mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
**
Avatar użytkownika

Posty: 7136
Dołączył(a): 24.11.2003
Offline
PostNapisane: 13 wrz 2010, 11:08 
Cytuj  
http://www.youtube.com/watch?v=abE09-tqhoM

*
Avatar użytkownika

Posty: 6736
Dołączył(a): 18.09.2004
Offline
PostNapisane: 13 wrz 2010, 12:45 
Cytuj  
Ciekawy filmik. Przestałem być hejterem tego systemu - lepsze to, niż miliard XP potrzebne do następnego levelu na wyższych poziomach. Plus faktycznie, hardkorowcy i tak będą mogli mieć lepiej rozwinięte postaci.


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 13 wrz 2010, 13:06 
Cytuj  
Mnie to nie przekonuje dalej.
Najlepsze jest rozwiazanie z GW2. Gdzie na kazdy level potrzeba dokladnie tyle samo expa ;p. Nie ma zadnego leveling curve ;p.

Ten filmik to niestety tania propaganda ;p.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 19064
Dołączył(a): 31.08.2003
Offline
PostNapisane: 13 wrz 2010, 13:17 
Cytuj  
Oczywiscie ze propaganda.

W dzisiejszych czasach nie zatrzymuje sie gracza przez w ten czy inny sposob spowolnione levelowanie tylko przez atrakcyjny content: fajne pvp, rozbudowane endgame, dobry crafting i ekonomie itp
Ludzie z SE chyba ciagle mysla ze ich glowna konkuencja jest L2.

******
Avatar użytkownika

Posty: 4439
Dołączył(a): 24.11.2003
Offline
PostNapisane: 13 wrz 2010, 15:19 
Cytuj  
fakt, po co sie wysilac z nowym ysstemem jak mozna zrobic wszystko na jedno kopyto...

*

Posty: 141
Dołączył(a): 27.11.2004
Offline
PostNapisane: 13 wrz 2010, 15:57 
Cytuj  
A czy ten system nie jest przechlapany dla hardcorowcow ktorzy zaczna gre powiedzmy pol roku po premierze i nie beda mogli nadgonic starych wyjadaczy? Troche bedzie wkurzac, ze nie moga dogonic casuali grajacych 8h tygodniowo.

I takie pytanie: czy jesli zrobie jedna klasa wysoki lvl, to chcac zaczac levelowac druga przestanie sie liczyc co zrobilem pierwsza? Te wszystkie HP/MP/staty zostaną zrównane do poziomu nowej klasy i bede musial wracac do startowych lokalizacji zeby levelowac aby moc cokolwiek zabic?

I jak juz jestesmy przy tym filmiku jak dokladnie dziala to dzielenie benefitow z faktu ze mamy 2 klasy rozwieniete na ten sam poziom? Moge uzywac skilow jednoczesnie z 2 klas? Bo z tego co pamietam to moja obecna klase definiuje ekwipunek jaki nosze.

**
Avatar użytkownika

Posty: 7136
Dołączył(a): 24.11.2003
Offline
PostNapisane: 13 wrz 2010, 17:30 
Cytuj  
Blade napisał(a):

I takie pytanie: czy jesli zrobie jedna klasa wysoki lvl, to chcac zaczac levelowac druga przestanie sie liczyc co zrobilem pierwsza? Te wszystkie HP/MP/staty zostaną zrównane do poziomu nowej klasy i bede musial wracac do startowych lokalizacji zeby levelowac aby moc cokolwiek zabic?

I jak juz jestesmy przy tym filmiku jak dokladnie dziala to dzielenie benefitow z faktu ze mamy 2 klasy rozwieniete na ten sam poziom? Moge uzywac skilow jednoczesnie z 2 klas? Bo z tego co pamietam to moja obecna klase definiuje ekwipunek jaki nosze.


Tak jak na filmiku: sa 2 rodzaje poziomow: physical level i class rank. P.lv daje punkty, ktore rozdziela sie miedzy statystyki, ale i tak class rank ustanawia cap na bonusy jakie mozesz z tych statystyk dostac: czyt. pakowanie w samo STR od poczatku nie ma sensu, bo i tak np. na rank 2 gladiator ma cap 30 na statsy, wiec z wyzszego nie bedzie nic dostawal (te liczby to tylko przyklad). Anyway: jak zakladasz inna bron to zmienia Ci klase - rank, ale nie physical level, tzn. statsy zostaja teoretycznie takie same, ale bonusy z nich sa skalowane do tego jaki dana klasa ma cap aktualnie, czyt. tak, bedzie trzeba wrocic do poczatkowych lokacji zeby inna profesje levelowac, ale dzieki wiekszej ilosci statsow scapowanych jest to troche latwiejsze.

W sprawie umiejetnosci: mozna bez problemu dzielic umiejetnosci miedzy klasami w na zasadzie Disciplines of War <> Disciplines of Magic i Disciplines of Land <> Disciplines of Hand. Tzn. klasa craftujaca nie zalozy skilla od klasy walczacej. Dalej: zakladac mozna wszystkie wyuczone skille niezaleznie od tego na jakim rank je zdobywamy, np. zalozmy, ze Conjurer uczy sie Cure na rank 4, zamieniajac sie w Gladiatora mozemy zalozyc Cure juz na rank 1 (tzn. tak to dziala w OB, moze to jeszcze ulec zmianie), jednak jest jedno ALE: umiejetnosci jednych klas nie dzialaja na 100% swoich mozliwosci u innych: cure bedzie leczyl za mniej i mial wiekszy recast niz u Conjurera. Zaradzic temu mozna zwiekszajac tzw. affinity z dana dyscyplina, im wiecej affinity tym dzialanie skilla bedzie bardziej zblizone oryginalowi (nie wiem czy recast tez sie zmienia, nie sprawdzalem tego jeszcze). Affinity w chwili obecnej mozna uzyskac dzieki specjalnym trait's wykupywanym za specjalne punkty danej klasy, ktore dostajemy w nagrode za Guildleve na poziomach 20+ i questy klasowe :P (guild marks: za Conjurer Marks wykupiny trait zwiekszajacy Conjury affinity itd.)


Ehh, wiem, ze brzmi to zawile, trzeba poprostu miec stycznosc z systemem zeby z czasem to wszystko polapac ^^;

******

Posty: 3739
Dołączył(a): 27.02.2004
Offline
PostNapisane: 13 wrz 2010, 18:49 
Cytuj  
A ja myślałem, że filmik był na tyle jasny aby wszystko wytłumaczyć :]


_________________
"The tendency to whining and complaining may be taken as the surest sign symptom of little souls and inferior intellects."
Francis Jeffrey

****

Posty: 1115
Dołączył(a): 27.07.2005
Offline
PostNapisane: 14 wrz 2010, 00:13 
Cytuj  
Dzięki Gok, teraz już w ogóle nic nie rozumiem...
Ale tak już jest. Teoria jest mało istotna, trzeba popraktykować.
Japończycy już chyba nie mieli co wymyślać.


_________________
Obrazek

******
Avatar użytkownika

Posty: 4439
Dołączył(a): 24.11.2003
Offline
PostNapisane: 14 wrz 2010, 00:35 
Cytuj  
prostrze niz sie wydaje, wystarczy chwile pograc

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 14 wrz 2010, 00:38 
Cytuj  
Generalnie system nie wprowadza NIC nowatorskiego. Hardcore i tak będą hardcore i ich rozwój jest tylko sztucznie opóźniany. Casuale to i tak casuale i im to lotto czy dogonią hardcorów, bo wiedzą, że nie dogonią. Nawet mając równy level nigdy nie zdołają grać tak dobrze w grupie jak ktoś, kto gra po naście godzin dziennie.
Rozwiązaniem jedynym sensownym jest wprowadzenie contentu atrakcyjnego dla casuali oraz contentu atrakcyjnego dla hardcorowców - tak aby te dwie grupy sobie nawet nie kolidowały. Podobnie było w 11. Mnie irytowali "idioci", którzy podbierali mi BST mobki w trakcie gdy solowałem, a im przeszkadzałem ja, bo zabierałem im mobka, którego mogli zabić drużynowo.
Sam teraz jestem casualem, ale... najbardziej rozbroiła mnie w tym filmiku puenta... "Freedom". To tak jak głosujący na PO pierdzielący o wolności i liberaliźmie.
To tak jakby ograniczanie wyborów, czynności było wolnością. What a bullshit.

W systemie nie ma nic skomplikowanego - wystarczy chwilę pomyśleć i już wiadomo jak działa. Miejmy tylko nadzieję, że wkrótce uzupełnią content i ściągną to idiotyczne ograniczenie. Bo nałożenie go wyglądało następująco:

- Witajcie moje małe, żółte, żałosne ludziki - ff14 ma być gotowy za 8 miesięcy i w tym terminie ma się odbyć premiera!
- Ale panie prezesie to nie jest jeszcze gotowe - jeszcze ponad 2 lata pracy przed nami.
- Nie pierdol mi tu, bo nie dostaniesz miski ryżu przez tydzień.
- Szefie, szefie - mam pomysł. Zróbmy engine, olejmy content i zablokujmy rozwój graczom do czasu aż ten content dorobimy, a potem każmy im kupić expansion żeby rozwój odblokować.
- Jesteś genialny! Dostaniesz dziś więcej tuńczyka. No moje żółte murzynki - do roboty!

I ciemny lud to kupił. Nowatorstwo my ass.


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

*
Avatar użytkownika

Posty: 6736
Dołączył(a): 18.09.2004
Offline
PostNapisane: 14 wrz 2010, 01:08 
Cytuj  
tczewiak napisał(a):
W systemie nie ma nic skomplikowanego - wystarczy chwilę pomyśleć i już wiadomo jak działa.

Loth nie chodziło chyba o fatigue system, tylko skille z różnych klas na jednej postaci/affinity itp.


_________________
Obrazek

*

Posty: 141
Dołączył(a): 27.11.2004
Offline
PostNapisane: 14 wrz 2010, 06:25 
Cytuj  
No sam fatigue system jest latwy do zrozumienia. Ja tylko sie zastanwialem jak z praktycznego widzenia przeklada sie to na bycie multiklasa i jakie bonusy sie z tym wiaza, bo na filmiku bylo tylko rzucone haslo ze "thanks to armory system". A szczegoly tego systemu to pewnie w innym filmiku byly/beda.

Ciekawe jak w praktyce podziala ten system na ludzi. Mi sie nawet podoba, cos innego niz standartowe podejscie. Przyjemnie, ze level curve jest mocno obnizony i nie trzeba spedzac 100h na grindzie mobkow zeby wskoczyc na wyzszy lvl.
Tylko przy takim czyms to oplaty nie powinny byc pobierane jako miesieczny abonament tylko ile czasu zagrasz tyle zaplacisz. Osoby ktore nie chca rozwijac innych klas a jedynie graja do czasu az expowanie przestaje byc oplacalne moga poczuc sie oszukane, ze placa za cos a nie moga z tego korzystac.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 14 wrz 2010, 08:21 
Cytuj  
Blade napisał(a):
No sam fatigue system jest latwy do zrozumienia. Ja tylko sie zastanwialem jak z praktycznego widzenia przeklada sie to na bycie multiklasa i jakie bonusy sie z tym wiaza, bo na filmiku bylo tylko rzucone haslo ze "thanks to armory system". A szczegoly tego systemu to pewnie w innym filmiku byly/beda.

Ciekawe jak w praktyce podziala ten system na ludzi. Mi sie nawet podoba, cos innego niz standartowe podejscie. Przyjemnie, ze level curve jest mocno obnizony i nie trzeba spedzac 100h na grindzie mobkow zeby wskoczyc na wyzszy lvl.
Tylko przy takim czyms to oplaty nie powinny byc pobierane jako miesieczny abonament tylko ile czasu zagrasz tyle zaplacisz. Osoby ktore nie chca rozwijac innych klas a jedynie graja do czasu az expowanie przestaje byc oplacalne moga poczuc sie oszukane, ze placa za cos a nie moga z tego korzystac.

Jesli wuazasz ze level curve jest bardziej flat niz curve to albo nie grales albo grales za malo ;p.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

****

Posty: 1115
Dołączył(a): 27.07.2005
Offline
PostNapisane: 14 wrz 2010, 10:35 
Cytuj  
Mi ogólnie chodziło o to, że jak to się opisuje, podobnie jak Gok to zrobił, to ledwo co jest do rozumienia. Mój biedny móżdżek zaliczył zgon XD Z drugiej strony, jak już pisałam, wystarczy obejrzeć filmik lub w coś pograć, żeby to załapać. Sam Fatigue system wyjaśniony w postaci takiego filmiku to dobry pomysł. Wszystko jest logiczne i łatwe do zrozumienia.
Może się to podobać lub nie, ale czepiać się nie zamierzam. Podsumuję jak pogram z rok.


_________________
Obrazek

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.