyśl projekt.
Zrób go.
Posiłkuj się FAQ/HOW-TO + jakimiś wołaniami o pomoc na stackoverflow.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.