MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

DirektX
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=89&t=41400
Strona 2 z 5

Autor:  candidoser [ 26 lip 2012, 19:58 ]
Tytuł:  Re: DirektX

zaboleq napisał(a):
Widzę, że kogoś innego dopadło i zaczyna pierdzielić głupoty i trollować :roll: (Hi Cand)

nie, po prostu nie widze sensu w udowadnianiu rzeczy oczywistych.
Jak tam bocik?:P

Autor:  zaboleq [ 26 lip 2012, 21:49 ]
Tytuł:  Re: DirektX

Cand, Conan na DX10 czy też taki Lotro nie powalał. Co z tego, że to był DX10 ale tylko na papierze bo gra na prawdę wyglądała i działała strasznie (może bardziej działała strasznie niż wyglądała w sumie).

Poza tym, specem nie jestem ale nie da się od tak, nie mając doświadczenia i nie myślac o tym od samego początku, stworzyć czegoś zajebistego. Pierwsze gry na PS 2 nie wyglądało tak jak GoW2 czy DMC3 a to przecież ta sama konsola. Tak samo AoC swoją grafiką nie powalał. Może w dniu premiery coś tam pokazywał i tyle. Na pewno jednak nie było to coś powalającego. To że coś obsługuje DX10, nie znaczy że wygląda tak jak powinno.

Autor:  Niah [ 26 lip 2012, 22:31 ]
Tytuł:  Re: DirektX

Gadanie, AoC jak na mmorpga wyglądał bardzo dobrze.

Autor:  iniside [ 26 lip 2012, 22:33 ]
Tytuł:  Re: DirektX

Wyglądał.
To jest ciekawe wyrażenie. Bo faktycznie wyglądał. Z tym, że im bardziej Funcom go rozwijał tym wyglądał gorzej. Zazwyczaj jak sie coś rozwija to powinno wyglądać coraz lepiej...

Autor:  TobiAlex [ 27 lip 2012, 02:37 ]
Tytuł:  Re: DirektX

Niah napisał(a):
Gadanie, AoC jak na mmorpga wyglądał bardzo dobrze.


Dobrze napisałeś, wyglądał. Ja grałem w AoC od dnia premiery (head start), po darmowych 30 dniach dałem sobie spokój (Funcom nie spełnił nawet 50%, które miały być w grze w dniu premiery, ale mniejsza o to). Gra przeszła na F2P i żeby nie skłamać, gdzieś rok temu zainstalowałem odświeżoną grę. Moje pierwsze spostrzeżenie - WTF - wszystko miałem na maksa a gra wyglądała paskudnie np. liście (wyglądają jakoś tak... bajkowo?). Dopiero później się dowiedziałem, że w międzyczasie Funcom zrobił update silnika. Fakt, gra chodziła o wiele lepiej, ale nie takim kosztem, nie kosztem takich widoczków (wtedy to było najładniejsze mmo i byłoby do dziś gdyby nie ten idiotyczny update silnika) jakie można było oglądać w dniu premiery. Teraz to w sumie mam wywalone na AoC, aczkolwiek jest na dysku. Za to w The Secret World Funcom pokazał co potrafi (DX11) - mówię to o enviromencie a nie o postaciach itp. Ta gra powinna posłużyć jako przykład tego, co teselacja potrafi zdziałać i w tej chwili The Secret World ma najładniejszy enviroment w dostępnych grach mmo.

Autor:  iniside [ 27 lip 2012, 07:15 ]
Tytuł:  Re: DirektX

Dzwine bo ja praktycznie nie widzialem roznicy pomiedzy tessellation on/off ;p.

Autor:  zaboleq [ 27 lip 2012, 09:48 ]
Tytuł:  Re: DirektX

Czy jakikolwiek tytuł wykorzystuje obecnie teselacje w zaawansowanym stopniu?

Autor:  iniside [ 27 lip 2012, 09:59 ]
Tytuł:  Re: DirektX

zaboleq napisał(a):
Czy jakikolwiek tytuł wykorzystuje obecnie teselacje w zaawansowanym stopniu?

Crysis 2 (tzn. na tyle ze czasami nawet widać ze cegły odstaja od sciany ;p), albo droga jest nierowna.

A tak to nie.
Tessellacja ma dalej zbyt duzo problemow. Np. z deformacja w czasie animacji, brak poprawnego aliasingu, szczeliny w tessellowanej powierzchni. Do tego poprostu trzeba zbudowac silnik i pipeline od podstaw a nie patchować naookoło.
Nie ukrywajac najlepiej tesellacja t wygladała w demie Samaritarian od Epica.

Autor:  Turbot [ 27 lip 2012, 11:55 ]
Tytuł:  Re: DirektX

zaboleq napisał(a):
Czy jakikolwiek tytuł wykorzystuje obecnie teselacje w zaawansowanym stopniu?


The Secret World - tutaj tez ladnie widac, mozna wybrac czy tylko otoczenie czy wszystko.

Obrazek

Autor:  TobiAlex [ 28 lip 2012, 10:57 ]
Tytuł:  Re: DirektX

iniside napisał(a):
Dzwine bo ja praktycznie nie widzialem roznicy pomiedzy tessellation on/off ;p.


No teraz to chyba żartujesz, że nie widziałeś różnicy między on a off :o Przykłady w pierwszym lepszym miejscu:

Off

Obrazek

On

Obrazek

Off

Obrazek

On

Obrazek

Off

Obrazek

On

Obrazek

Oczywiście w grze wygląda to o wiele lepiej. No i widać to na każdym kroku.

Autor:  iniside [ 28 lip 2012, 11:37 ]
Tytuł:  Re: DirektX

Za mało. Do czegoś takiego nawet nie warto dawać tessellacji. Nic dziwnego ze nie zwrcalem nawet na to uwagi ;p.

Autor:  sula [ 28 lip 2012, 11:52 ]
Tytuł:  Re: DirektX

Na tym pierwszym przykładzie (przed przyczepą kempingową, żwirowisko) wyraźnie widać i efekt jest fajny.

W pozostałych dwóch przykładach efekt jest widoczny, ale dużo słabszy i już szału nie robi. Szczerze to nie wiem czy bym na tych pozostałych 2 zwrócił uwagę. Choć może 'na żywo' to bardziej widać.


Anyway tesselacja jest fajna i na pewno zagości w grach, ale to jeszcze trochę musi upłynąć wody, żeby był wykorzysywany jej potencjał. Przedewszystkim musi być dużo bardziej powszechnie w środowisku gry wykorzystywane. Nie tylko podłoże tu czy tam, ale też wszystkie ściany, bryły.

Pytanie czy do zbroi by się dało zastosować aby ich faktura nie wyglądała jak płaska cieńka kartka papieru, itd

Autor:  TobiAlex [ 28 lip 2012, 12:13 ]
Tytuł:  Re: DirektX

iniside napisał(a):
Za mało. Do czegoś takiego nawet nie warto dawać tessellacji. Nic dziwnego ze nie zwrcalem nawet na to uwagi ;p.


Za mało? Tym bardziej, że po wyłączeniu teselacji nie mam żadnego przyrostu fps! Właśnie do tak czegoś warto dawać teselację, bo np. tereny nadbrzeżne, gdzie leżą kamienie wyglądają po prostu świetnie i 100x lepiej niż płaska tekstura. Akurat teraz jestem za daleko, aby tam wracać i robić screeny. W TSW teselację widać na każdym kroku.

Autor:  iniside [ 28 lip 2012, 12:29 ]
Tytuł:  Re: DirektX

TobiAlex napisał(a):
iniside napisał(a):
Za mało. Do czegoś takiego nawet nie warto dawać tessellacji. Nic dziwnego ze nie zwrcalem nawet na to uwagi ;p.


Za mało? Tym bardziej, że po wyłączeniu teselacji nie mam żadnego przyrostu fps! Właśnie do tak czegoś warto dawać teselację, bo np. tereny nadbrzeżne, gdzie leżą kamienie wyglądają po prostu świetnie i 100x lepiej niż płaska tekstura. Akurat teraz jestem za daleko, aby tam wracać i robić screeny. W TSW teselację widać na każdym kroku.

Ma małe kamienie nie warto, lepiej użyć POM.
Tessellacja jest swietnie uzyta w BF3, gdzie cały mesh terenu jest teselowany na podstawie heightmapy.

Tessellacja najlepiej sie sprawdza w miejsach gdzie trzeba dodać dużo geometrii (np. klify).

Autor:  candidoser [ 28 lip 2012, 19:57 ]
Tytuł:  Re: DirektX

zaboleq napisał(a):
Czy jakikolwiek tytuł wykorzystuje obecnie teselacje w zaawansowanym stopniu?

taaa, blacklight retribution;)

Autor:  Isengrim [ 3 sie 2012, 19:33 ]
Tytuł:  Re: DirektX

iniside napisał(a):
Za mało. Do czegoś takiego nawet nie warto dawać tessellacji. Nic dziwnego ze nie zwrcalem nawet na to uwagi ;p.

Tia...
iniside napisał(a):
[...]

Tak jestem graphics whore a raczej detail whore.

Fakty to straszna rzecz.
Nota bene, Tuwim zauważył, że przymiotniki osłabiają rzeczowniki i należy ich unikać.

Dziwi mnie ślepota fanbojów GW2. Zamiast stwierdzić - "to tylko grafika, liczy się grywalność" , to są w są w stanie matkę ubić, byleby udowodnić że grafika w ICH GRZE jest najlepsza. Były wowkidy, idą gwkidy.

Autor:  iniside [ 3 sie 2012, 20:17 ]
Tytuł:  Re: DirektX

Jest coś takiego jak rzemieślinicza robota i artystyczna robota. Pownienś być w stanie te dwie rzeczy od siebie odróżnić.
Funcom ma genialnych concept artisów i to jest niepodwazalny fakt. Ale cienko im wychodzi przenoszenie tego na 3D.

Autor:  Isengrim [ 3 sie 2012, 20:59 ]
Tytuł:  Re: DirektX

Wybacz, ale w tsw widzę i rzemiosło najlepszej jakości, jak i artyzm.
Po raz pierwszy od czasów WoW lubię oglądać swoją postać, a od nie wiem kiedy - świat.
Są słabsze momenty, to oczywiste, ale estetyka całości jest niesamowita.

Autor:  zaboleq [ 3 sie 2012, 21:50 ]
Tytuł:  Re: DirektX

TSkidy też chyba są z tego co widać :cry:

To, że Ty widzisz nie znaczy, że inni muszą widzieć. Ale w sumie - ludzie, o gustach się nie dyskutuje, więc o co ten płacz? Teselacja w obecnej formie tylko w BF3 jako takie wrażeni na mnie zrobiła. w TSW jest ale nie powala.

Autor:  TobiAlex [ 3 sie 2012, 22:10 ]
Tytuł:  Re: DirektX

zaboleq napisał(a):
TSkidy też chyba są z tego co widać :cry:

To, że Ty widzisz nie znaczy, że inni muszą widzieć. Ale w sumie - ludzie, o gustach się nie dyskutuje, więc o co ten płacz? Teselacja w obecnej formie tylko w BF3 jako takie wrażeni na mnie zrobiła. w TSW jest ale nie powala.


Nie ma powalać. Wystarczy, że mam kamienie, cegły... a nie płaskie tekstury.

Strona 2 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team