mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3299 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 165  Następna strona
Autor Wiadomość
***

Posty: 620
Dołączył(a): 20.11.2005
Offline
PostNapisane: 14 mar 2008, 14:24 
Cytuj  
embe napisał(a):
Zwiekszanie rozdzielczosci to wiecej opercji nie tylko dla karty graficznej ale i dla procka czy nawet zwyklego ramu.

Mozna nawet isc dalej i zrobic jaki sprzet wymaga dana karta graficzna by chodzila gra dobrze, ale to co napisalem wystarczy.


Bullshit.
Wieksza rozdzielczosc wplywa tylko i wylacznie na GPU. Potrzebne jest wiecej miejsca w pamieci na bufory, dluzej sie czeka na narysowanie klatki, shadery dostaja wiecej danych do obrobienia.
Nie ma to wplywu na tekstury czy inne rzeczy ktore sa trzymane w ramie.


_________________
[GM]Dave>> Hail, Adventurer.
[GM]Dave>> What begins with B and rhymes with Ban?
Player>> Umm...
Player>> Ban?
[GM]Dave>> If you insist.

*****

Posty: 2392
Dołączył(a): 17.07.2004
Offline
PostNapisane: 14 mar 2008, 14:29 
Cytuj  
ikona napisał(a):
embe napisał(a):
Zwiekszanie rozdzielczosci to wiecej opercji nie tylko dla karty graficznej ale i dla procka czy nawet zwyklego ramu.

Mozna nawet isc dalej i zrobic jaki sprzet wymaga dana karta graficzna by chodzila gra dobrze, ale to co napisalem wystarczy.


Bullshit.
Wieksza rozdzielczosc wplywa tylko i wylacznie na GPU. Potrzebne jest wiecej miejsca w pamieci na bufory, dluzej sie czeka na narysowanie klatki, shadery dostaja wiecej danych do obrobienia.
Nie ma to wplywu na tekstury czy inne rzeczy ktore sa trzymane w ramie.


yeah! :roll:


_________________
Obrazek


Posty: 32
Dołączył(a): 23.02.2008
Offline
PostNapisane: 14 mar 2008, 14:30 
Cytuj  
Intel Quad Core 2 Extreme QX9650
3x 9800GX2
4GB Corsair Dominator TWIN2X2048

Kup i zapomnij. (i płać miliony za prąd)

ikona napisał(a):
Bullshit.
Wieksza rozdzielczosc wplywa tylko i wylacznie na GPU. Potrzebne jest wiecej miejsca w pamieci na bufory, dluzej sie czeka na narysowanie klatki, shadery dostaja wiecej danych do obrobienia.
Nie ma to wplywu na tekstury czy inne rzeczy ktore sa trzymane w ramie.


Większa rozdzielczość = większe tekstury afaik.

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 14 mar 2008, 14:37 
Cytuj  
Ja nie jestem prorokiem lub wrozka, czy nawet Tuskiem, wiec pisze co wiem z obserwacji w grze, jesli twierdzicie ze jest inaczej to ok, nie moja sprawa, mozecie przetestowac w grze i napisac jak gra chodzi, jesli natomiast chcecie udowadniac co ma jaki wplyw teoretyczny w sprzecie to sa fachowe fora gdzie ludzie podniecaja sie wynikami w 3DMarku.

Fakt jest jeden odnosnie Age of Conan, wieksza rodzielczosc wymaga nie tylko ramu na grafie ale tez mocniejszy procek i dobrego przeplywu strumienia danych, jesli sie tego nie pilnuje to potem jest whinowanie ze mam 8800gtx i gra mi robi freezy, lagi itp.


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 14 mar 2008, 16:27 
Cytuj  
Cytuj:
wieksza rodzielczosc wymaga nie tylko ramu na grafie ale tez mocniejszy procek i dobrego przeplywu strumienia danych, jesli sie tego nie pilnuje to potem jest whinowanie ze mam 8800gtx

Głupoty imo. Wiekśza rodzielaczość wymaga:
a) Wiekśzej ilosci jenostek ROP, w których zadaniem jest składanie obrazu do kupy i nakładanie ostanich efektów (AA i Aniso)
Procesor odpowiada tylko i wyłacznie za składanie geometrii sceny (wlascwie to odpowiadał teraz karty graficzne maja Geomtry Shadres, które to zadanie przenosza na karte graficzna), + liczenie fizyki, + inne takie pierdółki które nie maja nic wspólnego z wyświetlaniem grafiki.
Wiekszoa rodzielczosc ustawia sie wlasnie po to zeby jak najmocniej obciążyć karte graficzna.. na karte graficzna :E.
Aha jakby ktos nie wiedział, za wszelkie operacje na teksturach odpowiadaja jednostki teksturujace (kiedy kilka takich przypadało na kazdego ROP, teraz na streming processors w G80 i R700).
Cytuj:
Większa rozdzielczość = większe tekstury afaik.

Wieksza rodzielczosc,... to uwaga <werble> wieksza rodzielczosc!
Tekstury sa takie same tzn. to zalezy od tego jakie wybierzesze (w ustawieniach grafiki czy gdzies tam), przy duzych rodzielczosciach wszystko jest poprostu odpowiednio skalowane, przez karte graficzna. faktem jest ze im wieksza rodzialka, tym scena (jedna klatka), potrzebuje wiecej ramu (wiecej informacji jest zawartych), ale tekstury obiejatosciowo dalej sa takie jakie byly na poczatku (wkoncu to tylko pliki, które pozniej poddaje sie transofrmacja),

IMO idzcie wy poczytać troche o budowie i działaniu a nie wysuwacie wnioski z kosmosu :E


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

*

Posty: 123
Dołączył(a): 27.02.2008
Offline
PostNapisane: 14 mar 2008, 16:49 
Cytuj  
funcom musi poprawic engine, nie ma chuja we wsi, juz o tym pisalem na high end nie powinno przycinac wogole na low i medium a u mnie tak bylo zawsze jesli chodiz o tech bete conana

***
Avatar użytkownika

Posty: 652
Dołączył(a): 5.11.2004
Offline
PostNapisane: 14 mar 2008, 17:29 
Cytuj  
iniside napisał(a):

IMO idzcie wy poczytać troche o budowie i działaniu a nie wysuwacie wnioski z kosmosu :E

ikona napisał(a):

Bullshit.
Wieksza rozdzielczosc wplywa tylko i wylacznie na GPU. Potrzebne jest wiecej miejsca w pamieci na bufory, dluzej sie czeka na narysowanie klatki, shadery dostaja wiecej danych do obrobienia.
Nie ma to wplywu na tekstury czy inne rzeczy ktore sa trzymane w ramie.


Każdy test procesorów pokazuje, że im lepszy procesor (szybszy i/lub wiecej-rdzeniowy) tym osiąga się więcej FPS'ów
np: http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=3557-5
im wieksza rozdzielczośc tym mniejsze FPS'y
więc aby zachować np 60 fps przeskakujac z 1024 na 1280 poterzeba szybszego proca przy tej samej grafice i odwrotnie tez - przy tym samym procu potrzeba lepszej grafy

Wiedza teoretyczna na nic sie nie przydaje jeśli nie umie się jej zastosować w praktyce, a troche logicznie pomyśleć przy interpretacji wyników też nie zaszkodzi.

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 14 mar 2008, 17:49 
Cytuj  
iniside, oczywiscie piszesz tak jak to wyglada w teorii ale ma to sie troszke inaczej w grach, ja to poznalem w praktyce przesiadajac sie z 8600gts na 9600gt gdzie sie okazalo ze zlikwidowanie powstalego nagle "laga" sprzetowego wymaga wymiany procka dual 2ghz na cos lepszego zeby przy tych fps jakie oferuje nowa grafa reszta kompa dawala sobie rade.

Mialem do wyboru, zjechac ustawienia video w grze zeby obnizyc fps i wtedy mi komp wyrabial ( tylko po co mi bylo wymieniac grafe ? ), lub zmienic procka by dawal rade przy tej grafie.

Dlatego moge smialo zaprzeczac tym co stawiaja tezy ze ich super kompy maja lagi z winy gry i silnik graficzny conana jest zrypany, pomijajac ze to beta i finalny silnik bedzie napewno lepszy to juz teraz mozna na przecietnym kompie grac komfortowo.
( przecietny komp za 2,5k to dual 3hgz + 8800/9600gt + 4gb )


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

*

Posty: 123
Dołączył(a): 27.02.2008
Offline
PostNapisane: 14 mar 2008, 18:08 
Cytuj  
aha czyli to tylko conan jest tak wymagający pod wzgledem procesora, bo ja w crysis nie mam takich cudów a grafa jest tam o wiele lepsza, nie to tylko pewnie ja tak mam i cała rzesza testerów z technical beta hmmm i nie mała tez liczba osób z tego forum

***
Avatar użytkownika

Posty: 652
Dołączył(a): 5.11.2004
Offline
PostNapisane: 14 mar 2008, 18:16 
Cytuj  
nie jest bardziej wymagajacy niz inne gry ktore pewnie wyjda w 2008 (assasin creed, far cry 2 )
3 ghz , 4 gb ramu, i 8800/9600 gt to na dzisiaj podstawa
przy takim konfigu nie mam zadnych zaciec przyciec i sredno jest 60 fpsow (ustawienia max w 1280x1024)- czasami w miescie spada do 20 ale to pewnie jakis bug

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 14 mar 2008, 18:33 
Cytuj  
samhain napisał(a):
aha czyli to tylko conan jest tak wymagający pod wzgledem procesora, bo ja w crysis nie mam takich cudów a grafa jest tam o wiele lepsza, nie to tylko pewnie ja tak mam i cała rzesza testerów z technical beta hmmm i nie mała tez liczba osób z tego forum


Pewnie tak, dla przykladu mozna tez podac temat gdzie napisano juz setki postow o tym ze zmieniono esc na f10 i nadal na general chat ludzie o to pytaja, a ty sie dziwisz ze tyle ludzi placze o innych problemach na becie :)


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."


Posty: 32
Dołączył(a): 23.02.2008
Offline
PostNapisane: 14 mar 2008, 18:45 
Cytuj  
samhain napisał(a):
aha czyli to tylko conan jest tak wymagający pod wzgledem procesora, bo ja w crysis nie mam takich cudów a grafa jest tam o wiele lepsza, nie to tylko pewnie ja tak mam i cała rzesza testerów z technical beta hmmm i nie mała tez liczba osób z tego forum


Porównynywanie FPSa do MMORP to już szczyt ignorancji.

@embe
Daj sobie spokój z tą dyskusją ci panowi4 i tak nie rozumieją co mówią, a jedyne co potrafią to guglowanie w poszukiwaniu wyrwanych z kontekstu nowinek technnicznych.

*

Posty: 123
Dołączył(a): 27.02.2008
Offline
PostNapisane: 14 mar 2008, 19:33 
Cytuj  
dirty mylisz sie bo jestem w tech beta i wiem co w trawie piszczy a te googlowanie to rozumiem,że twoja niezawodna szklana kula ci ukazała?

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 14 mar 2008, 19:53 
Cytuj  
Cytuj:
Każdy test procesorów pokazuje, że im lepszy procesor (szybszy i/lub wiecej-rdzeniowy) tym osiąga się więcej FPS'ów

Cytuj:
iniside, oczywiscie piszesz tak jak to wyglada w teorii ale ma to sie troszke inaczej w grach,

No tak tylko ze jak ktos tu wsykoczyl nie wiae sie to z wiekszymi teksturami czy innymi pierdolami ;o.
Owszem ma zwiazke, głównie z tym ze zwieksza sie skomplikowanie geometryczne sceny. Badz co badz, nie wszystkie gry uzywaja i jeszcze przez troche czasu nie bede uzywac Geometry Shadres. Ale jesli chodzi grafike jedynym zadaniem procesora w tej chwili jest liczenie geometrii (i nie mam tu namysli tylko, z ilu wielokatow składa sie scena, ale tez pozycjonowanie obiektów, licznie perspektywy itd).
Prawda wygląda tak, że przy porządnie i tu podkreslam PORZADNIE napisanej grze, wymiana karty graficznej da ci duzooo wiekszy wzrost wydajnosci w wysokich rodzielczociach niz wymiana procesora.
Cytuj:
Daj sobie spokój z tą dyskusją ci panowi4 i tak nie rozumieją co mówią, a jedyne co potrafią to guglowanie w poszukiwaniu wyrwanych z kontekstu nowinek technnicznych.

Tak, no widzisz, zazdroscisz nam ze wiemy jak są chipy zbudowane od środka ?

Ja dla mnie panowie z FunCom powinni byli na starcie kupić licencje na Unreal Engine 3. Przykład swietnie napisanego softu na obecne czasy, pięknie skaluje sie z procesorami wielordzeniowymi (czyt. wykorzysta wszystkie procesory jakie masz), i wykorzystuje wiekszosc nowinek z nowych kart graficznych. Przy tym optymalizacja jak przystało na silnik do masowej sprzedaży wzorcowa [;.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 12796
Dołączył(a): 17.08.2005
Offline
PostNapisane: 14 mar 2008, 20:03 
Cytuj  
Zróbcie sobie topixa o sprzęcie a nie zasyfiacie nowo powstał wypas temat. Wymagania aoc to temat rzeka jak wszędzie, więc wypier*&))*^ do tech boardu.

P.S
Te shoty co wypisujecie to w 90% do kosza się nadaje, bo wyobraźnie to macie wielgaśną.

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 16 mar 2008, 18:48 
Cytuj  
Ostatni patch pomijajac milion fixow i poprawek to spore zmiany w combosach i wygladzie krain, dodano nowe lepsze teksturki w low detalach na najwiekszym dystansie, zlikwidowano buga z wczytywaniem krain i crashowaniem sie gry podczas wczytywania zoon, dzisiaj gralem piec godzin bez crasha i freeza, wiec widac ze gra staje sie stabilna.

Co do problemow z freezami i lagami jakie opisuja ludzie to najprawdopodobniej jest to spowodowane tez faktem ze czesc plikow, ktore powinny byc u nas na kompie znajduja sie na serwie i dociaga je, wlaczcie sobie monitor sciagania to zobaczycie jak szaleje sciaganie i wysylanie.


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

*

Posty: 123
Dołączył(a): 27.02.2008
Offline
PostNapisane: 16 mar 2008, 18:52 
Cytuj  
embe jesteś w generalu nie? słyszałes jakies ploty o nowych serwerach dla bety? i zaproszeniach dla tech testerów?

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 16 mar 2008, 19:29 
Cytuj  
Takich informacji nigdzie nie ma, jedynie plotki ze na poczatku kwietnia zaczna sie duze stress testy no i mozna jedynie miec nadzieje ze jesli termin premiery sie utrzyma to jakas ograniczona "open" beta bedzie.


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

****

Posty: 1877
Dołączył(a): 22.11.2007
Offline
PostNapisane: 17 mar 2008, 16:17 
Cytuj  
Powie ktoś jaka jest teraz sytuacja z klasami? Bo ja już się pogubiłem. Na jednej stronie widzę, że będzie Mag, Soldier i Priest, na inne, ze jeszcze rouge. Ja już naprawdę nie wiem. I jakie są rozgałęzienia klas, i od jakiego levelu jakie.


_________________
...


Ostatnio edytowano 17 mar 2008, 20:09 przez Eleeist, łącznie edytowano 1 raz
**

Posty: 265
Dołączył(a): 4.11.2006
Offline
PostNapisane: 17 mar 2008, 16:49 
Cytuj  
Nic się nie zmieniło

Soldier: Guardian, Dark Templar, Conqueror
Priest: Priest of Mitra, Tempest of Set, Bear Shaman
Rogue: Barbarian, Assasin, Ranger
Mage: Demonologist, Herald of Xoti, Necromancer

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3299 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 165  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.