mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
**
Avatar użytkownika

Posty: 8166
Dołączył(a): 10.05.2011
Offline
PostNapisane: 26 lip 2012, 19:58 
Cytuj  
zaboleq napisał(a):
Widzę, że kogoś innego dopadło i zaczyna pierdzielić głupoty i trollować :roll: (Hi Cand)

nie, po prostu nie widze sensu w udowadnianiu rzeczy oczywistych.
Jak tam bocik?:P


_________________
embe napisał(a):
Szukasz gościa do zrobienia łazienki to przeglądasz jego papiery mistrzowskie czy (..) ewentualnie... bierzesz go z polecenia?
Nie ważne że inna skala ale tak to działa, taki misiewicz mógłby się okazać większym fachowcem niż richard od noszenia teczek.

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 26 lip 2012, 21:49 
Cytuj  
Cand, Conan na DX10 czy też taki Lotro nie powalał. Co z tego, że to był DX10 ale tylko na papierze bo gra na prawdę wyglądała i działała strasznie (może bardziej działała strasznie niż wyglądała w sumie).

Poza tym, specem nie jestem ale nie da się od tak, nie mając doświadczenia i nie myślac o tym od samego początku, stworzyć czegoś zajebistego. Pierwsze gry na PS 2 nie wyglądało tak jak GoW2 czy DMC3 a to przecież ta sama konsola. Tak samo AoC swoją grafiką nie powalał. Może w dniu premiery coś tam pokazywał i tyle. Na pewno jednak nie było to coś powalającego. To że coś obsługuje DX10, nie znaczy że wygląda tak jak powinno.


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

***

Posty: 13931
Dołączył(a): 28.08.2010
Offline
PostNapisane: 26 lip 2012, 22:31 
Cytuj  
Gadanie, AoC jak na mmorpga wyglądał bardzo dobrze.


_________________
Zbanowany permanentnie, bez mozliwosci odwolania od bana.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 26 lip 2012, 22:33 
Cytuj  
Wyglądał.
To jest ciekawe wyrażenie. Bo faktycznie wyglądał. Z tym, że im bardziej Funcom go rozwijał tym wyglądał gorzej. Zazwyczaj jak sie coś rozwija to powinno wyglądać coraz lepiej...


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 27 lip 2012, 02:37 
Cytuj  
Niah napisał(a):
Gadanie, AoC jak na mmorpga wyglądał bardzo dobrze.


Dobrze napisałeś, wyglądał. Ja grałem w AoC od dnia premiery (head start), po darmowych 30 dniach dałem sobie spokój (Funcom nie spełnił nawet 50%, które miały być w grze w dniu premiery, ale mniejsza o to). Gra przeszła na F2P i żeby nie skłamać, gdzieś rok temu zainstalowałem odświeżoną grę. Moje pierwsze spostrzeżenie - WTF - wszystko miałem na maksa a gra wyglądała paskudnie np. liście (wyglądają jakoś tak... bajkowo?). Dopiero później się dowiedziałem, że w międzyczasie Funcom zrobił update silnika. Fakt, gra chodziła o wiele lepiej, ale nie takim kosztem, nie kosztem takich widoczków (wtedy to było najładniejsze mmo i byłoby do dziś gdyby nie ten idiotyczny update silnika) jakie można było oglądać w dniu premiery. Teraz to w sumie mam wywalone na AoC, aczkolwiek jest na dysku. Za to w The Secret World Funcom pokazał co potrafi (DX11) - mówię to o enviromencie a nie o postaciach itp. Ta gra powinna posłużyć jako przykład tego, co teselacja potrafi zdziałać i w tej chwili The Secret World ma najładniejszy enviroment w dostępnych grach mmo.


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 27 lip 2012, 07:15 
Cytuj  
Dzwine bo ja praktycznie nie widzialem roznicy pomiedzy tessellation on/off ;p.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 27 lip 2012, 09:48 
Cytuj  
Czy jakikolwiek tytuł wykorzystuje obecnie teselacje w zaawansowanym stopniu?


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 27 lip 2012, 09:59 
Cytuj  
zaboleq napisał(a):
Czy jakikolwiek tytuł wykorzystuje obecnie teselacje w zaawansowanym stopniu?

Crysis 2 (tzn. na tyle ze czasami nawet widać ze cegły odstaja od sciany ;p), albo droga jest nierowna.

A tak to nie.
Tessellacja ma dalej zbyt duzo problemow. Np. z deformacja w czasie animacji, brak poprawnego aliasingu, szczeliny w tessellowanej powierzchni. Do tego poprostu trzeba zbudowac silnik i pipeline od podstaw a nie patchować naookoło.
Nie ukrywajac najlepiej tesellacja t wygladała w demie Samaritarian od Epica.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2270
Dołączył(a): 20.12.2004
Offline
PostNapisane: 27 lip 2012, 11:55 
Cytuj  
zaboleq napisał(a):
Czy jakikolwiek tytuł wykorzystuje obecnie teselacje w zaawansowanym stopniu?


The Secret World - tutaj tez ladnie widac, mozna wybrac czy tylko otoczenie czy wszystko.

Obrazek


_________________
Turbot

*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 28 lip 2012, 10:57 
Cytuj  
iniside napisał(a):
Dzwine bo ja praktycznie nie widzialem roznicy pomiedzy tessellation on/off ;p.


No teraz to chyba żartujesz, że nie widziałeś różnicy między on a off :o Przykłady w pierwszym lepszym miejscu:

Off

Obrazek

On

Obrazek

Off

Obrazek

On

Obrazek

Off

Obrazek

On

Obrazek

Oczywiście w grze wygląda to o wiele lepiej. No i widać to na każdym kroku.


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 28 lip 2012, 11:37 
Cytuj  
Za mało. Do czegoś takiego nawet nie warto dawać tessellacji. Nic dziwnego ze nie zwrcalem nawet na to uwagi ;p.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 28 lip 2012, 11:52 
Cytuj  
Na tym pierwszym przykładzie (przed przyczepą kempingową, żwirowisko) wyraźnie widać i efekt jest fajny.

W pozostałych dwóch przykładach efekt jest widoczny, ale dużo słabszy i już szału nie robi. Szczerze to nie wiem czy bym na tych pozostałych 2 zwrócił uwagę. Choć może 'na żywo' to bardziej widać.


Anyway tesselacja jest fajna i na pewno zagości w grach, ale to jeszcze trochę musi upłynąć wody, żeby był wykorzysywany jej potencjał. Przedewszystkim musi być dużo bardziej powszechnie w środowisku gry wykorzystywane. Nie tylko podłoże tu czy tam, ale też wszystkie ściany, bryły.

Pytanie czy do zbroi by się dało zastosować aby ich faktura nie wyglądała jak płaska cieńka kartka papieru, itd

*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 28 lip 2012, 12:13 
Cytuj  
iniside napisał(a):
Za mało. Do czegoś takiego nawet nie warto dawać tessellacji. Nic dziwnego ze nie zwrcalem nawet na to uwagi ;p.


Za mało? Tym bardziej, że po wyłączeniu teselacji nie mam żadnego przyrostu fps! Właśnie do tak czegoś warto dawać teselację, bo np. tereny nadbrzeżne, gdzie leżą kamienie wyglądają po prostu świetnie i 100x lepiej niż płaska tekstura. Akurat teraz jestem za daleko, aby tam wracać i robić screeny. W TSW teselację widać na każdym kroku.


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 28 lip 2012, 12:29 
Cytuj  
TobiAlex napisał(a):
iniside napisał(a):
Za mało. Do czegoś takiego nawet nie warto dawać tessellacji. Nic dziwnego ze nie zwrcalem nawet na to uwagi ;p.


Za mało? Tym bardziej, że po wyłączeniu teselacji nie mam żadnego przyrostu fps! Właśnie do tak czegoś warto dawać teselację, bo np. tereny nadbrzeżne, gdzie leżą kamienie wyglądają po prostu świetnie i 100x lepiej niż płaska tekstura. Akurat teraz jestem za daleko, aby tam wracać i robić screeny. W TSW teselację widać na każdym kroku.

Ma małe kamienie nie warto, lepiej użyć POM.
Tessellacja jest swietnie uzyta w BF3, gdzie cały mesh terenu jest teselowany na podstawie heightmapy.

Tessellacja najlepiej sie sprawdza w miejsach gdzie trzeba dodać dużo geometrii (np. klify).


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**
Avatar użytkownika

Posty: 8166
Dołączył(a): 10.05.2011
Offline
PostNapisane: 28 lip 2012, 19:57 
Cytuj  
zaboleq napisał(a):
Czy jakikolwiek tytuł wykorzystuje obecnie teselacje w zaawansowanym stopniu?

taaa, blacklight retribution;)


_________________
embe napisał(a):
Szukasz gościa do zrobienia łazienki to przeglądasz jego papiery mistrzowskie czy (..) ewentualnie... bierzesz go z polecenia?
Nie ważne że inna skala ale tak to działa, taki misiewicz mógłby się okazać większym fachowcem niż richard od noszenia teczek.

**
Avatar użytkownika

Posty: 7427
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 3 sie 2012, 19:33 
Cytuj  
iniside napisał(a):
Za mało. Do czegoś takiego nawet nie warto dawać tessellacji. Nic dziwnego ze nie zwrcalem nawet na to uwagi ;p.

Tia...
iniside napisał(a):
[...]

Tak jestem graphics whore a raczej detail whore.

Fakty to straszna rzecz.
Nota bene, Tuwim zauważył, że przymiotniki osłabiają rzeczowniki i należy ich unikać.

Dziwi mnie ślepota fanbojów GW2. Zamiast stwierdzić - "to tylko grafika, liczy się grywalność" , to są w są w stanie matkę ubić, byleby udowodnić że grafika w ICH GRZE jest najlepsza. Były wowkidy, idą gwkidy.


_________________
Nie ma dwóch mężczyzn, którzy by byli tępi w jeden i ten sam sposób.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 3 sie 2012, 20:17 
Cytuj  
Jest coś takiego jak rzemieślinicza robota i artystyczna robota. Pownienś być w stanie te dwie rzeczy od siebie odróżnić.
Funcom ma genialnych concept artisów i to jest niepodwazalny fakt. Ale cienko im wychodzi przenoszenie tego na 3D.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**
Avatar użytkownika

Posty: 7427
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 3 sie 2012, 20:59 
Cytuj  
Wybacz, ale w tsw widzę i rzemiosło najlepszej jakości, jak i artyzm.
Po raz pierwszy od czasów WoW lubię oglądać swoją postać, a od nie wiem kiedy - świat.
Są słabsze momenty, to oczywiste, ale estetyka całości jest niesamowita.


_________________
Nie ma dwóch mężczyzn, którzy by byli tępi w jeden i ten sam sposób.

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 3 sie 2012, 21:50 
Cytuj  
TSkidy też chyba są z tego co widać :cry:

To, że Ty widzisz nie znaczy, że inni muszą widzieć. Ale w sumie - ludzie, o gustach się nie dyskutuje, więc o co ten płacz? Teselacja w obecnej formie tylko w BF3 jako takie wrażeni na mnie zrobiła. w TSW jest ale nie powala.


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 3 sie 2012, 22:10 
Cytuj  
zaboleq napisał(a):
TSkidy też chyba są z tego co widać :cry:

To, że Ty widzisz nie znaczy, że inni muszą widzieć. Ale w sumie - ludzie, o gustach się nie dyskutuje, więc o co ten płacz? Teselacja w obecnej formie tylko w BF3 jako takie wrażeni na mnie zrobiła. w TSW jest ale nie powala.


Nie ma powalać. Wystarczy, że mam kamienie, cegły... a nie płaskie tekstury.


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.