MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

AoC PL beta test
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=75&t=32164
Strona 9 z 10

Autor:  konrador [ 9 sty 2009, 03:04 ]
Tytuł: 

Mam wrazenie, ze beta testerzy to w wiekszosci ludzie, ktorzy chca sobie pograc za free (...)

W wiekszosci przypadkow zapewne tak jest, bo sa to ludzie z lapanki - z tego tez powodu trudno mowic o ktorymkolwiek z testujacych "profesjonalny beta-tester". W zwiazku z tym w betach coraz wiecej jest totalnych laikow, dzieki ktorym mozna sobie poczytac smieszne bug reports, gdzie lag graficzny mylony jest z lagiem sieciowym itp. Czesto osoby, ktore dostaja sie do bety rzeczywiscie bugow i exploitow szukaja, ale nie po to, zeby je zglosic... Oczywiscie jest tez grupa testerow, ktorzy rzeczywiscie gre testuja, bugi zglaszaja i uczestnicza w dyskusji. Jest tez tak, ze z niektorymi bugami dev team sobie nie radzi, bo czesto pomijane sa dosc istotne rzeczy. Pewnie czasami po prostu nie starcza czasu, lub w ostatniej chwili wpychane sa nowe rzeczy, ktorych nie ma kiedy przetestowac zewnetrznie.

Przyklad z WAR: Gra wyszla jakies 3 miesiace po pojawieniu sie buga ze stuttering i wolnym doladowywaniem tekstur. Bylo to walkowane w kolko, dzien w dzien, non-stop, przez spora grupe beta-testerow, ktorzy mimo szczerych checi nie byli w stanie uczestniczyc w jakichkolwiek wiekszych walkach. Mythic nie zrobil z tym nic, nawet nie odniosl sie w zaden sposob, uspokajajac jakims postem typu "tak, wiemy i pracujemy nad tym". Stress test serwerow pod end-game siege przeprowadzany byl juz w closed becie i co sie z niego dowiedzielismy? Ze serwery laguja i opoznienie siega nawet ~8 sekund w przeludnionej lokacji. Co zrobil z tym Mythic? Nic. Mozliwosc wprowadzania modyfikacji do UI dodana zostala na pare tygodni przed premiera, pelna dokumentacja do tworzenia modyfikacji wypuszczona zostala dla zewnetrznej, bardzo waskiej grupy osob testujacych UI itp. na tydzien przed premiera, afair. Na pare dni przed rozpoczeciem open bety Mythic dosc mocno pozmienial caly combat system, tak jakby olewajac caly feedback, wszystkie zmiany i bugi znalezione przez miesiace testowania.

Co do AOC, to z tego co pamietam kontaktu z dev teamem nie bylo zadnego praktycznie. Do dnia premiery zaden beta tester nie wiedzial nic o rulesecie planowanym na dzien release, ktory nie zostal w zaden sposob przemyslany czy - nie daj boze - przetestowany. Pomyslow bylo dosc sporo, ale jak widac dzis - nikt nie bral ich pod uwage. Ba, nikt nie wiedzial nawet jakie beda typy serwerow. PVP weekend preview nastrajal optymistyzcnie, ale z tego co pamietam, to do samego konca nie bylem pewien, czy logujac sie po raz pierwszy do gry zastane jakis serwer z open PVP.

Autor:  iniside [ 9 sty 2009, 09:26 ]
Tytuł: 

geez za 30zl ? To mozna chociaz wylevelowav do 80lvl. Nie widze powodow zeby sie spinac, przeciez to jak za darmo.
Anyway, ze dwa miesiace temu gralo sie calkiem fajnie. Fajnie sie biegało, chętnie wróce, zależy ile ludzi będzie grać i czy będzie serwer PvP.

Autor:  Kabu [ 9 sty 2009, 09:34 ]
Tytuł: 

Rzeznik napisał(a):
Kabu, jest failem nie ma sie o co spierac.


wlasnie wg mnie jest o co. choc bardziej chyba o znaczenie okreslenia "fail". jesli rozumiesz to jako produkt, ktory nie spelnil twoich oczekiwan, jest niedopracowany itp to tak, taki byl/jest aoc. jesli natomist mialoby to oznaczac gre do dupy, dno dna, cos co jest znaczaco gorsze od wiekszosci produkcji na rynku to aoc ciezko nazwac failem.
dla mnie to okreslenie kojarzy sie bardziej z drugim przypadkiem (choc moze to ja je zle rozumiem i ogolnie nie ma ono tak negatywnego znaczenia jak mi sie wydaje) i nazywanie aoc failem to jak nazywanie dziewczyny dziwka bo rozmawia na dyskotece z obcym facetem, ktory postawil jej cole :/

Autor:  Lufanga [ 9 sty 2009, 10:53 ]
Tytuł: 

no wlasnie z AoC tez bylo tak ze devsi w miare szybko reagowali na male bledy
np w questach - ktos zglosil ze ten dzwig w tortage zdaje sie zagradza wejscie na statek - czy cos z nim bylo nie tak - i nastepnego dnia bylo ok
pamietajcie tez ze devsi po release obiecywali ze za 2 tyg bedzie dobrze ze bedzie pvp patch a pozniej znowu 2 tyg i ogolnie lipa z tego byla
ja osobiscie patrzylem na Conana jako solidny produkt - fakt z jakimis tam bugami ale solidny
sadzilem tez ze maja przyklad VG z ubieglego roku czy tez PotBS/TR z poczatku i beledow takich nie popelnia
szczegolnie poczatek AoC dawal nadzieje ze nie zaprzepaszcza jej poczatkowego sukcesu
ale coz zawiedli na calej linii
no i te klamstwa - mysle ze one w duzej mierze przyczynily sie do porazki
co innego jak ktos powie sorry nie wyrabiamy sie mamy duze problemy z kodem itp.
a co innego jak wciska Ci kit w zywe oczy i wie o tym ze ty wiesz ze Ci wciska kit

@Oyci3C
ale powiedz mi piszesz ze po tylu latach i tytulach bardzo latwo ocenic czy bedzie klapa czy nie
a czy nie jest to raczej tak ze ostatnio wychodza same klapy?
teoretycznie kazda gre od czasow WoW mozna zaliczyc do klapy
np dla czesci Lotro to klapa ale czesc sie swietnie bawi
z AoC podobnie
WAR podobnie
czy nie jest tak ze jesli gra nie ma populacji WoW to klapa?
albo nie posiada waszego ulubionego elementu to jest klapa?

tak wiec imo nie jest latwo ocenic czy cos bedzie klapa
tylko latwo przewidziec ze bedzie klapa

Autor:  Getorix [ 9 sty 2009, 13:41 ]
Tytuł: 

Najłatwiej jest powiedzieć, że coś jest failem, nawet nie grając w dany tytuł i nie orientując się jaki jest stan faktyczny na dzień dzisiejszy.

Autor:  Lufanga [ 9 sty 2009, 13:51 ]
Tytuł: 

Getorix napisał(a):
Najłatwiej jest powiedzieć, że coś jest failem, nawet nie grając w dany tytuł i nie orientując się jaki jest stan faktyczny na dzień dzisiejszy.

ja w listopadzie odpalilem AoC
i ogolnie na 80 lvl dalej jest smutno
napiszcie co robicie na 80 lvlu?
jakies biedne PvE
PvP przy wejsciu do Keszaty... no wlasnie keszata round-the-clock

napiszcie w punktach zalety AoC na lvlu 80tym

Autor:  MagPS [ 9 sty 2009, 13:58 ]
Tytuł: 

http://gamecorner.pl/gamecorner/1,86013 ... ucze_.html

Autor:  Getorix [ 9 sty 2009, 15:11 ]
Tytuł: 

Lufanga napisał(a):
Getorix napisał(a):
Najłatwiej jest powiedzieć, że coś jest failem, nawet nie grając w dany tytuł i nie orientując się jaki jest stan faktyczny na dzień dzisiejszy.

ja w listopadzie odpalilem AoC
i ogolnie na 80 lvl dalej jest smutno
napiszcie co robicie na 80 lvlu?
jakies biedne PvE
PvP przy wejsciu do Keszaty... no wlasnie keszata round-the-clock

napiszcie w punktach zalety AoC na lvlu 80tym


Dla Ciebie jak widać nic. Co nie zmienia faktu, że twoje zdanie nie jest obiektywniejsze od mojego i nie zostałeś namaszczony przez Bozię do orzekania o "failu" i "nie-failu" absolutnym.

Gra jest dobra, ale tylko jeśli się trawi PvE.

Autor:  blasz [ 9 sty 2009, 15:33 ]
Tytuł: 

"napiszcie w punktach zalety AoC na lvlu 80tym"

1. kilka raidow pve - dropy z ladnymi itemami
2. mini gry pvp - wlasciwie non stop 1 mapa
3. siege
4. duele w keshatta
5. duze zadymy w keshatta miedzy sojuszami.
6. wydawanie kosmicznych ilosci zlota na zmiane i testowanie buildow
7. grind złota i itemow ;)
8. dreszczyk emocji czy kolejny patch bedzie znow za 2 tygodnie czy tym razem za miesiąc a jeszcze kolejny za 2 miechy
niewiele ale niektórym to widać wystarcza.

Autor:  MaRdoC [ 9 sty 2009, 17:10 ]
Tytuł: 

Lufanga napisał(a):
Getorix napisał(a):
Najłatwiej jest powiedzieć, że coś jest failem, nawet nie grając w dany tytuł i nie orientując się jaki jest stan faktyczny na dzień dzisiejszy.

ja w listopadzie odpalilem AoC
i ogolnie na 80 lvl dalej jest smutno
napiszcie co robicie na 80 lvlu?
jakies biedne PvE
PvP przy wejsciu do Keszaty... no wlasnie keszata round-the-clock

napiszcie w punktach zalety AoC na lvlu 80tym


Osobiscie do tej pory nie mialem postaci na 80 lvlu w AoC ale na bieżąco śldze losy gildi Circle of Nine, jestem adminem ich forum. Powiem tak, ludzie naprawde dobrze się bawią, nie ma dram, że nie ma co robić, raidują po 3-4 razy w tygodniu, organizują eventy PvP, uczestniczą w turniejach PvP. NIe widać aby coś było nie tak, ba Gildia się rozwija, powstają filmy promocyjne z raidów, które za niedługo ujrza światło dzienne, ostatnio powstały fora klasowe z obszernymi poadnikami PvE i PvP, rozwijany jest system dkp i raid plannera - wszystko idzie do przodu i jest fajnie.

Czerpiąc z doświadczenia ekipy z Fury PvP będziemy tworzyć dywizje c9 na polskim serwerze, jest dużo graczy którzy kupią AoC PL i wierzą jeśli w nie oszałamiający sukces gry to napewno na dobrą zabawę i integrację z polskim community AoC.

Autor:  Ossur [ 10 sty 2009, 09:19 ]
Tytuł: 

Lufanga napisał(a):
no i pozniej jakos na 75+ jak juz q nie bylo - to albo miales party na aoe grind albo musiales robic to solo - co bylo upierdliwe


Powiem jak jest teraz na fury.
Można dobić na questach do 80 ale o dziwo o wiele więcej radochy jest z aoe gridem. Idzie się na spota, a tu zonk - spot zajęty. Woła się kolegów i wycina nieproszonych gości. Oni z kolei wołają swoich kolegów i zanim się obejrzysz o spota zaczynają walczyć 2 rajdy i tak przez 4h :D

ps żeby nie było, że jest cud miód itp. to z age of conan zrobiło się age of casters, gdzie np. tos 1shotuje wszystko... no może oprócz guarda bo ten jest na 2 strzały

Autor:  Greeg [ 10 sty 2009, 10:17 ]
Tytuł: 

konrador napisał(a):
Co do AOC, to z tego co pamietam kontaktu z dev teamem nie bylo zadnego praktycznie. Do dnia premiery zaden beta tester nie wiedzial nic o rulesecie planowanym na dzien release, ktory nie zostal w zaden sposob przemyslany czy - nie daj boze - przetestowany. Pomyslow bylo dosc sporo, ale jak widac dzis - nikt nie bral ich pod uwage. Ba, nikt nie wiedzial nawet jakie beda typy serwerow. PVP weekend preview nastrajal optymistyzcnie, ale z tego co pamietam, to do samego konca nie bylem pewien, czy logujac sie po raz pierwszy do gry zastane jakis serwer z open PVP.

jak tak patrze na komentarze ludkow to nie wiem czy zmyslaja, czy cierpia na mlodziencza demencje.

Ja chyba w jakas inna gre gralem bo w mojej grze byly patche naokraglo, w bardzo krotkich odstepach czasu. To nawet bylo wkurzajace bo w wowie jest patch raz na 2-3 miesiace, a tam wieksze patche co chwila trzeba bylo ciagnac. To, ze nie bylo wiadomo jakie beda serwery to jedna sprawa, no ale juz nie piszmy pierdół, ze funcom siedzial z zalozonymi rekoma i nic nie robil.

Naprawde, nie chce mi sie szukac wszystkich patch-notes'ow, ale chlopaki wypuszczali latki czesto (inna sprawa, ze te patche czesto tworzyly nowe bugi)

Autor:  Mendol [ 10 sty 2009, 12:19 ]
Tytuł: 

heh. no wypuszczali czesto ale biorac pod uwage, ze w dniu premiery 30% contentu bylo zbugowane, z tego co pamietam duza czesc skilli nie dzialala poprawnie itd .itd., to nadal zbyt rzadko.
zreszta taka dyskusje mozemy prowadzic do usranej smierci, wielu z nas gralo i przestalo ze wzgledu na caloksztalt tego co zaoferowal nam funcom.

Autor:  -Zap- [ 10 sty 2009, 19:15 ]
Tytuł: 

nie wiecie może kiedy mają zamiar krucze rozsyłać na gamecorner? niby miało to dziś nastąpić a nic w mailu nie widzę (nawet 2 subskrypcje sobie zamówiłem na dwa osobne maile cO)

Autor:  Zap [ 10 sty 2009, 19:21 ]
Tytuł: 

up: wtf?

Autor:  Lufanga [ 10 sty 2009, 23:16 ]
Tytuł: 

bracia?

Autor:  -Zap- [ 11 sty 2009, 10:44 ]
Tytuł: 

Zbieg okoliczności, zakładając tutaj konto Zap było już zajęte, a ajako, że występuję także pod -Zap- to sobie taki ustawiłem. Z nicku korzystam ok. 5 lat już także raczej nie skopiowałem (w sumie nawet Cię nie znam : P)

Ale offtop się zrobił a mnie ciekawi co z kluczami, w kulki sobie polecieli?

Autor:  Bullet [ 13 sty 2009, 14:50 ]
Tytuł: 

2 klucze do bety

4J8N5H3YVNPF6TH3
7PVR8J6WUAE6RQEF

Autor:  Atherius [ 13 sty 2009, 15:07 ]
Tytuł: 

EM8Y65JWCW45XCJ5
J57SPBPPA5EU76PE
5KRBXTBUS3JFNSUS

Autor:  Kserkses [ 13 sty 2009, 17:56 ]
Tytuł: 

Tutaj wynik dwóch sond. Jedna oficjalnie przeprowadzona przez CDP, każdy kto brał udział w CB(ponad 700osób) był pytany o to jaki typ serweru chciałby mieć:

http://img.gram.pl/upl/artykul/20090113145659.jpg

To nie oficjalna przez serwis aoc.gram.pl

http://www.aoc.gram.pl/images/stories/sonda1.jpg

Czyli jak CDP nas osrało i jak sobie strzeliło w stope :]

Strona 9 z 10 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team