MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Problemy techniczne
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=88&t=38304
Strona 5 z 6

Autor:  montezuma [ 16 lut 2011, 22:39 ]
Tytuł: 

Isengrim napisał(a):
Zadam głupie pytanie - ile masz RAMu? I czy nie masz zbyt dużo programów uruchomionych w tle.


4gb ram, próbowałem włączyć rift bezpośrednio po restarcie bez żadnych dodatkowych programów. Nic nie pomaga.

Autor:  shp [ 1 mar 2011, 07:35 ]
Tytuł: 

Czy tylko ja mam co parę patchy problemy nawet z odpaleniem rifta?
Wczorajszy pacz to był cud, miód i maliny a po dzisiejszym znowu ten sam problem. Pierdolca można dostać ;F
Już na shardzie grafa/cpu/ram/czychujwieco się krzaczy, wyskakują pomarańczowe/brązowe paski,
artefakty na całym ekranie i po chwili wszystko się zwiesza - nic innego niż hardboot nie pomaga.
Na oficjalce co drugi temat w dziale technicznym jest o tym, ale devsi siedzą cicho od 5 dni..

Zmiana sterowników nie pomogła, jakiś tam hotfix do win7 zalecany przez randomików też nic, teraz jestem na etapie redownloadu i reinstallu rifta, ale jestem czarnej myśli.
Any ideas? Boję się trochę, bo 15 hardbootów dziennie nie jest zbyt zdrowe a i ludzie straszą, że jest to samo co w przypadku sc2 - rifcik potrafi spalić grafę ;F
Chociaż od temperatury to raczej nie jest, bo trzyma się w granicach 65-75C.
Ktoś polecał zmienić napięcie na RAMie, ale to już hardkor i nie chcę kombinować.

Autor:  Madas [ 1 mar 2011, 09:13 ]
Tytuł: 

Mam podkrecona grafe i mialem 2 zwiechy grafiki 3 dni temu, zjechalem z podkreceniem o 20mhz na gpu i jest ok.

Autor:  Atherius [ 1 mar 2011, 09:35 ]
Tytuł: 

Rift jako jedna z nielicznych gier strasznie katuje k. graficzną, moja rozgrzewa się lepiej niż przy crysisie.

Shp po pierwsze włącz vsync i zobacz, czy jest różnica.

Po 2gie sprawdź dokładnie monitoring może faktycznie grafa się przegrzewa, odpal takie coś jak msi afterburner i tam jest wykresik temp. w odstępie czasowym także możesz prześledzić.

Co do ramu to jeśli masz wszystko na domyślnych ustawieniach to bez problemu możesz zwiększyć tą wartość nawet o 0,2v, nic się nie stanie.

Autor:  iniside [ 1 mar 2011, 09:53 ]
Tytuł: 

Niestety silnik RIFTa bardzo słabo skaluje sie z multi-core.
I nie jest to cos co da sie fixnac w pol roku.
Musieli by pewnie spora czesc przepisac od zera. I pewnie kiedys to zrobia.

Autor:  druzil [ 1 mar 2011, 10:05 ]
Tytuł: 

Inside, problemy sa tylko na radeonach, na nvidi nawet w sli performance jest 100% wiekszy, co oznacza ze skaluje sie swietnie.

Jesli chodzi o procki, to quada tez swietnie utylizuje. To jest pierwsze mmo ktore bardzo ladnie obciaza wszystkie cory. U mnie na q9650 , mam 3 cory po 50% i jeden za 75%.

Autor:  Atherius [ 1 mar 2011, 10:12 ]
Tytuł: 

Żeby jeszcze z tą utylizacją szła w parze wydajność to by w ogóle było zajebiście. :)

Autor:  shp [ 1 mar 2011, 10:15 ]
Tytuł: 

druzil, bullshit. Z nvidią też są straszne problemy - czytnij whine na forum.

Co do grafy to sprawdzałem przez 15 min gry jak temperatura się trzyma i jak na 5870 to 60-75C nie jest jakoś strasznie dużo. Prędzej bym stawiał, że to wina jakiegoś fan'a albo amd quiet'n'cool czy jak to się tam zwało. Na razie napięcia nie zwiększam, bo to laptop jest i wolę dmuchać na zimne niż coś zjebać ;F

Sprawdzę zaraz vsync i inne pierdoły, ale nawet na najniższych ustawieniach w stosunku do high nie ma żadnej różnicy (ba, nawet szybciej zwis następuje, bo zaraz po naciśnięciu play w autorunie).

edit:
@down
No właśnie na betach nie było najmniejszych problemów. Nawet ani razu się klient nie wysypał. A tu taki klops od headstartu KRUWAU.

Autor:  Tor-Bled-Nam [ 1 mar 2011, 10:16 ]
Tytuł: 

Ja gram na radku, najnowsze sterowniki. Problemow nie stwierdzilem. Wydajnosc chyba tez ciut lepsza niz z beta event 4, z ktorym mam porownanie.

Autor:  Atherius [ 1 mar 2011, 10:18 ]
Tytuł: 

W oknie odpalałeś ? Odnośnie oszczędzania energii to raczej nie tego wina, ewentualnie możesz wejść do biosu i jesli się da wyłączyć te opcje i wtedy przetestować.

Ja wczoraj odpaliłem i zapomniałem przestawić większy mnożnik procka, na 1,2ghz były jakieś framedropy ale tak z 15 min grałem zanim się połapałem. :p

Autor:  iniside [ 1 mar 2011, 10:23 ]
Tytuł: 

druzil napisał(a):
Inside, problemy sa tylko na radeonach, na nvidi nawet w sli performance jest 100% wiekszy, co oznacza ze skaluje sie swietnie.

Jesli chodzi o procki, to quada tez swietnie utylizuje. To jest pierwsze mmo ktore bardzo ladnie obciaza wszystkie cory. U mnie na q9650 , mam 3 cory po 50% i jeden za 75%.

PTzy najwiekszych zadymach celowo sprawdzam jak wyglada obciazenie mojego quada i w porownanoiu do Bad Comapny 2 to jest smiech ;p.

Autor:  druzil [ 1 mar 2011, 10:25 ]
Tytuł: 

shp napisał(a):
druzil, bullshit. Z nvidią też są straszne problemy - czytnij whine na forum.



Wiedze co do skalowalnosci czerpie wlasnie z ich forum.
Sam widzialem wynik jakie wklejali.
Chyba ze cos zepsuli teraz i jest nowy whine.

Autor:  druzil [ 1 mar 2011, 10:27 ]
Tytuł: 

iniside napisał(a):
PTzy najwiekszych zadymach celowo sprawdzam jak wyglada obciazenie mojego quada i w porownanoiu do Bad Comapny 2 to jest smiech ;p.


Zlota zasada, jezeli procek wykazuje male obciazenie to prawdopodobnie waskim gardlem jest karta grafiki.

Autor:  iniside [ 1 mar 2011, 10:42 ]
Tytuł: 

druzil napisał(a):
iniside napisał(a):
PTzy najwiekszych zadymach celowo sprawdzam jak wyglada obciazenie mojego quada i w porownanoiu do Bad Comapny 2 to jest smiech ;p.


Zlota zasada, jezeli procek wykazuje male obciazenie to prawdopodobnie waskim gardlem jest karta grafiki.

Druga zlota zasada. JEsli procek jest slabo obciazany to silnik jest chujowo napisany.

Really. w Crysis 2 i Bad Company 2 nie ma takich cudow.

Autor:  druzil [ 1 mar 2011, 10:47 ]
Tytuł: 

A napisz na czym grasz i ile masz srednio klatek (jakie ustawienie settings?)

U mnie na gtx460oc 4gb ram, q9650 oc/3600Mhz ustawione na ultra pokazuje w miescie ~25k/s.(1920x1200) Porownujac swoje wyniki do tego co prezentuja inni wyglada ze jest w normie.

Wiadomo chcialoby sie wiecej ale trzeba brac pod uwage ze grafika naprawde ma nad czym pracowac.

Autor:  iniside [ 1 mar 2011, 12:07 ]
Tytuł: 

druzil napisał(a):
A napisz na czym grasz i ile masz srednio klatek (jakie ustawienie settings?)

U mnie na gtx460oc 4gb ram, q9650 oc/3600Mhz ustawione na ultra pokazuje w miescie ~25k/s.(1920x1200) Porownujac swoje wyniki do tego co prezentuja inni wyglada ze jest w normie.

Wiadomo chcialoby sie wiecej ale trzeba brac pod uwage ze grafika naprawde ma nad czym pracowac.

GeFroce9600 i5 750 i w 1650x1020 (czy jakos tak), i ustawienia na random, mam okolo 25-30fps. Wiec z cala doza pewnosci mowie ze silnik jest chujowo napisany ;p.

Autor:  Tor-Bled-Nam [ 1 mar 2011, 12:14 ]
Tytuł: 

Silnik jest chujowo napisany bo na karcie zabytku masz malo fps. Ciekawa teoria. Ja na sprzecie sprzed 1.5 roku gram w ultra bez zadnych problemow z view distance dodatkowo na maks. 1680@1050

Autor:  iniside [ 1 mar 2011, 12:17 ]
Tytuł: 

Tor-Bled-Nam napisał(a):
Silnik jest chujowo napisany bo na karcie zabytku masz malo fps. Ciekawa teoria. Ja na sprzecie sprzed 1.5 roku gram w ultra bez zadnych problemow z view distance dodatkowo na maks. 1680@1050

No wlasnie, Chodzi o to ze post wyzej ma 5x lepsza karte graficzna niz ja i ma tyle samo fps ;p.

Autor:  Tor-Bled-Nam [ 1 mar 2011, 12:21 ]
Tytuł: 

Pomijajac fakt innych (pewnie wyzszych u niego ustawien) i duzo wyzszej rozdzielczosci? Rift zapewnia stabilne fpsy podczas inwazji jak sa rajdy na kartach ze sredniej polki w maksymalnych ustawieniach praktycznie. Calkiem niezle jak sobie przypomne kilka innych mmorpg w dzien premiery.

Autor:  druzil [ 1 mar 2011, 12:37 ]
Tytuł: 

iniside napisał(a):
Tor-Bled-Nam napisał(a):
Silnik jest chujowo napisany bo na karcie zabytku masz malo fps. Ciekawa teoria. Ja na sprzecie sprzed 1.5 roku gram w ultra bez zadnych problemow z view distance dodatkowo na maks. 1680@1050

No wlasnie, Chodzi o to ze post wyzej ma 5x lepsza karte graficzna niz ja i ma tyle samo fps ;p.


Nie no tak nie mozna porownywac, zjade jeden zdefiniowany suwak nizej i z 20 robi mi sie 40klatek. Wszystko kwestia ustawien. Sam supersampling zrzera ok 10klatek w stosunku do AA.

Przy twojej karcie nie ma szans aby obciazyc mocniej twoj procesor.
Poprostu czeka on na karte. Wcale to nie oznacza ze silnik jest zle napisany.

Strona 5 z 6 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team