mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
****
Avatar użytkownika

Posty: 1247
Dołączył(a): 2.09.2008
Offline
PostNapisane: 2 wrz 2008, 09:52 
Cytuj  
hej.

staralem sie sledzic wypowiedzi tworcow gry i informacji na temat lokacji/ilosci serwerow nie zauwazylem. czy mowili cos o tym?

jezeli dobrze rozumiem, ping w DFO bedzie gral duza role (jak w quake'u?).
mam nadzieje, ze postawia serwer w niemczech na przyklad. serwery maja obslugiwac duze ilosci graczy, moga postawic ich tylko kilka.. a moze tylko jeden na europe na poczatek?. jakie macie pingi na greckich serwerach? ;)

ech, oby postawili choc jeden.. trzymam kciuki juz pare lat.

pozdrawiam wszystkich.

ps. sorki za ten temat, robilem co moglem (czyli dodalem znak zapytania), by nie brzmial jakbym cos wiedzial.. :)

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2252
Dołączył(a): 10.12.2001
Offline
PostNapisane: 2 wrz 2008, 12:56 
Cytuj  
Prawdopodobnie 1 serwer w Europie na czas bety, dodatkowo 1 w US po release. Nie wiadomo gdzie, ale obstawial bym Londyn albo Ateny jesli chodzi o Europe. Oczywiscie postawia wiecej maszyn jesli bedzie duzo chetnych do gry, ale na rozne lokalizacje serwerow bym nie liczyl.

*

Posty: 165
Dołączył(a): 16.01.2006
Offline
PostNapisane: 2 wrz 2008, 13:24 
Cytuj  
Londyn byłby ok, ale Ateny juz nie :<

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 2 wrz 2008, 13:32 
Cytuj  
a ateny niby czemu? w grecji maja internet i to calkiem niezly

****
Avatar użytkownika

Posty: 1247
Dołączył(a): 2.09.2008
Offline
PostNapisane: 2 wrz 2008, 13:33 
Cytuj  
wlasnie tego sie obawiam.
nie wiem czy probowaliscie grac w fps'y na serwerach europejskich.
jezeli ktos bedzie mial ping do 50 a ja okolo 150 (przy wielce sprzyjajacych wiatrach) to nie widze duzych szans na wygrana.
jeszcze gorzej w przypadku grupy - takie pingi = duzo obrazen zadawanych swoim.

hm, moze byc cienko. no nic, zawsze bedzie mozna postac przy kowadle. :/

jakiego lacza bym nie mial (szerokosc pasma nie ma w tym wypadku znaczenia), za daleko bede od serwera (w anglii badz tez grecji).

ajj.. obym sie mylil.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 2 wrz 2008, 13:37 
Cytuj  
to zmienisz providera ;-p

**
Avatar użytkownika

Posty: 9367
Dołączył(a): 18.07.2002
Offline
PostNapisane: 2 wrz 2008, 13:38 
Cytuj  
wiesz to nie CS aby ping liczyl sie az tak bardzo, wazne zeby nie bylo laga i bedzie si.


_________________
Choices always were a problem for you
What you need is someone strong to guide you
Deaf and blind and dumb and born to follow
What you need is someone strong to guide you...
Like me

*

Posty: 165
Dołączył(a): 16.01.2006
Offline
PostNapisane: 2 wrz 2008, 13:41 
Cytuj  
Gram w cs'a. W Anglii pingi są ok, w Grecji już paskudne.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1247
Dołączył(a): 2.09.2008
Offline
PostNapisane: 2 wrz 2008, 13:46 
Cytuj  
[quote]wiesz to nie CS aby ping liczyl sie az tak bardzo, wazne zeby nie bylo laga i bedzie si.[/quote]

dlaczego tak myslisz? zgodzilbym sie, gdyby chodzilo o kazdy inny mmorpg. ale nie w tym wypadku. DFO to przeciez FPS jezeli chodzi o walke.

zgodze sie jednak, ze duzy ping i lagi, to juz przegiecie.

[quote]to zmienisz providera ;-p[/quote]

chyba tylko to pozostanie, szukac providera, ktory zapewni mniej skokow do serwera, ale to malo realny scenariusz a i ewentualny zysk niewielki. nadal bedzie kiepsko. :/

edit: heh, nie umiem uzywac quote. :)

trzymam kciuki za serwer niemczech.


Ostatnio edytowano 2 wrz 2008, 13:47 przez smeagollum, łącznie edytowano 1 raz
***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 2 wrz 2008, 13:47 
Cytuj  
no to zawsze mozna znowu korzystac z proxy i takie tam rozne :-)

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2252
Dołączył(a): 10.12.2001
Offline
PostNapisane: 2 wrz 2008, 14:07 
Cytuj  
Jest tylko 1 hitbox, wiec dokladne celowanie nie ma az tak duzego znaczenia jak w zwyklych FPS, brak headshotow etc. Nie sadze aby byla jakakolwiek roznica w grywalnosci pomiedzy 50 a 150ms.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1247
Dołączył(a): 2.09.2008
Offline
PostNapisane: 2 wrz 2008, 14:13 
Cytuj  
mam taka nadzieje. :)
ale z tego co pamietam z czasow katowania fpsow - gdy dwoch gosci dla zabawy walczylo nozami, najczesciej wygrywal ten, ktory mial duzo mniejszy ping.

no nic, pozostaja wyprawy na orka, badz tez krasnoluda, badz jedno i drugie - to szerokie cele. :)

**
Avatar użytkownika

Posty: 9367
Dołączył(a): 18.07.2002
Offline
PostNapisane: 2 wrz 2008, 14:22 
Cytuj  
Mac napisał(a):
Jest tylko 1 hitbox, wiec dokladne celowanie nie ma az tak duzego znaczenia jak w zwyklych FPS, brak headshotow etc. Nie sadze aby byla jakakolwiek roznica w grywalnosci pomiedzy 50 a 150ms.


dokladnie to chcialem napisac, wazne zeby nie bylo problemow z synchro.


_________________
Choices always were a problem for you
What you need is someone strong to guide you
Deaf and blind and dumb and born to follow
What you need is someone strong to guide you...
Like me

*****

Posty: 2780
Dołączył(a): 16.08.2004
Offline
PostNapisane: 2 wrz 2008, 15:53 
Cytuj  
skoro aim nie ma znaczenia, to tym bardziej wazny bedzie timing, a co za tym idzie ping


_________________
Zaobserwowano niejednokrotnie, iż samice szympansów prowokują seksualnie samca tylko po to, by mu ukraść mięso.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1247
Dołączył(a): 2.09.2008
Offline
PostNapisane: 2 wrz 2008, 16:01 
Cytuj  
bardzo dobrze to ujales.
wlasnie o to mi chodzilo, gdy przytaczalem przyklad z walka na noze z gier typu FPS.

**

Posty: 7310
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 2 wrz 2008, 18:14 
Cytuj  
Tak slabo to ujal. MMORPG, jaki by nie byl, na pewno nie bedzie wymagal od graczy tak szybkich reakcji, precyzyjnego celowania i nadazania za przeciwnikiem jak pierwszy Quake. CS, BF, COD - moze.

***

Posty: 989
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 2 wrz 2008, 18:26 
Cytuj  
lata temu grałem w jedi knight 2: jedi outcast, gdzie z pingiem ~150 można było komfortowo grać. poza tym dfo zapewne będzie miało więcej wspólnego z rozgrywką mass tdm w przeciętnym shooterze, niż z jakimś meczem 5v5. nie przejmujcie sie pingiem na zapas. i tak najgorzej mają aussie;]

a imo serwe euro może znajdować się w holandii.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1247
Dołączył(a): 2.09.2008
Offline
PostNapisane: 2 wrz 2008, 18:35 
Cytuj  
a wlasnie, ze dobrze to ujal. :)
bo to dokladnie mialem na mysli. :P

a to, jakich reakcji wymagac od nas bedzie DFO zaprezentowal filmik.
wygladalo to dokladnie tak jak quake 2 (quake 3 mial lepsza grafike ;)). lacznie z rocket jumpem, ktory gosc wykonuje i w locie zamienia laske na topor. :)

prawde mowiac sposob poruszania sie postaci i ataku na tyle przypominal mi silnik quake, ze od razu zaczalem sie zastanawiac, czy bedzie mozna przyspieszac skaczac w odpowiedni sposob. ;)

ale zeby nie bylo nieporozumien, bardzo bym chcial, zeby bylo tak, jak piszesz konrador.
po prostu martwie sie, ze gra na ktora czekam tak dlugo, z tak blahego powodu, jak odlegly serwer, moze okazac sie dla mnie niegrywalna. stad moje zapytanie o wasze opinie.

oby moje obawy sie nie sprawdzily.

a co do nadazania za przeciwnikiem - wydaje mi sie, ze wystarczy by przeciwnik wykonywal nieregularne strafe'y majac duzo mniejszy ping od Ciebie, a pomimo, iz bedzie Ci sie wydawalo, ze go trafiasz, trafiac go nie bedziesz. i nie ma tu znaczenie, jak szybko bedziecie sie poruszac. takie mam doswiadzczenia z gier, gdzie musisz celowac by trafic, a nie tylko oznaczyc cel.

**

Posty: 7310
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 2 wrz 2008, 20:42 
Cytuj  
Hitboxy na pewno beda odpowiednio wieksze. Wiadomo, ze MOZE byc z tym problem - jak z tysiacem innych rzeczy. Wszystko zalezy jak rozwiaza sprawe kodu sieciowego. W PlanetSide sobie w miare poradzili, byl to najblizszy FPS-om MMO i jedyny tak popularny, prawdziwy MMOFPS. Trafianie w przeciwnika z bliska bylo w miare okej jak na gre dla pogrania przez casuali. W wiekszych walkach to bylo lotto i spam w duzej mierze - trafianie w duzych walkach bardzo oddalnych przeciwnikow poruszajacych sie ze spora predkoscia to bylo lekkie lotto. Nie spodziewalbym sie, zebysmy w tej kwestii doczekali sie jakiegos cudu. I jeszcze raz - nie spodziewalbym sie takiej dynamiki rozgrywki i wymagan co do umiejetnosci gracza jak w Quake'u, nawet tym najwolniejszym, wiec o ping az tak bardzo nie ma sie co obawiac. Oni na pewno zdaja sobie sprawe z ograniczen technologicznych i zaklecia beda na tyle szybkie, zeby trafic przeciwnika bez specjalnego potrzeby przewidywania ruchow przeciwnika. Moze wiekszosc to bedzie wlasnie hitscan i wystarczy samo celowanie? Moze fireballe beda lekko zawracaly w strone lecacego celu? Moze serwery wyloza sie przy 20 osobach online... Mozemy sobie pospekulowac. Jesli poradza sobie z kodem sieciowym i stabilnoscia serwerow, to nie sadze, zeby gra wymagala <30ms pingu do serwera, zeby byc dobrym i grac na 100%.

***

Posty: 590
Dołączył(a): 18.03.2002
Offline
PostNapisane: 2 wrz 2008, 21:01 
Cytuj  
w planetside kwestie pingu i zapewne serverside lagu rozwiazali tym ze trafienie przeciwnika odbywalo sie na twoim komputerze, wiec jesli ktos zlagowal i stoisz mu w miescu podczas gdy on pakuje w ciebie juz drugi kilogram olowiu to u ciebie po 5 sec, gdy juz sie zdazyles schowac w bunkrze okazuje sie ze jednak nie bardzo ci to chowanie sie wyszlo.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.