mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
**
Avatar użytkownika

Posty: 383
Dołączył(a): 9.09.2003
Offline
PostNapisane: 15 maja 2009, 07:56 
Cytuj  
Hejka

Ostatnio mój mąż dostał się do bety Fallen Earth, postapokaliptycznego MMO skrzyżowanego z shooter'em, a ja korzystając z chwili nieuwagi dosiadłam się do jego konta i pobiegałam trochę po pustkowiach.

Grafika.
Pierwsze wrażenie to Deja Vu z Fallouta3 (klimat, scenerie, tematyka, sprzęt). Drugie skojarzenie to Anarchy Online. I.. jest to niestety minus bo skojarzenie biegnie w kierunku archaicznego systemu i grafiki. No niestety, Fallen Eearth prezentuje się nie adekwatnie do możliwości współczesnych komputerów. Tekstury mimo iż w trybie Very High są nieciekawe (poniżej screeny 1920x1200, AA, FA), animacja ruchu niby ok ale modele postaci kiepskie i w efekcie odbiór przeciętny.

Grywalność.
No cóż, nigdy nie byłam miłośniczką strzelanek ale Fallen Earth nadrabia elementem rpg - mnóstwo statystyk, bardzo rozbudowane opcje tworzenie i rozwoju postaci, masa (w sensie MASA!) sprzętu i .. coś co zwróciło moją szczególną uwagę - crafting (dalej w opisie).
Gra jest klasyczną levelówką, w której exp zdobywany z walki (mniejszy udział) oraz questów (większy udział) przekłada się na awans postaci. Każdy level podzielony jest na kilka częsci, za których skompletowanie otrzymujemy punkty awansu. Te punkty można wykorzystać do zwiększenia statystyk postaci - atrybutów oraz podstawowych skilli (poza skillami produkcyjnymi, które rosną w miarę ich używania). Skille mają dobrane parami atrybuty je wspomagające (np 75% dexterity, 25% perception).

Crafting.
Crafting będzie w tej grze głównym źródłem wszelakiego sprzętu. Tworzyć można w sumie wszystko, począwszy od paliwa dla rumaka, przez bron i zbroje, do pojazdów mechanicznych. Składniki do produkcji walają się wszędzie, leżą często nawet w miasteczkach/bazach npców. Typów tych surowców jest od jasnej cholery. Do produkcji wymagana jest recepta (której aby się nauczyć trzeba dysponować odpowiednim poziomem tradeskilla i którą trzeba kupić/znaleźć) oraz wspomniane składniki. Proces produkcji zajmuje czas ale na szczęście po uruchomieniu produkcji czegoś nasza postać może robić już dalej co chce (biegać, walczyć itp). W chwili ukończenia produkcji w odpowiednim oknie pojawia się komunikat i klikamy complete w celu otrzymania przedmiotu.

Walka.
Prowadzona może być bronią białą oraz palną. Każdą broń, którą znajdziemy możemy wykorzystać o ile nasza postać spełnia wymagania co do skilla broni (rifle, pistol, mellee). Wyekwipowana broń pojawia się na naszej postaci na jednym ze slotów (pasek, kieszenie, przewieszona przez plecy) - jest tego sporo i po pewnych czasie wygląda się jak wielbłąd. Wybór broni jest pod ctrl+mouse wheel. Aby rozpocząć walkę trzeba kliknąć Tab (pojawia się celownik), reszta jak w fpsach (przeładowywanie, widok przez scope itp). Nie jestem przyzwyczajona do fpsów więc walczyło mi się trudno (zwłaszcza bronią białą).

Grafika: 5/10
Dźwięk: 6/10
Klient/Stabilność: 5/10 (podczas mojej sesji 2 crashe, 2 freezy)
Grywalność: 6/10 (+1 za crafting i gathering)

Podsumowanie: gra przeciętna wizualnie, potencjalnie wciągająca bogatymi opcjami rozwoju i możliwościami produkcyjnymi.

Screeny:
http://zapodaj.net/58066016.jpg.html
http://zapodaj.net/62734473.jpg.html


_________________
Souvent femme varie, bien fol est qui s'y fie...

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 15 maja 2009, 07:59 
Cytuj  
o dzieki wielkie. wlasnie mialem sie pytac czy ktos moglby juz cos napisac o FE :)

**
Avatar użytkownika

Posty: 9367
Dołączył(a): 18.07.2002
Offline
PostNapisane: 15 maja 2009, 16:59 
Cytuj  
a pvp?:)


_________________
Choices always were a problem for you
What you need is someone strong to guide you
Deaf and blind and dumb and born to follow
What you need is someone strong to guide you...
Like me

**

Posty: 7310
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 15 maja 2009, 20:33 
Cytuj  
Carebearized. FvF (z ff afair) w okreslonych zone'ach, z bindpointami poza ich obrebem, bez item dropikow.

**
Avatar użytkownika

Posty: 383
Dołączył(a): 9.09.2003
Offline
PostNapisane: 15 maja 2009, 21:19 
Cytuj  
O PvP nie wiem nic i nie sądzę aby ten status miał ulec zmianie. Po prostu mnie to nie interesuje i w grze mogłoby (dla mnie) nie istnieć, ale to już jest inny temat.

Dodam tylko, że frakcji w grze jest sporo i każda żyje i kieruje się własnymi zasadami - ma również odmienne cele. Trochę przypomina to Gothica gdzie trzeba było lawirować między frakcjami aby chronić własny interes. Questów jest od jasnej niespodziewanej, w sumie każdy npc coś tam ma do załatwienia (lokalni leaderzy mają po kilka zadań zależnych od poziomu i chyba odnawialnych). Coś dzisiaj nam gra dała popalić bo z niewiadomego powodu niektóre tekstury mrugały jak przepalająca się neonówka :/


_________________
Souvent femme varie, bien fol est qui s'y fie...

**
Avatar użytkownika

Posty: 383
Dołączył(a): 9.09.2003
Offline
PostNapisane: 17 maja 2009, 09:50 
Cytuj  
Taki mały update odnośnie craftingu. Ciekawie rozwiązano sprawę czasu potrzebnego na produkcję. Przedmioty można produkować wszędzie, nawet w sercu dziczy. Odpalamy produkcję i licznik zaczyna tykać (każdy przedmiot ma swój czas potrzebny na konstrukcję). Czas produkcji można skrócić stając w odpowiednim warsztacie (weapon shop, armor workshop etc.). Ciekawostką jest to, że można postać zostawić z torbą pełną materiałów, zlecić jej zrobienie iluś-tam przedmiotów (ustawiają się w kolejkę) i wylogować. Gdy czas potrzebny na zrobienie tych rzeczy minie przedmioty będą gotowe do odbioru i jak się zalogujemy to zobaczymy status produkcji (ukończona lub ile jeszcze zostało). Fajna sprawa! Muszę powiedzieć, że przez ten craft gra zaczęła mnie na prawdę wciągać.. :D


_________________
Souvent femme varie, bien fol est qui s'y fie...

**
Avatar użytkownika

Posty: 9367
Dołączył(a): 18.07.2002
Offline
PostNapisane: 7 paź 2009, 11:11 
Cytuj  
moze kon bys skrobnal cos wiecej leniu?


_________________
Choices always were a problem for you
What you need is someone strong to guide you
Deaf and blind and dumb and born to follow
What you need is someone strong to guide you...
Like me

**

Posty: 7310
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 7 paź 2009, 18:43 
Cytuj  
Beta sie juz skonczyla.

**
Avatar użytkownika

Posty: 9367
Dołączył(a): 18.07.2002
Offline
PostNapisane: 7 paź 2009, 21:54 
Cytuj  
wiem, ale moze o retail, bo slyszalem ze nietoperze sie zachywacja


_________________
Choices always were a problem for you
What you need is someone strong to guide you
Deaf and blind and dumb and born to follow
What you need is someone strong to guide you...
Like me

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.