MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Black Desert Online
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=41613
Strona 3 z 40

Autor:  Highlander [ 23 paź 2013, 17:03 ]
Tytuł:  Re: Black Desert Online

http://massively.joystiq.com/2013/10/21 ... -detailed/
piwipi

Autor:  Ossur [ 23 paź 2013, 18:12 ]
Tytuł:  Re: Black Desert Online

jakieś clone warsy

Autor:  candidoser [ 23 paź 2013, 18:58 ]
Tytuł:  Re: Black Desert Online

bo to wczesny build

Autor:  raggnarok [ 24 paź 2013, 10:48 ]
Tytuł:  Re: Black Desert Online

Jak wyjdzie na zachodzie to wszyscy juz to beda mieli gleboko w dupie.

Autor:  Razoth [ 25 paź 2013, 16:18 ]
Tytuł:  Re: Black Desert Online

Niekoniecznie.

Kwestia tego, co gra będzie sobą reprezentowała.

Autor:  Isengrim [ 2 lut 2014, 21:18 ]
Tytuł:  Re: Black Desert Online

http://www.black-desert.com/news/black-desert-coming-russia/ Bliak Djezert. Jak to jest, że ruskie dostają wcześniej gry od skośnych? Mułami je wiozą i bliżej jest?

Autor:  sula [ 2 lut 2014, 21:37 ]
Tytuł:  Re: Black Desert Online

U ruskich rynek mmorpg nie zwija się tak jak w NA / EU. Dodatkowo nie ma za bardzo lokalnej konkurencji. No i co ważne - Koreańskie produkcje bardziej trafiają w gusta tamtego rynku niż zachodniego.

Autor:  Isengrim [ 3 lut 2014, 00:21 ]
Tytuł:  Re: Black Desert Online

Ale AA czy BD mają spore zainteresowanie US/EU. Rozumiem że rozdrobnienie wydawców jest większe, problemy z podatkami itd - ale ten rynek ma znacznie większy potencjał finansowy i jest liczebniejszy (w sumie eu+us) niż rosyjski. WoT eu daje więcej kasy niż ru, dodatkowo jeszcze us jest też całkiem silny. Ru jest liczebniejszy - ale mniej opłacalny finansowo. Jasne, WoT to nie skośna gierka, ale jakieś przełożenie chyba jest.

Autor:  sula [ 3 lut 2014, 00:35 ]
Tytuł:  Re: Black Desert Online

Niespecjalnie. WoT to MOBA / gra lobby przecież. MOBY na zachodzie zwiększają swoją popularność, podczas gry MMO / MMORPG-i ją tracą.

Już nie mówiąc o kwestii tego, że duże azjatyckie mmorpg-i, których licencja i premiera na zachodzie musi być kosztowna na zachodzie radziły sobie zawsze słabo. Z dużych azjatyckich mmorpg produkcji to tylko Final Fantasy sobie nieźle radziło / radzi.


Nie wiem jak BD, ale takie AA ma, a przynajmniej miało do momentu jak to śledziłem dużo większe zainteresowanie w Rosji niż EU i NA. Nawet jak grałem przez chwilę w bete to Rosjanie mieli większe gildie i byli bardziej zorganizowani. Tak samo było ze fan-stronami internetowymi, itd

Autor:  Isengrim [ 3 lut 2014, 01:23 ]
Tytuł:  Re: Black Desert Online

Moba nie moba, pokazuje tendencję, utrata graczy nie jest na tyle duża by zmienić znacząco proporcje.
Gry azjatyckie bywają popularne - Aion , lineage.
Rosjanie w każdej grze są lepiej zorganizowani, ale mimo to rynek rosyjski nie jest porównywalny z potencjalnym zyskiem na zachodzie. W EU pojawiają się kwestie lokalizacji, rozdrobnienia, ale to wciąż rynek na którym jest kasa większa niż w Rosji.

Autor:  sula [ 3 lut 2014, 09:06 ]
Tytuł:  Re: Black Desert Online

To czy coś jest MOBĄ czy MMORPG ma mocne znaczenie na zachodzie. Highlander wkleił ostatnio dobry link i wykres. Jest on zgodny z informacjami pojawiającymi się od dłuższego czasu.

Obrazek


http://www.pcgamer.com/2014/02/01/repor ... rofitable/

Aion na zachodzie odniósł faila. Czy tylko ja pamiętam olbrzymi odpływ graczy krótko po premierze i tego, że ostało się po tym eksodusie raptem parę serwerów na krzyż?
W Azji (szczególnie w Korei choć nie tylko) to był olbrzymi sukces, potęga na miare sukcesu WoW na zachodzie. W samej 50 milionowej Korei bodajże miał ok. 3 mln ludzi płacących suba w formacie P2P. Zresztą mimo, że już nie aż tak popularny, dalej jest tam popularny i kosi potężną kasę.
Z Lineage na zachodzie była bardzo podobna historia. Parę serwerów na zachodzie, podczas gry w Azji grały miliony. Jedyna różnicą było to, że w L2 w przeciwieństwie do Aion-a było sporo pirackich/prywatnych serwerów i w ten sposób był popularny przez pewien czas. No, ale to też było w innych czasach.

Takich sytuacji było więcej. Np. taka gra, która się nazywa Dungeon Fighter Online. W Azji szczególnie w Chinach, zarabiała chorą kasę, setki milionów. Na zachodzie miała premierę, ale się szybko zwineła. Serwery zamknięto. Takich sytuacji trochę było.


Zarobek danej gry nie zależy tylko od rozmiaru danego rynku. Na różnych rynkach gry odnoszą inny sukces, często nie korelujący z wielkością rynku. To, że jakaś gra (np. WoT) zarabia więcej w EU to nie znaczy, że tak będzie w przypadku innej gry. Zresztą WoT akurat trafia w gusta graczy zachodnich, nawet szczególnie europejskich. Azjatyckie mmorpg-i nie koniecznie.

AA odniesie faila na zachodzie, no chyba, że Trion zrobi z tego pełne F2P od razu i przyciągnie graczy co dalej grają w Lineage, Aion, Metiny, Perfect World Online i te inne wszystkie tanie azjatyckie F2P. Choć biorąc pod uwagę, że gra failuje nawet w Korei...


Black Desert Online - wygląda chyba najlepiej ze wszystkich koreańskich / chińskich mmorpg i teoretycznie wygląda, że mogłoby mieć szansę na sukces na zachodzie. Jednak gra dopiero miała pierwszą closed betę, także jeszcze się może sporo zdarzyć. AA też inaczej się prezentowało 2+ lata temu podczas pierwszych bet.

Autor:  lordyp [ 3 lut 2014, 09:32 ]
Tytuł:  Re: Black Desert Online

właśnie wyczytałem , ze Black Desert zostanie wydane w Rosji wcześniej nić w EU i US, znaleźli firmę , która nie pitoli się i wyda grę raz dwa

ArcheAge , teraz Black Desert- rynek rosyjski zaczyna nas wyprzedzać - nie wiem czy dobre gry czy nie , ale myślą dobrze z jednym- im wcześniej wydadzą grę , tym więcej na niej zarobią
Trion tak się bawi z tym AA , że zanim wyda to pewnie hype minie- szybkość działania mi się podoba

Autor:  Isengrim [ 3 lut 2014, 14:33 ]
Tytuł:  Re: Black Desert Online

@Sula graf pokazuje ilość godzin, nie pieniędzy. Jedno z drugim nie musi być skorelowane, bo moba są praktycznie wszystkie f2p, natomiast mmorpg freemium/p2p/b2p. Wpływy jednych i drugich są porównywalne - topowe wot i lol nie odbiegają znacząco od tor i wow.
Od kilku lat jest zalew moba, co miesiąc wychodzi jakieś kolejne f2p badziewie, które znika po kilku miesiącach całkowicie - ale przyciąga nowością przez pierwsze tygodnie. Natomiast mmorpg pojawiają się znacznie rzadziej , a ich jakość nie jest powalająca. Te lepsze zaczynają od modelu p2p co dodatkowo blokuje część chętnych.
Przejście na model freemium z p2p jest dla mmorpg traktowane jako porażka, firmy bronią się przed tym i reagują za późno. W Rosji główny wydawca zaczyna od freemium - wygrywa na starcie.

Autor:  Compton [ 3 lut 2014, 14:37 ]
Tytuł:  Re: Black Desert Online

Isengrim napisał(a):
W Rosji główny wydawca zaczyna od freemium - wygrywa na starcie.


Jak widac nie tylko w tym aspekcie w Rosji wystepuje normalnosc. Na zachodzie logika jest odwrotna i wola doj*%$# abo + shop + zakup gry, a pozniej lament i placz ze gra failnela.

Autor:  Kelebglin [ 15 lut 2014, 08:57 ]
Tytuł:  Re: Black Desert Online

Dziady by powiedziały: "za komuny było lepiej :D".

Dobra czyli BnS będzie dopiero w 2015, w sumie jest w co grać w tym roku więc nie ma spiny :)

Autor:  Razoth [ 8 kwi 2014, 11:31 ]
Tytuł:  Re: Black Desert Online

https://www.youtube.com/watch?v=6kvoausvOL8

Kreator postaci rozpierdala czaszkę.

Autor:  Piszpan [ 8 kwi 2014, 11:40 ]
Tytuł:  Re: Black Desert Online

Kelebglin napisał(a):
Dziady by powiedziały: "za komuny było lepiej :D".

Dobra czyli BnS będzie dopiero w 2015, w sumie jest w co grać w tym roku więc nie ma spiny :)


fajnie ci :)

Autor:  tomugeen [ 8 kwi 2014, 11:56 ]
Tytuł:  Re: Black Desert Online

Cytuj:
Now we need this in a game that's actually fun to play.


Zajebisty jest, tylko teraz daliby coś takiego w porządnej grze.

Autor:  Niah [ 8 kwi 2014, 11:58 ]
Tytuł:  Re: Black Desert Online

Po co to komu? To nie simsy.

Autor:  tomugeen [ 8 kwi 2014, 12:01 ]
Tytuł:  Re: Black Desert Online

Dla czystej zajebistości toonka.

Strona 3 z 40 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team