mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1274 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64  Następna strona
Autor Wiadomość
**

Posty: 7310
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 9 lip 2008, 19:24 
Cytuj  
Pisalem gdzies o tym? Moze jakis cytat wskazujacy na moje zaslepienie gra...?

Sie robi.

"Gdyby AoC technologicznie byl zblizony (cofniety) do WoWa to tez pewnie daloby sie uniknac zonowania."

Probujac bronic gre, sugerujesz, ze podzial na zone'y oznacza bardziej zaawansowana technologie od rozwiazan, gdzie tych zone nie ma w ogole, albo przynajmniej sa ZNACZNIE wieksze. Niezla bzdura.

Tzn. pewnie chodzilo ci o to, ze tak mocny podzial na zone'y to "(...) kompromis pomiedzy zaawansowanym silnikiem gry, a plynnoscia jej dzialania", ale mimo wszystko glupia linia obrony, bo widzisz... Zaawansowany silnik jest/bedzie w Crysis(/Warhead), ktory to wyglada pare razy lepiej, a informacje sa dostreamowywane na biezaco. Jak to mozliwe? Bede zgadywal, ale pewnie dlatego, ze Crytek zatrudnil programistow, zamiast grupy cyrkowych szympansow przeszkolonych pod katem grania na instrumentach klawiszowych. Uwierzyles w glupie tlumaczenia FunCom i fanboi papke przelewajaca sie przez fora. Mam mimo wszystko nadzieje, ze nie jestes jedna z tych osob, ktore mieszaja serwer lag z lagiem graficznym, wrzucaja wszystko do jednego gara i uwazaja, ze czym ladniejsza grafika i teksturki, tym mocniejszego serwera potrzebuje dana gierka. Ograniczyc zasieg widzenia postaci/drzew/gor mozesz sobie w menu i masz lepszy performance, JESLI opcje funkcjonuja poprawnie, a nie tak, ze jak wybierzesz wyzsze ustawienia bez cieni, to bedziesz mial lepszy framerate niz na low. Tlumaczenie fanbois (FunCom?) bylo takie, ze podzial na zone'y pozwoli na calkowicie komfortowa, plynna i bezlagowa rozgrywke, tymczasem mi FPS-y w FOTD na dwurdzeniowym procesorze (ktory ma ~rok, nie 4 lata), niezaleznie od ustawien graficznych, przez dluzszy czas spadaly do 5, bo cala zone'a byla zbugowana. Musialem sie niezle nakombinowac, zeby wyeliminowac nagle, calkowicie losowe spadki FPS do 10 (ze standardowych 40+) w Thunder River, rowniez niezalezne od ustawien, niezaleznie od kata patrzenia itp. Instancje high level zone'ow, ktore sa "przeladowane" (bo jest ich za malo i wszyscy sie tam kotluja, bo nie ma innej opcji), padaja co chwile - czasem zdarzalo mi sie, ze w Atzel's instancja padala sobie kilka razy w przeciagu jednej godziny.

Wytlumaczenie takiego stanu rzeczy (malutkie zone'y) jest bardzo proste: robienie gry na odp. sie i ew. brak czasu. Po co robic naprawde zaawansowany technologicznie silnik (dostreamowujacy informacje w miare poruszania sie, pozwalajacy na tworzenie ogromnych zone'ow), jesli mozna zrobic male zoneki? Dodatkowo, male zone'y latwo instancjonowac. Po co tworzyc content i marnowac na to mase czasu, jesli mozna to odbebnic w miesiac i skopiowac x100 (instancje)? Fakt jest faktem - zone'y sa zalosnie male i czym dalej w gre, tym gorzej to wyglada - zarowno pod wzgledem ich wielkosci, ilosci jak i performance.

To nie jest zaawanasowana technologia, tylko chodzenie na skroty i partactwo w najczystszej mozliwej postaci.

PS. Tak, nienawidze instancji, bo sa one calkowitym zaprzeczeniem zyjacego, wirtualnego swiata. I nie ma znaczenia czy sa one tworzone przez Mythic, Blizzard, FunCom, czy SOE.

*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 9 lip 2008, 20:49 
Cytuj  
Mark24 napisał(a):
TobiAlex - pogrzeb w kompie bo mam trochę słabszego i przeciętnie wyciągam 40-50FPS-ów..


Nie muszę. Dawno już się tym bawiłem i korzyści 1-2 fps (ale strata gdzie indziej).


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 9 lip 2008, 21:56 
Cytuj  
to może wywal torrenty, winampy itp. działające w grze, bo mój komp ma polowę mocy twojego, a mnie naprawdę nie rajcuje przestawianie ustawień i kombinowanie, gram na defaultowych ustawieniach w 1680 x 1050 i mam te 40+FPS. I nawet jeszcze nie zmieniłem chujowej Nvidii na Ati ;)

Druga sprawa, że o ile miałem jednego disconnecta na dzień (albo wcale) i 1 lagspike na godzinę gry miesiąc temu, to teraz w czasie 20minutowej sesji (dłużej grindu nie znoszę) mam z 5 lagspików i potrafi mnie ze 2 razy z gry wywalić... Progress ;)

*

Posty: 149
Dołączył(a): 7.11.2002
Offline
PostNapisane: 9 lip 2008, 22:25 
Cytuj  
Mi ostatnio, sie dwa razy calkowity zwis zrobil , bardzo dawno juz czegos takiego nie widzialem :|

******

Posty: 4759
Dołączył(a): 28.01.2004
Offline
PostNapisane: 9 lip 2008, 23:04 
Cytuj  
Hubertus napisał(a):
Mi ostatnio, sie dwa razy calkowity zwis zrobil , bardzo dawno juz czegos takiego nie widzialem :|


Mam nadzieję, że nie pociełeś się żyletką zbyt głęboko z tego powodu.


_________________
Obrazek
"Hope is the first step on the road to disappointment."

*

Posty: 149
Dołączył(a): 7.11.2002
Offline
PostNapisane: 10 lip 2008, 00:10 
Cytuj  
Pociąłem :D ale juz ok w miare


Posty: 44
Dołączył(a): 5.03.2006
Offline
PostNapisane: 27 lip 2008, 14:09 
Cytuj  
http://www.youtube.com/watch?v=P9Bn_saeIeM
http://www.vimeo.com/1416136

Brakowalo mi dobrych ujec, oswietlenie kiepskie bylo i statysci chcieli wiecej na godzine :)


Ostatnio edytowano 27 lip 2008, 16:26 przez Marcosi, łącznie edytowano 1 raz
*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 27 lip 2008, 14:14 
Cytuj  
Marcosi napisał(a):
http://www.youtube.com/watch?v=P9Bn_saeIeM

Brakowalo mi dobrych ujec, oswietlenie kiepskie bylo i statysci chcieli wiecej na godzine :)


Czy to oblężenie nie mogło być w dzień :har: Na tym filmie praktycznie nic nie widać :o Za to muza zajebista!


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

****

Posty: 1623
Dołączył(a): 11.10.2006
Offline
PostNapisane: 28 lip 2008, 15:09 
Cytuj  
TobiAlex napisał(a):
Marcosi napisał(a):
http://www.youtube.com/watch?v=P9Bn_saeIeM

Brakowalo mi dobrych ujec, oswietlenie kiepskie bylo i statysci chcieli wiecej na godzine :)


Czy to oblężenie nie mogło być w dzień :har: Na tym filmie praktycznie nic nie widać :o Za to muza zajebista!

I tnie masakrycznie, rozumiem to tylko filmik czy w grze tak masz? bo jak w grze to porażka.


Posty: 44
Dołączył(a): 5.03.2006
Offline
PostNapisane: 28 lip 2008, 15:26 
Cytuj  
To wina frapsa, ktory mi zjechal fps do 15 chyba ale chcialem zachowac high ustawienia, na ktorych gram i mam minimum 25fps na siege, w terenie normalnie 40-60fps.

****

Posty: 1623
Dołączył(a): 11.10.2006
Offline
PostNapisane: 28 lip 2008, 17:56 
Cytuj  
to gites;) bo wygląda fajnie;)

*

Posty: 112
Dołączył(a): 23.02.2005
Offline
PostNapisane: 29 lip 2008, 18:07 
Cytuj  
Sory za małego offtopica. Mam Intel core 2 duo 2,4ghz; 2gb ram i radeona 3750 z 512mb ram i gra mi spowalnia w miastach do 5-10 fps nieważne jakie ustawienia stosuję. Żenada.. Wolę pograć w GW z 60 fps, które ma imo lepszą grafikę na high niż AoC na low.


Posty: 44
Dołączył(a): 5.03.2006
Offline
PostNapisane: 29 lip 2008, 18:26 
Cytuj  
Szukaj przyczyny w kompie, ja na 9600gt gram na high w 1680x1050.

****

Posty: 1527
Dołączył(a): 27.10.2006
Offline
PostNapisane: 29 lip 2008, 21:11 
Cytuj  
adivip napisał(a):
Sory za małego offtopica. Mam Intel core 2 duo 2,4ghz; 2gb ram i radeona 3750 z 512mb ram i gra mi spowalnia w miastach do 5-10 fps nieważne jakie ustawienia stosuję. Żenada.. Wolę pograć w GW z 60 fps, które ma imo lepszą grafikę na high niż AoC na low.


Oto przyczyna problemu. Niestety ATI sprawują się żenująco słabo w AoC. Mały tip - po wejściu do lokacji spróbuj zmienić AA z None na 8x lub na odwrót. Nie wiem czemu, ale mi to podnosi fps`y o 10-20 klatek w niektorych lokacjach.

****

Posty: 1554
Dołączył(a): 22.01.2006
Offline
PostNapisane: 30 lip 2008, 06:55 
Cytuj  
Nie wiedziałem gdzie to dać więc wklejam to tu(choć pewnie 3/4 z was już wie o tym ;] ):
http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=42180
Ciekawe, jesli ta tendencja się utrzyma to czy dojdzie do odwołania polskich serwerów...


_________________
"Są dwie rzeczy bezgraniczne: wszechświat i Ludzka głupota, co do wszechświata nie jestem pewien" A. Einstein

**

Posty: 369
Dołączył(a): 11.12.2006
Offline
PostNapisane: 30 lip 2008, 07:11 
Cytuj  
Cytuj:
Gdyby AoC technologicznie byl zblizony (cofniety) do WoWa to tez pewnie daloby sie uniknac zonowania.



No ale WoW nie miał zonowania od początku swojego istnienia a to było ładnych pare lat temu gdzie posiadanie radka 9800pro było równoznaczne z posiadaniem 8800gt, więc twoja teza jest błędna. Po prostu AoC ma słaby silnik który nie nadaje się na open world więc poszli na skróty i zrobili zonowanie simple...

*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 30 lip 2008, 09:12 
Cytuj  
Dae napisał(a):
Cytuj:
Gdyby AoC technologicznie byl zblizony (cofniety) do WoWa to tez pewnie daloby sie uniknac zonowania.



No ale WoW nie miał zonowania od początku swojego istnienia a to było ładnych pare lat temu gdzie posiadanie radka 9800pro było równoznaczne z posiadaniem 8800gt, więc twoja teza jest błędna. Po prostu AoC ma słaby silnik który nie nadaje się na open world więc poszli na skróty i zrobili zonowanie simple...


I nie chodzi tylko o silnik, bo i serwy nie muszą być takie mocne. Swoją drogą GW też ma zonowanie (może trochę większe niż AoC) i z tego właśnie powodu jest za darmo :lol:


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

****

Posty: 1527
Dołączył(a): 27.10.2006
Offline
PostNapisane: 30 lip 2008, 09:26 
Cytuj  
Farin napisał(a):
Nie wiedziałem gdzie to dać więc wklejam to tu(choć pewnie 3/4 z was już wie o tym ;] ):
http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=42180
Ciekawe, jesli ta tendencja się utrzyma to czy dojdzie do odwołania polskich serwerów...


Tyle, że akurat od marca do maja rosły praktycznie wszystkie giełdy na całym świecie. Tak samo również spadały od początku czerwca. Czyli na pewno część z tych ruchów można przypisać ogólnej koninkturze na giełdach światowych. Poza tym widać, że autorzy artykułu mają zerowe pojęcie o rynku kapitałowym.

Cytacik: "Początkowo Funcom mógł cieszyć się dość szybkim wzrostem wartości swoich akcji na giełdzie papierów wartościowych (...)"

Spółka akcyjna nie może posiadać własnych akcji, więc dla samego FC nie ma znaczenia na ile są wyceniani (no chyba, że planują zwiększenie kapitału poprzez kolejną emisję). Co innego dla menedżerów tej firmy. Oni zapewne część wynagrodzenia dostają w opcjach na akcje FC, więc ich to pewnie bije po kieszeniach. Ale sama firma może sobie spokojnie radzić nawet gdy ich akcje lecą na mordę. Czasam giełdowa wycena akcji ma naprawdę wniewiele spólnego z tym jak firma prosperuje (przynajmniej jeśli chodzi o jakies krótkoterminowe ruchy).

***
Avatar użytkownika

Posty: 853
Dołączył(a): 8.05.2006
Offline
PostNapisane: 30 lip 2008, 10:07 
Cytuj  
nie chcialem robic nowego topiku
taka mala ciekawostka ;)
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Funcomed
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Funcom

**
Avatar użytkownika

Posty: 382
Dołączył(a): 13.06.2005
Offline
PostNapisane: 30 lip 2008, 12:05 
Cytuj  
Lokken napisał(a):
Cytacik: "Początkowo Funcom mógł cieszyć się dość szybkim wzrostem wartości swoich akcji na giełdzie papierów wartościowych (...)"

Spółka akcyjna nie może posiadać własnych akcji, więc dla samego FC nie ma znaczenia na ile są wyceniani (no chyba, że planują zwiększenie kapitału poprzez kolejną emisję).


w tym cytacie nie ma akurat niczego nie właściwego, co prawda firma nie jest właścicielem tych akcji no ale w końcu to "jej akcje", a nie jakiegoś podmiotu trzeciego więc zacytowane sformułowanie autora jest dla mnie ok.

Nigdy się tym specjalnie nie interesowałem ale jakoś ciężko mi uwierzyć w to ze spółce akcyjnej może być obojętne po ile śmigają jej akcje, toż to ma choćby prestiżowe znaczenie, nikt nie będzie podpisywał umów z firma której aukcje lecą na łeb.


_________________
Maiori Cede

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1274 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 59, 60, 61, 62, 63, 64  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.