mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 990 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50  Następna strona
Autor Wiadomość
*****

Posty: 2199
Dołączył(a): 3.07.2002
Offline
PostNapisane: 4 kwi 2008, 15:46 
Cytuj  
a co ma quad do karty graficznej... jak program nie obsluguje wielu rdzeni, to nie bedziesz mial zadnego wzrostu wydajnosci pomiedzy c2d a quadem.


_________________
Nie mam pomyslu na signature

****
Avatar użytkownika

Posty: 1642
Dołączył(a): 24.11.2002
Offline
PostNapisane: 4 kwi 2008, 16:53 
Cytuj  
Wzrost jest zawsze. jest tylko roznica taka ze jak obsluguje to jest znaczacy wzrost. Zreszta nie bende sie klucil wystarczy sprawdzic znane strony benchmarkowe ;P

Nahttp://www.benchmark.pl/ masz nawet 2 artykuly na ten temat prownujace 2 topowe karty na 2 maszynach. Jeden zestaw uzywam dualcore etc a drogi quadcore etc, roznica jest znaczaca zwlaszcza przy kartach nvidia :)


_________________
www.excessum-gaming.com - Join us in Skyforge! Apply on our website!
Retired - AO/UO/DAoC/Hz/EQ2/SWG/AC1&2/L2/SoR/WoW/TMO/Rift/Lol/Hon/SWTOR
/CO/GW/Lotr/CO/TcoS/TR/M59/Vg/SB/Fury/SotW/DL/HGL/RoM/DDO/FFXI/Aoc/Eve/WO/Gw2/TSW/Tera/STO/AoW
/DE/DF/Nw/PS2

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 4 kwi 2008, 17:35 
Cytuj  
Akurat Age of Conan obsługuje procesory 4-rdzeniowe, więc nie ma problemu.

Cytuj:
Wzrost jest zawsze.


Właśnie o to chodzi że nie zawsze. A czasami nawet jest spadek :)

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 4 kwi 2008, 17:49 
Cytuj  
Dana napisał(a):
Akurat Age of Conan obsługuje procesory 4-rdzeniowe, więc nie ma problemu.

Cytuj:
Wzrost jest zawsze.


Właśnie o to chodzi że nie zawsze. A czasami nawet jest spadek :)

To jst zalezy ile rzeczy masz w tle odpalonych :P.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

*****

Posty: 2199
Dołączył(a): 3.07.2002
Offline
PostNapisane: 4 kwi 2008, 20:43 
Cytuj  
iniside napisał(a):
Dana napisał(a):
Akurat Age of Conan obsługuje procesory 4-rdzeniowe, więc nie ma problemu.

Cytuj:
Wzrost jest zawsze.


Właśnie o to chodzi że nie zawsze. A czasami nawet jest spadek :)

To jst zalezy ile rzeczy masz w tle odpalonych :P.


Taaa, w tle jest palaca sie hoinka i krzeslo... testy nie raz pokazuja, ze quad jezeli nie ma obslugi w grze, to ma taka sama/mniejsza wydajnosc. Jak aoc obsluguje, to super, bedzie szybciej


_________________
Nie mam pomyslu na signature

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 4 kwi 2008, 21:48 
Cytuj  
lutus napisał(a):
iniside napisał(a):
Dana napisał(a):
Akurat Age of Conan obsługuje procesory 4-rdzeniowe, więc nie ma problemu.

Cytuj:
Wzrost jest zawsze.


Właśnie o to chodzi że nie zawsze. A czasami nawet jest spadek :)

To jst zalezy ile rzeczy masz w tle odpalonych :P.


Taaa, w tle jest palaca sie hoinka i krzeslo... testy nie raz pokazuja, ze quad jezeli nie ma obslugi w grze, to ma taka sama/mniejsza wydajnosc. Jak aoc obsluguje, to super, bedzie szybciej

Wystarczy ze w tle bedzie Vista + AntyVirus + Firewall itd.
Testy maja to do siebie ze sa mocno syntetyczne. Zobacze ile przy zwyczajnej pracy masz programów/usług tle. A to i tak jest nie wiele w sumie.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

*

Posty: 169
Dołączył(a): 2.09.2007
Offline
PostNapisane: 4 kwi 2008, 22:39 
Cytuj  
Tech beta przelozona na nast. tydzien.

*

Posty: 5321
Dołączył(a): 19.11.2004
Offline
PostNapisane: 4 kwi 2008, 22:46 
Cytuj  
*facepalm*

Ci ludzie są niepoważni.


_________________
I say starighten yuh crooked ways.
Blessed is the man that walketh not in the counsel of the ungodly.

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 4 kwi 2008, 23:00 
Cytuj  
Ee tam. Przynajmniej sobie zdąże ściągnąć :)

****
Avatar użytkownika

Posty: 1642
Dołączył(a): 24.11.2002
Offline
PostNapisane: 5 kwi 2008, 00:03 
Cytuj  
Ja osobiscie do niedawna dualcore uzywalem i mimo iz do pewnego momentu byl ok, jak zaczelem uwywac 2 monitory i jeden hdtv + wiele aplikacji otwartych +gra + odtwarzacz filmow + bog wie co jeszcze to system czasami potrafil przyciac (a mam 8gb ram), wiec doszedlem do wniosku czas na zmiane :P

Dla mnie osobiscie quadcore a dualcore to bardzo duza roznica, ale znowu nie kazdy uzywa komputer do takiego stopnia multitaskujac ;P

Pamietam jak jakis czas gralem w Eq2 na 2 kontach jednoczesnie :D W takich momentach naprawde mysli sie o lepszym procku :roll:


_________________
www.excessum-gaming.com - Join us in Skyforge! Apply on our website!
Retired - AO/UO/DAoC/Hz/EQ2/SWG/AC1&2/L2/SoR/WoW/TMO/Rift/Lol/Hon/SWTOR
/CO/GW/Lotr/CO/TcoS/TR/M59/Vg/SB/Fury/SotW/DL/HGL/RoM/DDO/FFXI/Aoc/Eve/WO/Gw2/TSW/Tera/STO/AoW
/DE/DF/Nw/PS2

**

Posty: 200
Dołączył(a): 27.01.2006
Offline
PostNapisane: 5 kwi 2008, 07:04 
Cytuj  
Jak już zostało wcześniej przytoczone wymagania AoC przedstawiają się następująco:

Wymagania minimalne: Windows Vista/XP, procesor 3GHz Pentium IV, 1GB RAM, karta graficzna: Shader Model 2.0 z 128MB RAM: NVIDIA GeForce 5800 lub ATI 9800
Wymagania optymalne: procesor Intel Core 2 Duo 2.4 GHz (E6600) i lepszy, karta graficzna: NVIDIA GeForce 7950GX2 i lepsze, 2GB RAM i więcej, DirectX 10, wielordzeniowy procesor 64-bit


Nawiązując do różnicy dualcore vs quadcore to na początku przeczytaj artykuł na stronie www.benchmark.pl jeszcze raz tylko , że tym razem ze zrozumieniem. Pozwolę sobie zacytować jeden fragment
"Dziś praktycznie każda nowa gra czerpie korzyści z dwurdzeniowości CPU. Czterordzeniówki do gier natomiast, to wciąż jeszcze "przerost formy nad treścią". Obecnie lepszym wyborem wydaje się Core2 Duo serii E6xx0/E8xx0, co w połączeniu z mocniejszą kartą powinno dać znacznie lepsze rezultaty".
Wg wykresów zamieszczonych na tej stronie przyrost prędkości w grach na procku 4 rdzeniowym jest minimalny a w 90% porównywalny lub nawet gorszy niż na 2 rdzeniach.
Reasumując - zbędne wywalanie kasy

8 GB ram - wywalanie kasy w błoto .To że masz 8 GB wcale nie znaczy , że gra będzie taką ilość ramu wykorzystywać (uzależnione to jest od systemu operacyjnego oraz samej aplikacji)

Karty graficzne NVidii 9xxx to żadna nowa technologia w porównaniu do serii 8xxx. Jedyna na dobrą sprawę zmianą poza wyższą cyferką z przodu, wyższą ceną to chip wykonany w technologii 65 nm. Skok jakościowy będzie dopiero w kartach serii 10xxx (min. obsługa DX 11 i nowych shaderów). Kupowanie na chwilę obecną 9xxxx w SLI to już jest idiotyzm nie poparty żadnymi logicznymi przesłankami.

I to by było tyle na temat bezsensownego pakowania kasy w zakup nowego komputera komputer żeby móc pograć w AoC.

Dziękuję , skończyłem :wink:

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 5 kwi 2008, 08:22 
Cytuj  
ma kase niech pakuje, przeciez to jego kasa :-)
a sens wykorzystywania quadcore bede widzial kiedy aplikacje windowsowe same w stanie beda wybierac wolnego 'cora', a nie tak jak teraz trzeba to robic recznie.

**

Posty: 200
Dołączył(a): 27.01.2006
Offline
PostNapisane: 5 kwi 2008, 08:36 
Cytuj  
Jasne, luzik tylko bez wprowadzania w błąd, że z quadrocore + 98xx w porównaniu do dulalcore +88xx masz sprzęt w AoC wydajniejszy o 40% (przypominam, że to temat o AoC i piszemy tu tylko przez pryzmat tej gry).

**
Avatar użytkownika

Posty: 7080
Dołączył(a): 13.05.2005
Offline
PostNapisane: 5 kwi 2008, 08:49 
Cytuj  
fajnie, a ja wciąż czekam na konkretne info nt wykorzystania 64bit + 4GB ram (nie wiem,czy dokupywać). mam możliwość instalacji oryginalnego XP 64bit i Vista 64bit i mogę je postawić dodatkowo jako "specjalnie pod AoC" (i ew. inne gry, które będą dobrze to wykorzystywać). chodzi mi o to, czy "warto"? :)


_________________
rufen.@steam
rufenn@psn
rufen@wot

****

Posty: 1970
Dołączył(a): 8.08.2007
Offline
PostNapisane: 5 kwi 2008, 09:19 
Cytuj  
Rufen powiem tak. AoC zużywał do ostatniego patcha 1980mb. Teraz bodajże coś kolo 1600mb. Wnioski wyciągnij sam :>

V.


_________________
Kto prawdę mówi ten niepokój wszczyna.

**

Posty: 200
Dołączył(a): 27.01.2006
Offline
PostNapisane: 5 kwi 2008, 09:20 
Cytuj  
AoC pod Vistą wymaga co najmniej 3 GB RAMu (pod Xp w zupełności wystarcza 2 GB). Przy obecnych cenach pamięci oraz aby wykorzystać Dual Channel Memory idealnym rozwiązaniem byłoby obsadzenie 2x 2GB RAM.

****

Posty: 1970
Dołączył(a): 8.08.2007
Offline
PostNapisane: 5 kwi 2008, 09:27 
Cytuj  
Pod XP 2giga nie wystarcza. Grałem początkowo na 2giga. Dokupiłem 2, system widzi 3,5 giga. W grze doszedłem do wniosku, że zakup dodatkowych 2giga był bardzo mądrym pomysłem zwłaszcza, że pożądne 2giga 800mhz kosztuje tylko 150zł. Mam nie tyle więcej fps co bardziej stabilne i znacznie mniej dropów.

V.


_________________
Kto prawdę mówi ten niepokój wszczyna.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1642
Dołączył(a): 24.11.2002
Offline
PostNapisane: 5 kwi 2008, 09:31 
Cytuj  
Z tym warto czy nie warto, wszystko zalezy do czego bendziesz go wykorzystywac. Sama mam zainstalowane XP 64 i Vista 64 (chocby dlatego ze wykorzystuje 8gb ram i moge sobie swap file wylaczyc i wogule dysku nie uzywac ^^)

Zgodze sie z toba ze dzis gry nie wykorzystuja w pelni quadcore ale juz na horyzoncie mozna zobaczyc mnustwo gier ktore benda go wykorzystywac w tym AoC. Jezeli dobrze pametam w jednym z video inteview ktore bylo dostepne na internece gdzie tworcy AoC odpowiadali na pytania na konferencji prasowej. Jeden z dzienikarzy spytal czy AoC bendzie wykorzystywal wieloporocsesorowe funkcje takie jak np dualcore/quadcore. Odpowiedz byla tak.

Osobiscie mi wystarczy fakt ze przy quadcore moja ulubiona gra bendzie chodzic tak wydajnie jak to mozliwe i nadal moge miec otwartych XXX innych aplikacji na innych monitorach podpietych bez zadnego spadku wydajnosci samej gry.


_________________
www.excessum-gaming.com - Join us in Skyforge! Apply on our website!
Retired - AO/UO/DAoC/Hz/EQ2/SWG/AC1&2/L2/SoR/WoW/TMO/Rift/Lol/Hon/SWTOR
/CO/GW/Lotr/CO/TcoS/TR/M59/Vg/SB/Fury/SotW/DL/HGL/RoM/DDO/FFXI/Aoc/Eve/WO/Gw2/TSW/Tera/STO/AoW
/DE/DF/Nw/PS2

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 5 kwi 2008, 09:36 
Cytuj  
Polecam Viste i oczywiscie 64bit.
Jesli ktos kupuje najmocniejsza na rynku karte graficzna w postaci 9800GX2 to nie ma sie co meczyc na dualach tylko nie kupuje odrazu quad, jest to oczywiste ze bedzie najlepszym wyjscie.

Wysmiewanie sie z kogos ze kupil sprzet na jaki moze mnie nawet nie stac jest na poziomie starszakow i przemawia przez taka osobe tylko zazdrosc.

Nikt nikomu nie siedzi w kompie by stwierdzic jak ktos bedzie wykorzystywal ten komputer, a moze ta konfiguracja starcza mu na cyk ?

Zawsze tak bylo ze duz ludzi broni starszych modeli kart, procesorow itd, w wiekszosci majac nadzieje ze sprzedadza za dobra cene zanim sie wszyscy ockna i zaczna kupowac nowe serie.

Bezsensowne jest ale wmawianie na sile wyssanych z palca bzdur takich jak pare miesiecy temu zeby nie kupowac 8xxx bo 7950 jest swietna.


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

**

Posty: 200
Dołączył(a): 27.01.2006
Offline
PostNapisane: 5 kwi 2008, 09:44 
Cytuj  
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale chyba mówimy o sprzęcie pod AoC (na którym gra powinna dobrze działać) a nie licytowanie się kto ma dłuższego e-pena.
Tak wiec gadki o 16 GB ramu , Grafach 9800X2 w 4x SLi czy prockach 20 rdzeniowych są w tym temacie totalnie bez sensu.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 990 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.