MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Roguelike - FTL, Stone Soup etc.
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=41660
Strona 14 z 27

Autor:  Highlander [ 4 lip 2014, 06:07 ]
Tytuł:  Re: Roguelike - FTL, Stone Soup etc.

Zagralm w demo sunless sea... ladnie wszystko wyglada, ale gameplay jakis taki fajny nie jest.
Ten stateczek porusza sie mega wolno a walka jest taka sobie, ze szybko wylaczylem i mnie sie odechcialo w to grac.

Autor:  gosugamer1 [ 4 lip 2014, 08:01 ]
Tytuł:  Re: Roguelike - FTL, Stone Soup etc.

A FTL Ci się podobał?

Bo dla mnie to jest ważny wyznacznik, FTL najlepszym rogalem ostatnich lat - głównie dzięki ciekawemu pomysłowi, który wychodzi poza klasyczny szablon. Więc hasło, że ten sunless sea jest podobny działa bardzo zachęcająco.

Autor:  Highlander [ 4 lip 2014, 08:13 ]
Tytuł:  Re: Roguelike - FTL, Stone Soup etc.

FTL jest zajebiste. Cos się dzieje itp.

Polecam sprawdzić samemu 'demo' sunless sea. Wydawanie na to niemal 20 EUR to zresztą przegięcie.
Może to early access, może cos się zmieni, może musiałbym przysiasc do tej gry dluzej...
..ale jakos mnie się nie chce.

FTL, Spelunky, Don't Starve, Stone Soup, eldritch, TOME4, Dżemor... mniej lub bardziej rołdże, wszystko było dla mnie fajne... tu czegos brakuje.

Jeszcze chce to Shattered planet obadac.

dluzsza recka:
Spoiler:

Autor:  tomugeen [ 4 lip 2014, 08:34 ]
Tytuł:  Re: Roguelike - FTL, Stone Soup etc.

Shattered Planet jest na Tablety/Komorki (na mojej muli, na tablecie śmiga). Fajne, ale dosyć powtarzalne na dłuższą metę. Może nie doszedłem jeszcze wystarczajaco daleko, ale mechanika nie zapowiada zeby było coś więcej.


Pixel dungeon za to cały czas się rozwija (z komórkowych rogue-klikadełek). Czary, wandy, bronie, enchanty, kapliczki, questy, potiony, sklepiki, boss fighty.

Autor:  ShadorVD [ 4 lip 2014, 08:53 ]
Tytuł:  Re: Roguelike - FTL, Stone Soup etc.

Ja osobiście teraz męczę Don't Starve z tym nowym dodatkiem Reign of Giants.

Na razie nie widzę zbytnio różnic między podstawką, trzeba jednak wziąć pod uwagę to, że podstawki też w sumie za bardzo nie zwiedziłem. Nie byłem w podziemiach i nie przeżyłem jak do tej pory dłużej niż 20 dni. Nie widziałem też zimy, nie poznałem całego mechanizmu związanego z temperaturą itp. itd.

Teraz rozpocząłem nową grę, znalazłem fajne miejsce przy polanie pełnej chomików (królików? surykatek? :lol: ). Nastawiałem masę pułapek, więc jedzonko będzie. Dodatkowo koło mnie jest masa tych krzaczków z jagódkami które ciągle odrastają. Tereny obfite w trawy i chrust. Znalazłem też ze dwa ule, nie do końca jednak wiem jednak jak je obsłużyć.

Mam parę pytań do tych którzy mają trochę doświadczenia w tym tytule:
- skąd wziąć pajęczynę/nici, wiem, że z pająków ale drop rate jest kurewsko niski jest jakieś inne źródło tego?
- co z kupą? ona jest potrzebna do użyźniania farm, skąd ją brać? Wiem, że trzeba znaleźć bawoły i koło nich jest tego sporo, jest jakieś inne źródło? (coś słyszałem nt. karmienia świń). Dodali też jakiś item - wiaderko, w opisie coś ma nt. kupy, wth?

Ehhh... Don't Starve jest jedną z niewielu gier których trzeba faktycznie się nauczyć aby w pełni czerpać fun. Coś jak Minecraft.

Autor:  wodny [ 4 lip 2014, 08:59 ]
Tytuł:  Re: Roguelike - FTL, Stone Soup etc.

Grał ktoś może w "Guacamelee"? Wiem, że to raczej metroidvania. Kupiłem sporo czasu temu i do dnia dzisiejszego nie potrafię skonfigurować mojego pada od Esperanzy. Próbowałem różnych sposobów i klops. Może komuś się udało skonfigurować pada, który nie był padem od Xklocka.

Autor:  ShadorVD [ 4 lip 2014, 09:10 ]
Tytuł:  Re: Roguelike - FTL, Stone Soup etc.

@up

Jest programik który obsługuje wszystkie no-name pady i udaje, że są xboowymi - próbowałeś?

Niestety nie pamiętam jak się nazywa, mam xboxowego (wiem, że kolega do DS2 coś takiego używał).

Autor:  Highlander [ 4 lip 2014, 09:24 ]
Tytuł:  Re: Roguelike - FTL, Stone Soup etc.

to?
http://code.google.com/p/x360ce/
http://www.rbrzezinski.net/archives/1511


http://xpadder.com/

Autor:  Arturnik [ 4 lip 2014, 09:59 ]
Tytuł:  Re: Roguelike - FTL, Stone Soup etc.

IMO Sunless Sea ma bardzo niewiele wspolnego z FTL.

Bardziej przypomina mi to graficzne Zafehouse Diaries polegajace na duzej ilosci czytania tekstu w portach i RNG z opcji dostepnych, no i eksploracji.
Combat akurat tu przyznam jest podobny w miare podobny FTL minus zaloga.


Jakbym mial do czegos przyrownac to
- Zafehouse Diaries jesli chodzi o ilosc tekstu, podejmowania decyzji,
- Pirates! jesli chodzi o eksploracje

W miare mi sie podoba, ale z tego co widze swiat nie jest losowo wygenerowany - moze to pierwsza mapa tylko, ale wszystkie porty wokol Fallen London sa takie same, z taka sama iloscia opcji do wybrania i jak jakas opcja nie wymaga % chance to success to tak samo wszystko sie toczy.
No i za combat sie jeszcze nie bralem za bardzo. Staram sie omijac walk wszystkich

Autor:  Highlander [ 4 lip 2014, 10:25 ]
Tytuł:  Re: Roguelike - FTL, Stone Soup etc.

No z tym to się zgadzam, porównanie do FTL nie bardzo mi pasuje.

Pixel Dungeon zajebista gra mobilna.
Dungelot - ogolnie bardzo latwa, ale przyjemna, na andka.

ogolnie, no może cos innego trochę ale liczyłem na...

no man's sky
https://www.youtube.com/watch?v=nLtmEjqzg7M
ale to chyba niewiadomo czy będzie wersja pc ;<

Autor:  Arturnik [ 5 lip 2014, 18:22 ]
Tytuł:  Re: Roguelike - FTL, Stone Soup etc.

Pogralem dluzej i o ile mi sie podoba, to ta normalna kampania jest na "przejscie", a sama gra to jeszcze mniej ma w sobie z roguelike'a niz FTL.

- Mapa jest zawsze taka sama, to samo z eventami w miastach wiec po przegraniu kilku, kilkunastu partii mozna spokojnie zorientowac sie gdzie jest dany port i co tam jest.

- Walka to jedno wielkie RNG, nawet najmniejszy potworek moze wipnac fregate jesli ma sie pecha

- Strasznie dziwny system terroru - resource, ktory przy rozpoczeciu gry zaczyna rosnac od 0 do 100 w miare jak plyniemy z dala od swiatla + zwieksza sie przy failnietych eventach. Jak terror osiagnie 100 to praktycznie gg jest, zaloga statku sie buntuje i jest niby szansa na zabicie buntownikow, ale nigdy mi sie nie udalo. Terror obniza sie najlatiwej za pomoca golda w Londynie, ale imo zdecydowanie za droga jest to zabawa atm

- gold to ogolnie olbrzymi problem bo nie to ze trzeba dbac o supplies dla zalogi, paliwo dla statku to jeszcze ten nieszczescy terror trzeba obnizac, a to wszystko glownie za pomoca golda ktorego jest zawsze malo

- Polowa mapy (poludnie) nie jest zakonczona jeszcze, nazwy lokacji sa, porty tez zrobione ale 0 contentu i tekstur.

- jak sie zginie, mozna sobie zostawic jedna z trzech rzeczy do wyboru - odkryta mape, kolesia z zalogi, albo wybrany skill naszej poprzedniej postaci


Ogolnie fajna gierka, ale na demie koncze zabawe, jak bedzie w jakims bundlu albo 50% taniej przeceniona to wezme jak juz wydadza z early accessa i dodadza jakies nowe kampanie.

Autor:  Highlander [ 5 lip 2014, 19:13 ]
Tytuł:  Re: Roguelike - FTL, Stone Soup etc.

no z lekka przeginaja z tymi cenami, ja teraz czesto najpierw sprawdzam demo, czasem jak pogram w demo to kupie w bundlu :P

Ogolnie licze na tego ADOMa co ma wyjsc na steam.
http://www.ancardia.com/download.html
ginie sie mega latwo :)

a do stone zupy są jakies tilesety?
edit. tu cos niby jest http://rltiles.sourceforge.net/

Autor:  Arturnik [ 6 lip 2014, 08:26 ]
Tytuł:  Re: Roguelike - FTL, Stone Soup etc.

Dobra "ukonczylem" 1 postac, wiecej nie bede grac chyba ze jak gra wyjdzie z Early Access, bo mapa jakos w ~40% jest ukonczona, dalej zamiast tekstur potworkow, jest goniacy cie napis potwora, no i content innych frakcji praktycznie nie istnieje.

Spoiler:

Autor:  Highlander [ 6 lip 2014, 08:49 ]
Tytuł:  Re: Roguelike - FTL, Stone Soup etc.

to mozna wygrac w jakims rołdżu? :p

Autor:  gosugamer1 [ 6 lip 2014, 09:25 ]
Tytuł:  Re: Roguelike - FTL, Stone Soup etc.

Highlander napisał(a):
a do stone zupy są jakies tilesety?


Na oficjalnej stronie od dawna jest do ściągnięcia wersja graficzna. Ogólnie ostatnio ściągałem to poprawili jeszcze interfejs, w końcu devine spelle wyświetlają się tak samo jak normalne spelle tylko pasek wyżej.

Autor:  ShadorVD [ 6 lip 2014, 09:32 ]
Tytuł:  Re: Roguelike - FTL, Stone Soup etc.

Highlander napisał(a):
to mozna wygrac w jakims rołdżu? :p


W większości można.

Autor:  Arturnik [ 6 lip 2014, 15:01 ]
Tytuł:  Re: Roguelike - FTL, Stone Soup etc.

http://crawl.akrasiac.org:8080/#lobby

ja osobiscie tu gram w DCSS, tilesety ktore tu sa w zupelnosci wystarczaja.

po Sunless Sea mam ochote w cos mniej hardkorowego pograc, wyszlo cos solidnego w ostatnim roku z gatunku?
niedawno odpalilem project zomboid i o ile jest progress to od 2 lat czekam az wyjdzie z early accessow. :<

Autor:  ShadorVD [ 6 lip 2014, 15:46 ]
Tytuł:  Re: Roguelike - FTL, Stone Soup etc.

Don't Starve dostało dodatek Reign of Giants, wprowadził sporo rzeczy.

Można wrócić do ADOMa... jeszcze jeden rogalik był taki w mocnej pixelozie, jak to się zwało. O Teleglitch.

Autor:  Highlander [ 6 lip 2014, 18:49 ]
Tytuł:  Re: Roguelike - FTL, Stone Soup etc.

Ja mam taka swoja liste, mniej lub bardziej rołdżową ;] ale nie wszystkie zdazylem sprawdzic ;)

BRogue chyba sprawdze, chyba są tez jakeis tilesety.

Spoiler:




http://www.roguetemple.com/2014/06/19/2 ... y-results/
http://forums.roguetemple.com/irldb/

Autor:  Zaratul [ 6 lip 2014, 19:25 ]
Tytuł:  Re: Roguelike - FTL, Stone Soup etc.

Jakby ktoś chciał tileset do Brogue`a to ma go tutaj: http://oryxdesignlab.com/brogue-tiles/

Strona 14 z 27 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team