mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 12:09 
Cytuj  
Cytuj:
Tzn. Ci co są zalogowani na serwerze, robią coś 100km dalej i mają wpływ np. na ekonomię na serwerze to już się nie liczą?

Nie. To było w odniesieniu do instancji.

Cytuj:
Natomiast jest znacząca różnica w gatunkach gier tj. MASSIVELY multiplayer online, a na przykład gry posiadające online multiplayer pozwalające dołączyć do bądź założyć server i pizgać się w jednokrotnie wygenerowanych sesjach. Co z tego, że masz nawet 64 czy 128 ludzików skoro świat nie jest persistent dla danego servera bądź nawet jeden (jak Eve)?

Tak. Załóżmy hipotetyczną gre. Która składa się z setek serverów. Servery są połączone w sieć. Każdy server to taki microświat, ale wszystkie ję łączy wspólna ekonomia, gracze (każdy gracz może grac gdzie mu się podoba), i dziłania graczy mają wpływ na całą sieć a nie na pojedyńczy server.
To jest multiplayer czy MMO ? (zamiast słowa server, można wstawić instancje whatever).


Coś wam powiem. Każda teminologia ewoluuje i dostoswouje się do nowych warunków. To że paru nedów na forach będzie mówić, nie, nic tu nie zmieni ;p.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 12:15 
Cytuj  
A jeśli dorobię do rowerka silnik napędzany paliwem atomowym to co to będzie? :(

Brniesz niepotrzebnie i teoretyzujesz.

MMO to MMO i chuj, o.

**
Avatar użytkownika

Posty: 8166
Dołączył(a): 10.05.2011
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 12:17 
Cytuj  
Oyci3C napisał(a):
. Co z tego, że masz nawet 64 czy 128 ludzików skoro świat nie jest persistent dla danego servera bądź nawet jeden (jak Eve)?


Age of Conan. To jest mmo, czy nie jest? Bo swiat na pewno nie jest persistent. Dla mnie jednak to mmo, bo np. wspolna jest ekonomia.

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 12:25 
Cytuj  
Zdefiniuj jak rozumiesz persistent.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 12:26 
Cytuj  
Oyci3C napisał(a):
A jeśli dorobię do rowerka silnik napędzany paliwem atomowym to co to będzie? :(

Brniesz niepotrzebnie i teoretyzujesz.

MMO to MMO i chuj, o.

Nudze się troche cholera ;/.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 12:29 
Cytuj  
To mi odpowiedz w topicu tech o SSD bo zlałeś :(

**
Avatar użytkownika

Posty: 8166
Dołączył(a): 10.05.2011
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 12:45 
Cytuj  
Oyci3C napisał(a):
Zdefiniuj jak rozumiesz persistent.


A jak mam rozumiec?:) Jest tylko jedna "kopia" swiata.

***
Avatar użytkownika

Posty: 13268
Dołączył(a): 7.11.2004
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 12:47 
Cytuj  
candidoser napisał(a):
Oyci3C napisał(a):
Zdefiniuj jak rozumiesz persistent.


A jak mam rozumiec?:) Jest tylko jedna "kopia" swiata.


Nie.


_________________
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent

**
Avatar użytkownika

Posty: 8166
Dołączył(a): 10.05.2011
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 12:54 
Cytuj  
Co nie?

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 12:54 
Cytuj  
Oyci3C napisał(a):
To mi odpowiedz w topicu tech o SSD bo zlałeś :(

Powiedziałbym więcej gdybym wiedział.
http://iosafe.com/blog/best-practices/s ... ard-drive/
Cons
Punkt drugi.
Jesli, cie nie przeraża, albo wiesz ze i tak nie dojdziesz do tego momentu, to dalczego by nie ?


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 12:57 
Cytuj  
No właśnie ten drugi punkt od początku dla mnie przesądzał o SSD... chyba sobie to wyliczę hehe i może się przekonam :(

O: http://www.storagesearch.com/ssdmyths-endurance.html

@candidoser: click

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 13:13 
Cytuj  
candidoser napisał(a):
Co nie?


Persistent to persistent. Mimo że cię nie ma na serwerze, świat TRWA w najlepsze. Możesz być wylogowany, ale inni gracze nadal będą bić bosy, zdobywać zamki, corp może wjechać titanem i zając sektor, może ktoś kupić twój item z auction house, wysłać tobie mejla etc etc.

Timeline świata gry jest ciągły.

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 13:15 
Cytuj  
Tudzież hamburger może zruchać Ci sigil bo akurat padłeś na pysk o 4am :(

**
Avatar użytkownika

Posty: 8166
Dołączył(a): 10.05.2011
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 13:31 
Cytuj  
no rzeczywiscie macie racje. Caly czas bylem przeswiadczony o tym, ze persistent = jednorodny (bez instancji).

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 13:37 
Cytuj  
To by było 'seamless'.

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 13:43 
Cytuj  
Nie wiem co lepsze czy ograniczenia spowodowane wydajnością klient/server i otwarty świat bez ograniczeń ilości graczy, czy zamierzone przez producenta takie ograniczenia.

Dla mnie może być multi byle gra miała sens i dawała dobra zabawę, nie jest dla mnie priorytetem w grze mmo otwarty świat i brak limitu graczy w jednym miejscu, oczywiście może to być zarąbiste ale dajcie mi to przynajmniej na papierze by czekać na taką grę.
Problem jest taki że nikt nawet nie ma zamiaru robić takiej gry, wszystko poszło w kierunku multi.

Tak jak WoW ewoluował z mmo w stronę multi, tak inni producenci nawet nie próbują robić gier z pełnym otwartym światem, nie wiem czy to problem kasy, czy technologii, czy może wiedza o tym co chce przeciętny gracz skłania ich do tego ?


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 13:49 
Cytuj  
Każdy z tych punktów po troche:
Nie masz kasy, nie opracujesz technologii.
Zobacz. Trion ponad 3 (albo 4) lata poświęcił na rozwój samego software. Przciętny developer, nie może nawet marzyć o tym, żeby tyle czasu poświęcić na rozwój samego backendu, bez dodtykania gry.

A samym graczom też nieszczególnie zależy, zeby mieć seamless świata. Mnie to osobiscie totalnie wali czy jest seamless czy nie.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

*****

Posty: 2392
Dołączył(a): 17.07.2004
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 14:25 
Cytuj  
iniside napisał(a):
Każdy z tych punktów po troche:
Nie masz kasy, nie opracujesz technologii.
Zobacz. Trion ponad 3 (albo 4) lata poświęcił na rozwój samego software. Przciętny developer, nie może nawet marzyć o tym, żeby tyle czasu poświęcić na rozwój samego backendu, bez dodtykania gry.

A samym graczom też nieszczególnie zależy, zeby mieć seamless świata. Mnie to osobiscie totalnie wali czy jest seamless czy nie.


Rzyglem, "zobacz Trion" WTF?! "zobacz ArchAge" pojebalo was? Przestancie w koncu hypowac sie grami ktore nie wyszly. Ciagle na tym forum pier$@ jaka to jakas gra nie jest zajebista, szkoda ze jej nie ma, a jak wychodzi to sie o niej nagle cicho robi. masarka


_________________
Obrazek

******
Avatar użytkownika

Posty: 4672
Dołączył(a): 20.03.2007
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 14:34 
Cytuj  
@up
Trion to studio i wydało ostatnio grę pt. RIFT, może o niej słyszałeś :<

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 19 cze 2011, 14:34 
Cytuj  
Sou napisał(a):
iniside napisał(a):
Każdy z tych punktów po troche:
Nie masz kasy, nie opracujesz technologii.
Zobacz. Trion ponad 3 (albo 4) lata poświęcił na rozwój samego software. Przciętny developer, nie może nawet marzyć o tym, żeby tyle czasu poświęcić na rozwój samego backendu, bez dodtykania gry.

A samym graczom też nieszczególnie zależy, zeby mieć seamless świata. Mnie to osobiscie totalnie wali czy jest seamless czy nie.


Rzyglem, "zobacz Trion" WTF?! "zobacz ArchAge" pojebalo was? Przestancie w koncu hypowac sie grami ktore nie wyszly. Ciagle na tym forum pier$@ jaka to jakas gra nie jest zajebista, szkoda ze jej nie ma, a jak wychodzi to sie o niej nagle cicho robi. masarka

RIFT nie wyszedł ?


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 104 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.