MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

MOBA
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=38950
Strona 52 z 52

Autor:  Arturnik [ 10 wrz 2015, 05:52 ]
Tytuł:  Re: MOBA - HoN, Dota2, LoL - temat zbiorczy

Do HotS wyszedl Rexxar ostatnio - taki Lone Druid w wersji Lite

https://www.youtube.com/watch?v=7SDdVEFgczM

Autor:  Turbot [ 10 wrz 2015, 07:25 ]
Tytuł:  Re: MOBA - HoN, Dota2, LoL - temat zbiorczy

Arturnik napisał(a):
Do HotS wyszedl Rexxar ostatnio - taki Lone Druid w wersji Lite

https://www.youtube.com/watch?v=7SDdVEFgczM



A mi blizzard dał za gre w hotsa 10 000 golda juz jakis czas temu.


Ponieważ jesteś graczem, który wielokrotnie kupował bohaterów, skórki lub wierzchowce, stworzył drużynę do rozgrywek w lidze drużynowej lub dotyczą cię obie te sytuacje, chcemy ci za to podziękować... przy pomocy stosu błyszczącego złota.

Dodaliśmy na twoje konto 10000 sztuk złota.

Do zobaczenia w Nexusie!

Z pozdrowieniami
– Twórcy Heroes of the Storm

Autor:  Turbot [ 3 maja 2016, 15:32 ]
Tytuł:  Re: MOBA - HoN, Dota2, LoL - temat zbiorczy

NCSoft też robi swoją mobę - action moba gdzie sterujemy WSAD troche jak w helldivers albo magicka.

Bohaterowie są z różnych światów, ale też gier NC takich jak GW2. \


https://www.youtube.com/watch?v=QhMUZYpmMCA

Autor:  tomugeen [ 3 maja 2016, 15:41 ]
Tytuł:  Re: MOBA - HoN, Dota2, LoL - temat zbiorczy

Chyba nie mieli pomyslu jak zrobic wlasny twist/clone lola i po prostu natkali masę wszystiego co udalo im się wymyślić.

A tymczasem dota zatacza koło. http://blog.dota2.com/2016/04/warhammer ... -workshop/
Warcraft był zrzynką z Warhammera, dota powstała w warcrafcie, w Dota2 musieli troche hero pozmieniac z powodu praw autorskich, a teraz wroca pewnie modele zblizone do WC3, bo bedą inspirowane Warhammerem ;]
Chaos Knight to będzie prawdziwy Chaos Knight, a Gyrocoopter to yyyy... Gyrocopter.

Autor:  Vences [ 3 maja 2016, 17:18 ]
Tytuł:  Re: MOBA - HoN, Dota2, LoL - temat zbiorczy

Ja już rzygam tymi nowymi mobami :/ Najbardziej wkurzyło mnie Epic Games, które to zamiast włożyć całe siły w nowego Unreal Tournament, który to jest robiony żółwim tempem wraz ze społecznością "po godzinach", woli marnować siły i zasoby w średniego Paragona :/ No ale tak to już jest w dzisiejszych czasach. "Inne firmy mają swoją moba, więc i my musimy" :/

Autor:  Szamotula [ 3 maja 2016, 18:07 ]
Tytuł:  Re: MOBA - HoN, Dota2, LoL - temat zbiorczy

Paragon ma potencjal. Nie mam pojecia jaka jest glebia gry pod wzgledem taktyk/zlozonosci bo gralem zaledwie kilka gier, ale gameplay/mechaniki ma na rowni jak niektore nie lepsze od Smite'a, a o Smite zlego slowa nie mozna powiedziec.
Natomiast robia mobe, bo zwyczajnie moby sa zajebiste. Teraz robiac competitive gre trzeba myslec o esporcie, a w tym temacie proste shootery z twitch aimem nigdy nie przebija zlozonych gier jak cs, czy wlasnie moby.

Autor:  krzyk [ 3 maja 2016, 19:36 ]
Tytuł:  Re: MOBA - HoN, Dota2, LoL - temat zbiorczy

Kupilem sobie early Paragona i siekę, fajna giera :)

już,

Autor:  Highlander [ 11 lip 2016, 20:12 ]
Tytuł:  Re: MOBA

calkiem pro filmik z HONa.
https://www.youtube.com/watch?v=yedCH9LVCNc

ja wspominam to jako najtrudniejsza mobe w jaka gralem ;p

Autor:  Szamotula [ 11 lip 2016, 21:24 ]
Tytuł:  Re: MOBA

Zawsze sobie lubie gdybac co by bylo jak by s2 bardziej innowacyjnie podeszlo do monetyzacji HoNa. Jak by nie bylo porazka HoNa przyczynila sie do popularnosci LoLa i powstania doty2. Najbardziej to mnie ciekawi czy taki gwaltowny rozwoj esportu bez tych gier tak czy siak by nastapil. Czy to i tak mialo sie zdarzyc, czy jednak to LoL i dota przeniosly esporty poziom dalej.

Autor:  Highlander [ 11 lip 2016, 21:40 ]
Tytuł:  Re: MOBA

S2 to jest firma jak Splash Damage wsród fpsów :P

Autor:  Arturnik [ 11 lip 2016, 22:24 ]
Tytuł:  Re: MOBA

Icefrog (glowny developer odpowiedzialny za dote przez ostatnie ~8 lat) pracowal w S2 i zajmowal sie balansem - afair ostatnim hero ktory zostal portnietny z doty byl Flint/Sniper - a potem odszedl do Valve i S2 nie moglo juz portowac hero z doty. tbh w hona gralem malutko, wiec nie wiem od ktorego momentu hon zaczal posysac, ale z tego co czytalem, to kiedy wlasnie S2 zaczelo swoich hero robic

Autor:  sula [ 11 lip 2016, 22:59 ]
Tytuł:  Re: MOBA

Szamotula napisał(a):
Zawsze sobie lubie gdybac co by bylo jak by s2 bardziej innowacyjnie podeszlo do monetyzacji HoNa. Jak by nie bylo porazka HoNa przyczynila sie do popularnosci LoLa i powstania doty2. Najbardziej to mnie ciekawi czy taki gwaltowny rozwoj esportu bez tych gier tak czy siak by nastapil. Czy to i tak mialo sie zdarzyc, czy jednak to LoL i dota przeniosly esporty poziom dalej.

Dota była mega popularna w Warcrafcie 3, także jakby Riot i S2 się za to nie wzięło, to prędzej czy później by to ktoś inny zrobił. Tym bardziej, że przed eksplozją popularności LoL-a tego typu grę można relatywnie tanio było zrobić.

Autor:  vivendi [ 11 lip 2016, 23:28 ]
Tytuł:  Re: MOBA

Odnosnie hon, to tak jak wspominal Arturnik, wszystko zaczelo sie sypac kiedy S2 swoich herosow zaczelo wymyslac. Byli na tyle bezszczelni ze kazdy nowy hero byl OP przed "balansem" zanim mozna byla grac nim za free.

Autor:  Szamotula [ 11 lip 2016, 23:45 ]
Tytuł:  Re: MOBA

@sula
To wiem, tylko niekonieczne z tymi tytulami musialby sie wiazal boom esportowy jaki mial miejsce z LoLem i dota2. Zarowno Riot jak i Valve sztucznie pompowali esport na poczatku co wyszlo na dobre, czy inne firmy tez by tak robily? Tego nie wiemy, a patrzac przez pryzmat innych gier to nie zapowiadalo sie na jakis przelom.
Ogolnie LoLa mozna nie lubic, ale tyle co on ruszyl biznesow to glowa mala. Pamietam poczatki streamingu na xfire czy ustreamie. Pomijajac casualowe streamy robione dla znajomych to wtedy chyba tylko gracze starcrafta, coda4 i wowa streamowali na powazniej(Hydra-jeden z bardziej rozpoznawalnych graczy pvp w WoWie jak streamowal to gromadzil ponad tysiac osob co wtedy bylo ogromem).
Potem wlasnie pojawil sie LoL i boom na streaming sie rozpoczal. Pojawil sie own3d.tv na ktorym streamowali czolowi gracze LoLa, niektorzy gromadzili po kilka tysiecey osob, dzieki aktywnej promocji streamerow przez Riot. W slad poszedl justin.tv, ktory uruchomil twitcha jako platforme typowo pod streamowanie gamingowe. Platforme, ktora byla mega failem na poczatku(pamietam jak pierwszy raz zobaczylem twitcha to odrazu wiedzialem, ze twitch > own3d, ale bylem w mniejszosci, nawet sam jak zaczynalem streamowac lola to wlasnie na Twitchu zamiast na own3d, mimo ze own3d mial kilkukrotnie wiekszy ruch). Nawet deale z czolowymi streamerami LoLa nie pomagaly. Team SoloMid bodaj mial specjalny deal z Twitchem, gdzie cala druzyna przeniosla sie z own3d co skonczylo sie na tym, ze stracili 2/3 widowni.
A teraz? Twitch jest gigantem, miliony ogladajacych dziennie, tysiace ludzi trudzi sie zawodem, ktory jeszcze 4 lata temu nie istnial, internetowi celebryci zarabiajacy lepiej jak jak ci z TV. Tez nie wiadomo, czy ta cala galaz by sie na taka skale rozwinela gdyby nie Riot.

@vivendi
To prawda, byl taki okres gdzie robili herosow na sile. Trzeba im jednak przyznac, ze mieli mase swietnych herosow. Puppet Master, Engineer. czy Electrician mialy zajebisty design dla przykladu.
Moim s2 zwyczajnie nie potrafil patrzec na sprawy tak jak Riot czy Valve i dlatego przegrali. Nie widzieli potencjalu w nowej epoce f2p. Riot tak zrobil swoja gre, ze kupowanie herosow mialo sens(synergia pomiedzy bohaterami byla znikoma i tak dlugo jak miales tego adc, junglera, supporta itp tak dlugo mogles grac). Hon/dota mialy zupelnie inny design i lockowanie postaci za paywallem musialo sie zle skonczyc, bo tam sie pickuje pod postaci, wiec caly draft mogl isc w pizdu jesli ktos nie mial danej postaci. Valve wykazal sie wiekszym pomyslunkiem i wiedzial, ze musi dac cala dote za free, bo inaczej nie ma szans w starciu z LoLem. Gdyby HoN od poczatku byl f2p jak dota2 to byc moze caly prjekt doty 2 bylby anulowany, bo HoN bylby zbyt silny.

Autor:  sula [ 12 lip 2016, 00:32 ]
Tytuł:  Re: MOBA

To, że gry Doto podobne by były popularne to wystarczyło wejść na W3 custom games + strony fanowskie, żeby to zauważyć. Popularność tego była ogromna jak na moda do rts-a. Sam się dziwiłem, że Blizzard sam nie wydał standalone Dota wtedy. (tzn. parę lat po premierze W3) Tego czego zupełnie nie przeczuwałem to jak bardzo to będzie popularne, bo owszem sądziłem, że Dota (rozumiana jako gra typu MOBA) stanalone może być bardziej popularna niż Warcraft 3, ale nie sądziłem jak dużo bardziej.

No i kompletnie nie przewidziałem popularności modelu mikrotranzakcyjnego cash shopu w grach lobby PVP. Nie sądziłem, że uda się to przeszczepić z MMORPG-ów na lobby PVP.

Z drugiej strony pewnie wystarczyło spojrzeć co się w Chinach działo, no, ale z drugiej strony ja tylko fanem gier byłem, a nie kimś kto brał za myślenie na ten temat kasę.

Strona 52 z 52 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team