mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
****
Avatar użytkownika

Posty: 1247
Dołączył(a): 2.09.2008
Offline
PostNapisane: 23 lut 2009, 14:19 
Cytuj  
konrador napisał(a):
* Play any of Agon's six dominant races. Each race has a unique set of abilities, as well as its own civilization, culture, and way of life.

Brak racial abilities. Roznice sa tylko w statach i wielkosci modeli.


rożnice w statach rzędu 5 punktów rzeczywiście nie różnicują zbytnio ras, jednak każda z ras ma inne staty startowe. Nie do końca rozumiem, jakich różnic oczekiwałeś w grze, którą wynosiliśmy pod niebiosa w związku z faktem, że nie narzuca ograniczeń. Do tego wielkość modeli o których też wspominasz. No i klimatyczne różnice w zabudowie i zamieszkiwanym terenie (cywilazacja, kultura). Ja nie widzę tu minusów. Czyżby marzyły Ci się rasy na kształt klas postaci? Że tylko elf widzi w nocy na przykład, a tylko Ork wpada w szał bojowy? Nie sądzę. Więc o co chodzi?

konrador napisał(a):
* Meet hundreds of unique monsters, and take them on in their lairs, strongholds and domains. Repetitive monster encounters are a thing of the past.

Nie stwierdzono setek unikalnych potworkow. PVE niestety jest uciazliwe i meczace z uwagi na kulejace AI.


Co do ilości potworów - rzeczywiście, setki różnych to przesada. Ale moim zdaniem jest ich sporo. Co nie tak z AI? Moim zdaniem świetne. Najlepszym przykładem na to są Twoje słowa, że PvE jest uciążliwe. Zabicie moba rzeczywiście potrafi zmęczyć. Nie oczekujmy cudów, to tylko boty w grze FPS. Robią co mogą. :)

konrador napisał(a):
* Travel through geographically diverse regions that are alive with plants, trees, birds, animals, and even insects.

Jedyne zyjatka (poza mobkami) pojawiajace sie w swiecie to 2d animacje wokol krzaczkow (motylki) i na niebie (ptaki). Brak jakiegokolwiek wildlife, mimo jego rzekomego zaimplementowania w jednym z update'ow. Znane nam zwierzeta typu niedzwiedzie, tygrysy itp. co prawda istnieja, ale tylko jako spawn w konkretnym miejscu i jest ich bardzo malo, wiec trudno mowic o wildlife na ksztalt tego z UO np.


Rozliczasz AV z obietnic czy porównujessz DFO do UO? Poza motylkami i ptakami (te drugie niekiedy w ogromnych stadach) widziałem też muchy i pterodaktyle. :) Ryby w wodzie. A płetwa rekina, która zaczyna krążyć wokół ciebie to już masakra. Patrzysz pod wodę a tam bydlak. I nie zapominaj o smokach. :)
I co jest nienaturalnego w tym, że niedzwiedzie zamieszkują dany obszar i się z niego nie ruszają?

konrador napisał(a):
* Experience a world brought to life by real-world physics and dynamic lighting and shadows. Watch trees and grass sway in the wind as sunlight peeks through passing clouds. Observe the movements of Agon's twin moons, which are part of a dynamic planetary system with smooth day/night cycles. Sail your ship through rough seas, then become hampered by fog as the waters calm. Struggle as your battlefield-bound army marches into a severe storm. In Darkfall, the weather is more than just window dressing.

Day/night cycles niby sa, ale przejscia na pewno nie sa smooth - przypominaja raczej zmiany z dnia na noc i vice versa w UO. Zmiennych warunkow pogodowych - mimo oficjalnej informacji o ich wprowadzeniu - nie ma do tej pory, takze nie ma deszczu, sniegu, burz.


co do wyglądu polecam filmik - http://www.youtube.com/watch?v=1zbClRYgXeM
co do deszczu, śniegu i burz - też mi tego brakuje.

konrador napisał(a):
* You don't have to spend endless hours playing in order to enjoy yourself, or to become successful. Even if you only play in small doses, your character can be effective within his chosen field, and a lot of fun to play. Whether you're looking for intense involvement or just casual fun without a huge time investment, Darkfall accommodates your playing style.

Rozwijanie umiejetnosci jest BARDZO czasochlonne i - w wielu przypadkach - bardzo kosztowne. Gracz wpadajacy popykac od czasu do czasu ma bardzo male szanse na to, aby dorownac regularnie grajacym graczom, chyba ze pod jego nieobecnosc "gra" za niego AutoIt, co jest niestety calkowitym zaprzeczeniem tego, co od ozawsze obiecywalo nam Aventurine - brak grindu i gra w gre, nie w niekonczace sie rozwijanie postaci.


przez tydzień w becie z poziomu pierwszego do 25 rozwinąłem łuk, miecz, gotowanie, tailoring, sickle i reszty nie pamiętam. W tym czasie rozwijałem też magię i inne skille. A to tylko tydzień. Bez żadnych dodatkowych programów (a nie gram całymi dniami, bo pracuję).
I kolejna rzecz, Aventurine jasno daje do zrozumienia, że grając od czasu do czasu możesz być niezły w JEDNEJ płaszczyźnie. Gdybym zdecydował się na jedną dziedzinę, prawdopodobnie byłbym w niej niezły (koło 50 poziomu) już po tygodniu. Nie uważasz, że dotrzymali obietnicy?

konrador napisał(a):
* In Darkfall, there's much more to character development than, say, raising your riding or mining skill by mindlessly killing rats all day. Instead, you'll need to practice your skills if you want to get better at them. Darkfall's skill based system makes sense, and it saves you from having to waste your playing time leveling.

Jak juz pisalem wyzej, zdobywanie umiejetnosci jest bardzo czasochlonne. Skill based system Darkfalla to w wielu przypadkach levelki przedstawione w innej formie, bo nie wszystkie skille plynnie rozwijaja nasza postac - niektore robia to skokowo i np. roznice w dzialaniu zaklecia, albo zachowaniu postaci zauwazamy dopiero po osiagnieciu konkretnego pulapu, zeby nie mowic poziomu (np. 25, 50, 75, 100 w magii, aby dostac dostep do kolejnych szkol lub zaklec).


Mama wrażenie, że nie zrozumiałeś AV. Napisali, że nie rozwiniesz jazdy na Mouncie zabijając szczury w kanałach. I obietnicy dotrzymali, nie ma żadnego przydzielania punktów doświadczenia, tylko rozwijają się te skille, których używasz.
A jak ktoś ma za przeproszeniem sraczkę, żeby być najlepszym, to rzeczywiście cały dzień wali mana mislle w niebo, zamiast czerpać przyjemność z gry i spokojnie zaczekać, aż osiągnie poziom skilla, umożliwiający korzystanie z bardziej zaawansowanych czarów.

konrador napisał(a):
* You will never have to re-roll your character again. With Darkfall's flexible character development system, your character simply adapts to the choices you make for him. We give you hundreds of skills to learn and master, and around a hundred Prestige classes to further specialize in.

Nie ma informacji nt. owego flexible character development system, bo do tej pory nie wiadomo, czy bedzie skill cap i co to bedzie za skill cap. Wiadomo, ze prestige classes odpadly juz dawno.


w cytatcie nie ma żadnego info i skillcapie. Obietnicy dotrzymali. Możesz zajmować się czym chcesz. I to Ty decydujesz jakie skille rozwijasz.

konrador napisał(a):
* Darkfall's crafting system is intuitive, non-repetitive, challenging, useful, fun - and profitable. Using Darkfall's virtually limitless item creator system, you could invent and be the first to use a weapon as awesome as the Flamefury Raudstaal Battleaxe of Bloodshed, or just make a simple saddle for your horse.

Znowu rozmijaja sie z prawda jesli chodzi o brak repetytywnosci. Wytwarzanie itemow jest czasochlonne i w wielu przypadkach z poczatku na pewno nie przyniesie dochodu, bo za wytwarzanie przedmiotow w NPC miastach oprocz materialow potrzebne sa pieniadze.


zgadzam się, tu obietnicy nie dotrzymali - szczególnie w zdobywaniu surowców jest mało fun. I na dodatek, system jest w pełni repetitive. Zero urozmaiceń. Choć może o czymś nie wiem.

konrador napisał(a):
* Bring your goods to market using Darkfall's sophisticated and secure trading system, bringing buyers and sellers together easily whether they're inside the game or not.

Calkowity brak.


Niestety.

konrador napisał(a):
* There are no safe zones in Darkfall. The only protection you can count on is your friends watching your back.

Stolice oraz miasta je otaczajace objete sa ochrona niezniszczalnych wiezyczek strazniczych, ktore strzelaja w agresorow i osoby z nieodpowiednim alignment. Niedawno dodano dodatkowe wiezyczki, ktore pilnuja bankow rozmieszczonych w okolicach miast, ale poza ich granicami (2-3 minuty biegu).


W grze nie ma safe zones. i obietnicy dotrzymali. To, że w stolicy nie zaatakuje Cię ktoś z innej rasy bądź RED, bo utłuką go wieżyczki zanim wejdzie (nie wspominając o Twoich sojusznikach rasowych) nie znaczy, żę nie utłucze Cię tam gość z klanu, z którym jesteś w stanie wojny. To samo tyczy się banków na zewnątrz dużych miast.

konrador napisał(a):
* Darkfall places no restrictions on player interaction, so there are no developer imposed safe zones, no realms, factions, PvP zones, or any other roadblocks that limit your game. Anyone can fight anyone, anywhere as long as they are willing to face the consequences - in the form of Darkfall’s alignment system.

j/w


też j/w.

konrador napisał(a):
* You can enjoy easy communication with your friends, even while outside the game. Darkfall's Communication interface includes in-game message and trade boards, an IRC-style chat system, instant messaging, voice support, and even mobile phone SMS messaging.

Brak.


nom.

konrador napisał(a):
* In Darkfall, advanced clan management tools take care of the tedious and repetitive tasks, allowing you to focus on the real challenges (and the fun) associated with clan leadership.

Clan management tools to strony WWW, do ktorych dostep uzyskujemy przez ig przegladarke - frontend dla IE.


Ciekawe czy mieli może na myśli program, pomagający nam łowić rybki na przykład.. Niestety nic takiego w grze nie znalazłem. Wszystkie repetitive tasks musiałem robić sam.

konrador napisał(a):
* Trade your hard earned items using Darkfall's secure trade interface and in-game trade boards.

Brak.


Drugi raz zgłaszasz brak tego samego.

Podsumowując - z 8 punktami się nie zgadzam, z 4 się zgadzam. Biorąc pod uwagę, że przytaczałeś tylko przykłady na niespełnione obietnice, mam wrażenie, że AV wychodzi obronną ręką z tego zestawienia. Zdaję sobie jednak sprawę, że ocena to rzecz wielce subietywna, więc nie było moim zamiarem przekonywanie Ciebie do czegokolwiek. :)

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 23 lut 2009, 14:35 
Cytuj  
Ja jestem ciekaw jak moze wygladac taka lista ze spelnionymi obietnicami i z tym co jest w grze.


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

****
Avatar użytkownika

Posty: 1247
Dołączył(a): 2.09.2008
Offline
PostNapisane: 23 lut 2009, 14:39 
Cytuj  
embe napisał(a):
Ja jestem ciekaw jak moze wygladac taka lista ze spelnionymi obietnicami i z tym co jest w grze.


dokładnie tak, jak post umieszczony nad Twoim.

*

Posty: 5094
Dołączył(a): 19.02.2005
Offline
PostNapisane: 23 lut 2009, 16:08 
Cytuj  
smeagollum napisał(a):
konrador napisał(a):
Jak juz pisalem wyzej, zdobywanie umiejetnosci jest bardzo czasochlonne. Skill based system Darkfalla to w wielu przypadkach levelki przedstawione w innej formie, bo nie wszystkie skille plynnie rozwijaja nasza postac - niektore robia to skokowo i np. roznice w dzialaniu zaklecia, albo zachowaniu postaci zauwazamy dopiero po osiagnieciu konkretnego pulapu, zeby nie mowic poziomu (np. 25, 50, 75, 100 w magii, aby dostac dostep do kolejnych szkol lub zaklec).


Mama wrażenie, że nie zrozumiałeś AV. Napisali, że nie rozwiniesz jazdy na Mouncie zabijając szczury w kanałach. I obietnicy dotrzymali, nie ma żadnego przydzielania punktów doświadczenia, tylko rozwijają się te skille, których używasz.
A jak ktoś ma za przeproszeniem sraczkę, żeby być najlepszym, to rzeczywiście cały dzień wali mana mislle w niebo, zamiast czerpać przyjemność z gry i spokojnie zaczekać, aż osiągnie poziom skilla, umożliwiający korzystanie z bardziej zaawansowanych czarów.


Konradorowi chodzilo chyba o to, ze nie ma liniowo rosnacego skilla. Czlowiek z umiejetnoscia Mana missle na 23 a czlowiek na 25 to duza roznica. Z kolei 10 a 23 bardzo nikla. Tym samym nie mamy levelowki, ale sa niejako 4 levele na kazdym skillu, a mialo byc ich 100.
Czy dobrze zrozumialem?


_________________
Jutro wszyscy zginiecie, robiąc coś zupełnie bez sensu...

**

Posty: 7310
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 23 lut 2009, 16:18 
Cytuj  
Więc o co chodzi?

Chodzi o to, ze zrobilem liste brakujacych features. To co mi sie podoba, a co nie nie ma w tej chwili nic do rzeczy. Ale przykladowo, nie podobal mi sie pierwotny pomysl, zeby alfarow wzmacniac w nocy (stat buff) i oslabiac w dzien - dobrze, ze takiego czegos nie ma. Jednak jesli na oficjalnej liscie features wyraznie widnieje: "Each race has a unique set of abilities", a w rzeczywistosci tego nie ma, to postanowilem sie do tego ustosunkowac w moim poscie. Racial abilities to wcale nie musza byc klasy i ja sie tego nie domagam - chyba pomyliles mnie z kims innym.

Co nie tak z AI? Moim zdaniem świetne. Najlepszym przykładem na to są Twoje słowa, że PvE jest uciążliwe.

Nie potrzebuje challenge ze strony potworkow, ktore dropuja crap loot w grze PVP. Nie potrafie pojac, dlaczego ludzie myla chaotyczne bieganie w ta i z powrotem ze swietnym AI. Za norme przyjmuje sie mobki uciekajace w momencie, gdy ich HP spada, healujace sie nawzajem, bafujace itd. - tego spodziewalem sie takze tutaj. Zamiast tego jest wysoki aggro range, wysoki range bafa, chaotyczna bieganina, zygzaki i nagle zwroty - to wszystko na sprincie.

uciążliwy
1. «wymagający fizycznego wysiłku, trudny do zniesienia lub przykry»
2. «męczący i dokuczliwy»


PVE powinno mnie bawic, albo - w najgorszym przypadku - nie byc uciazliwe.

Rozliczasz AV z obietnic czy porównujessz DFO do UO?

Upraszczasz sprawe i czepiasz sie. Smoki to nie wildlife. Jest roznica pomiedzy "animals", a "monsters". Jest roznica pomiedzy "wildlife", a slabymi 2d animacjami. UO to byl tylko przyklad gry z mocno rozwinietym wildlife. Gra bardzo bliska DFO zreszta, bo nie od dzis wiadomo, skad AV czerpie pomysly. Jednym z elementow wplywajacych na to, ze Britannia sprawiala wrazenie zyjacego swiata byl wlasnie wildlife - durne zwierzatka poruszajace sie po lasach, polach, bagnach. Atakujace czasem graczy, a czasem siebie nawzajem. Wiekszosc Agon to po prostu pustka. Jakies lokacje sa, ale do tej pory nic przy nich nie ma. Pomiedzy campami nie ma nic poza krzaczkami, drzewkami, kamyczkami, grzybkami. W takich miejscach przydalyby sie wlasnie wezyki, prosiaczki, owieczki, krowki, jelonki, kotki, wilczki, krokodylki, misie brunatne i ewentualnie surikatki.

co do wyglądu polecam filmik

Dzieki, ale moge sobie odpalic gre po prostu. Wiem jak to wyglada obecnie i napisalem o tym w poscie. Kiedys przejscia dzien->noc->dzien dzialaly dobrze, wiec pewnie to naprawia.

przez tydzień w becie z poziomu pierwszego do 25 rozwinąłem

To calkiem fajnie, ale wez pod uwage, ze umiejetnosci mocno zwalniaja, czym blizej setki jestes.

Nie uważasz, że dotrzymali obietnicy?

Nie. Uwazam za to, ze starasz sie sprytnie zastosowac argumentacje fanboikow z EVE - newbiesy wyspecjalizowane w jednej plaszczyznie itp. bzdury.

Mama wrażenie, że nie zrozumiałeś AV.

Wszystko zrozumialem. Niestety ty nie zrozumiales mojego posta i/lub nie zrozumiales idei funkcjonowania "skill based" systemu zastosowanego w DFO. Skill based system ma to do siebie, ze jezeli podnosisz umiejetnosc szybszego poruszania sie, to predkosc poruszania sie twojej postaci wzrasta caly czas wraz z nia. W DFO niektore skille/umiejetnosci/funkcje dostaja boosta po osiagnieciu - przykladowo - 50 punktow danej umiejetnosci, potem dlugo, dlugo nic i znowu jakis wzrost na 100.

Rzeznik krotko i zwiezle wytlumaczyl.

A jak ktoś ma za przeproszeniem sraczkę, żeby być najlepszym

Specyfika tego typu gier (gier PVP) jest to, ze "sraczke" ma tam mniej wiecej kazdy, a ci co jej nie maja, odpadaja bardzo szybko, bo zostaja wdeptani w ziemie jeszcze na linii startu. Przyjemnosc z gry mozna czerpac po rozwinieciu postaci "do konca".

w cytatcie nie ma żadnego info i skillcapie.

Problem w tym, ze do tej pory nie ma zadnej informacji na ten temat. Zwroc uwage na kolorek gwiazdki i zapoznaj sie z opisem do niego.

(...) nie znaczy, żę nie utłucze Cię tam gość z klanu, z którym jesteś w stanie wojny. To samo tyczy się banków na zewnątrz dużych miast.

Nie musisz byc w klanie. Tak, teoretycznie nie ma safe zones. W praktyce jednak chyba co innego mieli na mysli piszac "The only protection you can count on is your friends watching your back.", bo za ciezka cholere nie jestem w stanie doszukac sie w tym zdaniu wzmianki o wiezach.

Ciekawe czy mieli może na myśli program, pomagający nam łowić rybki na przykład..

wtfux?

Drugi raz zgłaszasz brak tego samego.

Bo dwa razy jest zamieszczone w liscie features.



Mnie nie trzeba do niczego przekonywac. Mam swoja opinie, ale - jak juz mowilem - moja opinia nie ma tutaj nic do rzeczy, bo jest to lista brakujacych/nie do konca dzialajacych/niesprecyzowanych features.



btw, frapsnalem magiczna wycieczke na kocurach z cieniami i zachodami slonca. Gdzie moge to teraz wrzucic? Pomijajac youtube i vimeo.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1247
Dołączył(a): 2.09.2008
Offline
PostNapisane: 23 lut 2009, 16:31 
Cytuj  
Rzeznik napisał(a):
Konradorowi chodzilo chyba o to, ze nie ma liniowo rosnacego skilla. Czlowiek z umiejetnoscia Mana missle na 23 a czlowiek na 25 to duza roznica. Z kolei 10 a 23 bardzo nikla. Tym samym nie mamy levelowki, ale sa niejako 4 levele na kazdym skillu, a mialo byc ich 100.
Czy dobrze zrozumialem?


Hm, ale odnosił się do obietnic Aventurine. A ja się odnosiłem do tego jak AV z obietnic rozliczał a nie do tego, co jest nie tak z systemem skillowania. Zbyt małe mam doświadczenie z MMORPG by wchodzić z Konradorem w polemiki na temat tego, jaki system byłby lepszy.

Wróćmy do obietnic - jak rozumiem chodzi o ostatnie zdanie:
"Darkfall's skill based system makes sense, and it saves you from having to waste your playing time leveling."

Jak już napisałem, mnie tam nic w DFO nie zmusza do walenia MM w niebo. Ale o tym, że różnica pomiędzy 23 a 25 w MM jest większa niż pomiędzy 10 a 23 nie wiedziałem. Czy ktoś dysponuje wiedzą jakiego rzędu są to różnice?

ps. no tak, Rzeznik powinien wiedzieć, w końcu się na to powoływał - Rzeznik, napisz proszę jakiego rzędu są to róznice.


Ostatnio edytowano 23 lut 2009, 16:39 przez smeagollum, łącznie edytowano 1 raz
*

Posty: 5094
Dołączył(a): 19.02.2005
Offline
PostNapisane: 23 lut 2009, 16:32 
Cytuj  
Moze na rapida upnij? Chetnie poogladam.


_________________
Jutro wszyscy zginiecie, robiąc coś zupełnie bez sensu...

****

Posty: 1185
Dołączył(a): 19.01.2009
Offline
PostNapisane: 23 lut 2009, 16:37 
Cytuj  
konrador napisał(a):
Wszystko zrozumialem. Niestety ty nie zrozumiales mojego posta i/lub nie zrozumiales idei funkcjonowania "skill based" systemu zastosowanego w DFO. Skill based system ma to do siebie, ze jezeli podnosisz umiejetnosc szybszego poruszania sie, to predkosc poruszania sie twojej postaci wzrasta caly czas wraz z nia. W DFO niektore skille/umiejetnosci/funkcje dostaja boosta po osiagnieciu - przykladowo - 50 punktow danej umiejetnosci, potem dlugo, dlugo nic i znowu jakis wzrost na 100.


To sie nazywa balans. Postacie o zblizonym skillu maja porownywalna sile. Dzieki temu ktos ze skillem np 20 ma szanse zabic kogos ze skillem 40, ale jak juz druga osoba ma skilla 80 to bedzie mu ciezej.
Jednak niewielkie roznice w poziomie skilla nie maja duzego wplywu na jego sile.
Bardzo dobrze ze tak jest. To wyrownuje szanse i robi gre bardzie skillowa a nie "item based".
Jaki sens mialby skill gracza w walce z przeciwnikiem, ktory sobie wyzej wylevelowal np. jakis czar i walilby nim duzo mocniej ? Nie mialbys szans, a tak to masz szanse na nawiazanie walki.

**
Avatar użytkownika

Posty: 9367
Dołączył(a): 18.07.2002
Offline
PostNapisane: 23 lut 2009, 16:51 
Cytuj  
niestety zarri nie udalo ci sie zrozumiec posta konrador. Generalnie chodzi ze nie ma roznicy pomiedzy skillem na 1 a na 25. a nawet 50.

Nie czujesz ze twoja postac sie rozwija. A powinien byc chociaz nie znaczny skok dmg. Powiedzmy 10%?


_________________
Choices always were a problem for you
What you need is someone strong to guide you
Deaf and blind and dumb and born to follow
What you need is someone strong to guide you...
Like me

******

Posty: 4759
Dołączył(a): 28.01.2004
Offline
PostNapisane: 23 lut 2009, 16:52 
Cytuj  
@Zarri
Żaden balans tylko wprowadzenie levelków okrężną drogą. UO czy Morrowind skill based style (różne dosyć, ale znacznie lepsze niż to co proponuje AV)


_________________
Obrazek
"Hope is the first step on the road to disappointment."

****
Avatar użytkownika

Posty: 1247
Dołączył(a): 2.09.2008
Offline
PostNapisane: 23 lut 2009, 17:06 
Cytuj  
Aenima napisał(a):
niestety zarri nie udalo ci sie zrozumiec posta konrador. Generalnie chodzi ze nie ma roznicy pomiedzy skillem na 1 a na 25. a nawet 50.

Nie czujesz ze twoja postac sie rozwija. A powinien byc chociaz nie znaczny skok dmg. Powiedzmy 10%?


czy powienien, tego nie wiemy. musiałbyś wiedzieć, co zakładało Aventurine by twierdzić, że nie jest tak jak być powinno. A to, że Twoja postać sie rozwija, możesz odczuć poprzez dostępność kolejnych skilli, jakie możesz zacząć opanowywać. AV mogą mieć inną wizję rozwoju postaci, może jeszcze jej nie rozumiemy. Może MM to tylko MM, które nigdy nie zamieni się w super czar, choćbyś miał i MM i LM na 99. Może ćwiczysz tylko MM po to, by po opanowaniu na pewnym poziomie móc zacząć uczyć sie mocniejszych czarów. Tak sobie gdybam. Ale lepsze to gdybanie od jęczenia. Porzucilibyście na chwilę swoje przekonanie o wrzechwiedzy i podjęli próbę zrozumienia czegoś nowego, a nie tylko negowali to, co, jest inne od waszych wyobrażeń.

****

Posty: 1185
Dołączył(a): 19.01.2009
Offline
PostNapisane: 23 lut 2009, 17:08 
Cytuj  
Aenima napisał(a):
Nie czujesz ze twoja postac sie rozwija. A powinien byc chociaz nie znaczny skok dmg. Powiedzmy 10%?


To dobrze ze nie czujesz, bo to nie sila np. twojego czaru ma przesądzac walke ale twoj skill, czyli umiejetnosc sie nim poslugiwania itp.
Zgadzam sie z tym co napisal smeagollum, ze wylevelowanie danego skilla daje dostep do nastepnego skilla, a nie ze robi z tego skilla super bron.
I takie raczej bylo zalozenie Aventurine by dokonywac wyborow co do swojej sciezki rozwoju, poprzez wyspecjalizowanie sie w danych skillach. A nie, ze te skille maja od razu zabijac bo maja level 100.


Ostatnio edytowano 23 lut 2009, 17:10 przez Zarri, łącznie edytowano 1 raz
**
Avatar użytkownika

Posty: 9367
Dołączył(a): 18.07.2002
Offline
PostNapisane: 23 lut 2009, 17:09 
Cytuj  
nadal nie rozumiesz, pograj w jakies chociaz skill based rpg.


_________________
Choices always were a problem for you
What you need is someone strong to guide you
Deaf and blind and dumb and born to follow
What you need is someone strong to guide you...
Like me

****

Posty: 1185
Dołączył(a): 19.01.2009
Offline
PostNapisane: 23 lut 2009, 17:12 
Cytuj  
Rozumiem cie, ty chcesz by rozwijanie skilla zwiekszalo jego moc. A Aventurine widac chce by rozwijanie skilla dawalo ci dostep do innego skilla. Dzieki temu zmieniasz taktyke walki (masz nowe mozliwosci walki), a nie ze naparzasz jednym UBER skillem ciagle.
w DFO twoja postac rozwija sie nie poprzez zwiekszanie mocy skilli, ale poprzez zwiekszanie ich ilosci. Masz wiecej skilli do wyboru, a to ci daje wiecej mozliwosci na walke.

I teraz, po miesiacu grania, twoje skile wcale nie beda duzo mocniejsze od skilli jkiegos newbie. Bedziesz tylko mial ich wiecej, ale nadal taki newbie moze cie zabic :^) Jest to bardzo dobre rozwiazanie. Przy zalozeniu ze gra jest Open PvP bez ograniczen i bez safe zones, takie postawienie sprawy ze skillami ogranicza ganking i griefing. Newbie ma szanse zabic gracza nawet takiego, ktory gra juz pol roku. ZAJEBISCIE !


Ostatnio edytowano 23 lut 2009, 17:27 przez Zarri, łącznie edytowano 2 razy
******

Posty: 4759
Dołączył(a): 28.01.2004
Offline
PostNapisane: 23 lut 2009, 17:21 
Cytuj  
@Zarri
Wraz ze wzrostem poziomu skilla wzrasta skuteczność danego czaru i atakujesz nim moby/graczy posiadających skille na podobnym poziomie skuteczności. Magic arrow zadaje na poziomie jakieś tam magii 1dmg, a 100 powiedzmy 30, fireballa dostajesz na 50 i zadaje aoe za powiedzmy 5, żeby na 100 zadawać za 15.


_________________
Obrazek
"Hope is the first step on the road to disappointment."

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 23 lut 2009, 17:22 
Cytuj  
Mi tam obojetne co sie lvluje byle to dotyczylo skili, a nie lvl postaci, fajnie by bylo miec lvlowanie zwiekszajace moc skila ale to jest tez dobre.
Ja sie bardziej obawiam o to spamowanie, macrowanie, klikerowanie itd, co to za bzdura by walic w niebo i tak skiliowac magie ?
Powinno sie to opierac o hit zadany w przeciwnika, a najlepiej w takiego, ktory docelowo zginie, gdzies tam pisali ze ma byc od hita ale kto tam wie.


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

****

Posty: 1185
Dołączył(a): 19.01.2009
Offline
PostNapisane: 23 lut 2009, 17:23 
Cytuj  
MagPS napisał(a):
@Zarri
Wraz ze wzrostem poziomu skilla wzrasta skuteczność danego czaru i atakujesz nim moby/graczy posiadających skille na podobnym poziomie skuteczności. Magic arrow zadaje na poziomie jakieś tam magii 1dmg, a 100 powiedzmy 30, fireballa dostajesz na 50 i zadaje aoe za powiedzmy 5, żeby na 100 zadawać za 15.


ok, ale konrador napisal, ze te przyrosty sa zbyt male i to uwaza za wade. Ja to uwazam za zalete.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1247
Dołączył(a): 2.09.2008
Offline
PostNapisane: 23 lut 2009, 17:30 
Cytuj  
embe napisał(a):
Ja sie bardziej obawiam o to spamowanie, macrowanie, klikerowanie itd, co to za bzdura by walic w niebo i tak skiliowac magie ?


Na forumfall w sekcji bety (a może nie tylko) pojawiają się petycje i poll'e na temat makrowania. Gdzie mogę głosuję, by dopilnowali, by było tego jak najmniej, tak więc, jeżeli i Ciebie to martwi, też zagłosuj. Może zwrócą uwagę na problem. Bo to, że czytają forum bety to pewne.

**

Posty: 7310
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 23 lut 2009, 18:18 
Cytuj  
To nie jest jakas moja wydumana, subiektywna ocena. Wiemy jak dzialaly skill based systemy w innych grach - maja to do siebie, ze jesli podnosisz - dajmy na to - umiejetnosc wladania mieczem, to damage/szansa na trafienie skaluja sie wraz ze wzrostem skilla. Kazdy przyrost umiejetnosci, nawet o 0,01% jest w jakis sposob, chociazby minimalny, odczuwany przez gracza. System, w ktorym mimo ciaglego podnoszenia skilla zauwazymy tylko jeden-dwa skoki na drodze od 1 do 100,0 jest nieporozumieniem i przypomina bardziej typowy system levelkow, w ktorym trzeba przebyc okreslona droge bez odczuwalnych efektow (grind exp na level), zeby w koncu dostac ding.

Poza tym twoja argumentacja, ze typowy skill based system jest bardziej unfair w stosunku do casual graczy, jest calkowicie chybiona. Zakladasz, ze pomiedzy 1 a 100% skilla jest jakas ogromna roznica, a tak wcale byc nie musi. 0,1% skilla moze podnosic dmg 0,1% i moze go podnosic o 100%, wszystko zalezy od tego jak Aventurine to rozplanuje. Mysle, ze po prostu nie starczylo im pomyslow na rozplanowanie wszystkiego i dlatego jest jak jest. Niektore umiejetnosci nie dzialaja jak umiejetnosci, tylko jak exp bary z 1-4 levelkami po drodze. Czesc z nich skaluje sie prawidlowo. Jesli roznica pomiedzy 1 a 100% ma byc tak minimalna, ze nie ma jej nawet jak rownomiernie rozciagnac pomiedzy 1 a 100, to nalezaloby sie zastanowic, czy istnienie tej umiejetnosci i ogolnie systemu rozwoju postaci ma jakikolwiek sens. Niefajnie jest jak skille i itemki wygrywaja walki za graczy w grze PVP, ale jesli mozolnie podnosze te skille, to chcialbym odczuwac jakies wymierne efekty mojej pracy.

Co do wyrownywania playing field pomiedzy power lvlujacymi graczam i casual graczami, to AV wg mnie zabiera sie do tego od dupy strony. Wszyscy gracze zainteresowani competitive gra grindu maja po dziurki w nosie i chca po prostu dobrego PVP z cala otoczka RPG. Jesli postaci robiloby sie szybko, to nowe postaci szybko bylyby w stanie dogonic stare postaci, lub chociaz podniesc umiejetnosci na odpowiednio wysoki poziom, aby miec szanse konkurowac z w pelni rozwinietymi postaciami. Przy szybszym skill gainie szybciej otwiera sie tez droga do wiekszej ilosci umiejetnosci, co czyni gre ciekawsza.

Naprawde ciezko jest mi sobie wyobrazic nowego gracza, ktory siada do tej gry za jakis czas, gdy wszyscy juz dingneli ilestam razy GM i musi biegac, nonstop castujac to mana missile, potem mozolnie zbierac pieniadze na tysiace regiow, zeby rozwijac kolejne szkoly magii, po drodze bedac gwalconym przez osoby, ktore w kwestii rozwoju postaci wyprzedzaja go o lata swietlne.



Moze na rapida upnij?

Chcialem, zeby sie ladnie streamowalo. Niestety YouTube usunal mi podklad, a Vimeo nie przyjmuje formatu, bo jest niestandardowa rozdzielczosc 4:3. Ewentualnie upne bez podkladu na YouTube, jak niczego nie znajde.

***

Posty: 858
Dołączył(a): 29.04.2003
Offline
PostNapisane: 23 lut 2009, 18:45 
Cytuj  
a trzeba przyznac ze skill gain w DFO jest naprawde mozolny, czasochlonny i kosztowny. Ciezka praca nudniejesza niz lvlowanie ;). Pzyrosty skilla nie daja odczuwalnych roznic, nowe skille na okreslonym ... lvlu (sic!) nie oferuja wiele oprocz kosztow (regi) i jeszcze mozolniejszego skillowania, dotyczy glownie magery, ale w melee tez jest dosc ubogo 4 skille na krzyz, o dosc watpliwej przydatnosci.
system jest wciaz niedopracowany, zapewnie niejednokrotnie sie zmieni na przestrzeni nastepnych kilku miesiecy.


_________________
Obrazek

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 116 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.