mmorpg.pl

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość

PostNapisane: 11 lip 2008, 08:06 
Vanguard Producer’s Letter

Hey all,

It’s been a while since we had one of these, so we figured it was about time to give everyone a little more insight into what exactly is going on with Vanguard now and what will be happening over the course of the next couple of months. So… let’s get right to it then!

State of the Game
As most folks probably already know, we’ve just recently started what we internally call a “win back program”. As one might assume from the name, the goal is to bring back former players who for whatever reason quit the game. To that end, we’ve turned on all cancelled or closed accounts this month to let those players come back and see everything that has changed in Vanguard over the course of the last year and a half.

So far we’ve been really happy by the results and for anyone who has spent time in game lately, especially around one of the starting cities you’ll likely notice a lot more new faces popping up. With all the bug fixing, performance increases, new features (like flying and racial mounts) and just general polish that has been done over the last year, we’re expecting good things from this campaign to get folks to give Vanguard another look.

Additionally, we’re also hard at work on three big new items right now – the Isle of Dawn (Trial Island), Game Update six and the second phase of the character model revamp. The plan was always to release them all when they were ready, and we are working on each as a separate entity unto itself. However, with the way things are shaping up it is looking like rather than having to space them out and keep folks waiting we will actually be able to launch them all at the same time. So depending on how you’d like to look at it, Game Update six could be considered a mega-update of sorts.

We know folks are going to want to know what date this stuff will be launching, and while we like to avoid setting exact dates in stone this far out we can say that you can expect all three things very shortly after the Las Vegas Fan Faire (which takes place on August 14-17th – and you’re all coming, right!?).

Now, we realize that is about six weeks away still but these are some pretty significant updates and we want to make sure we take the time to get them right before sending it live for you guys. For anyone who is interested, some of this stuff will start popping up on the test server in the very near future (and we will give updates on that as it happens).

We also realize that now that we’ve got everyone excited about this stuff that making everyone wait is kind of a mean thing to do. So we’re also going to be doing a much smaller update sometime between now and then that will add some smaller new stuff (like factional armor rewards among other things). More details on that will be coming shortly.

So with that, let’s get in to a little more detail…

Isle of Dawn
As most folks already know, the Isle of Dawn will not only serve as a trial for new Vanguard players (with content that runs through the first ten levels of the game in all three spheres) but it will also serve as a new starting city for existing players.

Everyone will still get to select to start in their own racial city if they’d like to, but the option to begin your adventures on the Isle of Dawn will also be present. The Isle will represent the new standard to which we hold content coming into the game and should raise the bar significantly. Even if you happen to love a particular starting city already, we’d highly recommend running through the Isle of Dawn at least once.

One question a lot of folks have about the Isle though is what benefit it gives existing players. Sure, it’ll be very helpful to newer players coming back to the game but what will it do for people already here? Well, aside of the obvious in offering a brand new starting city it’s also going to not only be introducing a lot more people (and potential group or guild mates) into the game but it will be putting them on a more guided path through Telon once they leave the island.

Players will always be able to choose wherever they go, of course, but we’re also going to be revamping each of the three possible locations you can depart trial island to (one on each continent) and as a part of those revamps giving players a much better idea of which directions they could be headed in, instead of just sort of spinning them around and then giving them a shove.

Finally, here’s a little bit of what to expect as far as storyline goes:

Currently, three different groups of beings inhabit the Isle of Dawn. A village of battle hardened humans and a band of zealot hobgoblins have warred against each other for centuries on the Isle. Their mutual hatred for one another runs deep and even now they are locked in an ongoing struggle. Recently though, increasing numbers of ulvari have begun to surface on the island – much to the dismay of both the humans and the hobgoblins.

Weakened by their perpetual war, the humans aren’t able to capably defend themselves. Even now, their villages burn as they frantically seek aid. The isle is in desperate need of heroes.

…and that’d be where you come in.

Character Revamp Phase 2.0
This one has a lot of folks on the forums talking as of late. We’ll be posting more screenshots of what the new models will look like in the future and it won’t be much longer until they’re on the test server either.

For those who aren’t aware of what we’re doing with the character models -- this is actually the second phase of the model revamp. In the first face we had to take some customization options away (for a variety of reasons) which we didn’t like doing anymore than most players liked having it happen. Fortunately, this time around we’ll be adding some more back in – and on top of that the way the player bodies look will be improving a good deal as well.

Vanguard is a game about heroes. It’s right there in the title even – Saga of Heroes. We’re making it so players’ character models look more heroic than they have in the past. This means that characters will have more definition and will just be able to look not only cooler but tougher in general.

Game Update Six
As if the Isle of Dawn and character model revamps weren’t enough, we’ve also got a full sized update coming out on top of that. As it gets closer to getting on test, we’ll be posting a more detailed write-up like we normally do, but a few things players can look forward to include:

A revamped and high level Pantheon of the Ancients featuring both group and raid content *update 6 or 6.1
A new overland raid (Varking) *update 6 or 6.1
The long awaited flat damage bug fix
More class updates (including revamps of the Disciple and Sorcerer classes)
More performance optimizations
Lots of bug fixing

The Future
Even though everything listed above is going to be keeping both you and us busy for the immediate future, we’ve always got to be thinking ahead about what we’re going to do next. At this point it’s far too early to give specific release dates or low level details but we can help give everyone a better idea of the direction we’ll be headed in.

At the high end, we recognize the need to keep adding content as more players reach higher levels and finish up existing content. So that will be one of our focuses, and you should expect to see both existing areas get revamped and entirely new areas be added in (such as the Nexus dungeon that Silius mentioned recently in the House of Commons chat and on the forums).

Overland raids spaced out in between the bigger stuff will continue to be released as well as some attention going to areas that aren’t necessarily high level in order to clean them up and add a layer of polish – and we can’t forget about fishing!

We’d like to start doing these letters a little more frequently than we have in the past as well as be more active in the community as a whole (not just on the forums) so stay tuned for more on the post GU6 stuff and definitely make sure to follow next month’s Fan Faire coverage as we’ll likely be talking a lot about what the future has in store for Vanguard.

That’s it for now, please head over to the forums and ask any questions you may have – we’ll be on there doing our best to answer them.

Thanks!

-The Vanguard Team

Message edited by Ellyra on 07/10/2008 13:10:12.

Source

Plnanowany termin wydania zaraz jakos po 17 sierpnia :)

PostNapisane: 11 lip 2008, 09:10 
nic o pvp

What you need is someone strong to guide you...
Like me

PostNapisane: 11 lip 2008, 10:49 
PVP w tej grze juz i tak jest martwe.

PostNapisane: 11 lip 2008, 10:59 
ja sie zalogowalem dwa razy i dwa razy kogos z pkowalem:)

What you need is someone strong to guide you...
Like me

PostNapisane: 11 lip 2008, 11:43 
Moim zdaniem mogliby wprowadzic na serwery PvE chocby czastke PvP. Nie obrazilbym sie na jakies przynajmniej wojny gildijne, flagi PvP cokolwiek. Swoja droga jestem ciekawy co mozna robic po 50 poziomie.

PostNapisane: 11 lip 2008, 12:45 
Arturnik - na 50lvl jest chociazby kupa questow, ktore daja ci niezly equip, przedstep do APW. Natomiast instancja rajdowa jest tak olbrzymia, ze jesli grales np w WoW i widziales Naxxa, to tam byly 4 skrzydla, natomiast tu masz okolo 10, w tej zonie rajdowej masz taka roznorodnosc mobow, jakich nie wiedziales nigdzie indziej w tej grze, sam nawet nie potrafie Ci odpowiedziec czym sie rozni np.: Mob X83 od X4, X2 itp. Nigdy tam nie bylem a mam nadzieje tam sie znalezc, jak na razie z high lvl zobaczylem oslawione swampy, jestem pod ogromnym wrazeniem owej lokacji, klimat tego miejsca z daleka da sie zauwazyc a roznorodnosc mobow jak i grafika mnie po prostu powala :) Co chwile w tej grze napotykam pewne niuansy, ktore powoduja moc ekspresji, slowem: to jest gra, w ktora warto zagrac :)
Generalnie, mechanika gry jest inna, klasy sa calkowicie inne, cos nowego i niepowtarzalnego, np.: taki disciple jest podobny do Runepriesta w WHO :) musi napierdalac aby mogl leczyc ;D
A co do PvP, to po tym GU6 maja wziac sie za revamp systemu pvp, wiec zobaczymy :)

PostNapisane: 11 lip 2008, 16:37 
Bodziu napisał(a):
A co do PvP, to po tym GU6 maja wziac sie za revamp systemu pvp, wiec zobaczymy :)

Nie wiem skad masz takie informacje, ale sa one falszywe: pvp jest praktycznie skreslone z listy wiekszych updeatow do 2009 wlacznie- oczywiscie nigdy zaden developer nie powie tego tak w prost, ale zarowno w podcastach jak i na forum Silius i Glip wielokrotnie podkerslali, ze pvp jest "odlozone na blizej nieokreslona przyszlosc". Za to w ktoryms z live chatow padlo wprost, ze ani w tym ani w przyszlym roku nie nalezy spodziewac sie jakis istotnych zmian w systemie pvp.
Nie ma rowniez planow dodania ograniczonego pvp na serwerach pve, chociaz wiele osob na forum uprasza sie o cos takiego.

Ogolne plany rozwoju po GU 6 (trial island i nowe modele postaci) obejmuja wprowadzenie systemu AA, 2 nowe instancje raidowe (Pantheon i Nexus), wprowadzenie bogow, dodanie contentu na Kojanie i w New Targanor, dodawanie wiekszej ilosci faction rewards, w koncu expantion.

PostNapisane: 11 lip 2008, 17:06 
szkoda. vg jest naprawde dobra gra. ale od pve to mamy lotro ew. ddo.

PostNapisane: 11 lip 2008, 17:28 
Moim zdaniem to dobrze, ze sie na czyms skupiaja - lepsza jedna dobra gra pve niz skopana gra pve&pvp. Chociaz podzial na 3 kontynenty az prosi sie o jakies RvR, ale to po prostu nierealne na dzien dzisiejszy.
Pozatym sadze, ze serwer ffa to gwozdz do trumny dla kazdej gry na dluzsza mete: te serwery zapelniaja sie 10x szybciej od innych (bo kazdy chce jak najszybciej zdobyc max lvl aby spokojnie gankowac) i pustoszeja tez 10 razy szybciej (nowi gracze nie chca zaczynac gry na serwerze z mnostwem postaci na wysokich poziomach, chyba ze lubia rolepleyowac trupa caly czas).

PostNapisane: 11 lip 2008, 17:59 
pve ci u nas dostatek (czy jakoś tak) :<

PostNapisane: 11 lip 2008, 18:11 
MagPS napisał(a):

Widocznie nie oplaca sie robic pvp, inaczej rynek bylby nimi zawalony.

PostNapisane: 11 lip 2008, 18:16 
Vallador napisał(a):
MagPS napisał(a):

Po prostu jest taki zwyczaj że na stanowisku od marketingu zatrudnia się ludzi którzy powinni raczej czyścic kible, a nie decydowac o czymś o czym nie mają pojęcia.

PostNapisane: 20 lip 2008, 07:23 
Bodziu napisz na jakim serwerze grasz - może sobie kupię gierkę i pogra\m trochę. AoC już mnie znudził kompletnie i od tygodnia się nawet nie logowałem :/

PostNapisane: 20 lip 2008, 09:03 
Bodziu napisał(a):
Arturnik - na 50lvl jest chociazby kupa questow, ktore daja ci niezly equip, przedstep do APW. Natomiast instancja rajdowa jest tak olbrzymia, ze jesli grales np w WoW i widziales Naxxa, to tam byly 4 skrzydla, natomiast tu masz okolo 10, w tej zonie rajdowej masz taka roznorodnosc mobow, jakich nie wiedziales nigdzie indziej w tej grze, sam nawet nie potrafie Ci odpowiedziec czym sie rozni np.: Mob X83 od X4, X2 itp. Nigdy tam nie bylem a mam nadzieje tam sie znalezc, jak na razie z high lvl zobaczylem oslawione swampy, jestem pod ogromnym wrazeniem owej lokacji, klimat tego miejsca z daleka da sie zauwazyc a roznorodnosc mobow jak i grafika mnie po prostu powala :) Co chwile w tej grze napotykam pewne niuansy, ktore powoduja moc ekspresji, slowem: to jest gra, w ktora warto zagrac :)
Generalnie, mechanika gry jest inna, klasy sa calkowicie inne, cos nowego i niepowtarzalnego, np.: taki disciple jest podobny do Runepriesta w WHO :) musi napierdalac aby mogl leczyc ;D

Chcialbym podzielac twoj optymizm, ale Vanguard to trup. Nie wazne co do niego dadza. I tak bedzie ultra-niszowym kniotem w ktorego nikt nie bedzie gral.
Chyba ze F2P zrobia i przeprowadza dobra akcje marketingowa ale na to bym nie liczyl. :P.

PostNapisane: 20 lip 2008, 16:04 
Vallador napisał(a):
MagPS napisał(a):

ja się zgodzę.

MMORPG produkuje się na lata.
PvP jakie by nie było nudzi po kilku tygodniach.
Nie opłaca się produkcja MMORPG który przyciągnie graczy na kilka tygodni.

Rozwiązanie jest jedno: Rozbudowane PvE z epixami, raidami itd. bo to jedyna rozrywka która przyciągnie ludzi co najmniej na kilka miesięcy + jakieś szczątkowe PvP bez lootu z drabinkami czy innymi punkcikami które można wymienić na bardziej błyszczące epixy.

Epixy kłócą się z PvP, bo PvP playerzy chcą loot, carebearsy nie chcą stracić epixów -> ZONK...

Generalnie ludzie którzy grają w jeden tytuł miesiącami muszą mieć przed sobą jakiś cel, chcą być najlepsi, najwięcej błyszczących epixów etc.

gracze pvp grają głównie dla funu - nie mają jakiś celów czy chorych ingame'owych ambicji, stąd też zapału im starcza góra na tygodnie.. zabijanie po 50 osob dziennie nudzi bo do niczego nie prowadzi.

POdsumowanie:
Nikt nie porywa się na robienie MMORPG-a tylko i wyłącznie pod PvP bo się po prostu nie da, nie opłaca, i_tak_nikt_w_niego_nie_będzie_grał.

PostNapisane: 20 lip 2008, 16:51 
zabijanie po 50 osob dziennie nudzi bo do niczego nie prowadzi.

Wlasnie w tym caly problem, ze do niczego nie prowadzi. Gdyby do czegos prowadzilo, to sytuacja by sie zmienila, a zeby do czegos prowadzilo, to smierc musi niesc za soba dosc powazne konsekwencje, ale to dyskusja nie na ten topic.

PostNapisane: 20 lip 2008, 18:27 
iniside napisał(a):
Chcialbym podzielac twoj optymizm, ale Vanguard to trup. Nie wazne co do niego dadza. I tak bedzie ultra-niszowym kniotem w ktorego nikt nie bedzie gral.
Chyba ze F2P zrobia i przeprowadza dobra akcje marketingowa ale na to bym nie liczyl. :P.

http://www.xfire.com/games/

Vanguard - 176 miejsce
DDO - 189 -miejsce

To tak apropo niszowych gniotow...

PostNapisane: 20 lip 2008, 19:07 
z czego 60-70 % osób za pewnie nie używa xfire, wiec nawet na siłę to są nierealne statystyki ;)

PostNapisane: 20 lip 2008, 19:46 
Mnie w sumie bardziej ciekawie ze zadna firma nawet nie próbuje robic pojedynczych open pvp serwerow. Mozna zroumiec ze wiekszosc unika open pvp ze znanych wzgledow carebear zawsze sie lepiej sprzedawal. Ale dziwi mnie ze tak trundo zrobic chociaz jeden server open pvp grasz na swoja odpowiedzialnosc. Myśle ze daloby sie chociaz jeden taki server wypelnic parom maniakami patrzac na to forum jest tu pare takich osób.

PostNapisane: 20 lip 2008, 23:58 
Open PVP serwer jest, ale opustoszal jak wiekszosc gry. Merge'owac nie mieli za bardzo z czego (bo wiadomo - PVP w grze PVE jest mniej popularne od PVE) i o ile PVE serwery zyskaly po merge, to PVP nie bardzo. I teraz sytuacja jest taka, ze jak ktos wraca z mysla o PVP, to loguje sie i - jak wiekszosc, w tym ja - po prostu odpada (albo idzie na PVE, albo rezygnuje calkowicie), bo w primetime widzi ponizej 100 osob online, co w przypadku tak ogromnego swiata i tak duzego nacisku na gre w grupach, bardziej przypomina gre singleplayer niz MMO i nie ma wiekszego sensu.

Tego typu open PVP serwerki w grach PVE z PVP jako afterthought nigdy nie rozwina skrzydel - na poczatku boom, a potem ich popularnosc spada w dol z niesamowita predkoscia. Drop golda na dluzsza mete nie ma sensu. Niby fajne dodatek, ale w koncu kazdy dojdzie do etapu, gdzie gold przestanie sie liczyc, bo wszyscy beda mieli max level i najlepsze epaxy, a nowi gracze beda mieli BARDZO utrudniona przeprawe, biorac pod uwage, ze - jak to zwykle w levelowkach bywa - gracz z dziesiecioma-dwudziestoma levelkami wyzej zmiecie cala ich grupe z powierzchni ziemi przypadkowym westchnieciem. Oczywiscie wprowadzenie full lootu w grze, w ktorej od itemow zalezy wszystko, sa one bardzo kosztowne/ich zdobycie zajmuje BARDZO duzo czasu i czasami nie da sie ich odzyskac w zaden sposob (questy) tez nie ma sensu. Backpack loot moglby dzialac, ale dzieki WOW namnozylo sie mase niby-PVP-erow zniewiescialych do tego stopnia, ze nie sa w stanie zaakceptowac straty czegokolwiek w wyniku smierci, a kwintesencja PVP jest dla nich ganianie sie po arenach, zeby przesuwac sie do gory w tabelkach, wiec nikt nigdy by tego nie zaakceptowal.

Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona