MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Pierwsze wrazenia
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=75&t=29603
Strona 61 z 64

Autor:  Wedge [ 9 lip 2008, 10:27 ]
Tytuł: 

Mark24 napisał(a):
No właśnie a odnośnie "zonowania" - naprawdę tak ciężko jest zrobić zonowanie jak w WoWie, gdzie nie pokazuje się screen z paskiem postępu i nie czekamy 3min aż lokacja się dogra i przerzuci nas do innej zony?

Gdyby AoC technologicznie byl zblizony (cofniety) do WoWa to tez pewnie daloby sie uniknac zonowania.

Autor:  Mark24 [ 9 lip 2008, 10:42 ]
Tytuł: 

cofnięty, tzn. najnowsze mmo mają 3min zonowanie, natomiast te z przestarzałą technologią mają zonowanie w tle, niezauważalne dla klienta?? Ja wiem, że jest trendy nie lubić WoW-a, ale akurat niektóre rozwiązania musiały się podobać :/ A może to znaczy, że wszystkie następne mmo będą miały po conajmniej 500 zon (co 50m) i nie 3min a 10min czekania na doładowanie, to dopiero byłaby super zajebiaszcza nowa technologia co?

Tor-Bled-Nam - dlatego ja gram po 20min dziennie, nie daję rady tłuc tych mobów bo przysypiam.. A jeżeli chodzi o klimat to ja niestety popieram Brolg-a. Lokacje są niemal identyczne, fakt realistyczne, ale mało zróżnicowane, bez smaczków.

Autor:  Wedge [ 9 lip 2008, 11:00 ]
Tytuł: 

Zonowanie/instancjonowanie swiata w AoC wynika bardziej z zamierzonego celu jaki mial Funcom niz z ograniczen technologicznych.

Autor:  Tor-Bled-Nam [ 9 lip 2008, 11:09 ]
Tytuł: 

Jaki to im cel przyswiecal? Raczej koniecznosc, bo zon do levelowania nie ma duzo, wiec wpadli na pomysl wprowadzenia instancji. W VG poradzili sobie bez takiego rozwiazania.
@ W kwestii grafiki w AoC to imo nie moze byc tak duzych kontrastow, bo chcieli zachowac spojnosc swiata, przejscia miedzy lokacjami sa w miare naturalne. Przyznam, ze niewiele widzialem, ale poczatkowe lokacje sa swietnie zrobione. Pustynne Khemi, gorska dolina CV, czy rowniny wokol Tarantii to dosc spore zroznicowanie.

Autor:  Mark24 [ 9 lip 2008, 11:15 ]
Tytuł: 

Wedge napisał(a):
Zonowanie/instancjonowanie swiata w AoC wynika bardziej z zamierzonego celu jaki mial Funcom niz z ograniczen technologicznych.


aha :D

Autor:  MagPS [ 9 lip 2008, 11:58 ]
Tytuł: 

Wedge napisał(a):
Zonowanie/instancjonowanie swiata w AoC wynika bardziej z zamierzonego celu jaki mial Funcom niz z ograniczen technologicznych.


@Embe
Zamierzasz tolerować tą herezję?

Autor:  Brolg [ 9 lip 2008, 12:06 ]
Tytuł: 

Szczerze mówiąc większej bzdury dawno nie czytałem, sorka.

Autor:  gufnowapnjasz [ 9 lip 2008, 12:06 ]
Tytuł: 

wedge jak moze ciebie zaslepiac tak gowniana gra o/

Autor:  Teo [ 9 lip 2008, 12:30 ]
Tytuł: 

MagPS napisał(a):
Wedge napisał(a):
Zonowanie/instancjonowanie swiata w AoC wynika bardziej z zamierzonego celu jaki mial Funcom niz z ograniczen technologicznych.


@Embe
Zamierzasz tolerować tą herezję?


hmm.. jak dla mnie to faktycznie bzdury, zonowanie jest ulomnoscia gier ale cale szczescie ze nie zrobiono jak w vangurdzie ze co kawalek przechodzic przez siatke podzialu mapy.
bez jaj, nie wciskajcie tez ze wczytywanie zony trwa 3minuty bo jest to najczesciej w okolicach 10 sekund, jesli byly jakies zmiany w krainie po patchu to czasamo do 30sekund.

Roznorodnosc krain jest i to duza ale chyba chodzac np po cymerii nikt nie oczekuje takich cyrkow jak w WoW, przejscie przez rzeke oznacza przejscie z pieknych zielonych lasow do zmrozonej snieznej krainy lub wysuszonej sloncem pustyni, a w AoC zachowano pewne standarty realizmu i naprawde sa krainy bardzo piekne.

Co do lvlowania to ju zpisalem, jest to duzy blad Funcomu ze nie potrafil zrobic na tyle prostego wypelnionego od poczatku do konca questami lvlowania, nie kazdy potrafi sobie tak rozplanowac lvlowanie by grindowac wylacznie przed samym 80lvl, sam mialem z tym problemy i musialem lacznie grindowac 3lvl miedzy 50-70, potem po 75 nie mialem czasu na instancje, wiec latalem w aoe grind party co wspominam bardzo przyjemnie dzieki super pvp jakie jest w keshata.

Ja wole brak zonowania i mimo ze w AoC nie jest uciazliwe to jednak dziwi fakt ze nie potrafia tego zrobic, w WoW tez mamy zonowanie ale na mniejsza skale bo jest aktualnie jesli dobrze licze 5 zon.

Autor:  Aenima [ 9 lip 2008, 13:28 ]
Tytuł: 

ak w vangurdzie ze co kawalek przechodzic przez siatke podzialu mapy.
bez jaj,


co? Tam nie masz zon, na dobrym kompie nawet nie odczuwasz przegiegania przez linie. Na dodatek caly czas mozesz kolesia treafic nawet jak jest w innej zonie.

Autor:  Wedge [ 9 lip 2008, 14:24 ]
Tytuł: 

gufnowapnjasz napisał(a):
wedge jak moze ciebie zaslepiac tak gowniana gra o/

Pisalem gdzies o tym? Moze jakis cytat wskazujacy na moje zaslepienie gra...?
Co do zonowania...moze to jest kompromis pomiedzy zaawansowanym silnikiem gry, a plynnoscia jej dzialania. Wyobrazcie sobie brak zonowania w aoc i jeszcze drastyczniejsze whiny, ze gra nie dziala plynnie na 3-4 letnich kompach. Rozumiem, ze i tak nieco starsze maszyny czesto nie wyrabiaja, ale wtedy byloby zapewne jeszcze gorzej.
Blizzard uniknal tego mankamentu bo i tak silnik WoW pozwalal na plynne granie na kazdym sredniej klasy kompie w tamtym czasie.
Jednak nie ulega watpliwosci, iz Funcom powinien skupic sie na dopracowaniu i zoptymalizowaniu kodu gry pod wzgledem wydajnosci.

Autor:  Brolg [ 9 lip 2008, 14:55 ]
Tytuł: 

Wedge to przeczytaj może jeszcze raz swoje dwa ostatnie posty. Pierwszy z nich to niestety wypowiedź zaślepionego gracza zapatrzonego w swoją "ukochaną" grę i w jej twórców. A w drugim już "normalny" gracz wyjaśniający pewne niedociągnięcia :wink:

I tak trzymać...

PS. Nie bardzo rozumiem kłótnie i zacietrzewienie coniektórych (Wedge nie bierz tego do siebie czasem) w celu udowodnienia wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiejnocy. Jednym podoba się WoW, innym AoC, jeszcze innym coś innego. Jak w tym powiedzeniu: jednemu podoba się matka, innemu córka. Ale obraźliwe sformułowania latające na tym forum, bo ktoś się ośmielił powiedzieć, że jemu bardziej podoba się inna gra to juz dziecinada... albo fanatyzm. Sam nie wiem co gorsze.

Autor:  Wedge [ 9 lip 2008, 15:05 ]
Tytuł: 

Brolg napisał(a):
Wedge to przeczytaj może jeszcze raz swoje dwa ostatnie posty. Pierwszy z nich to niestety wypowiedź zaślepionego gracza zapatrzonego w swoją "ukochaną" grę i w jej twórców.

No dobrze przesledzmy. W 1 z postow rzucam teze dotyczaca zonowania, a w 2 poscie probuje ja wyjasnic....nadal nie rozumiem jak to sie ma do "zaslepienia moja ukochana gra i jej tworcami". Teza jak kazda inna moze byc oczywiscie bledna.
Ogolnie ubawil mnie mocno Twoj post (bez urazy) :D

Autor:  Zanzi [ 9 lip 2008, 15:13 ]
Tytuł: 

Wedge napisał(a):
Jednak nie ulega watpliwosci, iz Funcom powinien skupic sie na dopracowaniu i zoptymalizowaniu kodu gry pod wzgledem wydajnosci.


Funcom powinien skupic sie na zwiekszeniu grywalnosci gry, grafika ma tutaj drugorzedne znaczenie.

Autor:  Vercin [ 9 lip 2008, 15:48 ]
Tytuł: 

No chyba wydajnosc silnika a co za tym idzie liczba fpsow i wogole to jak gra sie prezentuje ma wplyw na jej grywalnosc

Autor:  Mark24 [ 9 lip 2008, 16:39 ]
Tytuł: 

niby tak, ale wolałbym fajną grę z gównianą grafiką, niż niefajną z fajną grafiką,
fajna grafika mi wystarcza na kilka godzin zabawy - obejrzę sobie i odinstalowuję.

Autor:  Ashton [ 9 lip 2008, 17:43 ]
Tytuł: 

Nie jestem pewien o co ludziom chodzi z wydajnoscia... Gralem na Amd64 3000+ 1gb ram i gf6600gt, calkiem grywalny fps... byl.. no ale jak ktos niepotrafi pogrzebac w ustawieniach to juz jego problem..


graficznie gra sie prezentuje najs, silnik jest takze calkiem wydajny... wiekszym problemem sa bugi, zlewanie graczy, totalny brak balansu w pvp i brak endgame contentu.

Autor:  TobiAlex [ 9 lip 2008, 18:23 ]
Tytuł: 

Ashton napisał(a):
Nie jestem pewien o co ludziom chodzi z wydajnoscia... Gralem na Amd64 3000+ 1gb ram i gf6600gt, calkiem grywalny fps... byl.. no ale jak ktos niepotrafi pogrzebac w ustawieniach to juz jego problem..


graficznie gra sie prezentuje najs, silnik jest takze calkiem wydajny... wiekszym problemem sa bugi, zlewanie graczy, totalny brak balansu w pvp i brak endgame contentu.


Intel Core 2 Quad 2.4GHz
GeForce 8800 GT 1GB
4GB RAM
Faxconn P35S-A

Taki Crysis chodzi w 1024 x 768 wszystko na max (jak pisze na max to mam na myśli wszystko na max) i mam ok. 50 fps. Tu, gdy ustawię wszystko na max mam ok. 17 fps a bywają spadki i do 5 fps. Sorki, ale Crysis wygląda o niebo lepiej a i zasięg widzenia terenu jest o wiele większy niż w AoC. Sądząc po Twoim sprzęcie to grałeś w 800x600 i wszystko na low, wtedy może miałeś grywalny fps. I jeszcze coś. Jaki dla Ciebie jest grywalny fps? Dla mnie min. to 30 fps. Engine AoC nie jest zoptymalizowany i bardzo często to widać. Niestety taka jest prawda. Funcon mógłby przy okazji patchy także optymalizować engine, bo nie wyobrażam sobie naprawdę dużego Siegie.

Autor:  Mark24 [ 9 lip 2008, 19:08 ]
Tytuł: 

TobiAlex - pogrzeb w kompie bo mam trochę słabszego i przeciętnie wyciągam 40-50FPS-ów..

Autor:  MagPS [ 9 lip 2008, 19:22 ]
Tytuł: 

Na moim sprzęcie
1680x1050 medium plynnie w miescie, high po za miastem.

Strona 61 z 64 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team