MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Crafting
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=88&t=38274
Strona 2 z 4

Autor:  lordyp [ 10 lut 2011, 23:39 ]
Tytuł: 

rozwijając craft i gathering równo z lvl ma się itemki znacznie lepsze od tych z questów
dlatego też sądzę , że mimo , że craft jest słaby będzie trzeba go rozwijać już od początku
szkoda , że nie ma opcji jakiegoś crita w crafcie i wytworzenia lepszego itemka- straszne nudy jak się crafci np 15 itemków pod rząd i stale to samo

Autor:  yabaddi [ 11 lut 2011, 07:58 ]
Tytuł: 

lordyp napisał(a):
szkoda , że nie ma opcji jakiegoś crita w crafcie i wytworzenia lepszego itemka- straszne nudy jak się crafci np 15 itemków pod rząd i stale to samo


Zgadzam się, taki "exceptiona quality" rodem z UO by się przydał - i dla balansu również low quality coby za dobrze nie było ;)

No ale na szczęście jest miejsce na dodawanie esencji więc sprzęt można wyprodukować lepszy niż pozwala na to sama recepta.

Autor:  pqs [ 11 lut 2011, 12:14 ]
Tytuł: 

yabaddi napisał(a):
lordyp napisał(a):
szkoda , że nie ma opcji jakiegoś crita w crafcie i wytworzenia lepszego itemka- straszne nudy jak się crafci np 15 itemków pod rząd i stale to samo


Zgadzam się, taki "exceptiona quality" rodem z UO by się przydał - i dla balansu również low quality coby za dobrze nie było ;)

No ale na szczęście jest miejsce na dodawanie esencji więc sprzęt można wyprodukować lepszy niż pozwala na to sama recepta.


No właśnie masz esencje do tego jest guildiowy buff który daje Ci szanse na podniesienie skilla profesji o 2

Ogólnie widziałem sporo recept u vendorów za coiny które się dostaje za robienie dayli z craftingu a także za repa

Mnie najbardziej ciekawi czy aby robić te najlepsze itemki bedą potrzebne składniki z instancjii bosów itd bo prawdę mówiąc dopiero na końcu okazuje się co tak naprawdę dana profesja jest warta

Autor:  Bloodleaf [ 11 lut 2011, 12:31 ]
Tytuł: 

Ja mam nadzieje że nie będa potrzebne dropy z instancji.bossów, mogą być składniki extremalnie trudne do zdobycia ale bez tego.

Autor:  yabaddi [ 11 lut 2011, 12:34 ]
Tytuł: 

pqs napisał(a):
Mnie najbardziej ciekawi czy aby robić te najlepsze itemki bedą potrzebne składniki z instancjii bosów itd bo prawdę mówiąc dopiero na końcu okazuje się co tak naprawdę dana profesja jest warta


Mam szczerą nadzieję, że czegoś takiego nie będzie. Nie każdy grający w MMO ma czas (i ochotę) męczyć się rajdowaniem (ja nie zamierzam). Wolałbym nie być na dzień dobry ograniczany w dostępie do przedmiotów, które mogę zrobić ale nie zrobię bo nie mam szansy zdobyć surowców. To taka segregacja na graczy równych i równiejszych. Oby Rift nie powielał tych błędów z innych produkcji.

Autor:  Mendol [ 11 lut 2011, 12:53 ]
Tytuł: 

pozwole sobie nie zgodzic sie z toba yabaddi.
jesli wszyscy beda mieli dostep do materialow to jak ma dzialac jakikolwiek rynek w mmo?
jesli lepsze itemy bedzie mozna robic z dropow z instancji to bardzo dobrze.
'ja' pojde do instancji zdobede surowce i wystawie je na AH.
ty sobie kupisz to co ci potrzebne na AH, zrobisz fajny item i sprzedasz go z zyskiem.

Autor:  mrynar [ 11 lut 2011, 13:24 ]
Tytuł: 

Mendol napisał(a):
pozwole sobie nie zgodzic sie z toba yabaddi.
jesli wszyscy beda mieli dostep do materialow to jak ma dzialac jakikolwiek rynek w mmo?
jesli lepsze itemy bedzie mozna robic z dropow z instancji to bardzo dobrze.
'ja' pojde do instancji zdobede surowce i wystawie je na AH.
ty sobie kupisz to co ci potrzebne na AH, zrobisz fajny item i sprzedasz go z zyskiem.


No dokladnie.

Wazne tylko zeby te itemy z instancji nie byly zbindowane na graczu.

Autor:  pqs [ 11 lut 2011, 13:55 ]
Tytuł: 

Myślę, że powinny być różne metody zdobywania składników między innymi też poprzez pvp (np outdor bosy) czego raczej brakuje w większości mmo. Oczywiście nie wszystkie, część również powinna być zdobywana w conencie pve. Ale chyba istotna sprawa aby to nie było bop, wtedy rynek sobie poradzi.

Ponadto nie chciałbym sytuacji, że jakiś ważny surowiec może wypaść każdemu z zwykłego mobka tylko ze ma dropa jak 1:1000, bo dziękuję za taką farmę.

Ponadto na dobre itemy aby je wycraftować, a przynajmniej na ich recpty powinny też być jakieś fajne lore, qesty zadania tak aby to wymagało trochę wysiłku, polatać po świecie :)

Autor:  Teo [ 11 lut 2011, 14:21 ]
Tytuł: 

Dla mnie idealnym rozwiązaniem dla gier tego typu jest coś co nigdy się nie pojawiło do tej pory w grach czyli przerabianie przedmiotów.
Przykładowo robię sobie zbroje ze zwykłych surowców, otrzymuje jakiś zielony crap, idę na bossa zabijam go, zdzieram z niego jakieś przykładowo łuski i daje kowalowi by przekuł mi ponownie zbroje, dzięki temu mam jakąś zbroje pierdzącego smoka, banalne, proste i nigdy nie zastosowane.
Czyli można zastosować prosty craft wow style i rare drop z bossów, raidów itp gdzie można się nawet na to napinać jak ktoś lubi, a efekt ciekawszy od tego co mamy najczęściej.

Podobał mi się craft w vanguard ale bądźmy realistami, tego nigdy w żadnym masowym mmo nie zobaczymy, a szkoda bo nikt nie twierdzi przecież że każdy musi być crafterem, tu specjalizacja w stylu lineage 2 była trafiona.

Autor:  yabaddi [ 11 lut 2011, 14:34 ]
Tytuł: 

Mendol napisał(a):
pozwole sobie nie zgodzic sie z toba yabaddi.
jesli wszyscy beda mieli dostep do materialow to jak ma dzialac jakikolwiek rynek w mmo?
jesli lepsze itemy bedzie mozna robic z dropow z instancji to bardzo dobrze.
'ja' pojde do instancji zdobede surowce i wystawie je na AH.
ty sobie kupisz to co ci potrzebne na AH, zrobisz fajny item i sprzedasz go z zyskiem.


Nie sprzedam go z zyskiem. W cenę musiałbym wliczyć koszt nabycia surowca (tego instancyjnego). Osoba, która zdobędzie go sama nie zapłaci więc jej koszt produkcji będzie dużo niższy - a więc to on sprzeda z zyskiem. Ja owszem, będę mógł zrobić coś takiego ale na własny użytek. Jest to jakieś rozwiązanie choć obawiam się, że taki system nakręciłby koniunkturę farmerom windującym chore ceny na surowce i nakręcającym interes kolegom handlującym wirtualnym goldem. Chyba gdzieś już to widziałem..

Autor:  Sebek [ 11 lut 2011, 14:51 ]
Tytuł: 

Jak wszyscy będą zasuwać w ultraświecącychepicitemkach, do których wytworzenia zebrali matsy z mostu obok miasta to chyba będzie bez sensu, nie? Przykro mi, ale z bossów z instancji dropią rzeczy, które są potrzebne na zrobienie "kolorowych" itemków.
Żeby nie było, sprawdziłem to w becie. Dla przykładu, w King's Breach leci coś takiego jak Vampire Blood, który jest potrzebny na jakąś tam rare reckę.

Autor:  Mendol [ 11 lut 2011, 15:11 ]
Tytuł: 

nie sprzedasz z zyskiem? to moze nie bierz sie za craft :)
ja nie lubie craftowac ale jeszcze nie bylo mmo, w ktorym nie daloby sie na tym zarobic.
w dfo nie bylo problemu zeby zdobyc okreslona rzecz potrzebna do zrobienia itemku a potem zaplacenie crafterowi za zrobienie go. czy to goldem czy w innych surowcach.
narzekasz chyba troche za bardzo - na poczatku ceny zawsze sa wysokie potem sie normuja.
koledzy tak czy siak beda farmowac i sprzedawac golda.

Autor:  Teo [ 11 lut 2011, 15:30 ]
Tytuł: 

Nie można porównywać co jest na becie bo każdy wie że będzie wipe, wartość surowców i reszty będzie można ocenić po premierze.
W każdym mmo craft nawet najbardziej beznadziejny daje zarobić.

Autor:  Bloodleaf [ 11 lut 2011, 15:41 ]
Tytuł: 

Najpierw ludzie narzekali że za dużo kasy jest i nie mają co z nią robić a teraz że nie będą mogli zarobić na crafcie....ehhh

To że itemki potrzebne dropią z bossów w instach to fail, to już mogli zrobić z rift bossów.

Autor:  Thou [ 11 lut 2011, 15:44 ]
Tytuł: 

Bloodleaf napisał(a):
Najpierw ludzie narzekali że za dużo kasy jest i nie mają co z nią robić a teraz że nie będą mogli zarobić na crafcie....ehhh

To że itemki potrzebne dropią z bossów w instach to fail, to już mogli zrobić z rift bossów.


WG mnie ludzka natura - a szczegolnie polska metalnosc to narzekanie na wszystko, wszystko ssie itd.

Mnie zastanawia jaki craft wziasc... runecrafting bedzie chyba jednym z najbardziej oplacalnych craftow. Do tego jako ze bede gral rogue leatherworking jakis... myslalem nad alchemia ale same potki do hp to moge sobie kupowac.

Autor:  yabaddi [ 11 lut 2011, 19:49 ]
Tytuł: 

Nie zrozumieliście mnie. Ja nie narzekam, Rift mi się podoba i i tak w niego zagram. Pisałem co chętnie bym w grze (jeszcze) zobaczył ale nie potnę się jak tego nie będzie. Ja do tego podchodzę ze sporym dystansem.

Co więcej, nie zależy mi na handlowaniu i wyciąganiu z crafta zysków - zazwyczaj craftuję wyłącznie na potrzeby swoje i znajomych, którzy razem grają. Miałem nadzieję mieć możliwość zrobienia paru rzeczy o lepszych parametrach niż podstawowe (nie żadnych tam epixów) nie będąc zmuszanym płacić haracz za składniki na aukcjach. Nie oczekuję po twórcach, że dadzą wszystkim łatwy dostęp do najlepszego sprzętu ale myślę, że można by to jakoś rozwiązać w miarę logicznie nie zmuszając ludzi ani do grindu składników ani tłuczenia w kółko instancji (bo gdzieś coś spada). Tyle z mojej strony :P

Autor:  buli [ 11 lut 2011, 20:11 ]
Tytuł: 

yabaddi napisał(a):
Nie zrozumieliście mnie. Ja nie narzekam, Rift mi się podoba i i tak w niego zagram. Pisałem co chętnie bym w grze (jeszcze) zobaczył ale nie potnę się jak tego nie będzie. Ja do tego podchodzę ze sporym dystansem.

Co więcej, nie zależy mi na handlowaniu i wyciąganiu z crafta zysków - zazwyczaj craftuję wyłącznie na potrzeby swoje i znajomych, którzy razem grają. Miałem nadzieję mieć możliwość zrobienia paru rzeczy o lepszych parametrach niż podstawowe (nie żadnych tam epixów) nie będąc zmuszanym płacić haracz za składniki na aukcjach. Nie oczekuję po twórcach, że dadzą wszystkim łatwy dostęp do najlepszego sprzętu ale myślę, że można by to jakoś rozwiązać w miarę logicznie nie zmuszając ludzi ani do grindu składników ani tłuczenia w kółko instancji (bo gdzieś coś spada). Tyle z mojej strony :P


Signed ^

Autor:  pqs [ 11 lut 2011, 21:43 ]
Tytuł: 

Hm.. no cóż takie rzeczy to chyba tylko w erze... Jak z craftów ludzie by mieli sprzęt porównywalny np. z bossów czy też z bg, raidowych riftów bez większego wysiłku to po co tam drop ?

Mechanika gry musi opierać się na jakichś wyzwaniach.. również i crafting czym lepszy item tym poziom zrobienia go powinien być trudniejszy aczkolwiek każdy powinien mieć szansę na zrobienie go czy gra pve czy pvp przy wkładzie podobnego wyspiłku.

Natomiast obecnie crafting bynajmniej clotchów/letherów jest dość prosty i podstawowe rzeczy nie wymagają niczego poza zbieraniem tego co wypada, skiningu. Itemki przy równomiernym podnoszeniu poziomu crafta i postaci są lepsze niż bp z takich qestów, zwłaszcza gdy się doda dodatkowy składnik - esencje rune (nie pamiętam)? Dodam, że ten sposób właśnie daje dotakowe możliwości bo np. craftowanie zwykłego itemu nawet blue może być stosunkowo łatwe ale zrobienie go z dodatkiem już nie koniecznie bo takowy może być trudny do zdobycia.

Autor:  Cwiara [ 12 lut 2011, 00:58 ]
Tytuł: 

pqs napisał(a):
Hm.. no cóż takie rzeczy to chyba tylko w erze... Jak z craftów ludzie by mieli sprzęt porównywalny np. z bossów czy też z bg, raidowych riftów bez większego wysiłku to po co tam drop ?


Oj.
Wystarczylo by zeby bossy dropily sprzet - lepszy od craftowanego, ale - i matsy - do wycraftowania sprzetu jeszcze lepszego... i juz jest zatrudnienie dla crafterow

Autor:  lordyp [ 20 lut 2011, 13:12 ]
Tytuł: 

bawił się ktoś artificingiem?

od którego lvl tej profesji pojawia się bizuteria i jak ona wygląda- dla jakich lvl i jakie staty?

Strona 2 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team