MMORPG.pl
https://mmorpg.pl/

Pierwsze wrażenia
https://mmorpg.pl/viewtopic.php?f=89&t=41537
Strona 11 z 12

Autor:  sula [ 8 wrz 2012, 20:54 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze wrażenia

@tczewiak

No wiadomo. Granie w "tanio kup - drogo sprzedaj" zawsze było najłatwiejszą drogą do kasy w mmorpg-ach szczególnie jak jest AH. Nawet część gold sellerów tak farmi gold na sprzedaż.
Myślisz, że czemu niektórzy ślęczą obok 'aukcjonera' całe dnie we wszystkich mmorpg w których jest AH? (tak tak wiem nie w GW2 bo można używać zewsząd)
Dużo więcej kasy niż z craftingu - taki skutek uboczny scentralizowanego instant handlu. Pozytyw albo negatyw w zależności od preferencji. Inna sprawa, że trzeba ślęczeć nad AH, przeglądać / odświeżać, etc

Tylko to nie crafting, a o tym była mowa no przynajmniej z mojej strony.

Autor:  Teo [ 8 wrz 2012, 22:44 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze wrażenia

Całe szczęście nie ma auction hause tylko market i całość opiera się na buy/sell order, dodatkowo działa to globalnie, wiec ceny nie są wyssane z palca tylko wynikają z cen surowców, kosztów produkcji i ewentualnie wartości przekładającej się na exp w crafcie, różnice cenowe zmieszają się z dnia na dzień na tyle ze potencjalny zysk zjada prowizja, z czasem spekulowanie na markecie będzie dawało grosze.

Autor:  Arturnik [ 8 wrz 2012, 23:55 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze wrażenia

no mnie sie juz chyba znudzilo

pve nigdy mnie do tej gry nie ciagnelo wiec tu nic dziwnego i zarzutow zadnych nie mam, natomiast od wvw strasznie mnie performance odrzucal, a teraz nawet jeszcze wiekszym problemem sa kolejki. brak jakiegos dzwieku znaku ze dostaje invita powoduje ze nie moge sobie odpalic gry i czekac na niego robiac cos innego, pve mi sie nie chce, a spvp tez zdazyl mnie znudzic tak mala iloscia map, ale tez nigdy nie bylem jakims zagorzalym fanem battlegroundow :<

Autor:  kamilus [ 9 wrz 2012, 00:34 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze wrażenia

sula napisał(a):
@tczewiak

No wiadomo. Granie w "tanio kup - drogo sprzedaj" zawsze było najłatwiejszą drogą do kasy w mmorpg-ach szczególnie jak jest AH. Nawet część gold sellerów tak farmi gold na sprzedaż.
Myślisz, że czemu niektórzy ślęczą obok 'aukcjonera' całe dnie we wszystkich mmorpg w których jest AH? (tak tak wiem nie w GW2 bo można używać zewsząd)
Dużo więcej kasy niż z craftingu - taki skutek uboczny scentralizowanego instant handlu. Pozytyw albo negatyw w zależności od preferencji. Inna sprawa, że trzeba ślęczeć nad AH, przeglądać / odświeżać, etc

Tylko to nie crafting, a o tym była mowa no przynajmniej z mojej strony.

Najdłużej grałem w FFXI i tam skok o ponad 10% w ciągu dnia był rzadkością. Tutaj był skok o 300% w ciągu godziny. Wynika to chyba z tego, że sporo osłów kupuje golda, a potem wydaje bez zastanowienia.
W SWG również takie skoki się nie zdarzały.
Wydaje mi się, że przyczyną jest łatwy exp z craftu. Przez co craft będzie mieć każdy i to go całkowicie dewaluuje.
W obu wymienionych wyżej tytułach craft był czymś elitarnym. Osiągnięcie maksimum (a można było mieć tylko jeden) wymagało ogromnych nakładów czasowych i finansowych. Chociażby zebranie materiałów do skillupowania trwało sporo czasu.
W efekcie produkty z najwyższej półki przynosiły zyski, ale też nie jakieś ogromne. Na poziomie 20% od ceny zakupu surowca.
Owszem spekulacje ze strony RMT się zdarzały, ale można było je rozgryźć i grać na ich stratę :)

Autor:  sula [ 9 wrz 2012, 01:12 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze wrażenia

tczewiak napisał(a):
Najdłużej grałem w FFXI i tam skok o ponad 10% w ciągu dnia był rzadkością. Tutaj był skok o 300% w ciągu godziny. Wynika to chyba z tego, że sporo osłów kupuje golda, a potem wydaje bez zastanowienia.
W SWG również takie skoki się nie zdarzały.
Wydaje mi się, że przyczyną jest łatwy exp z craftu. Przez co craft będzie mieć każdy i to go całkowicie dewaluuje.
W obu wymienionych wyżej tytułach craft był czymś elitarnym. Osiągnięcie maksimum (a można było mieć tylko jeden) wymagało ogromnych nakładów czasowych i finansowych. Chociażby zebranie materiałów do skillupowania trwało sporo czasu.
W efekcie produkty z najwyższej półki przynosiły zyski, ale też nie jakieś ogromne. Na poziomie 20% od ceny zakupu surowca.
Owszem spekulacje ze strony RMT się zdarzały, ale można było je rozgryźć i grać na ich stratę :)

Nie no wiadomo. Może przesadziłem z tym 'zawsze'. Powiedzmy, że pisałem o czasie post-WoW.
W grach, których podałeś była lepsza ekonomia, właśnie z powodów, które wymieniłeś.

Powodem jest to, że craft jest szybki i łatwy, wobec czego relatywnie dużo osób go ma i będzie mieć. XP z craftu jeszcze zwiększa ich ilość. Nawet jakby robili tylko itemy dla siebie to i tak to wpływa na rynek mocno.
Już nie mówiąc o tym, że można być totalnie samowystarczalnym pod względem craftu - co było zwyczjanie niemożliwe w wielu starszych tytułach.

W SGW z tego co czytałem sytuacje poprawiało to, że był item decay, a AH chyba był mocno ograniczony i skelpy graczy były używane sporo.

Współeczsne casualowe produkcje zawsze będą miały prostszą i mniej interesującą ekonomię oraz crafting. Bo craft nie jest tworzony po to, żeby była działająca wirtualna gospodarka - tylko, żeby każdy przeciętny gracz kto chcę mógł łatwo się pobawić w craftowanie i mieć z tego tzw. "fun".


Nie ma nic w fundamentalnie złego, tylko po prostu całkiem inne założenia gry - tworzące de-facto inny typ gry.
Niby to samo, ale jednak całkiem co innego, a różnica dużo większa niż między np. Morrowindem lub PT, a Dragon Age 2.

Autor:  muflon [ 10 wrz 2012, 11:00 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze wrażenia

Jako, że kurz już trochę opadł co powiecie o GW2 teraz? Warte kupienia? Dodam, że właściwie jedyne mmo w jakie grałem to WoW i potrzebuję trochę zmiany scenerii. Czy GW2 to jest gra na miesiące, tygodnie czy zaledwie dni, bo widzę, że zdania są podzielone..

Autor:  candidoser [ 10 wrz 2012, 11:08 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze wrażenia

Jezeli sledzisz topic'i, to powinienes juz wiedziec, ze poczatkowo GW2 bylo gra na kilka dni (patrz pierwsza 80tka), ale ANetka juz pracuje nad tym, zeby to byla gra na dluuuugie miesiace. A nawet lata, jak sie chlopaki dobrze rozpedza;)

Autor:  zaboleq [ 10 wrz 2012, 11:35 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze wrażenia

Ja mam dopiero 32 lvl. Do 80 jeszcze sporo, na WvWvW mało czasu bo człowiek chce coś świata zwiedzic. Przede mna pierwszy dung no i pvp. A jeszcze co najmniej rangerem i ele zagram... Kiedy na to czas czlowiek znajdzie...

Autor:  Atherius [ 10 wrz 2012, 11:54 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze wrażenia

Ja myślałem, że już ze 3x80lvl masz, co tak kiepsko ? :))

Autor:  Kabraxis [ 10 wrz 2012, 11:58 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze wrażenia

botow nie ma - proste. :)

Cytuj:
Jako, że kurz już trochę opadł co powiecie o GW2 teraz? Warte kupienia? Dodam, że właściwie jedyne mmo w jakie grałem to WoW i potrzebuję trochę zmiany scenerii. Czy GW2 to jest gra na miesiące, tygodnie czy zaledwie dni, bo widzę, że zdania są podzielone..


Ogolnie to moim zdaniem WARTO ale napewno nie jest to gra na miesiace jak chociazby GW1 (do piet jej nie dorasta niestety, zwlaszcza w PvP i WvW niestety tutaj sprawy nie ratuje. W PvE jest super zrobiony swiat, ale wypelniony contentem conajwyzej mocno srednim (eventy sa powtarzalne, jest ich malo, nie wplywaja kompletnie na nic, co jest 100% zaprzeczeniem reklamowego pierdolenia przed premiera. Eventy w RIFT maja o wiele wiekszy impact na zony niz te Meta w GW2)). Najlepiej wyrwac jakies konto za 100 na allegro - dobra cena za GW2. Ogromnym plusem tutaj jest brak abonamentu, z drugiej jednak strony widac na kazdym kroku w konstrukcji gry i miernocie strony "MMO" dlaczego tego abonamentu nie ma.

PS. Stwierdzenie "nie jest to gra na miesiace" traci znaczenie jesli jestes fanem grindu w 100% koreanskim wydaniu - wtedy mozesz sie 'bawic' w GW2 latami. W przeciwwnym wypadku gra zacznei cie wkurwiac juz kolo lvl 30 (slaby drop matsow np polaczony z wysokimi wymaganiami co do pooszczegolnych craftow, itd...).

PS. Wiem ze nikt sie nie spodziewa tego z moich ust ale tbh to leveling w WoW jest trudniejszy niz w GW2 lolz. :) I tak - panowie z AN powinni to potraktowac jako ciezka obelge. :)
Pomijajac ofc Orr, ktory ma nasrane mobow gesciej niz SWTOR i nie da sie ruszyc za co juz zbiera mocne ciegi na forach (za kolejny artificial difficulty wall zaraz po overtuned dungeonach czy wlasnie cenach na lvl 80tym). atm caly Orr to blob ludzi biegajacych z zergu od eventu do eventu zeby farmic karme na itemki... so exciting. Zwlaszcza po zapowiedziach jakie to tam cuda nie beda sie dzialy.


Ale ogolnie - leveluje sie latwo, prosto i przyjemnie wiec jako gierka na odstresowanie sie to warto. Wczoraj np zrobile Shaterrera (event na lvl 50 a ja mialem lvl 40), przebiegajac do niego 3/4 mapy lvl 50 an sprincie bedac 10 lvl nizej niz mobki a potem zostawiajac autoatak na 5 minut. Czysty fun i epickosc walk z bossami. ;) Jak za czasow Molten Core w WoW Vanilla gdzie sie zostawialo postac na follow i szlo ogladac film :) Tylko latwiej bo tu cie nikt nie zjebie za slacking (a szkoda).

PS. JAk grales tylko w WoW i chesz nie tyle zmiany 'paradygmatu' MMO (co jest bullshitem w przypadku GW2 niestety) a tylko zmieny scenerii gry to polecam poczekac do listopada i kupic RIFTa z dodatkiem (cos kolo 150 zeta wyjdzie z 30 dniami free grania) - zapowiada sie dla fanow themeparkow wrecz przednio.

Autor:  Arturnik [ 10 wrz 2012, 13:41 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze wrażenia

muflon napisał(a):
Jako, że kurz już trochę opadł co powiecie o GW2 teraz? Warte kupienia? Dodam, że właściwie jedyne mmo w jakie grałem to WoW i potrzebuję trochę zmiany scenerii. Czy GW2 to jest gra na miesiące, tygodnie czy zaledwie dni, bo widzę, że zdania są podzielone..


Mnie juz osobiscie znudzilo. Jak dodadza jakies informacje na temat kolejki w WvW (ile osob przede mna/ETA/jakis dzwiek), albo powieksza capacity tam (watpie) to wroce zeby sobie pobiegac, tak to nawet nie odpalam.

Autor:  Szamotula [ 10 wrz 2012, 15:30 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze wrażenia

A ja sam nie wiem. Z jednej strony to co jest teraz to naprawde sredniawa jesli chodzi o design, ale z drugiej strony gra ma cholernie mocne podstawy i mozliwe, ze Anet w ktoryms platnym dodatku walnie tak ogromne zmiany, ze kazdy bedzie naparzac w gw2.
Co ciekawe moim zdaniem, gdyby ta gra nie probowala na sile wprowadzac jakis wlasnych filozofii, a zostala zbudowana tak jak stare themeparki to osiagnela by duzo wiekszy sukces, bo podstawy jak questing, craft, combat czy ogolne featuresy sa moim zdaniem o poziom wyzej niz w innych mmo, ale jednak brakuje elementow, ktore robia gry pikantniejszymi, bo atm GW2 jest takie nijakie i jalowe.
Przypuszczam, ze glupi redesign mass pvp potrafilby dac grze maksymalnego kopa - ot zamiast jakiegos dziwnego instancjonowanego miejsca, gdzie bijemy randomow zrobienie normalnych endgame'owych zon dla walk gildiowych w obrebie serwera, badz nawet pojsc jeszcze bardziej ekstremalnie i wprowadzic 3 frakcje do ktorych dolaczamy po wbiciu 80lvla i identyczna zabawa jak na wvwvw, ale wlasnie w obrebie serwera(ba, nawet mozna by to podczepic pod te 3 frakcje do ktorych dolaczamy podczas story mode).
Dzieki temu kazdy nawet najglupszy grind mialby sens - w koncu wszystko rozbijalo by sie o reputacje na serwerze.

Autor:  kamilus [ 10 wrz 2012, 15:58 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze wrażenia

Nie dla frakcji ustalanych na stałe :/
Jeśli byłoby to ewentualnie coś takiego jak podział na R/N/E w starym SWG to by mogło być, ale gówno rodem z WoW/Aion nie!

Autor:  QFC [ 10 wrz 2012, 22:42 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze wrażenia

poprostu odblokowanie pvp w pve chociaz w tych od 70 lv zonach na jakis zasadach ofc, czyli otwarty swiat jak w L2

Autor:  simo [ 11 wrz 2012, 07:01 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze wrażenia

Czyli tu nie ma open world pvp?? Szkoda.. Szczerze to nawet ten straszny, wysmiewany casualowy wow daje mozliwosc upieprzenia komuś zycia np podczas levelowania constant gankingiem. I człowiek sie zaczyna zastanawiać chcąc zagrać w cos gdzie otwarte pvp jest wazne

Autor:  Ravushimo [ 11 wrz 2012, 08:14 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze wrażenia

tczewiak napisał(a):
...ale gówno rodem z WoW/Aion nie!

Lepiej dwie frakcje i miec mozliwosc gankniecia jakiegos carebearka, niz brak frakcji i misioland na calego :P

Autor:  TobiAlex [ 11 wrz 2012, 08:33 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze wrażenia

Ravushimo napisał(a):
tczewiak napisał(a):
...ale gówno rodem z WoW/Aion nie!

Lepiej dwie frakcje i miec mozliwosc gankniecia jakiegos carebearka, niz brak frakcji i misioland na calego :P


To akurat Twoje zdanie.

Autor:  Ravushimo [ 11 wrz 2012, 08:47 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze wrażenia

TobiAlex napisał(a):
To akurat Twoje zdanie.

napisalem ze twoje misku ze sie rzucasz?

Autor:  Bloodleaf [ 11 wrz 2012, 09:07 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze wrażenia

A ja wolę że jest jak jest, jest dużo innych gier z open pvp, endgame pve contentem itd itp których najwyraźniej wielu ludziom z naszego forum w GW2 brakuje, zawsze macie alternatywę, ja na gw2 czekałem i dostałem to czego oczekiwałem + dużo więcej, oczywiście że bugi są wkurzające ale sama gra jako gra bardzo mi odpowiada.

Dawno już w żadnym mmo nie miałem tyle interakcji z innymi graczami i tak zapełnionej friendlisty co tutaj.

Zresztą śmieszy mnie fakt że duża grupa osób oczekiwała od GW2 tego o czym było wiadomo jeszcze przed premierą że nie będzie w gw2 a teraz są zawiedzeni albo by chcieli to zmienić.

Autor:  bOr_sook [ 11 wrz 2012, 09:41 ]
Tytuł:  Re: Pierwsze wrażenia

Bloodleaf napisał(a):
A ja wolę że jest jak jest, jest dużo innych gier z open pvp, endgame pve contentem itd itp których najwyraźniej wielu ludziom z naszego forum w GW2 brakuje, zawsze macie alternatywę, ja na gw2 czekałem i dostałem to czego oczekiwałem + dużo więcej, oczywiście że bugi są wkurzające ale sama gra jako gra bardzo mi odpowiada.

Dawno już w żadnym mmo nie miałem tyle interakcji z innymi graczami i tak zapełnionej friendlisty co tutaj.

Zresztą śmieszy mnie fakt że duża grupa osób oczekiwała od GW2 tego o czym było wiadomo jeszcze przed premierą że nie będzie w gw2 a teraz są zawiedzeni albo by chcieli to zmienić.

A na czym polega ta interakcja? Na wspólnym bezimennym zergowaniu?gl

Strona 11 z 12 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team