MMORPG.pl https://mmorpg.pl/ |
||
Fallen Thrones - Sandbox PvP/Conquest MMO https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=82&t=40016 |
Strona 4 z 5 |
Autor: | iniside [ 13 gru 2011, 16:35 ] |
Tytuł: | |
smeagollum napisał(a): iniside napisał(a): Tylko ci sie tak wydaje. Wyobraz sobie, ze ty masz wszystkie skile na level 1. A twoj przecownik ma 4 skili na level 100. Wyobraz sobie kto wygra ? Jak na razie jedyny wniosek jaki wyciągam z Twojego rozumowania jest taki, że musiałeś podać na maksa skrajny/przerysowany przykład, by móc podtrzymać swoją tezę. No skoro jest taki na maska przesyowany to dlaczego DFO kleka do miecza ? Prawda jest taka, ze skill-based gry silnie motywuja do zostawienia bota ktory biegnie w sciane, albo napierdalania level1 czarami w siebie nawzjame. Sorry, wedlug mnie jest to kiepska definicja ciekawego gameplayu. |
Autor: | tomugeen [ 13 gru 2011, 16:50 ] |
Tytuł: | |
Bo jak zwykle nic nie rozumiesz iniside ;[ |
Autor: | iniside [ 13 gru 2011, 17:05 ] |
Tytuł: | |
tomugeen napisał(a): Bo jak zwykle nic nie rozumiesz iniside ;[
Oswieć mnie. |
Autor: | sula [ 13 gru 2011, 17:14 ] |
Tytuł: | |
iniside napisał(a): Tylko ci sie tak wydaje. Wyobraz sobie, ze ty masz wszystkie skile na level 1. A twoj przecownik ma 4 skili na level 100.
Wyobraz sobie kto wygra ? Brak dzielenia contentu w grach skill-based jest tylko iluzja. Ktora tworzy nie sam system, a to jak jest sam w sobie content zaprojektowany. W przypadku zwyklej levelowki mozna by go zrobic tak samo, tylko ze w tedy fani levelowek nie bardzo by wiedzieli co maja ze sobą zrobić. Jedyny brak podzialu contentu na levele (takie czy inne), jest w tedy kiedy w grze: a) nie leveli wogole b) kazdy dostaje postac na max i robi sobie z nia co mu sie podoba. Zadnego z powyzszych jeszcze nie spotkalem.. Grałem w skill-based gry i grałem w level-based też. Nie twierdziłem, że nie dzieli. Każda gra w której będzie system progresu będzie dzieliła graczy. Po prostu progress. Nawet taki pierdu pierdu jak unlocki w BF3 w jakiś tam sposób dzielą graczy, a przecież to tylko FPS, a nie mmorpg. Po prostu jest kwestia jak mocno i w jaki sposób dana mechanika dzieli content i graczy. W takim EvE możesz sobie polatać już po stosunkowo krótkim czasie z innymi graczami i być przydatny. Po prostu w skill-based nie możesz wychodzić z założenia, że musisz mieć wszystko na max tak jak w level-based mieć max level i odpowiedni 'poziom gearu'. Pamiętaj end-game to wymysł gier z levelami. Inna filozofia po prostu. Zresztą nie chcę mi się pisać więcej bo to temat wałkowany pierdyliard razy. Zgadzam się z tym, że zdobywanie skilli powinno być przynajmniej w części 'załatwione' inną mechaniką niż uzywasz = rośnie. Bo mimo, że logiczne to promuje to boting. Z drugiej strony w level-based grach też są auto-levelujące boty, power leveling, wynajmowanie postaci żeby ktoś wylevelował, etc, itp... |
Autor: | Arturnik [ 13 gru 2011, 17:53 ] |
Tytuł: | |
Kolejny topic o teoretyzowaniu o MMO jak widze, ech. :[ |
Autor: | Bahamut [ 13 gru 2011, 18:07 ] |
Tytuł: | |
sula napisał(a): iniside napisał(a): Tylko ci sie tak wydaje. Wyobraz sobie, ze ty masz wszystkie skile na level 1. A twoj przecownik ma 4 skili na level 100. Wyobraz sobie kto wygra ? Brak dzielenia contentu w grach skill-based jest tylko iluzja. Ktora tworzy nie sam system, a to jak jest sam w sobie content zaprojektowany. W przypadku zwyklej levelowki mozna by go zrobic tak samo, tylko ze w tedy fani levelowek nie bardzo by wiedzieli co maja ze sobą zrobić. Jedyny brak podzialu contentu na levele (takie czy inne), jest w tedy kiedy w grze: a) nie leveli wogole b) kazdy dostaje postac na max i robi sobie z nia co mu sie podoba. Zadnego z powyzszych jeszcze nie spotkalem.. Grałem w skill-based gry i grałem w level-based też. Nie twierdziłem, że nie dzieli. Każda gra w której będzie system progresu będzie dzieliła graczy. Po prostu progress. Nawet taki pierdu pierdu jak unlocki w BF3 w jakiś tam sposób dzielą graczy, a przecież to tylko FPS, a nie mmorpg. Po prostu jest kwestia jak mocno i w jaki sposób dana mechanika dzieli content i graczy. W takim EvE możesz sobie polatać już po stosunkowo krótkim czasie z innymi graczami i być przydatny. Po prostu w skill-based nie możesz wychodzić z założenia, że musisz mieć wszystko na max tak jak w level-based mieć max level i odpowiedni 'poziom gearu'. Pamiętaj end-game to wymysł gier z levelami. Inna filozofia po prostu. Zresztą nie chcę mi się pisać więcej bo to temat wałkowany pierdyliard razy. Zgadzam się z tym, że zdobywanie skilli powinno być przynajmniej w części 'załatwione' inną mechaniką niż uzywasz = rośnie. Bo mimo, że logiczne to promuje to boting. Z drugiej strony w level-based grach też są auto-levelujące boty, power leveling, wynajmowanie postaci żeby ktoś wylevelował, etc, itp... Inside ma racje, to że niektórym się wydaje, że level based system dzieli graczy wynika z tego jakie wartości odpowiadające za efektywność postaci autorzy gry przypiszą do danego levelu. W WoW wygląda to mniej wiecej tak: Lvl10- str=10; Lvl 20- str=20. Wniosek: Lvl 20 ma 2x wiekszy dmg a co za tym idzie jest 2x lepszy. Można natomiast to zmienić na coś takiego: Lvl 10- str=10, Lvl 20- str=11. Wtedy postać o 10lvl wyżej jest tylko 10% lepsza a więc różnice w dostępie do contentu i wyniku walk pvp się zacierają. |
Autor: | smeagollum [ 13 gru 2011, 22:49 ] |
Tytuł: | |
iniside napisał(a): smeagollum napisał(a): Jak na razie jedyny wniosek jaki wyciągam z Twojego rozumowania jest taki, że musiałeś podać na maksa skrajny/przerysowany przykład, by móc podtrzymać swoją tezę. No skoro jest taki na maska przesyowany to dlaczego DFO kleka do miecza ? Kolejny argument bez sensu. A dlaczego EVE nie klęka do miecza? Szach. |
Autor: | iniside [ 13 gru 2011, 22:53 ] |
Tytuł: | |
smeagollum napisał(a): iniside napisał(a): smeagollum napisał(a): Jak na razie jedyny wniosek jaki wyciągam z Twojego rozumowania jest taki, że musiałeś podać na maksa skrajny/przerysowany przykład, by móc podtrzymać swoją tezę. No skoro jest taki na maska przesyowany to dlaczego DFO kleka do miecza ? Kolejny argument bez sensu. A dlaczego EVE nie klęka do miecza? Szach. EVE nie klęka do miecza, bo tam nie możesz postawić bota który za ciebie będzie levelował skile. Kazdy leveluje w tym samym tępie. Niewchodząc w detale DFO miało dobre założenia, ale strasznie marne wykonanie. Wogóle nie rozumiem po co w nim dawać levelownie skili, skoro każdy to exploituje. Lepiej dac kazdemu pule punktow, niech wladuje w skile ktore chce i mozna odrazu jebac heady. |
Autor: | sula [ 13 gru 2011, 23:03 ] |
Tytuł: | |
iniside napisał(a): smeagollum napisał(a): iniside napisał(a): smeagollum napisał(a): Jak na razie jedyny wniosek jaki wyciągam z Twojego rozumowania jest taki, że musiałeś podać na maksa skrajny/przerysowany przykład, by móc podtrzymać swoją tezę. No skoro jest taki na maska przesyowany to dlaczego DFO kleka do miecza ? Kolejny argument bez sensu. A dlaczego EVE nie klęka do miecza? Szach. EVE nie klęka do miecza, bo tam nie możesz postawić bota który za ciebie będzie levelował skile. Kazdy leveluje w tym samym tępie. Niewchodząc w detale DFO miało dobre założenia, ale strasznie marne wykonanie. Wogóle nie rozumiem po co w nim dawać levelownie skili, skoro każdy to exploituje. Lepiej dac kazdemu pule punktow, niech wladuje w skile ktore chce i mozna odrazu jebac heady. W DFO to pewnie i tak skoro to taki MMOFPS w zasadzie bardziej (chyba, że się myle) niż mmorpg. Z tym, że ja osobiście bym wolał jakiegoś normalnego FPS czy MOBE czy RTS-a odpalić jakby w mmorpg, wszyscy wybierali postacie, "układali je" przy pomocy prostego rozdzielenia punktów, a potem tylko wesoła napierdalanka bez niczego. Poza tym między innymi dlatego np. w Rift-a czy większość mmorpg-ów teraz na rynku mi się grać nie chcę, bo zostały zredukowane do gier w których w zasadzie jedyną rzeczą jest combat, a cała reszta jest na doczepkę. Mi się fajnie grało w niegdysiejsze mmorpg-i bo łączyły, lub przynajmniej stwarzały fajną iluzję połączenia co-op-a, gry ekonomicznej, gry solo, gry społecznej, polityki etc - taka uproszczona elektroniczna wersja fikcyjnego świata. Teraz mmorpg-i weźmy np. Rift, to po prostu robienie co-op "misji" (dungeony) i napierdalanie 'fragów' w deatchmatch (BG). Levelling, crafting, polityka, housing, etc albo nie istnieją albo są tak płytkie, że się człowiek zastanawia po chuj to w ogóle jest w tej grze? Jakby wycieli cały świat poza np. jakimś dużym miastem(na graphic lobby), 2-3 contest zonami, dugneonami i battlegroundami / arenami, wyrzucając crafting, levelling i wszystko inne - dając po prostu postacie do wyboru, które byś tam trochę rozwijał przez 'robienie dunegonów z kumplami' albo granie w deatchmatch - to by ta gra i inne nic nie straciły, a wręcz zyskały. Tylko taki gameplay to dla mnie szybka nuda tbh :/ Zresztą przypadkiem Planetside2 od SOE to nie jakoś tak wyglądać? (pomijając co tam będzie można w cash shop-ie kupić, żeby być 'lepszym' ). |
Autor: | Havok [ 14 gru 2011, 00:34 ] |
Tytuł: | |
iniside napisał(a): EVE nie klęka do miecza, bo tam nie możesz postawić bota który za ciebie będzie levelował skile. Kazdy leveluje w tym samym tępie.
Niewchodząc w detale DFO miało dobre założenia, ale strasznie marne wykonanie. Wogóle nie rozumiem po co w nim dawać levelownie skili, skoro każdy to exploituje. Lepiej dac kazdemu pule punktow, niech wladuje w skile ktore chce i mozna odrazu jebac heady. Z tego punktu widzenia eve już dawno powinno paść bo noob nigdy nie dogoni kilku letniego gracza. W każdej innej grze jest to możliwe. Do tego grając nową postacią jesteś skazany na bycie w grze "nikim" przez długi czas, ofk można sobiw wmawiać, że rola kolesia w frytce z target pointerem jest bardzo ważna i że od początku można brać udział w pvp itd. |
Autor: | smeagollum [ 14 gru 2011, 09:53 ] |
Tytuł: | |
iniside napisał(a): smeagollum napisał(a): iniside napisał(a): smeagollum napisał(a): Jak na razie jedyny wniosek jaki wyciągam z Twojego rozumowania jest taki, że musiałeś podać na maksa skrajny/przerysowany przykład, by móc podtrzymać swoją tezę. No skoro jest taki na maska przesyowany to dlaczego DFO kleka do miecza ? Kolejny argument bez sensu. A dlaczego EVE nie klęka do miecza? Szach. EVE nie klęka do miecza, bo tam nie możesz postawić bota który za ciebie będzie levelował skile. Kazdy leveluje w tym samym tępie. Widzisz iniside, dyskutowaliśmy o systemie rozwoju postaci. Jako przykład na to, że skill based ssie podałeś upadek DFO. Tymczasem EVE też ma skill based system rozwoju postaci i ma się dobrze. Skoro to przyznajesz, to jak rozumiem przyznajesz tym samym, że Twój argument o upadku DFO, mający podeprzeć tezę, iż skill based system ssie, był kompletnie nietrafiony, bo jak widać, są gry, które z tym systemem nie tylko funkcjonują, ale wręcz są jednymi z lepszych gier na rynku. Teraz zaczynasz uciekać w dyskusję o DFO, więc jak rozumiem dyskusję o skill based system vs level based system zakończyliśmy. Zapraszam do działu DFO, gdzie o powodach upadku tej gry aktualnie dyskutujemy. |
Autor: | Piszpan [ 14 gru 2011, 10:58 ] |
Tytuł: | |
iniside napisał(a): tępie.
inside ogarnij sie troche |
Autor: | Highlander [ 14 gru 2011, 20:47 ] |
Tytuł: | |
http://sandboxer.org/?p=313 top 5 sandboxow ;d hyhy, pozostaje tylko UO na shardach hiehie |
Autor: | ShadeKnight [ 14 gru 2011, 21:08 ] |
Tytuł: | |
Highlander napisał(a): http://sandboxer.org/?p=313 top 5 sandboxow ;d Rzeczywiście, sanboxy że hej!
hyhy, pozostaje tylko UO na shardach hiehie |
Autor: | Niah [ 14 gru 2011, 21:09 ] |
Tytuł: | |
a nie? |
Autor: | Highlander [ 14 gru 2011, 21:31 ] |
Tytuł: | |
imo tak, ale glownie lol to mortal w top 5 i przed DFO ;] |
Autor: | Arturnik [ 14 gru 2011, 21:36 ] |
Tytuł: | |
a gdzie jest Ryzom? :/ |
Autor: | Havok [ 14 gru 2011, 21:53 ] |
Tytuł: | |
Highlander napisał(a): imo tak, ale glownie lol to mortal w top 5 i przed DFO ;]
Nie wiem czy MO nie ma obecnie większej populacji niż Darkfall |
Autor: | smeagollum [ 14 gru 2011, 22:03 ] |
Tytuł: | |
Highlander napisał(a): imo tak, ale glownie lol to mortal w top 5 i przed DFO ;]
Hm, czemu Ciebie to dziwi? Tytuł zestawienia to "Top 5 Sandiest Sandbox". Darkfall się załapał, bo pewnie już nic nie było innego, a Top 4 brzmi chujowo. W Darkfallu sandboxem była chyba tylko wczesna wizja twórców. Sama gra to płytki MMOFPS. |
Autor: | Highlander [ 14 gru 2011, 22:11 ] |
Tytuł: | |
dziwi mnie, bo jak odpalilem MO to byl taki fail, ze nie dalo sie w to grac. Sama gra na filmach wyglada jeszcze w miare ok, ale jak sam sprawdzilem to masakra. http://www.youtube.com/watch?v=xU-Zg0OAQUY http://www.youtube.com/watch?v=E3LD9PUvKTk alle tu juz dosc ziewajaco ;p tylko troche sie rozwalil temat, ktos by podzielil? |
Strona 4 z 5 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team |