mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9663 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450 ... 484  Następna strona
Autor Wiadomość
*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 23 wrz 2012, 11:56 
Cytuj  
Za bardzo to nie rozumiem, że co niby SSD miałoby pomóc przy tej grze, no może oprócz szybszego wczytania zony, bo potem i tak gra nic nie doczytuje wiec?


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 23 wrz 2012, 12:37 
Cytuj  
No oczywiście, że nic nie doczytuje :roll:

Obrazek


Oczywiście Windowsowy Task Menager jest z dupy i pokazuje różne kwiatki, przy wczytywaniu zon czasem np. ponad 1000 MB/s, a parę sekund później i wcześniej 0,5 MB/s podczas wczytywania, ale jednak pokazuje, że dysk pracuje.

Nawet po wczytaniu czasem się takie kwiatki zdarzają. Wszedłem do Lion's Gate i użycie dysku spadło do ~ 2MB/s , a po chwili jak byłem na moście i pokazały się wnętrze miasta, plac i jego szczegóły to skoczyło do:

Obrazek

Oczywiście ~450 MB/s to bug bo mój HDD to osiąga może 60MB/s max, ale pokazuje, że GW2 owszem doczytuje pewne rzeczy jednak.

Większość gier doczytuje z dysku, a już szczególnie mmorpg-i.
Oczywiście GW2 doczytuje mniej bo jest zonowane, a praca dysku miała by większe znaczenie w mmorpg-ach i ogólnie grach z otwartym dużym światem typu Skyrim lub Vanguard.
Jednak zawsze jest kwestia choćby doczytania graczy i ich ubiorów w zergu, npc-ów z nowych eventów, itd
Lotro nie miało otwartego świata - choć był bardziej otwarty niż w GW2, ale jak jeszcze grałem i SSD zaczeły się pokazywać w domach graczy i zaczeli kręcić filmiki, to różnica była kolosalna w miejscach gdzie jest dużo graczy (np. w social hubach jak 21st Hall lub w pvp ground -Ettenmoors) podczas podchodzenia i przebywania w dużym tłumie.

Nie wiem czy SSD cokolwiek w GW2 daje. Na pewno magicznie nie zwiększa maksymalnych fps-ów. Czy zwiększa minimalne fps-y i co za tym idzie poprawia to co się podaje zawczaj i co gra pokazuje czyli uśredniony fps. Nie wiem. Może nic SSD w GW2 nie daje lub daje mało.

W każdym razie nigdy bym nie kupił SSD tylko dla GW2.
Nad SSD myślę, od dłuższego czasu ze względu na codzienną wygodę i ogólną korzyść ,tylko mnie ceny do tej pory odstraszały.


Ostatnio edytowano 23 wrz 2012, 12:53 przez sula, łącznie edytowano 1 raz
*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 23 wrz 2012, 12:42 
Cytuj  
sula napisał(a):
Nad SSD myślę, od dłuższego czasu ze względu na codzienną wygodę i ogólną korzyść(...)


No dokładnie, o to mi chodziło - postawić na tym system to rozumiem, ale żeby do gry to "trochę" bzdurne. Szczerze to w żadnej grze mmo nie odczułem "mielenia" dyskiem. Oczywiście nie mam tu na myśli po wejściu na jakąś nową zonę.


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 23 wrz 2012, 12:43 
Cytuj  
Ma znaczenie.
Przenieś gw2 z storage na ssd i zobaczysz różnicę.


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

***
Avatar użytkownika

Posty: 17532
Dołączył(a): 24.02.2004
Offline
PostNapisane: 23 wrz 2012, 15:04 
Cytuj  
Znaczenie ma ale czy warto. Moge miec 2 dyski w lapku. Mam 500 i 1tb.
Predzej kupie drugi 1tb niz zamienie 500 na 256 albo 128 ssd.


_________________
psn

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2794
Dołączył(a): 16.06.2004
Offline
PostNapisane: 24 wrz 2012, 07:39 
Cytuj  
@sula

128GB samsunga ale jaki dokladnie to bym Ci napisal jak bede w domu - w kazdym badz razie byl jednym z najlepszych jakies pare miesiecy temu ale wzialem 128GB bo juz im wiekszym tym ceny robily sie kosmiczne.

Ogolnie ja tylko ten dysk trzymam bo jedyne co mam na nim to system + GW2 + jeszcze chwile wczesniej mialem D3 , w nic innego nie gram.


_________________
https://www.twitch.tv/kaczy_

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 24 wrz 2012, 07:52 
Cytuj  
Hybrydy przy ssd słabo wypadają niestety tak czy siak. Ale jak ktoś lubi stosować półśrodki to w sumie można i tak.


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 24 wrz 2012, 10:20 
Cytuj  
Pewnie Samsung 830. Rzeczywiście teraz można dostać za niewiele ponad 500 zł. Dalej jeden z najlepszych - lekki wywiad wczoraj zrobiłem nt. SDD.

*
Avatar użytkownika

Posty: 5596
Dołączył(a): 24.04.2005
Offline
PostNapisane: 24 wrz 2012, 11:04 
Cytuj  
zaboleq napisał(a):
Hybrydy przy ssd słabo wypadają niestety tak czy siak. Ale jak ktoś lubi stosować półśrodki to w sumie można i tak.


Mozna ale i tak hybryda lepsza niż 5400 ;)


_________________
Mam leniwe szare komórki.

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 24 wrz 2012, 13:02 
Cytuj  
Za guwnowapnjaszem polecam OCZ Vertex4 - używam i działa rewelacyjnie.
Skok wydajności z Agility3 całkiem spory.


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 24 wrz 2012, 16:54 
Cytuj  
tczewiak napisał(a):
Za guwnowapnjaszem polecam OCZ Vertex4 - używam i działa rewelacyjnie.
Skok wydajności z Agility3 całkiem spory.



OCZ mają najbardziej zjebany firmware i najwiecej reklamacji. Wszedzie pełno takich opinii. Tylko intele IMO. Tak przynajmniej w serwisach gadają no i opinie sprzedawcow co tym handlują. Troche offtop :/.


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

**

Posty: 488
Dołączył(a): 16.01.2011
Offline
PostNapisane: 24 wrz 2012, 21:26 
Cytuj  
offtop:
Czytalem ze Samsungi 830 sa solidne i szybkie. Sam mam 128ke i jak na razie jest super, co jednak nie znaczy ze bedzie tak zawsze.


_________________
BF3: hungrymumin

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 24 wrz 2012, 21:57 
Cytuj  
zaboleq napisał(a):
OCZ mają najbardziej zjebany firmware i najwiecej reklamacji. Wszedzie pełno takich opinii. Tylko intele IMO. Tak przynajmniej w serwisach gadają no i opinie sprzedawcow co tym handlują. Troche offtop :/.

nie seria 4.
W zasadzie to masz info sprzed 2 lat ;)


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2794
Dołączył(a): 16.06.2004
Offline
PostNapisane: 25 wrz 2012, 05:08 
Cytuj  
@sula

mam samsung 830 series 128 GB


_________________
https://www.twitch.tv/kaczy_

**
Avatar użytkownika

Posty: 7136
Dołączył(a): 24.11.2003
Offline
PostNapisane: 25 wrz 2012, 09:06 
Cytuj  
Guild Wars 2 Patch Notes

General
• Fixes to LOD on numerous objects in the world.
• Fixes to maps to prevent players from moving outside of the playable area.
• Fixed a bug that made pet footsteps excessively loud, especially in water.
• Fixed a bug with assists not working in keg brawl.
• Fixed numerous blocked events.
• Updated text and functionality when purchasing bank slots.
• Fixed loud sounds on portals to the Underworld in Godslost Swamp.
• Fixed several bugs that were preventing some skill challenges from resetting properly.
• All recipe items are now account bound. Many were previously soulbound.
• Updated Superior Rune of the Ogre Rock Dog so that it doesn’t summon when the player is underwater.
• Updated Sigil of Demon Summoning so that it doesn’t summon when the player is underwater.
• Summoned rock dogs and fleshreavers die when they enter water.
• Removed the lone 1 copper from city map completion rewards.
• Removed Mystic Forge recipes that were being used to reduce surplus supplies.
• Enemies in tutorial areas will no long drop loot. Instead, an award of 72 copper has been added to the rewards for completing the tutorial. This is to dissuade players from lingering in tutorial instances to farm the creatures in them.
• Obsidian Shards are now account bound.
• Box of Berserker’s Draconian Armor and Box of Rampager’s Draconian Armor now reward the proper items.
• Fixed various crash bugs.
• Added the rank 30-39 wolf finishing move.
• Fixed recipes for the Mystic Artifact, Mystic Barricade, and Mystic Trident.
• Fixed visible map completion percentage errors and the achievement not completing.
• Applied 10-second cooldown to Bowl of Saffron-scented Poultry Soup buff. This was done to keep elementalists from spamming condition removal with Signet of Restoration.

Black Lion Trading Company
• Added functionality and improvements to the Black Lion Chests, including a chance to receive new items like a permanent version of the Black Lion Trader Express or a Mystic Forge Conduit.
• Black Lion Salvage Kits now properly display the correct percentages for rare materials.
Story
• Adjusted difficulty for the following story steps: “A Fragile Peace,” “Breaking the Bone Ship,” “Killing Fields,” “Political Homicide,” “Sabotage,” “Set to Blow,” “Stand By Your Krewe,” “The Ringmaster,” “The Stone Sheath,” “Track the Seraph,” “Unscheduled Delay,” “Unwelcome Visitors,” and “Welcome Home.”
• Fixed bugs in the following story steps: “A Fragile Peace,” “Against the Corruption,” “Bad Blood,” “Forging the Pact,” “Stand By Your Krewe,” and “Tower Down.”
• Fixed exploits in “The Sound of Psi-Lance.”
• End of Story Loot Bags:
o These have been improved to only give green or better gear of level 78 or higher.
o The number of bags received has been reduced from 5 to 3.
o More improvements will be made in coming weeks. Players who complete the story before the final update will be equally compensated once the new rewards are in.

Dungeons
General
• Updated vendors in the Ascalonian Catacombs and Caudecus’s Manor to sell level 80 versions of their unique skins rather than level 60 and 70. Players who purchased the level 60 and 70 versions will soon be given the opportunity to upgrade those to level 80 without having to use transmutation stones.
Citadel of Flame
• Fixed an exploit in Magg’s chain that was allowing players to skip the entire dungeon and still be rewarded.
• In Magg’s chain, if Magg happens to die in the lava field, he’ll teleport himself to the start of the area just outside it.
• In Magg’s chain, Magg must be much closer to things to draw their initial aggro. This only affects the escort to the magmacyte rock.
Caudecus’s Manor
• Fixed an exploit that was allowing players to skip content.
Honor of the Waves
• Fixed a bug in the Butcher’s chain that prevented a boss from spawning.
Arah
• Fixed a blocking issue.
Ascalonian Catacombs
• Fixed blocking bugs in Detha’s chain.
Dungeon Rewards
We’ve made some significant updates to dungeon rewards. I wanted to try and clarify them here. All of these changes have been the result of an original exploit which was letting players receive upwards of 20 levels by completing a single dungeon run. We initially closed this exploit, which caused some new problems. The result is this new system which should increase dungeon rewards for players who play though them normally but help curb inflation of rewards for those who are using exploitative methods to farm them.
1) Dungeon tokens are now rewarded at the end of an explorable chain. This was done to stop players from repeatedly entering a chain and farming the first boss that dropped tokens rather than playing the entire chain. At some point in the near future, we will make up for this by making dungeon tokens a rare drop so that even players who are not completing a chain can make partial progress toward the rewards.
2) Dungeons reward 20 tokens for completion and now reward an additional 40 tokens for the first time they are completed each day. This means that if players can complete all 3 chains of a dungeon in a day, they’ll receive a total of 180 tokens, which is enough to purchase some of the smaller rewards.
3) Dungeon tokens should be account bound. This will allow players to have a single character farm tokens for their other characters.
Professions
General
• Implemented a fix to make Heartseeker, Lightning Leap, Flame Leap, and Monarch’s Leap hit more reliably.

Elementalist
• Fixed bugs with Flamestrike and Ice Shards so they can’t be fired behind the player.
• Quick Glyphs: This Air Magic trait has been updated to apply 20% recharge reduction to the elite skill Glyph of Elementals.

Engineer
• Grenade Barrage: This Grenade Kit skill should now be usable underwater.
• Short Fuse: This trait is no longer overwritten by the Grenadier trait. Also, this trait now works with underwater grenades.
• Speedy Kits: Added a 5-second recharge to the trigger for this trait. This was to prevent players from exploiting it to gain vigor buffs of extreme duration.
• Invigorating Speed: Added a 5-second recharge to the trigger for this trait. This was to prevent players from exploiting it to gain vigor buffs of extreme duration.

Guardian
• Merciful Intervention: This skill has been updated to work with the Meditation Mastery trait. The tooltip for this skill has also been updated to display the healing amount when affected by traits.
• Elusive Power: This trait has been updated to not grant might when aegis was blocked.

Mesmer
• Fixed text on “readied” mantra buffs.
• Veil: This glamour skill has been updated to show the appropriate active duration when not affected by traits.

Necromancer
• Taste of Death: This skill’s healing fact has been updated.
• Spectral Wall: This skill has been updated to apply the correct amount of vulnerability (10).
• Vampiric: Fixed a bug with this trait so that it now functions with projectiles.
• Close to Death: This trait has been updated to provide its listed 20% boost instead of the previous (unlisted) 10% boost.
• Banshee’s Wail: This Curses trait has been updated to apply extra swiftness.
• Spectral Walk: This skill has been updated to be more active and to work properly with its recharge trait. Also, Sever Spectral Bond has been changed to Spectral Recall.
• Minion Master: This Death Magic trait has been updated to properly affect the elite skill Summon Flesh Golem.
• Putrid Mark: This skill has been fixed to make it properly unblockable with the Greater Marks trait.
• Mark of Evasion: This trait can now trigger the Soul Marks trait.
• Reaper’s Protection: This trait has been updated to properly work with a variety of crowd-control effects.
Thief
• Bountiful Theft: This strait has been fixed so that it doesn’t apply 15 seconds of vigor twice.

Races
Norn
• Call Wurm: Autocasting has been removed from this skill to prevent an exploit. Additionally, the skill may now be cast on the move.


Player versus Player
• Legacy of the Foefire: Fixed an exploit that was allowing players to teleport past one of the gates.

World versus World
• Experimental Rifle: This item is no longer usable in World versus World.

*
Avatar użytkownika

Posty: 5596
Dołączył(a): 24.04.2005
Offline
PostNapisane: 25 wrz 2012, 09:34 
Cytuj  
Cytuj:
Dungeon tokens should be account bound. This will allow players to have a single character farm tokens for their other characters.


\o/


_________________
Mam leniwe szare komórki.

**
Avatar użytkownika

Posty: 7136
Dołączył(a): 24.11.2003
Offline
PostNapisane: 25 wrz 2012, 10:15 
Cytuj  
Pewien bug (?) tylko:

Cytuj:
Guess what? Stuff that's account bound now doesn't seem to stack with stuff that is soul bound (ie the tokens you get from dungeons now compared ot the dungeons you collected before not stacking) so.. lulz.

Some guy's streaming him getting his Bifrost, just bought all of his obsidian shards..and can't stack them to put them in the Mystic Forge rofl

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 25 wrz 2012, 10:24 
Cytuj  
To mnie akurat nie dziwi. W bazie danaych pewnie itemy soulbound i account bound sa dwoma różnymi typami itemow.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***

Posty: 754
Dołączył(a): 2.02.2011
Offline
PostNapisane: 27 wrz 2012, 00:24 
Cytuj  
okej...:

http://gw2.mmorpg-life.com/wp-content/u ... se_gw2.jpg


Obrazek

http://gw2.mmorpg-life.com/wp-content/u ... ht_gw2.jpg

Obrazek


_________________
www.methodwow.com

*
Avatar użytkownika

Posty: 5596
Dołączył(a): 24.04.2005
Offline
PostNapisane: 27 wrz 2012, 07:00 
Cytuj  
Takie pytanko mam, czy guest to nie miał być feature pozwalający na swobodne granie PvE na wszystkich serverach?

Bo jest takie coś teraz:

Cytuj:
Players will be able to visit other worlds as guests as long as they have friends on those worlds.


_________________
Mam leniwe szare komórki.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9663 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 444, 445, 446, 447, 448, 449, 450 ... 484  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.