MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

FFXIV Tech
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=86&t=37246
Strona 4 z 15

Autor:  Keii [ 6 wrz 2010, 18:16 ]
Tytuł: 

@Caspian:
utorrent

Autor:  lordyp [ 6 wrz 2010, 18:41 ]
Tytuł: 

nie panowie, dość tego
ja sobie nie wyobrażam , że po każdym maint mam szukać nie wiadomo gdzie plików- to już nie jest porażka , ja już nawet nie wiem jak to nazwać, autentycznie brak słów- nawet nie interesuje mnie , że te patche są na jednej tej samej stronie, ja mam odpalić lunchera i ma mi się ściągnąć
może niech w ogóle dadzą gdzieś kod gry czy co tam i gracze niech sami poprawiają wszystko
to musiałaby być wybitna gra , żeby się z nią tak męczyć, żeby przymykać stale oko na ten czy tamten bug, a tak niestety nie jest - wyśmienita grafika postaci i jej animacja to niestety nie cała gra
za 2 tygodnie rusza retail i jakoś nie chce mi się wierzyć , że olali OB i nawet lunchera porządnego nie chciało im się zrobić- rozumiem 1 wpadkę ( zdarza się ) , ale któryś dzień z rzędu jest nie do wybaczenia, to przelało moją czarę goryczy- miałem kupić grę, bo pomimo tych bugów ma w sobie to coś ( sam nawet nie wiem co :) ), ale zakup to byłoby sponsorowanie nierobów i nieudaczników

Autor:  Bodziu [ 6 wrz 2010, 19:52 ]
Tytuł: 

Osobiscie jestem jeszcze zdolny do przymkniecia oczu na te niedosciagniecia z patchami w koncu to naprawia :) ale wywalanie clienta srednio 3-5 razy na godzine mnie zalamuje :/ W sobote mniej mnie crashowalo ale po ostanich patche coraz gorzej :(

Autor:  Caspian [ 7 wrz 2010, 12:48 ]
Tytuł: 

Nie uzywam torrentow - sciagam gotowe pliki i umieszczam gdzie trzeba.
Najgorsze jest to ze przy crashu wali sie guildleve i przepada. Srednio raz na dzien zaliczam crasha :( Ta gra graficznie wymiata ale czeka ja dluuuuga droga - te lagi sa okropne.

Autor:  Oyci3C [ 7 wrz 2010, 13:49 ]
Tytuł: 

Graficznie są fajne tylko postacie - nie wiem gdzie więcej może wymiatać :/

Autor:  iniside [ 7 wrz 2010, 16:04 ]
Tytuł: 

Oyci3C napisał(a):
Graficznie są fajne tylko postacie - nie wiem gdzie więcej może wymiatać :/

/signed. Crysisowi (3 letnia gre hai), to moze co najwyzej palce u stop lizac.
Zreszta sporej czesci gier na Unrealu tez.

Autor:  kamilus [ 7 wrz 2010, 16:10 ]
Tytuł: 

To jest MMO, a nie single... Nie porównuj do Crysisa.

Autor:  iniside [ 7 wrz 2010, 16:36 ]
Tytuł: 

tczewiak napisał(a):
To jest MMO, a nie single... Nie porównuj do Crysisa.

Tak sie sklada ze gatunek gry nie ma nic do rzeczy w tym przypadku.

No chyba ze ty tez nie mozesz grac w 1650x1080 dlatego ze masz internet na modemie 56k.

Autor:  Gokulo [ 7 wrz 2010, 16:41 ]
Tytuł: 

Lol?

Ciekawe za ile lat zobaczymy MMO z grafika Crysis'a :P

Autor:  kamilus [ 7 wrz 2010, 16:54 ]
Tytuł: 

iniside napisał(a):
Tak sie sklada ze gatunek gry nie ma nic do rzeczy w tym przypadku.

No chyba ze ty tez nie mozesz grac w 1650x1080 dlatego ze masz internet na modemie 56k.

Ma i to bardzo dużo. W zwykłym multi na 8-16 osób wykorzystuje się proste algorytmy predykcji, które nie pożerają tak mocno czasu procesora. To jest jednak pikuś. To co zabija komputery w MMO to ilość osób na ekranie i różnorodność tychże avatarów. Nie ładuje się bowiem kopii tych samych obiektów graficznych tylko każdy avatar jest samodzielnym tworem (w multi takim jak Crysis jest to znacznie prostsze rozwiązanie).
56k rzeczywiście nie udźwignęłoby już w dzisiejszych czasach gry pokroju FF14, ale spokojnie zmieści się tutaj ciągły transfer na poziomie 256/32. To dzięki buforowaniu danych, jakie wykorzystuje się w silnikach sieciowych. I tu właśnie pies pogrzebany - Twój komputer nie przetwarza informacji na żywo według tego co widzisz na ekranie. On gromadzi dane o obiektach i ich wizualizacji w pamięci, na zasadzie predykcji kto może wejść w interakcję z Twoim avatarem. Nie ma tu znaczenia rozdzielczość - tylko kwestia ilości przesyłanych danych i szczegółów avatarów.
Nie ma tu również prostego scenariusza gdzie znajdują się wszyscy NPC, bowiem jedna osoba może dajmy na to ciągnąć za sobą traina słabych mobków z różnych części mapy i nagle pojawić się to musi na Twoim ekranie.
Także porównywanie MMO do prostych multi czy wręcz single jest wręcz nie na miejscu. To całkowicie odmienne realia i silniki graficzne. Co nie zmienia faktu, że taka trawa w FF14 mogłaby być jednak lepsza. Znacznie.

Autor:  Teo [ 7 wrz 2010, 16:54 ]
Tytuł: 

Juz było pisane kilka razy na temat jakości grafiki, samo wykonanie świata jest bardzo słabe.
Czytając wymagania jakie ma gra można sadzić ze zobaczę coś podobnego przynajmniej do poziomu jakości jak w bad company 2.
Nie piszcie tez ze to mmo bo to nic nie zmienia w temacie patrząc na wymagania gry i mechanikę dotycząca mmo w tej grze.
Gry mmo robione 6-8 lat temu miały grafikę świata nie wiele gorsza, a chodziły na maszynach słabszych od dzisiejszych komorek.

Autor:  iniside [ 7 wrz 2010, 17:26 ]
Tytuł: 

tczewiak napisał(a):
iniside napisał(a):
Tak sie sklada ze gatunek gry nie ma nic do rzeczy w tym przypadku.

No chyba ze ty tez nie mozesz grac w 1650x1080 dlatego ze masz internet na modemie 56k.

Ma i to bardzo dużo. W zwykłym multi na 8-16 osób wykorzystuje się proste algorytmy predykcji, które nie pożerają tak mocno czasu procesora. To jest jednak pikuś. To co zabija komputery w MMO to ilość osób na ekranie i różnorodność tychże avatarów. Nie ładuje się bowiem kopii tych samych obiektów graficznych tylko każdy avatar jest samodzielnym tworem (w multi takim jak Crysis jest to znacznie prostsze rozwiązanie).
56k rzeczywiście nie udźwignęłoby już w dzisiejszych czasach gry pokroju FF14, ale spokojnie zmieści się tutaj ciągły transfer na poziomie 256/32. To dzięki buforowaniu danych, jakie wykorzystuje się w silnikach sieciowych. I tu właśnie pies pogrzebany - Twój komputer nie przetwarza informacji na żywo według tego co widzisz na ekranie. On gromadzi dane o obiektach i ich wizualizacji w pamięci, na zasadzie predykcji kto może wejść w interakcję z Twoim avatarem. Nie ma tu znaczenia rozdzielczość - tylko kwestia ilości przesyłanych danych i szczegółów avatarów.
Nie ma tu również prostego scenariusza gdzie znajdują się wszyscy NPC, bowiem jedna osoba może dajmy na to ciągnąć za sobą traina słabych mobków z różnych części mapy i nagle pojawić się to musi na Twoim ekranie.
Także porównywanie MMO do prostych multi czy wręcz single jest wręcz nie na miejscu. To całkowicie odmienne realia i silniki graficzne. Co nie zmienia faktu, że taka trawa w FF14 mogłaby być jednak lepsza. Znacznie.

Ale co to ma do jakosci grafiki ?
Jesli by sie uprzecz to zasadniczo kazdy gracz rozni sie od innego gracza tylko tekstura. Do tego w calej grze jest kilka(dziesiat) unikatowych modeli tego jak moze wygladac postac.

Naprawde nie rozumiem co ma jakosc grafiki ? Wytlumacz mi to dokladnie bo ja tego nie wiem ?
To o czym piszesz to odnosi sie tylko do warstwy sieciowej a nie do tego jak ona jest zaprezentowana. Jedno nie wplywa na wydajnosc drugiego. No moze pozatym ze to pierwsze (siec), moze zdecydowanie spowolnic to drugie..
Cytuj:
Nie ma tu również prostego scenariusza gdzie znajdują się wszyscy NPC, bowiem jedna osoba może dajmy na to ciągnąć za sobą traina słabych mobków z różnych części mapy i nagle pojawić się to musi na Twoim ekranie.

No pojawi sie. Od strony widzenia klienta, jedyne co to powoduje to wzrost ilosci polygnow jakie trzeba przemielic, tekstur, materialow etc. Biorac pod uwage mala ilosc unikalnych meshy, to sama geometria nie zarzlaby za wiele drawcalls. Tekstury mozna pogrupowac w Atlasy, co ograniczy ilosc uzytych materialow do jednego/dwoch na caly set roznych kreatur.

Nie wmowisz mi ze nie mozna zrobic MMO z grafikz Crysis, bo np. Calypso jest na CE2. (pomijam fakt ze tez wyglada chujowo w znacznej czesci).
TERA wyglada o lata swietlne lepiej niz FFXIV. (pomijam juz czy komus sie podoba styl).

Cytuj:
Co nie zmienia faktu, że taka trawa w FF14 mogłaby być jednak lepsza.

Musimy zaczac od tego ze tu nie ma zadnej trawy. Jest tylko POM. W sumie wyglada to ciekawie, ale cos mi sie wydaje ze zwykla trawa bylby szybsza ;o.


Jak dla mnie panowie z SE po prostu juz zwyczajnie zjebali sprawe. Ta gra nie wyglada super, wyglada paskudnie. Jedyne co tu jest godne uwagi to design postaci graczy. Bo puste mapy to na mnie wrazenia nie robia niestety..

Autor:  kamilus [ 7 wrz 2010, 17:41 ]
Tytuł: 

Dynamiczne elementy mają ogromny wpływ na wyświetlanie grafiki. Nie można tej grafiki bowiem z góry zdefiniować. Nie można zakładać, że w wysokiej jakości będzie działało dobrze, bo nie będzie gdy tylko pojawi się kilka postaci na ekranie. Takie zaś jest założenie MMO.
MMO zawsze będą w tyle o kilka lat za zwykłymi grami jeśli chodzi o grafikę. Dopóki nie będzie to instancjonowany świat a'la GW to nie ma możliwości, aby obecne komputery pociągnęły taki produkt z grafiką Crysisa.
Sam silnik sieciowy też potrafi zajechać CPU, a samo wyświetlanie grafiki na GPU się nie kończy - zasoby CPU nadal są niezbędne.
TERA wygląda lepiej? OK. Tylko teraz kwestia założeń. Na ile osób projektowana jest ta gra? Jak podzielony jest świat, ile osób pojawia się zwykle na ekranie?

W finalu poprzednim biegały setki postaci na campach i w miastach. Z grafiką Crysisa nawet najbardziej wypasiony, dzisiejszy sprzęt by się udusił.

Autor:  elitper [ 7 wrz 2010, 18:45 ]
Tytuł: 

tczewiak napisał(a):
Dynamiczne elementy mają ogromny wpływ na wyświetlanie grafiki. Nie można tej grafiki bowiem z góry zdefiniować. Nie można zakładać, że w wysokiej jakości będzie działało dobrze, bo nie będzie gdy tylko pojawi się kilka postaci na ekranie. Takie zaś jest założenie MMO.
MMO zawsze będą w tyle o kilka lat za zwykłymi grami jeśli chodzi o grafikę. Dopóki nie będzie to instancjonowany świat a'la GW to nie ma możliwości, aby obecne komputery pociągnęły taki produkt z grafiką Crysisa.
Sam silnik sieciowy też potrafi zajechać CPU, a samo wyświetlanie grafiki na GPU się nie kończy - zasoby CPU nadal są niezbędne.
TERA wygląda lepiej? OK. Tylko teraz kwestia założeń. Na ile osób projektowana jest ta gra? Jak podzielony jest świat, ile osób pojawia się zwykle na ekranie?

W finalu poprzednim biegały setki postaci na campach i w miastach. Z grafiką Crysisa nawet najbardziej wypasiony, dzisiejszy sprzęt by się udusił.


TERA projektowana na tyle samo osób co FFXIV / świat otwarty / ile się pojawia - wszystkie tyle samo co w ffxiv. Tyle z zamkniętych testów tery SE spiepszyło :D i nei ma czemu się dziwić

Autor:  Bodziu [ 7 wrz 2010, 18:56 ]
Tytuł: 

Nowy Patch
blue: D2010.09.07.2001.patch

http://ffxiv.withfrosted.com/d96437e6.rar

have a nice play !

Autor:  lordyp [ 7 wrz 2010, 19:37 ]
Tytuł: 

tak z ciekawości kliknąłem na FF i o dziwo
laucher i gra się same spatchowały- dało się :D

Autor:  Caspian [ 7 wrz 2010, 19:39 ]
Tytuł: 

po najnowszym update - gra mi sie crashuje - ma ktos podobny problem??

Autor:  Bodziu [ 7 wrz 2010, 19:41 ]
Tytuł: 

Caspian napisał(a):
po najnowszym update - gra mi sie crashuje - ma ktos podobny problem??


LOL, serwery jeszcze nie sa UP :P
A stronka ze statusem to UNOFFICIAL :)

Autor:  Caspian [ 7 wrz 2010, 19:44 ]
Tytuł: 

Ale normalnie sie loguje do gry mam ekran startowy - wybieram start i crash...

Autor:  Lord_Deshter [ 7 wrz 2010, 19:46 ]
Tytuł: 

/facepalm

Czy przy każdym updacie będziemy to przerabiać? :lol:

Strona 4 z 15 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team