mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 171 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona
Autor Wiadomość
****

Posty: 1085
Dołączył(a): 12.08.2005
Offline
PostNapisane: 11 mar 2009, 07:29 
Cytuj  
Eleeist napisał(a):
A moja babcia nie :oops:


Krzesłem ją


_________________
Free your brain of your mind

**

Posty: 329
Dołączył(a): 4.01.2009
Offline
PostNapisane: 11 mar 2009, 11:10 
Cytuj  
Mam dla was wywiad z grafikiem:

CM: Dobrze Janie, przejdźmy do celu naszej rozmowy. Co zamierzasz narysować dla nas? Jesteśmy bardzo ciekawi i nie możemy się już doczekać!
Jan: Po rozmowie z całym zespołem postanowiliśmy, że dobrze by było przedstawić Meduzę. Jest to stworzenie wywodzące się z greckiej mitologii, aczkolwiek znalazła swoje miejsce również w wielu grach fantasy. Teraz przyszedł czas, aby pojawiła się w Tibii.

CM: Rzeczywiście! Tak więc zgadzasz się na Meduzę. Czy są jakieś wytyczne, których musisz przestrzegać? Oczywiście musi ona pasować do świata Tibii, ale czy jest coś charakterystycznego dla Meduzy?
Jan: Jej znakiem rozpoznawczym niewątpliwie są włosy, którymi są węże. W zasadzie ma to być widoczne gołym okiem czyli potwór ma być ,,czytelny wizualnie’’. Ponieważ nie chcę, aby ludzie pomylili ją z inną wiedźmą z podobnym wyglądem użyję większej skali, aby wyeksponować tę cechę. Z tym zamysłem rysuję pierwsze zarysy nowego potwora w moim szkicowniku (rozpoczyna rysować, czemu bacznie przyglądają się CMowie).

CM: Możemy rzucić okiem na to, co narysowałeś?
Jan: Proszę bardzo.


CM: Wow, to niesamowite, jest tutaj tyle wspaniałych szkiców, niczym prawdziwy skarb. Możemy go zatrzymać? Taki mały żart. Prawdopodobnie będziesz potrzebował jeszcze tego szkicu, czyż nie?
Jan: Tak, ten szkicownik jest skarbnicą pomysłów na główne cechy Meduzy. Myślę, że jej głowa i twarz będą długie, z czubka będą wychodziły węże, a z tyłu kobra. Ubrana będzie w długą szatę podobną do kostiumu, a jej zakrzywione, żylaste ręce będą pasowały do wielkich dłoni zakończonych długimi pazurami. Z pod szaty będzie widać mały ogon węża.

CM: Wygląda naprawdę przerażająco, mamy nadzieję, że nie zmieni nas w kamień, jeżeli będziemy za długo spoglądali na rysunek. Przy okazji, wygląda tak, jakby miała zaraz zacząć kręcić wężem na swej dłoni jak boa piórem – jakie to okrutne!
Jan: Hehe, wydaje mi się, że szkic jest już gotowy, aby go przenieść do Photoshopa. Nie bardzo podoba mi się jej obecna stylizacja i postawa, więc po kolei będę zajmował się każdym elementem. Właśnie zauważyłem, że Meduza ma niesymetryczną głowę w porównaniu do ilości węży, jakie wychodzą z lewej i prawej strony, ale można łatwo to naprawić jak tylko zeskanuję.

CM: Więc najpierw zeskanujesz szkic, a następnie wypełnisz kolorami jak w kolorowance?
Jan: Właściwie często pracuję na odcieniach siwego zanim wszystko pokoloruję. Wybieram taką opcję, gdyż łatwiej jest kontrolować wartości w takim obrazie, bo gdy wszystko się zgadza, dobranie kolorów nie będzie stanowiło problemu. Dzięki wartości możemy ustalić zakres jasności oraz ciemności w obrazie. Na tym poziomie ważne jest, aby dobrze oświetlić formy mojego potwora, uczynić je przejrzystymi i dać wrażenie objętości każdego kształtu, co w rezultacie da efekt powiększenia całego potwora.
Właśnie oznaczyłem już kilka efektów atmosferycznych, ale ten element będzie dotyczył jedynie charakteru, dlatego też dodam tylko kilka prostych efektów tła. Dodałem także mały element na jej czoło oraz poprawiłem drobne niedociągnięcia powstałe podczas kolejnych etapów rysowania w odcieniach szarości. Teraz wykańczam detale, czyszczę część tła i na tym kończę ten etap. Mógłbym dalej brnąć w to bagno, dekorować jej suknię we wszelkie możliwe ozdoby, nanosić wzory na jej skórę lub cokolwiek innego, ale nie to jest najważniejsze. Jest czysto, główne elementy są i wyglądają dobrze oraz ma pewną kamienną postawę, więc myślę, że czas nałożyć kolory.

CM: I jak zamierasz to zrobić? Przecież jest cała szara!
Jan: Użyję kombinacji wielu warstw w Photoshopie, trybu mieszania kolorów, zwielokrotnień i pokryć. Te warstwy pozwolą podkreślić namalowane odcienie szarości, które używałem w poprzednich krokach. Dzięki temu mogą kontrolować każdy kolor z osobna. Będę używał takiej kombinacji warstw dopóki kolory nie uzyskają pożądanego efektu. Ponieważ wszystkie wartości zostały ustalone w szarej skali obrazu, a prawie całe cieniowanie zostało zachowane pozwala mi to na znalezienie odpowiedniej palety kolorów, która będzie pasowała do charakteru Meduzy.
Użyję blado niebieskich kolorów do jej skóry, odcieni fioletu do jej sukni, którą przewiąże czerwonym pasem w talii. Będzie to ładnie oddzielało jej górną i dolną część ciała. Wszystko to będzie ładnie kontrastowało z zielonym, który wybrałem dla wężów. Kolor zielony wybrany dla węży jest dość oczywisty, ale lubię także połączenia, które już są w grze i mają je zwykłe węże, kobry czy nawet hydry. To posłuży mi za podstawę i odsyłacz podczas robienia Sprite’a.


CM: Sprite? Masz na myśli małe obrazki, które znajdują się w grze, tak?
Jan: Tak jest. Kiedy tworzę potwora do Tibii, zawsze zaczynam od zdjęć z przodu i tyłu. Z grubsza rysuję je, lub jak mówimy inaczej, w bloku narzędzi edycji kształtów w Photoshopie próbujemy ustawić proporcje odpowiednie dla tibijskiej perspektywy. Dla potworów złożonych z wielu skomplikowanych elementów jak Meduza dobrym wyjściem jest oddzielenie każdej części ciała osobną warstwą.

CM: Może mógłbyś nam opisać krok po kroku co teraz robisz?
Jan: Oczywiście. Etap pierwszy pokazuje dobry punkt wyjścia dla paznokci, które wyglądają całkiem dobrze. To już ustala wiele proporcji stworzenia, takie jak szeroka klatka piersiowa w stosunku do głowy i ciała, która jest dobrze ukryta pod płaszczem. W drugim kroku dodaję ramiona na nowej warstwie. Wybranie gestu rąk było nie lada wyzwaniem, ponieważ spora część jej ramion zostanie objęta później przez węże wychodzące z jej głowy. Mam zamiar z pozycji bojowej, która pasuje do nastroju tej kreatury, pokazać sporą część ramienia spod wychodzących węży, co widać w trzecim kroku, gdzie umieszczę kolejną warstwę na górze wszystkiego.


CM: Niesamowite, ona wygląda jak Meduza!
Jan: Tak, wraz z poprzednim krokiem, wszystko zostało ustanowione, i pod względem anatomii i proporcji i jest już na miejscu. Dla lepszego odbioru zawsze kilka węży posiada ten sam odcień zielonej barwy. Nawet, jeśli większa część podstawowej struktury jest ukryta, poza i gestykulacja jest ciągle łatwa do odczytania, więc na tej podstawie jest ona gotowa do wyszczególnienia w punkcie czwartym. Dodałem światła i cienie do formy, wyrysowałem oczy oraz dodałem niewielką ozdobę na jej suknię. To obejmuje dość sporą część głównych procesów tworzenia tibijskich potworów z drobnym wyjątkiem, kiedy to potwór jest zwrócony na południe.
Teraz wszystko, co pozostało do zrobienia, to stworzenie animacji poruszania się potwora w kilku kierunkach, no i oczywiście dla tych, którzy zdołają ją pokonać, ciało w 3 różnych stopniach rozkładu. Ponieważ jest to w gruncie rzeczy symetryczny potwór, nie będzie miał tarczy ani miecza w jednej ręce lub dziwnie zdeformowanego ciała, brakujące kierunki skierowane na lewo i prawo można łatwo stworzyć przy pomocy przekręcania i obracania postaci. Na samym końcu Meduza przechodzi pod opiekę zespołu zajmującego się treścią gry, który musi ją dobrze osadzić w grze.

CM: Dziękujemy Ci Jan za poświęcenie Twojego czasu i za przedstawienie nam swojej pracy. Bardzo podobała nam się ta twórcza podróż!
Jan: Cała przyjemność po mojej stronie!


Posty: 31
Dołączył(a): 21.12.2006
Offline
PostNapisane: 11 mar 2009, 21:21 
Cytuj  
Italiano struga bolty pod Kazoo:D


_________________
Ja sie poddaje

*

Posty: 84
Dołączył(a): 5.03.2005
Offline
PostNapisane: 13 mar 2009, 12:49 
Cytuj  
Karioker napisał(a):
Trans napisał(a):
każdy od czegoś zaczynał ;p


<flamewar>
No ty od tibi zaczynaues =(

:(

Ta i dalej gram prowadząc 2 prywatne serwery i mając niezły zarobek z tego :)

****

Posty: 1085
Dołączył(a): 12.08.2005
Offline
PostNapisane: 13 mar 2009, 15:50 
Cytuj  
Daj linki... Napisze na forach że zamiast inwestować w rozwój serwera to nadmiar forsy zostawiasz dla siebie.


_________________
Free your brain of your mind

*

Posty: 84
Dołączył(a): 5.03.2005
Offline
PostNapisane: 13 mar 2009, 16:24 
Cytuj  
niestety takie osoby jak ty nie mają tam wstępu

****

Posty: 1085
Dołączył(a): 12.08.2005
Offline
PostNapisane: 13 mar 2009, 18:58 
Cytuj  
Trans napisał(a):
niestety takie osoby jak ty nie mają tam wstępu


Jakie masz na myśli?


_________________
Free your brain of your mind

***

Posty: 710
Dołączył(a): 24.01.2009
Offline
PostNapisane: 13 mar 2009, 19:11 
Cytuj  
ZApewne chodzilo mu o trolle,ktore potrafia tylko spamowac na forach.
Takie trolle w grach swoim zachowaniem denerwuja wszystkich graczy,wiec sie nie dziw ze nigdzie cie nie chca.


_________________
Obrazek

****

Posty: 1877
Dołączył(a): 22.11.2007
Offline
PostNapisane: 13 mar 2009, 19:22 
Cytuj  
Godzilla!!! :o

http://redwing.hutman.net/~mreed/warrio ... dzilla.htm


_________________
...


Ostatnio edytowano 13 mar 2009, 19:49 przez Eleeist, łącznie edytowano 1 raz
****

Posty: 1085
Dołączył(a): 12.08.2005
Offline
PostNapisane: 13 mar 2009, 19:29 
Cytuj  
italios1 napisał(a):
WYPIERDALAJ Z TEGO FORUM TĘPY CHUJU BO JAK PATRZE NA TWOJE POSTY TO AŻ MI SIĘ RZYGAĆ CHCE! FORUM DLA TAKICH DZIECI JAK TY TO TIBIA.PL I INNE TAKIE, GDZIE TIBIJCZYCY MOGĄ SIĘ POZNAĆ!


Cytuj:
NIe,to ty jestes chujem,ha!


Cytuj:
REwolwerowiec?Wyjasnij to porownanie i o co ci z tym antychryzmem
a ty w tylko jeden dzień nasz rozszyfrowałeś
???


Wracaj tam skąd wypełzłeś.


_________________
Free your brain of your mind

***

Posty: 710
Dołączył(a): 24.01.2009
Offline
PostNapisane: 14 mar 2009, 20:18 
Cytuj  
PO co dales czyjes posty ktore zacytowalem? :O


_________________
Obrazek

**

Posty: 329
Dołączył(a): 4.01.2009
Offline
PostNapisane: 14 mar 2009, 20:19 
Cytuj  
Żeby ci uświadomić że to jednak ty napisałeś

****

Posty: 1877
Dołączył(a): 22.11.2007
Offline
PostNapisane: 14 mar 2009, 20:38 
Cytuj  
Ja pierdole, może lepiej przenieść ten dział do Flames, a nie zaśmiecać Darmowe?


_________________
...

***

Posty: 710
Dołączył(a): 24.01.2009
Offline
PostNapisane: 14 mar 2009, 21:55 
Cytuj  
Razem z kulka i kariokerem wypelniliscie prawie sami te wszystkie strony w tym temacie i mowisz o nie zasmiecaniu darmowych?


_________________
Obrazek

****

Posty: 1085
Dołączył(a): 12.08.2005
Offline
PostNapisane: 14 mar 2009, 21:58 
Cytuj  
italios1 napisał(a):
Razem z kulka i kariokerem wypelniliscie prawie sami te wszystkie strony w tym temacie i mowisz o nie zasmiecaniu darmowych?


a guciek to pies?

btw

Guciek napisał(a):
Żeby ci uświadomić że to jednak ty napisałeś


to jest epic xD


_________________
Free your brain of your mind


Ostatnio edytowano 14 mar 2009, 21:59 przez Karioker, łącznie edytowano 2 razy
****

Posty: 1085
Dołączył(a): 12.08.2005
Offline
PostNapisane: 14 mar 2009, 21:58 
Cytuj  
coś mi się za dużo razy klikło :oops:


_________________
Free your brain of your mind

***

Posty: 710
Dołączył(a): 24.01.2009
Offline
PostNapisane: 14 mar 2009, 21:59 
Cytuj  
RZeczywiście zapomnialem o nim.Ale moglbys mi odpisac po co wkleiles wasze wiadomosci,ktore zacytowalem?


_________________
Obrazek

****

Posty: 1085
Dołączył(a): 12.08.2005
Offline
PostNapisane: 14 mar 2009, 22:20 
Cytuj  
Guciek napisał(a):
Żeby ci uświadomić że to jednak ty napisałeś


tylko po to ;)


_________________
Free your brain of your mind

*

Posty: 84
Dołączył(a): 5.03.2005
Offline
PostNapisane: 17 mar 2009, 18:55 
Cytuj  
No a widzicie Tibia ma 2,6 mln subskrycji - http://mmogdata.voig.com/

****

Posty: 1877
Dołączył(a): 22.11.2007
Offline
PostNapisane: 17 mar 2009, 19:58 
Cytuj  
No ale do WoWa jeszcze daleko ;).


_________________
...

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 171 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.