MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Pierwsze wrazenia
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=75&t=29603
Strona 62 z 64

Autor:  konrador [ 9 lip 2008, 19:24 ]
Tytuł: 

Pisalem gdzies o tym? Moze jakis cytat wskazujacy na moje zaslepienie gra...?

Sie robi.

"Gdyby AoC technologicznie byl zblizony (cofniety) do WoWa to tez pewnie daloby sie uniknac zonowania."

Probujac bronic gre, sugerujesz, ze podzial na zone'y oznacza bardziej zaawansowana technologie od rozwiazan, gdzie tych zone nie ma w ogole, albo przynajmniej sa ZNACZNIE wieksze. Niezla bzdura.

Tzn. pewnie chodzilo ci o to, ze tak mocny podzial na zone'y to "(...) kompromis pomiedzy zaawansowanym silnikiem gry, a plynnoscia jej dzialania", ale mimo wszystko glupia linia obrony, bo widzisz... Zaawansowany silnik jest/bedzie w Crysis(/Warhead), ktory to wyglada pare razy lepiej, a informacje sa dostreamowywane na biezaco. Jak to mozliwe? Bede zgadywal, ale pewnie dlatego, ze Crytek zatrudnil programistow, zamiast grupy cyrkowych szympansow przeszkolonych pod katem grania na instrumentach klawiszowych. Uwierzyles w glupie tlumaczenia FunCom i fanboi papke przelewajaca sie przez fora. Mam mimo wszystko nadzieje, ze nie jestes jedna z tych osob, ktore mieszaja serwer lag z lagiem graficznym, wrzucaja wszystko do jednego gara i uwazaja, ze czym ladniejsza grafika i teksturki, tym mocniejszego serwera potrzebuje dana gierka. Ograniczyc zasieg widzenia postaci/drzew/gor mozesz sobie w menu i masz lepszy performance, JESLI opcje funkcjonuja poprawnie, a nie tak, ze jak wybierzesz wyzsze ustawienia bez cieni, to bedziesz mial lepszy framerate niz na low. Tlumaczenie fanbois (FunCom?) bylo takie, ze podzial na zone'y pozwoli na calkowicie komfortowa, plynna i bezlagowa rozgrywke, tymczasem mi FPS-y w FOTD na dwurdzeniowym procesorze (ktory ma ~rok, nie 4 lata), niezaleznie od ustawien graficznych, przez dluzszy czas spadaly do 5, bo cala zone'a byla zbugowana. Musialem sie niezle nakombinowac, zeby wyeliminowac nagle, calkowicie losowe spadki FPS do 10 (ze standardowych 40+) w Thunder River, rowniez niezalezne od ustawien, niezaleznie od kata patrzenia itp. Instancje high level zone'ow, ktore sa "przeladowane" (bo jest ich za malo i wszyscy sie tam kotluja, bo nie ma innej opcji), padaja co chwile - czasem zdarzalo mi sie, ze w Atzel's instancja padala sobie kilka razy w przeciagu jednej godziny.

Wytlumaczenie takiego stanu rzeczy (malutkie zone'y) jest bardzo proste: robienie gry na odp. sie i ew. brak czasu. Po co robic naprawde zaawansowany technologicznie silnik (dostreamowujacy informacje w miare poruszania sie, pozwalajacy na tworzenie ogromnych zone'ow), jesli mozna zrobic male zoneki? Dodatkowo, male zone'y latwo instancjonowac. Po co tworzyc content i marnowac na to mase czasu, jesli mozna to odbebnic w miesiac i skopiowac x100 (instancje)? Fakt jest faktem - zone'y sa zalosnie male i czym dalej w gre, tym gorzej to wyglada - zarowno pod wzgledem ich wielkosci, ilosci jak i performance.

To nie jest zaawanasowana technologia, tylko chodzenie na skroty i partactwo w najczystszej mozliwej postaci.

PS. Tak, nienawidze instancji, bo sa one calkowitym zaprzeczeniem zyjacego, wirtualnego swiata. I nie ma znaczenia czy sa one tworzone przez Mythic, Blizzard, FunCom, czy SOE.

Autor:  TobiAlex [ 9 lip 2008, 20:49 ]
Tytuł: 

Mark24 napisał(a):
TobiAlex - pogrzeb w kompie bo mam trochę słabszego i przeciętnie wyciągam 40-50FPS-ów..


Nie muszę. Dawno już się tym bawiłem i korzyści 1-2 fps (ale strata gdzie indziej).

Autor:  Mark24 [ 9 lip 2008, 21:56 ]
Tytuł: 

to może wywal torrenty, winampy itp. działające w grze, bo mój komp ma polowę mocy twojego, a mnie naprawdę nie rajcuje przestawianie ustawień i kombinowanie, gram na defaultowych ustawieniach w 1680 x 1050 i mam te 40+FPS. I nawet jeszcze nie zmieniłem chujowej Nvidii na Ati ;)

Druga sprawa, że o ile miałem jednego disconnecta na dzień (albo wcale) i 1 lagspike na godzinę gry miesiąc temu, to teraz w czasie 20minutowej sesji (dłużej grindu nie znoszę) mam z 5 lagspików i potrafi mnie ze 2 razy z gry wywalić... Progress ;)

Autor:  Hubertus [ 9 lip 2008, 22:25 ]
Tytuł: 

Mi ostatnio, sie dwa razy calkowity zwis zrobil , bardzo dawno juz czegos takiego nie widzialem :|

Autor:  MagPS [ 9 lip 2008, 23:04 ]
Tytuł: 

Hubertus napisał(a):
Mi ostatnio, sie dwa razy calkowity zwis zrobil , bardzo dawno juz czegos takiego nie widzialem :|


Mam nadzieję, że nie pociełeś się żyletką zbyt głęboko z tego powodu.

Autor:  Hubertus [ 10 lip 2008, 00:10 ]
Tytuł: 

Pociąłem :D ale juz ok w miare

Autor:  Marcosi [ 27 lip 2008, 14:09 ]
Tytuł: 

http://www.youtube.com/watch?v=P9Bn_saeIeM
http://www.vimeo.com/1416136

Brakowalo mi dobrych ujec, oswietlenie kiepskie bylo i statysci chcieli wiecej na godzine :)

Autor:  TobiAlex [ 27 lip 2008, 14:14 ]
Tytuł: 

Marcosi napisał(a):
http://www.youtube.com/watch?v=P9Bn_saeIeM

Brakowalo mi dobrych ujec, oswietlenie kiepskie bylo i statysci chcieli wiecej na godzine :)


Czy to oblężenie nie mogło być w dzień :har: Na tym filmie praktycznie nic nie widać :o Za to muza zajebista!

Autor:  Sidagel [ 28 lip 2008, 15:09 ]
Tytuł: 

TobiAlex napisał(a):
Marcosi napisał(a):
http://www.youtube.com/watch?v=P9Bn_saeIeM

Brakowalo mi dobrych ujec, oswietlenie kiepskie bylo i statysci chcieli wiecej na godzine :)


Czy to oblężenie nie mogło być w dzień :har: Na tym filmie praktycznie nic nie widać :o Za to muza zajebista!

I tnie masakrycznie, rozumiem to tylko filmik czy w grze tak masz? bo jak w grze to porażka.

Autor:  Marcosi [ 28 lip 2008, 15:26 ]
Tytuł: 

To wina frapsa, ktory mi zjechal fps do 15 chyba ale chcialem zachowac high ustawienia, na ktorych gram i mam minimum 25fps na siege, w terenie normalnie 40-60fps.

Autor:  Sidagel [ 28 lip 2008, 17:56 ]
Tytuł: 

to gites;) bo wygląda fajnie;)

Autor:  adivip [ 29 lip 2008, 18:07 ]
Tytuł: 

Sory za małego offtopica. Mam Intel core 2 duo 2,4ghz; 2gb ram i radeona 3750 z 512mb ram i gra mi spowalnia w miastach do 5-10 fps nieważne jakie ustawienia stosuję. Żenada.. Wolę pograć w GW z 60 fps, które ma imo lepszą grafikę na high niż AoC na low.

Autor:  Marcosi [ 29 lip 2008, 18:26 ]
Tytuł: 

Szukaj przyczyny w kompie, ja na 9600gt gram na high w 1680x1050.

Autor:  Lokken [ 29 lip 2008, 21:11 ]
Tytuł: 

adivip napisał(a):
Sory za małego offtopica. Mam Intel core 2 duo 2,4ghz; 2gb ram i radeona 3750 z 512mb ram i gra mi spowalnia w miastach do 5-10 fps nieważne jakie ustawienia stosuję. Żenada.. Wolę pograć w GW z 60 fps, które ma imo lepszą grafikę na high niż AoC na low.


Oto przyczyna problemu. Niestety ATI sprawują się żenująco słabo w AoC. Mały tip - po wejściu do lokacji spróbuj zmienić AA z None na 8x lub na odwrót. Nie wiem czemu, ale mi to podnosi fps`y o 10-20 klatek w niektorych lokacjach.

Autor:  Farin [ 30 lip 2008, 06:55 ]
Tytuł: 

Nie wiedziałem gdzie to dać więc wklejam to tu(choć pewnie 3/4 z was już wie o tym ;] ):
http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=42180
Ciekawe, jesli ta tendencja się utrzyma to czy dojdzie do odwołania polskich serwerów...

Autor:  Dae [ 30 lip 2008, 07:11 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Gdyby AoC technologicznie byl zblizony (cofniety) do WoWa to tez pewnie daloby sie uniknac zonowania.



No ale WoW nie miał zonowania od początku swojego istnienia a to było ładnych pare lat temu gdzie posiadanie radka 9800pro było równoznaczne z posiadaniem 8800gt, więc twoja teza jest błędna. Po prostu AoC ma słaby silnik który nie nadaje się na open world więc poszli na skróty i zrobili zonowanie simple...

Autor:  TobiAlex [ 30 lip 2008, 09:12 ]
Tytuł: 

Dae napisał(a):
Cytuj:
Gdyby AoC technologicznie byl zblizony (cofniety) do WoWa to tez pewnie daloby sie uniknac zonowania.



No ale WoW nie miał zonowania od początku swojego istnienia a to było ładnych pare lat temu gdzie posiadanie radka 9800pro było równoznaczne z posiadaniem 8800gt, więc twoja teza jest błędna. Po prostu AoC ma słaby silnik który nie nadaje się na open world więc poszli na skróty i zrobili zonowanie simple...


I nie chodzi tylko o silnik, bo i serwy nie muszą być takie mocne. Swoją drogą GW też ma zonowanie (może trochę większe niż AoC) i z tego właśnie powodu jest za darmo :lol:

Autor:  Lokken [ 30 lip 2008, 09:26 ]
Tytuł: 

Farin napisał(a):
Nie wiedziałem gdzie to dać więc wklejam to tu(choć pewnie 3/4 z was już wie o tym ;] ):
http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=42180
Ciekawe, jesli ta tendencja się utrzyma to czy dojdzie do odwołania polskich serwerów...


Tyle, że akurat od marca do maja rosły praktycznie wszystkie giełdy na całym świecie. Tak samo również spadały od początku czerwca. Czyli na pewno część z tych ruchów można przypisać ogólnej koninkturze na giełdach światowych. Poza tym widać, że autorzy artykułu mają zerowe pojęcie o rynku kapitałowym.

Cytacik: "Początkowo Funcom mógł cieszyć się dość szybkim wzrostem wartości swoich akcji na giełdzie papierów wartościowych (...)"

Spółka akcyjna nie może posiadać własnych akcji, więc dla samego FC nie ma znaczenia na ile są wyceniani (no chyba, że planują zwiększenie kapitału poprzez kolejną emisję). Co innego dla menedżerów tej firmy. Oni zapewne część wynagrodzenia dostają w opcjach na akcje FC, więc ich to pewnie bije po kieszeniach. Ale sama firma może sobie spokojnie radzić nawet gdy ich akcje lecą na mordę. Czasam giełdowa wycena akcji ma naprawdę wniewiele spólnego z tym jak firma prosperuje (przynajmniej jeśli chodzi o jakies krótkoterminowe ruchy).

Autor:  Lufanga [ 30 lip 2008, 10:07 ]
Tytuł: 

nie chcialem robic nowego topiku
taka mala ciekawostka ;)
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Funcomed
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Funcom

Autor:  Razel [ 30 lip 2008, 12:05 ]
Tytuł: 

Lokken napisał(a):
Cytacik: "Początkowo Funcom mógł cieszyć się dość szybkim wzrostem wartości swoich akcji na giełdzie papierów wartościowych (...)"

Spółka akcyjna nie może posiadać własnych akcji, więc dla samego FC nie ma znaczenia na ile są wyceniani (no chyba, że planują zwiększenie kapitału poprzez kolejną emisję).


w tym cytacie nie ma akurat niczego nie właściwego, co prawda firma nie jest właścicielem tych akcji no ale w końcu to "jej akcje", a nie jakiegoś podmiotu trzeciego więc zacytowane sformułowanie autora jest dla mnie ok.

Nigdy się tym specjalnie nie interesowałem ale jakoś ciężko mi uwierzyć w to ze spółce akcyjnej może być obojętne po ile śmigają jej akcje, toż to ma choćby prestiżowe znaczenie, nikt nie będzie podpisywał umów z firma której aukcje lecą na łeb.

Strona 62 z 64 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team