mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
****
Avatar użytkownika

Posty: 1642
Dołączył(a): 24.11.2002
Offline
PostNapisane: 10 maja 2009, 04:11 
Cytuj  
Cytuj:
Przeglądając to forum stwierdziłam, że nadeszła pora napisać coś bardziej konstruktywnego. Rozumiem potrzebę udowodnienia innym, że ma się największego na caaaaaałym forum, ale ponieważ jestem kobietą, stoję na z góry straconej pozycji i nie mogę nawet marzyć o wzięciu udziału w tej elitarnej konkurencji. W związku z tym nie pozostaje mi nic innego, jak po prostu postarać się w miarę rzeczowo opisać pierwsze wrażenia z gry.

Ponieważ, jak powszechnie wiadomo, wszyscy prawdziwi mężczyźni brzydzą się koreańskimi produkcjami zapraszam do lektury baby, gejów, mięczaków, oraz oczywiście wszystkie dzieci.

Grafika
Ciężko porównać mi silnik Aiona z takimi szczytowymi osiągnięciami zachodniej myśli deweloperskiej jak AoC czy WAR.
Moje pierwsze wrazenie, to swietnie dopracowane UI, przepiekny, zywy i mieniacy sie kolorami i swiatlem swiat, oraz komfort gry, jakiego prozno szukac zarowno w Conanie, czy WAR. Tak, jakby z malucha przesiąść sie do Mercedesa - mozna nie wiedziec co sie kryje pod maską, i nie wiadomo, czy faktycznie jest na chodzie, ale po prostu wydaje sie zrobiony porządniej
Gra nie ma wielkich wymagan. Zainteresowanych odsylam do google, ale moi znajomi z powodzeniem odpalali go na starszych kartach graficznych i 1gb RAMu.

Oczywiscie placimy za to cene - jesli przyjrzymy sie dokladniej swiatu, zobaczymy, ze niektore tekstury wala pikselami po oczach. Nie uswiadczymy tutaj wodotryskow z DX 10, bo gra dziala pod DX 9 i o 10 nawet nie slyszala. Caly Aion od strony graficznej jest cudem kompromisu - to, co sprawia, ze jest to najpiekniejszy swiat mmo jaki widzialam, to przede wszystkim koncepty - a dopiero potem bloomy, shadery, i pierdyliardy poligonow. Od strony technologicznej Aion zdecydowanie nie wyprzedza epoki, nie ma tam niczego 'na wyrost', zadnego 'zastaw sie, a postaw sie'. Jest za to > 100 FPS w pustych lokacjach i ok 60 w stolicy
I nie mialam jeszcze ani jednego crasha. Nie widziałan też żadnego buga, za który mogłby być odpowiedzialny silnik gry. Jezu... tam po prostu wszystko działa!

Klasy
Jesli chodzi o klasy, to naprawde sa one do bolu typowe.
Warrior -> gladiator (melee DPS), templar (tank)
Priest -> cleric (primary healer), chanter (support)
Mage -> Spiritmaster (ranged DPS + pet), Sorcerer (ranged DPS)
Scout -> Assasin (melee DPS), ranger (ranged DPS)

Ja zwykle gram healerami, wiec mam clerica. Akurat ta klasa rozwiazana jest bardzo fajnie - chociaz tez bez zadnych rewolucji - po prostu w Aionie healer to nie szmaciarz, a twardy koleś w ciezkim pancerzu, ktory potrafi zadac zarowno ranged, jak i melee dmg. Gra sie tym naprawde przyjemnie.

Levelowanie, rozwoj postaci
Levelki bijemy, przynajmniej na poczatku, na questach. Fani GW poczuja sie troche jak w domu, gdyz zadania podzielone sa na 'normalne' questy oraz na misje, ktore popychaja nam do przodu fabule. Misje sa obowiazkowe, zeby popchnac do przodu rozwoj naszej postaci, questy - nie.
Rozwoj postaci jest dosc ograniczony - w Aionie nie ma zadnych 'drzewek' ani specjalizacji - sa za to stigmy, czyli miejsca na skille, ktore mozemy sobie zmieniac. Nie umiem nic wiecej o tym powiedziec, bo mam jeszcze za maly level.

Co do ilosci skilli. Przyznam, ze nie bardzo rozumiem wypowiedzi w stylu 'ueeee, taka mala customizacja postaci, ueee, zadnych drzewek, nie bede mogl zrobic swojego super hiper pr0 builda'. Cóż. Dużo grałam w GW. Nie ukrywam, że im więcej gier widzę, tym więcej mam szacunku dla tej pozycji - nauczyła mnie ona paru rzeczy, odnośnie skilli. Można dać ludziom 500 skilli do wyboru, a na PvP zawsze będzie się grać obowiazującą metą. Tak było, tak jest, tak będzie i ja to uważam za normalne. Jeśli wszystkie znaki na niebie i ziemi pokazują, że ten i ten build jest najlepszy, to się nim gra. Efekt tego jest taki, że pomimo paruset skilli nawet w GW operowało się ich bardzo ograniczoną ilością. Gra i tak zaczyna się w momencie, kiedy rusza timer. Wtedy okazuje się, że build to jedno, a gracz - to drugie - i nie trzeba mieć tysiaca buildów, żeby mieć frajde z rozgrywki. Od ilości skilli ważniejszy jest ich balans, bo 10 zbalansowanych stigm może dać większa różnorodność niż 100 bezużutecznych skili i 3 popsute drzewka. A jesli chodzi o PvE: i tak nigdy nie miałam zaufania do graczy 'robiących pr0 buildy'. Naoglądałam się ich tyle w GW, że jeszcze dziś na samą myśl o nich pęka mi głowa. Zawsze szanowałam graczy, ale jestem przekonana, że 80% ludzi nawet nie czyta opisów skilli, których używają.
Oczywiscie zawsze bede wolala 500 skilli od 50 skilli, jedyne, co twierdze, to to, ze o tym, czy gra bedzie ciekawa, ostatecznie zadecyduje balans, a nie po prostu ilosc skilli.
W Aionie będąc na 16 levelu mialam juz dwa direct heale, dwa HoTy, roota, dwa combo - jedno melee + stun i jedno ranged, do tego dispel, 3 buffy, i bejranckiego DoTa w postaci summona. Z czystym sumieniem mogle powiedziec, ze gra jest bardziej zroznicowana niz w WAR na ranku 40, grajac AM. A przeciez tam mam az 3 drzewka rozwoju!!!

PvE
Poniewaz dostep do Abyss ( terenu PvP) maja postacie > 25 levelu, to ja radosnie biegam swiecie i tluke mobki. Tutaj niektorzy moga sie zaskoczyc - moby sa naprawde mocne. Nie chce uzywac slowa ' trudne', bo oczywiscie trudne nie sa - po prostu zlurowanie dwoch na tym samym levelu, to - zaleznie od naszej klasy - pewna smierc lub naprawde ciezki pojedynek. Przy uwaznej grze wszystko idzie jak po masle - ale chwila nieuwagi to murowany zgon.

A zgon, to strata expa Niezbyt duza i wiekszosc mozna odkupic, ale jednak smierc to cos, co sie nie oplaca.

Questy i misje nie sa jakies rewolucyjne i wiadomo, ze nie jest tak, ze nagle w Aionie mamy nowy wymiar zabijania mobow i zbierania z nich itemow. Robi sie je jednak bardzo przyjemnie, zmuszaja one do stopniowej eksploracji mapy. Dla mnie, jak do tej pory, jest to czysta przyjemnosc - nie mialam tego ani w WAR, ani w AoC.

Niezla sprawa sa party misje, ktore zaczynaja sie od 18 lvl. Prowadza nas na czesc mapy, gdzie spotkac mozna moby tak silne, ze nie mamy szans z nimi walczac solo. Zmusza nas to do skladania party, aby popchnac do przodu fabule Party questy tez mi dają duzo frajdy, nie ma lekko, ale tez nie jest jakoś strasznie trudno - ot, zabawa, gdzie trzeba zachować ciągłą czujność.

PvP
(dodam jak zobacze ;D)
Duele - gra daje nam mozliwosc wywolania kolegi na pojedynek. Strasznie fajna sprawa, czysty fun bez zadnego ryzyka - duel jest automatycznie przerywany jesli HP jednego z graczy spadnie do minimum - na czacie mamy wiadomosc kto wygral i jest po zabawie

Movement
Skrzydla.
Dostajemy je na 10 levelu, po tym jak wybieramy ostatecznie klase, ktora chcemy grac. Powiem tak - latanie jest cudne - sama frajda! Jest jednak ograniczone.
Latac mozemy jedynie w miejscach, gdzie znajduja sie odlamki Tower of Eternity (chyba tak sie to zwie) no i w calym Abyss. Jednak nawet wtedy mamy wyliczony czas lotu i musimy zawsze liczyc siły na zamiary - albo zginiemy.

Na wiekszosci terenow PvE nie mozemy latac - nie ma tam eteru, ktory by nam na to pozwalal. Jestesmy jak samoloty bez silnika. Co nam pozostaje? Szyyyyybooowaaaniee!!!
Wystarczy minimalne nachylenie terenu, aby z normalnego podskoku rozwinac skrzydla i przeleciec kawalek trasy. Mozemy takze stanac na skraju urwiska, czy mostu, i po prostu poszybowac gdzie tylko sie nam uda. Jest to niezla frajda, bo wymaga tego, zeby wyczuc teren, poznac go, itd.

Podsumowujac - na poczatku bylo mi szkoda, ze nie moge latac wszedzie i tak dlugo jak chce. Ale dzieki tym ograniczeniom latanie naprawde stalo sie elementem, ktorym trzeba grac taktycznie - wiedziec, ile jest sie w stanie przeleciec, kiedy trzeba zaczynac ladowac, itd. Pomijam tak prozaiczne kwestie jak to, ze gdyby mozna bylo latac wszedzie, to kazdy mob by musial latac lub robic ranged dps, no bo kazdy by mogl przeleciec nad nimi - dzieki temu, ze jest jak jest, jesli radosnie poszybujemy nisko nad mobem i go zlurujemy, musimy sie liczyc z tym, ze nas zabije, gdy tylko zwina sie nam skrzydla. Jakby dziwnie to nie brzmialo, odrobina ryzyka to to, co sprawia, ze szybowanie / latanie nie nudzi sie po 10h gry i nie staje sie po prostu kolejnym sposobem przemieszczania sie

Nie zauważyłam czegoś takiego jak 'niewidzialna ściana'. Owszem, mamy je, jeśli lecimy i dotrzemy do 'końca' przestrzeni wypełnonej aeterem. Trzeba wtedy włączyć szybowanie i lecimy dalej, poki starczy nam czasu. Biegając nie doświadczyłam żednych ścian, poza pionowymi, po których nasza postać, siłą rzeczy, chodzić nie będzie. Dodatkowo w grze zaimplementowano system, który sprawia, że nasza postać fajnie staje na konarach, górkach, itd. Nie jest zresztą nic, co by jakoś zmieniało grę - ot, taki fajny feature.


Itemy
Armory, bronie i inne popierdolki mozemy zdobywac na 3 sposoby:
- jako drop z mobow
- za contribution w PvP
- od gracza, ktory ma dany crafting.
Powiem tak: skinów wszystkiego jest taka masa, ze jeszcze w zaden sposob tego nie ogarnelam.

Mamy 4 rodzaje armorow: cloth, leather, chain i plate. Czyli w sumie standard. Ciekawe natomiast jest to, ze im ciezszy armor, tym bardziej chroni przed obrazeniami fizycznymi i mniej przed magicznymi - i odwrotnie. Czyli 'szmatki' faktycznie nie sa odporne na ataki melee, ale nie oznacza to, ze moze zabic je kazdy

Craft i Gathering

Craft rozwiazany jest bardzo przyjemnie. Mozemy wziac kazdy rodzaj - musimy sie jednak liczyc z tym, ze rozwijanie wszystkich sporo zajmuje i kosztuje, wiec sila rzeczy wypadaloby sie na czyms skupic.
Zaczynamy od wykonywania prostych 'zlecen dla rzadu', dzieki ktorym mozemy podbic sobie level craftu. Kosztuje nas to czas i pieniadze - nie musimy natomiast grindowac materialow tylko po to, zeby craft rozwinac. Materialy zbieramy tylko na te rzeczy, ktore chcemy zrobic dla siebie / na sprzedaz. Dla przykladu: rozwijam sobie alchemię. Aby to robic, dostaje od NPC questy na zrobienie pewnych itemow, oraz potrzebne do tego questowe itemy. Nastepnie ide do drugiego NPC i dokupuje skladniki potrzebne do scraftowania itemow do questa. Kupuje je, craftuje - podbijam sobie tym lvl craftu - a nastepnie ide do NPC oddac questa. Nie dostaje za niego expa (exp jest za udany craft), ale zawsze wrzuci mi on do plecaka jakis material lub recepturke. Jesli natomiast mam fantazje i chce sobie zrobic potkę na manę - muszę już ruszyć tyłek i poszukać w świecie potrzebnych materiałów, gdyż nie wszystkie dostępne są u NPC.

Itemy zrobione przez graczy są sensowne - ja w tej chwili biegam w zielonym seciku od kolegi i już zdołałam wzbudzić zachwyt innego clerica O dziwo, okazuje się, że mogę mieć armor bez +ballistic skill ;D (kto grał w WARa wie do czego piję)
Oprocz craftu powinnismy takze rozwijac gathering (zasoby rozrzucone po swiecie + aeter w powietrzu). Po lokacji tutorialowej, po osiagnieciu 10 levelu trafiamy do kolejnej - i tam mozemy nabic nasze zbieractwo do 100. W nastepnej sa zasoby > 100, itd.

Zbieranie materiałów wiąże się oczywiście z grindem, ale nie jest to nic czego bym nie widziała w AoC, WAR czy innych produkcach w jakie mialam przyjemność, bądź nieprzyjemność grać. No, i tutaj dochodzimy do grindu. Zawsze jak czytam whine jakiegoś pr0 zachodniego gracza na temat grindu, przypomina mi się WAR. Gra, w której postać można wylevelować na samym pvp. 90% ludzi farmiła levele na PQ, zabijając pierdyliard takich samych mobów na własne życzenie. Oficjalna wersja była taka, że tak jest szybciej, no a poza tym, to lepiej dofarmić ten max lvl na PvE. To się trzyma kupy, ba, nawet sama pomagałam ludziom levelować tak alty. Pytanie tylko, po co w takim razie tworzenie tej całej pr0 pvp otoczki, skoro i tak ostatecznie ludzie wolą to, co jest szybsze, łatwiejsze i obciążone mniejszym ryzykiem. Ogromna wiekszosc graczy NIE levelowala postaci na PvP, a juz na pewno nie robila tego w tier 4.

Nie tlumacze teraz Aiona, ze jest super, bo nie da sie postaci levelowac na PvP. W WAR cenilam to sobie bardzo, i rownoczesnie bylam jedna z niewielu osob, ktore faktycznie staraly sie to maksymalnie wykorzystac. Jedyne co twierdze, to to, ze nawet w WAR levelowanie postaci na PvP to mit, rzecz zupelnie bez pokrycia w rzeczywistosci. Z jednej strony ludzie wola szybciej - wiec ida na PvE. Z drugiej strony inni nie chca miec w party low-levelowej postaci - wiec wysylaja je na PvE. I niewazne, jak strasznie bysmy sie chcieli pluc, to racjonalne argumenty stoja po stronia tych, co pakuja postacie ne PvE. I z ktorej strony grind PvE w zachodnim WAR jest 'lepszy' od grindu w Aionie - nie mam pojecia. Tym bardzej, ze PvE w tej drugiej pozycji jest o wiele, wiele fajniejsze.

Poki co, doczłapuje do 20 lvlu w Aionie i z czystym sumieniem moge powiedziec, ze grindu jeszcze nie widzialam. Mialam male dziury w expie, ale bylo to spowodowane tym, ze 100% czasu biegam w party z postaciami na wyzszym poziomie, przez co dostaje drastycznie mniej expa za questowe moby. Podczas bety biegalam jedynie z kolega na tym samym levelu i ciagle mialam nadmiar questow do zrobienia.

Podsumowując:

Aion nie jest 'rewolucyjny'. Aion to po prostu porządna, wciagajaca gra, świetna od strony technicznej. Nie jestem w stanie ocenić teraz contentu, ale poki co jest naprawdę ciekawy. Zarowno questy, jak i craft i gathering sa bardzo wciagajace - jesli tylko PvP bedzie w tej grze stalo na w miare dobrym poziomie, to bedzie to naprawde swietna pozycja.


Orginalny topic z Recenzja Aion http://mmorpg.pl/viewtopic.php?t=19382&postdays=0&postorder=asc&start=920 napisany przez Plutonka


_________________
www.excessum-gaming.com - Join us in Skyforge! Apply on our website!
Retired - AO/UO/DAoC/Hz/EQ2/SWG/AC1&2/L2/SoR/WoW/TMO/Rift/Lol/Hon/SWTOR
/CO/GW/Lotr/CO/TcoS/TR/M59/Vg/SB/Fury/SotW/DL/HGL/RoM/DDO/FFXI/Aoc/Eve/WO/Gw2/TSW/Tera/STO/AoW
/DE/DF/Nw/PS2

**

Posty: 449
Dołączył(a): 6.06.2008
Offline
PostNapisane: 11 maja 2009, 07:58 
Cytuj  
Dzieki Khebeln za zaopiekowanie sie moim postem :)

****
Avatar użytkownika

Posty: 1642
Dołączył(a): 24.11.2002
Offline
PostNapisane: 11 maja 2009, 12:24 
Cytuj  
Nie na za co :) Zal by bylo taka recenzje zapomniec :)

Mimo iz pare rzeczy zostalo pominietych, lepszej recenzji jak dotad nie czytalem na temat Aion :]


_________________
www.excessum-gaming.com - Join us in Skyforge! Apply on our website!
Retired - AO/UO/DAoC/Hz/EQ2/SWG/AC1&2/L2/SoR/WoW/TMO/Rift/Lol/Hon/SWTOR
/CO/GW/Lotr/CO/TcoS/TR/M59/Vg/SB/Fury/SotW/DL/HGL/RoM/DDO/FFXI/Aoc/Eve/WO/Gw2/TSW/Tera/STO/AoW
/DE/DF/Nw/PS2

**
Avatar użytkownika

Posty: 9367
Dołączył(a): 18.07.2002
Offline
PostNapisane: 11 maja 2009, 12:32 
Cytuj  
Ponieważ, jak powszechnie wiadomo, wszyscy prawdziwi mężczyźni brzydzą się koreańskimi produkcjami zapraszam do lektury baby, gejów, mięczaków, oraz oczywiście wszystkie dzieci.

luv <3

Ale recenzja bardzo fajna, i ciekawie napisana,


_________________
Choices always were a problem for you
What you need is someone strong to guide you
Deaf and blind and dumb and born to follow
What you need is someone strong to guide you...
Like me

***
Avatar użytkownika

Posty: 13268
Dołączył(a): 7.11.2004
Offline
PostNapisane: 11 maja 2009, 12:43 
Cytuj  
Cytuj:
zapraszam do lektury baby, gejów, mięczaków, oraz oczywiście wszystkie dzieci.


Dlatego Ae przeczytal 4 razy :F


_________________
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent

**
Avatar użytkownika

Posty: 346
Dołączył(a): 12.12.2005
Offline
PostNapisane: 21 maja 2009, 09:21 
Cytuj  
Ciekawa recenzja dość długa ale warto http://www.rpgfan.com/reviews/Aion/index.html

**

Posty: 368
Dołączył(a): 13.05.2008
Offline
PostNapisane: 21 maja 2009, 10:15 
Cytuj  
Zarowno polska, jak i angielska recenzja zachecily mnie do zainteresowania sie Aionem, z pewnoscia kupie gre w wersji zachodniej, zeby przynajmniej przez miesiac sobie potestowac...
A.


_________________
www.miniwojna.blogspot.com

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2708
Dołączył(a): 10.08.2003
Offline
PostNapisane: 21 maja 2009, 10:29 
Cytuj  
Ja bym ci proponowal sprobowac teraz zagrac bo nie wiadomo jak to bedzie z open beta i trialem w werji eu/us. W wersji chinskiej nie trzeba kupowac gry- sciagasz i masz 5 godzin za darmo a pozniej oplacasz za 17 zl 60 godzin grania. Tanszego testowania chyba w wersji eu /us nie bedzie:)

**

Posty: 368
Dołączył(a): 13.05.2008
Offline
PostNapisane: 21 maja 2009, 10:35 
Cytuj  
Owszem, ale na razie nie mam specjalnie czasu na gre a juz pykam sobie powoli w AoC i Wara... Trzecia gierka to jednak juz za duzo:)
A.


_________________
www.miniwojna.blogspot.com

*
Avatar użytkownika

Posty: 5772
Dołączył(a): 23.01.2008
Offline
PostNapisane: 21 maja 2009, 10:43 
Cytuj  
Nono 90% ladnie :D


_________________
Vanilla Wow: Nyxs - Rogue Undead

**

Posty: 449
Dołączył(a): 6.06.2008
Offline
PostNapisane: 1 lip 2009, 08:05 
Cytuj  
Wszystkich, ktorzy jeszcze nie graja, a planuja, zapraszam na mojego emo bloga :)

Poki co, mozna tam znalezc:

http://blog.painter.pl/?p=3 - nowszą wersję wrazen z Aiona,
http://blog.painter.pl/?p=5 - Sorcerer lvl 1-28 opisany przez Pragę,
http://blog.painter.pl/?p=6 - Cleric 1-25 opisany przeze mnie,
http://blog.painter.pl/?p=7 - parę słów o chanterze od kolegi 4DDh,
http://blog.painter.pl/?p=18 - oraz Templar 1-31 by Moprh :)

*****

Posty: 2945
Dołączył(a): 17.06.2005
Offline
PostNapisane: 1 lip 2009, 11:43 
Cytuj  
Plutonka napisał(a):
Wszystkich, ktorzy jeszcze nie graja, a planuja, zapraszam na mojego emo bloga :)

Poki co, mozna tam znalezc:

http://blog.painter.pl/?p=3 - nowszą wersję wrazen z Aiona,
http://blog.painter.pl/?p=5 - Sorcerer lvl 1-28 opisany przez Pragę,
http://blog.painter.pl/?p=6 - Cleric 1-25 opisany przeze mnie,
http://blog.painter.pl/?p=7 - parę słów o chanterze od kolegi 4DDh,
http://blog.painter.pl/?p=18 - oraz Templar 1-31 by Moprh :)


Charge
Na 10 sekund dostajemy buff zwiększający szybkość naszego biegu/lotu o 60%.Kolejny skill z kategorii tych utrudniających życie uciekającym pannom młodym (chyba że wybranką naszego serca jest inny templar… wtedy zapuszczamy frapsa i dodajemy do naszego parogodzinnego dzieła muzykę z benny hilla). Cooldown 4 minuty, 25 lvl.

Miodzio :P


_________________
¯\_(ツ)_/¯ rmk cat's dog on fire

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2223
Dołączył(a): 8.07.2005
Offline
PostNapisane: 1 lip 2009, 12:36 
Cytuj  
pooma napisał(a):
Plutonka napisał(a):
Wszystkich, ktorzy jeszcze nie graja, a planuja, zapraszam na mojego emo bloga :)

Poki co, mozna tam znalezc:

http://blog.painter.pl/?p=3 - nowszą wersję wrazen z Aiona,
http://blog.painter.pl/?p=5 - Sorcerer lvl 1-28 opisany przez Pragę,
http://blog.painter.pl/?p=6 - Cleric 1-25 opisany przeze mnie,
http://blog.painter.pl/?p=7 - parę słów o chanterze od kolegi 4DDh,
http://blog.painter.pl/?p=18 - oraz Templar 1-31 by Moprh :)


Charge
Na 10 sekund dostajemy buff zwiększający szybkość naszego biegu/lotu o 60%.Kolejny skill z kategorii tych utrudniających życie uciekającym pannom młodym (chyba że wybranką naszego serca jest inny templar… wtedy zapuszczamy frapsa i dodajemy do naszego parogodzinnego dzieła muzykę z benny hilla). Cooldown 4 minuty, 25 lvl.

Miodzio :P
Dobry skill, jednak często zabija go "chiński lag". Odpalamy skilla i gra potrafi nas z 4 razy zalagować, czyli dokładnie cofnąć do tyłu. Nie zdaża się to często, ale problem jednak jest :) Na EU oczywiście problem zniknie.

Dodatkowo ze skilli templara przydatne są:

Shield Charge - instant stun tarczą, recast 60 sekund - świetne do interuptu akcji przeciwnika, szkoda, że praktycznie nie wchodzi na bossach

Holy wrath - tarcza odbijająca damage przez 10 sec, nie ma jakiegoś szału, ale zawsze to jakaś porcja otrzymanego dmg mniej dla tanka (szczególnie magic), dodatkowo to instant skill

Shouting - na 10 sekund zwiększa atak i tworzy tarczę pochłaniającą całkowicie damage (ilość zależy od levlu skilla), dodatkowo można dzięki temu skillowi unikać knockbacków. Minusem jest to, iż jest częścią skillchaina (drugi etap) oraz recast 24 sekundy. Jeśli jest załozony wraz z Holy wrath jest szansa całkowicie zniwelować, lub znacząco osłabić jakiś mocny atak, szczególnie magiczny na które templar ma słaby resitance.

Weakening Severe Blow - obniża defence przeciwnika, wchodzi ZAWSZE, dodatkowo jest pierwszym etapem skillchaina.

Avenging Crash - instant stun triggerowany blokiem, dobry do interuptowania (jeśli się triggeruje w dobrym momencie, warto jednak wstrzymać się z 1-2s niż od razu wciskać skilla, bo przez ten czas powinien być aktywny) , dość szybki recast, dodatkowo jest szansa na trigger :

Shield Impact - zadaje niezły damage, przeważnie przewraca przeciwnika, minusem jest nieczęsty trigger tego skilla

Przydają sie też stance defensywne z tarczą. Czasem warto użyć bo po ich uzyciu praktycznie pewny jest block a co za tym idzie trigger części skilli. Trwa tak długo puki się jej nie wyłączy (potem jest krótki recast na kolejne użycie - wysztkei stance maja ten sam zegar). Minusem jest debuff do speeda i to, iż stance przerywa uzycie jakiegokolwiek skilla. Dobrze użyć od czasu do czasu aby dać odetchnąć healerowi, albo zwiększyć resa na stuna czy knockback.


_________________
Obrazek
RETIRED [UO,SWG,L2,FFXI,FFXIV,WoW,RFO,GW,CoH,DDO,SB,TR,PS,EQ2,MxO,VG,AOC,WAR,DFO,AION,RIFT,LOTRO,SWTOR,EVE]
ATM [PONY CARS GARAGE HOBBY]

**

Posty: 449
Dołączył(a): 6.06.2008
Offline
PostNapisane: 1 lip 2009, 12:50 
Cytuj  
Kassei: jesli chcesz, mozesz swoje spostrzezenia jakos uporzadkowac i chetnie je wrzuce na bloga :)


_________________
http://karolinacianciara.pl/

*****

Posty: 2945
Dołączył(a): 17.06.2005
Offline
PostNapisane: 3 lip 2009, 08:55 
Cytuj  
Ostatnio taki poziom osiągnął tylko WoW, a jeszcze premiery światowej nie było:
Obrazek
Szykuje się ciekawy pojedynek


_________________
¯\_(ツ)_/¯ rmk cat's dog on fire

*

Posty: 107
Dołączył(a): 23.09.2008
Offline
PostNapisane: 3 lip 2009, 09:03 
Cytuj  
Plutonka napisał(a):
Wszystkich, ktorzy jeszcze nie graja, a planuja, zapraszam na mojego emo bloga :)

Poki co, mozna tam znalezc:

http://blog.painter.pl/?p=3 - nowszą wersję wrazen z Aiona,
http://blog.painter.pl/?p=5 - Sorcerer lvl 1-28 opisany przez Pragę,
http://blog.painter.pl/?p=6 - Cleric 1-25 opisany przeze mnie,
http://blog.painter.pl/?p=7 - parę słów o chanterze od kolegi 4DDh,
http://blog.painter.pl/?p=18 - oraz Templar 1-31 by Moprh :)


Przeczytałem uważnie wszystkie te opisy (nota bene świetne - szczególnie opis sorca, gz) i podjąłem decyzję - templar to moja droga.

Niemniej mam nadzieję że po wyjściu wersji EU nie będzie tak że wszyscy grają Asmodians, bo póki co, z prezentowanych graczy - sami Asmodians.

pzdr


_________________
Obrazek

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2451
Dołączył(a): 10.03.2004
Offline
PostNapisane: 3 lip 2009, 09:21 
Cytuj  
To dlatego żeby sie rzygnac z nudow po wyjsciu na EU - jak wyjdzie EU bedziemy grac druga strona;)


_________________
Nazywanie kogoś idiotą nie jest obelgą tylko diagnozą

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2387
Dołączył(a): 18.11.2001
Offline
PostNapisane: 3 lip 2009, 10:28 
Cytuj  
Pogralem ~4h - dobilem 8lvl.. i kurde ta gra jak na razie wyglada jak jakas darmowka. No nic w tej grze nie ma, w warze chociaz byly public q na poczatku fajnie zrobione, aoc masakrowal grafa i muza... to byly jakies takie pierwsze pozytywy z gier, a tu nic. Przecietnosc goni przecietnosc. Truchtam, mloce mobki, truchtam dalej, mloce mobki. Gra nie jest zla, no ale poczatek nedza...

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2451
Dołączył(a): 10.03.2004
Offline
PostNapisane: 3 lip 2009, 10:59 
Cytuj  
Szału nie ma to prawda - ale jest porządne mmo bez wkurwiajacych bugow co bylo nagminne w poprzednich wchodzacych mmo. Smaczku dodaje latanie ;)


_________________
Nazywanie kogoś idiotą nie jest obelgą tylko diagnozą


Posty: 38
Dołączył(a): 18.04.2008
Offline
PostNapisane: 3 lip 2009, 14:15 
Cytuj  
Dzisiaj pograłem pierwszy raz (EU beta). Zrobiłem 10 lvl i muszę przyznać, że ostatni raz tak dobrze bawiłem się grając w klasycznego wowa (raidując Xroads).

Grę na pewno kupię , bo ma zdecydowanie więcej plusów niż minusów:

In plus:

-Świetna muzyka
-Świetna grafika
-Świetny wygląd broni/zbroi
-Perfekcyjne animacje
-Dobry performance nawet na słabszych maszynach
-Klimat
-Dużo questów
-Zróżnicowanie krain
-Gra jest niesamowicie dopracowana (przez 10 lvli nie znalazłem praktycznie żadnego błędu)

In minus:

- Przydałyby się jeszcze ze 2 klasy ;)
- Stosunkowo wolny czas levelowania
- Brak innowacyjnych rozwiązań
- Mała liczba skilli

Za obecną wersję aion'a daje 7.0 Jak wyjdzie wersja 1.5 to pewnie ocenie w granicach 8 +


Ostatnio edytowano 3 lip 2009, 19:35 przez DenizenKane, łącznie edytowano 3 razy
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.