mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 3 sie 2012, 22:11 
Cytuj  
TobiAlex napisał(a):
zaboleq napisał(a):
TSkidy też chyba są z tego co widać :cry:

To, że Ty widzisz nie znaczy, że inni muszą widzieć. Ale w sumie - ludzie, o gustach się nie dyskutuje, więc o co ten płacz? Teselacja w obecnej formie tylko w BF3 jako takie wrażeni na mnie zrobiła. w TSW jest ale nie powala.


Nie ma powalać. Wystarczy, że mam kamienie, cegły... a nie płaskie tekstury.

Tylko ze taki efekt, da sie uzyskac duzo wydajniej bez uzycia tesselacji (i lepiej wygladajacy).


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**
Avatar użytkownika

Posty: 8166
Dołączył(a): 10.05.2011
Offline
PostNapisane: 4 sie 2012, 07:33 
Cytuj  
chyba nie mowisz o bumpmappingu.
najlepiej jakies fotki daj;)


_________________
embe napisał(a):
Szukasz gościa do zrobienia łazienki to przeglądasz jego papiery mistrzowskie czy (..) ewentualnie... bierzesz go z polecenia?
Nie ważne że inna skala ale tak to działa, taki misiewicz mógłby się okazać większym fachowcem niż richard od noszenia teczek.

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 4 sie 2012, 08:04 
Cytuj  
Kabu napisał(a):
zaboleq napisał(a):
Ja to nie da się grać przy 40-50 fpsach?

a niektorzy tak sobie wmawiaja - jak i to ze widza roznice miedzy 80 a 100 ;)

Mylicie dwie rzeczy, oko ludzkie jak wiemy nie jest w stanie wyłapać różnic ponad 40fps, dlatego tez mamy coś takiego jak 50Hz, a druga rzecz to odnośnie gier stabilność fps, to ze mamy 60fps i np podczas walki czy szybkiego przemieszczania widoku widzimy klatkowanie to oznacza że wtedy spadek jest do widocznego poziomu czy zapewne poniżej 40 i to sporo, tu jest problem.
Przykładowo jeśli obracamy postać wokół własnej osi bardzo szybko to musimy mieć nadal te przynajmniej 40fps, a tego już żadna karta w większości gier nie zapewni i robi się zamęt w stylu "widzę różnice między 40-60fps", a faktycznie mamy 60fps i spadek to np 25fps w takiej sytuacji co jest oczywiście zauważalne.


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 4 sie 2012, 08:08 
Cytuj  
http://www.simonfuchs.net/folio/tut02_pom.htm


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

****
Avatar użytkownika

Posty: 1713
Dołączył(a): 2.11.2009
Offline
PostNapisane: 4 sie 2012, 09:42 
Cytuj  
Zaczac trzeba od tego, ze nie ma czegos takiego jak ile fpsow widzi oko. Oko nie pracuje w systemie wyswietlania klatek na sekunde lol - patrz roznice pomiedzy jaskrawymi blyskami, a ciemnoscia - wedlug doswiadczenia 'ciemne pomieszczenie-jasne pomieszczenie' wiekszosc badanych dostrzegala blysk swiatla, ktory trwal zaledwie 1/200 sekundy(przebywali jakis czas w ciemnym pomieszczeniu i z dupy pojawial sie krotki blysk), ale juz w odwrotnej sytuacji przy naglym zaciemnieniu wiekszosc nie dostrzegala go gdy bylo krotsze niz 1/50s(przebywali w jasnym pomieszczeniu i z dupy swiatlo zanikalo na krotki okres).
A co z testami pilotow USAF? Siedzac w ciemnym pomieszczeniu pojawial sie krotki blysk jasnego obrazu na ktorym byl samolot(trwal on jeszcze mniej bo tylko 1/225 sekundy) i piloci nie dosc, ze byli w stanie stwierdzic w ktorym momencie pojawial sie obraz to jeszcze mogli opisac co on przestawial.


Czytalem gdzies, ze nie ma czegos takiego jak limit fpsow jakie widzi oko, a jedynie jest limit ile moze wyswietlac urzadzenie i praktycznie tyle ile dostaniemy fpsow, tyle nasz mozg przetworzy.
W sumie z logicznego punktu widzenia jest to uzasadnione - w koncu grajac na 120hz monitorze z 120 fpsami obraz, ktory widzimy jest dla nas plynny i zadnego 'rwania' nie dostrzegamy. Czy gdyby w takim razie byl jakis limit fps dla oka to nie oznaczalo by to, ze przy takich 120 fpsach czesc klatek by umykala naszym oczom(cos jak granie bez v-synca, gdy fps skyrocketuje wyzej niz poziom odswiezania monitora przez co obraz zaczyna haczyc)?





Anyways ja tam dyskutowac nie mam zamiaru. Za czasow CRTkow mialem 140hz monitor i roznice przestawalem widziec powyzej 100-110hz. Kazde oswiezanie, ktore bylo nizej jak 100hz odrazu wylapywalem.
Teraz mam monitor LCD 120hz i tez czuje roznice, gdy zmienie ze 120hz na 60hz juz przy samym poruszaniu kursorem. Najlepsze jest to, ze na poczatku roznica jest naprawde bardzo odczuwalna, ale z czasem zanika bo chyba sie poprostu nasze oczy/mozg przyzwyczajaja.
To samo mam gdy wlacze jaki stream z gry/film - przez pierwsze sekundy/minuty obraz zdaje mi sie mega klatkowac, a juz kilka minut pozniej totalnie o tym zapominam i wydaje mi sie, ze wszystko jest piekne i plynne.
Nie wiem ile widze fpsow i tbh mnie to nie obchodzii. Wazne jest dla mnie natomaist to, ze potrafie dostrzec roznice w plynnosci przy 100+ fpsach i 60fpsach tak samo jak przy 60 i 30.


PS. No i tak - najgorsze sa dropy w fpsach niezaleznie na ilu bysmy grali, bo to co mozg odbieral jako plynny przekaz nagle przestaje byc plynne i narasta ten dyskomfort.


_________________
Abuchat.com/bettingnation - otwarta grupa non-profit dla entuzjastow esportowych.


Ostatnio edytowano 4 sie 2012, 09:48 przez Szamotula, łącznie edytowano 1 raz
**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 4 sie 2012, 09:46 
Cytuj  
A wy ciągle o tych fpsach :roll: .


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

****
Avatar użytkownika

Posty: 1713
Dołączył(a): 2.11.2009
Offline
PostNapisane: 4 sie 2012, 09:49 
Cytuj  
A o botach mamy gadac ;>?


_________________
Abuchat.com/bettingnation - otwarta grupa non-profit dla entuzjastow esportowych.

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 4 sie 2012, 10:03 
Cytuj  
Szamotuła ale ty podajesz przykłady możliwości rejestracji przez oko ludzkie pojedynczych obrazów, a to coś innego, tu chodzi o wieczny problem co oznacza 50,60,100 i więcej Hz, a co ilość klatek na ekranie, zapewniam cie że standardowy monitor 60Hz i stabilny nigdy nie spadający poniżej 60fps materiał będzie identyczny na wyświetlaczu 60, 100, 120, 400 i co tam można wymyślać.
Monitory CRT to inna bajka, tradycyjny telewizor 50Hz i materiał z przeplotem był na tyle słaby że dało się zauważyć mruganie, 100Hz dawało nam już komfort bo w efekcie było to 50 klatek, jednak w telewizji analogowej to miało sens zwłaszcza że materiały były kręcone w 25fps.
Cyfrowa tv i to co nas interesuje czyli komputery to inna bajka, tu polegamy na tym ile materiał może zawierać klatek i ile sprzęt wyświetlić, w filmie mamy już pierwsze 60fps co daje rewelacyjną jakość, jednak wystarczy zapuścić jakiś mkv i okazuje się że przy szybkich przejściach kamery mamy klatkowanie bo te 23,9-25fps jest za mało.
Teraz temat gier bo tu cała sytuacja się zmienia, sprzęt trzymający zawsze 60fps chyba nie istnieje i dlatego każdy spadek odnotujemy jako klatkowanie, jednak pisanie że ktoś widzi różnice między przykładowo 50, a 60fps to przepraszam ale pierdzieli bzdury, których nie udowodni bo on widzi ale spadek to fps do poziomów gdzie oko ludzkie to rejestruje, no chyba że widzi jak zwykła żarówka mruga to ok, powinien wtedy zgłosić się do nasa na badania.


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

*
Avatar użytkownika

Posty: 124
Dołączył(a): 10.04.2012
Offline
PostNapisane: 4 sie 2012, 10:42 
Cytuj  
szamotula ale pieprzysz... tu nie chodzi o to ile oko jest wstanie zarejestrowac, ale czy zauwazy roznice plynnosci jak zwiekszymy z 40 klatek do 100 klatek na sekunde... plynnosc obrazu a ilosc informacji jakie odbieramy w tym czasie to dwie rozne rzeczy. Wiec tekst podprogowy mozesz zachowac na inna dyskusje

****
Avatar użytkownika

Posty: 1713
Dołączył(a): 2.11.2009
Offline
PostNapisane: 4 sie 2012, 18:55 
Cytuj  
Jesli badani(w tym wypadku ci piloci) byli w stanie opisac co zauwazyli to nie byl to obraz podprogowy btw.

A co z tym?
Ustawiam 48 i 60 bez blura - widze roznice. ustawiam 60 i 90 bez blura - tez widze roznice.
I nie, nie wmawiam sobie co widze, bo ustawiam losowe wartosci nie patrzac na to co wybieram i o ile nie jestem w stanie stwierdzic ile one wynosza, to wyraznie widze ktory obraz jest plynniejszy.


_________________
Abuchat.com/bettingnation - otwarta grupa non-profit dla entuzjastow esportowych.

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2270
Dołączył(a): 20.12.2004
Offline
PostNapisane: 4 sie 2012, 19:15 
Cytuj  
Ty Szamotula ale pieprzysz z tymi pilotami. Tutaj zadziałałą Pamięc ultrakrótka gdyz nie bylo zmian i po wyswietleniu znowu mieli pusty ekran. Gdyby mieli co 1/200 s jakis obraz nie byli by w stanie rozroznic tych obrazow.


_________________
Turbot

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 4 sie 2012, 19:20 
Cytuj  
Swoja dorga. Nie ma to jak podawać pilota jako przykład zwykłego zjadacza chleba :wtf:


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 4 sie 2012, 20:32 
Cytuj  
Szamotula napisał(a):
Jesli badani(w tym wypadku ci piloci) byli w stanie opisac co zauwazyli to nie byl to obraz podprogowy btw.

A co z tym?
Ustawiam 48 i 60 bez blura - widze roznice. ustawiam 60 i 90 bez blura - tez widze roznice.
I nie, nie wmawiam sobie co widze, bo ustawiam losowe wartosci nie patrzac na to co wybieram i o ile nie jestem w stanie stwierdzic ile one wynosza, to wyraznie widze ktory obraz jest plynniejszy.

Widocznie masz na tyle duże spadki fps ze widzisz klatkowanie, a nie różnice między podanymi wartościami,
możesz zrobić sobie test, kamerka w telefonie lub coś w tym stylu, ilość klatek np 25, włącz i nagraj przejeżdżający samochód, efekt to widoczne klatkowanie, a przy nagraniu 60fps już nie wychwycisz tego.
Dlatego nawet najlepsze blueray ripy w mkv czyli 1080p przy szybkich scenach klatkują, tu łatwo oszukac ludzkie oko softem zwiększającym ilość klatek jak np splash 1080p/60 itp, polecam.
W grach niestety jest poważniejszy problem przez co "widzisz" różnice.


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

****
Avatar użytkownika

Posty: 1713
Dołączył(a): 2.11.2009
Offline
PostNapisane: 4 sie 2012, 22:53 
Cytuj  
Szamotula napisał(a):
A co z tym?
Ustawiam 48 i 60 bez blura - widze roznice. ustawiam 60 i 90 bez blura - tez widze roznice.
I nie, nie wmawiam sobie co widze, bo ustawiam losowe wartosci nie patrzac na to co wybieram i o ile nie jestem w stanie stwierdzic ile one wynosza, to wyraznie widze ktory obraz jest plynniejszy.


Sorry, zapomnialem wrzucic linka.
Piszac to powyzej chodzilo mi o ten 'test' http://frames-per-second.appspot.com/


_________________
Abuchat.com/bettingnation - otwarta grupa non-profit dla entuzjastow esportowych.

*
Avatar użytkownika

Posty: 124
Dołączył(a): 10.04.2012
Offline
PostNapisane: 5 sie 2012, 07:59 
Cytuj  
Wiemy szamotula ze chcesz zablysnac, ale mylisz sie. I przyklad z pilotem nie pasuje do omawianego tutaj problemu.

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 5 sie 2012, 08:34 
Cytuj  
...a drugi przedstawia dokładnie to o czym pisałem wcześniej, jednak ty to inaczej widzę tłumaczysz sobie.


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 5 sie 2012, 12:20 
Cytuj  
Szamotula napisał(a):
Szamotula napisał(a):
A co z tym?
Ustawiam 48 i 60 bez blura - widze roznice. ustawiam 60 i 90 bez blura - tez widze roznice.
I nie, nie wmawiam sobie co widze, bo ustawiam losowe wartosci nie patrzac na to co wybieram i o ile nie jestem w stanie stwierdzic ile one wynosza, to wyraznie widze ktory obraz jest plynniejszy.


Sorry, zapomnialem wrzucic linka.
Piszac to powyzej chodzilo mi o ten 'test' http://frames-per-second.appspot.com/


No ok, ale co to niby ma być? Ten pokaz z okiem ludzkim ma tyle wspólnego ile ja z pilotowaniem F-16.


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

****
Avatar użytkownika

Posty: 1713
Dołączył(a): 2.11.2009
Offline
PostNapisane: 5 sie 2012, 12:43 
Cytuj  
Mozecie rozwinac? Bo nie ogarniam. Jest app - 2 ruchome obiekty sa wyswietlane z podana przez nas iloscia FPS. Patrze na 25fps i widze ze klatkuje, patrze na 50 fps i widze ze jest plynnie, ale porownujac 50 i 60 fps widze, ze jeden jest plynniejszy od drugiego
Nie rozumiem poprostu tej wypowiedzi:
Cytuj:
Teraz temat gier bo tu cała sytuacja się zmienia, sprzęt trzymający zawsze 60fps chyba nie istnieje i dlatego każdy spadek odnotujemy jako klatkowanie,


Rozumiem ze jak odpalam benchmarka z dxtory grajac w starego fpsa/lola/dote/d3 i dostaje wyrazny report, ze naprzyklad avg fps ~119/max fps 120/lowest fps 117 to on mnie oklamuje( w wiekszosci przypadkow mam uptime 120 fps bez zadnej straty)?


_________________
Abuchat.com/bettingnation - otwarta grupa non-profit dla entuzjastow esportowych.

*

Posty: 6394
Dołączył(a): 16.08.2005
Offline
PostNapisane: 5 sie 2012, 13:03 
Cytuj  
Szamotula napisał(a):
Mozecie rozwinac? Bo nie ogarniam. Jest app - 2 ruchome obiekty sa wyswietlane z podana przez nas iloscia FPS. Patrze na 25fps i widze ze klatkuje, patrze na 50 fps i widze ze jest plynnie, ale porownujac 50 i 60 fps widze, ze jeden jest plynniejszy od drugiego


Ale tu w ogóle chodzi o co innego - to tak jakbyś mi pokazał animację chodzącego człowieka składająca się z 5 klatek animacji i tą samą animację składającą się z 100 klatek animacji. To dalej nie zmienia faktu, że mając stałe 50 fps (stałe, które nigdy Ci nie spadnie do 49) to za Chiny Ludowe nie zobaczysz różnicy przy 60fps (stałe, które nigdy Ci nie spadnie do 59).


_________________
EA in a Nutshell:
http://www.youtube.com/watch?v=e-LE0ycgkBQ

****
Avatar użytkownika

Posty: 1713
Dołączył(a): 2.11.2009
Offline
PostNapisane: 5 sie 2012, 13:13 
Cytuj  
Czyli podsumowujac skoro ustawiajac jedna pileczke na 60 fps, a druga na 120 fps jestem w stanie dostrzec, ktora porusza sie plynniej to wniosek jest taki, ze ta prosta aplikacja nie jest w stanie utrzymac stalego fpsu tych obiektow bo w innym wypadku "za Chiny Ludowe nie dostrzegl bym roznicy"?


_________________
Abuchat.com/bettingnation - otwarta grupa non-profit dla entuzjastow esportowych.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.