mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 390 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Następna strona
Autor Wiadomość
****
Avatar użytkownika

Posty: 1722
Dołączył(a): 16.01.2007
Offline
PostNapisane: 6 mar 2013, 17:00 
Cytuj  
http://www.kickstarter.com/projects/inx ... f-numenera

Może kogoś zainteresuje.

***
Avatar użytkownika

Posty: 12353
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 6 mar 2013, 17:14 
Cytuj  
"This is better news than the PS4."

heheheh

tru.dat


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

**
Avatar użytkownika

Posty: 8107
Dołączył(a): 16.11.2004
Offline
PostNapisane: 6 mar 2013, 17:39 
Cytuj  
Numenera nie Numeria


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 12353
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 6 mar 2013, 17:54 
Cytuj  
ehh jednak starość ;)

jak tak patrzę na tą konfę sony i ps4 ...czy nowe gry , to w ogóle nie czuję się ich targetem
poszarpałbym właśnie w , O .. takiego Tormenta 2 czy Wasteland wyczilowany przy browarze i klawiaturze :0


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

***
Avatar użytkownika

Posty: 31463
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 6 mar 2013, 18:00 
Cytuj  
jak juz ktos powiedzial, najpierw niech zrobia Wasteland 2...


_________________
EvE Online - Highlander Northcourt.

*

Posty: 6153
Dołączył(a): 23.04.2008
Offline
PostNapisane: 6 mar 2013, 18:06 
Cytuj  
Zaraz bedzie 600k, oni moga 2 mln w 48 godz zebrać :P

***
Avatar użytkownika

Posty: 31463
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 6 mar 2013, 18:12 
Cytuj  
jak zjebia oba projekty to bylby epicki rejdż ;d


_________________
EvE Online - Highlander Northcourt.

****

Posty: 1474
Dołączył(a): 22.01.2006
Offline
PostNapisane: 6 mar 2013, 18:16 
Cytuj  
Highlander napisał(a):
jak zjebia oba projekty to bylby epicki rejdż ;d

sądzę, że bardzo szybko musieli by prosić o ochronę policyjną :]


_________________
"Są dwie rzeczy bezgraniczne: wszechświat i Ludzka głupota, co do wszechświata nie jestem pewien" A. Einstein

*
Avatar użytkownika

Posty: 5692
Dołączył(a): 24.01.2008
Offline
PostNapisane: 6 mar 2013, 18:50 
Cytuj  
Jak licznik zapierdala ; o, klikam odśwież, a tam +100.. +100$


_________________
Vanilla Wow: Nyxs - Rogue Undead

***
Avatar użytkownika

Posty: 15187
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 6 mar 2013, 18:51 
Cytuj  
Mam wrażenie, że kickstart stał się już nie tylko źródłem finansowania, ale też świetnym elementem strategii marketingowej i kanałem dystrybucji.


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

***
Avatar użytkownika

Posty: 13700
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 6 mar 2013, 19:23 
Cytuj  
Highlander napisał(a):
jak juz ktos powiedzial, najpierw niech zrobia Wasteland 2...


To those outside the industry, it might seem odd to launch another Kickstarter before Wasteland 2 is done. We understand that it raises some questions, and we want our Wasteland 2 backers to understand the decision and to have access to all the information that has led us down this path. The goal of this update is not to convince you to back Torment; the goal of this update is to answer one simple question. Why now?
One of the keys to success for a small game company is being able to create continuity within the development team. It takes a long time to get a team put together, and it takes an even longer time for a team to settle in to new working relationships, a new engine, new systems, and a new asset creation pipeline. A team’s knowledge and experience grows a lot during a development cycle, and all of that knowledge gained is lost if we let the team break up when a project ships.

To address that issue we have developed a very simple strategy that has already worked for us on dozens of titles in the last 25 years. Here is a quick explanation of our development team-structure philosophy:
inXile, with all of our internal employees and outside contractors, consists of enough people to be considered about the size of a team and a half. This is by design. We always want a small and efficient team (the “half team”) to design both our product and our product development plan. This is called pre-production. It is the most important time in a project’s life cycle. This is the time when we want to make sure we slow down and get it right. During this phase we don't need all the engineers and 3D Artists on the project, it is mostly concept art, design and dialog writing. When this process is completed and we are ready to roll into full production we want to have a large team of people ready to make the game. If the planning was done well during the pre-production phase we can be very efficient during production and leave ourselves with plenty of time to iterate and make amazing games. If there is no pre-production done, and the full team is trying to create the design and development plan as they go, months, if not years, are wasted. Having a full team try to start a project when the pre-production has not been completed is like stacking up a giant pile of money and lighting it on fire. This same philosophy served us quite well at Interplay in creating some of the best RPGs of all time.

The “half team” in our team and a half model consists of writers and artists as well as designers and a producer. They are the ones that define the game design, write the dialog, define the combat, the UI, the missions, and even parts of the level design. We spent about 6 months working on this pre-production for Wasteland 2 and we would like to spend even longer doing it on Torment. For inXile, this “half team” that did the pre-production for Wasteland is done, their work on Wasteland 2 is completely finished. We want to get this group into pre-production on Torment to keep them working together on a project we are all passionate about.
Currently, Wasteland 2 is in full production with a team of 15+ people cranking away on it. This is the full team that consists of engineers, scripters, character modelers, environment artists, and animators. This team is implementing the plan created during the Wasteland 2 pre-production cycle. When this full team rolls off of Wasteland 2 at the end of the year, they will need something else to do. Having a complete pre-production plan at that time allows us to roll the entire team onto a finely honed game design. Team continuity is maintained, and efficient production can begin. In a traditional publisher model, now is the time in the project life cycle where we would start to try and sign the next big contract. The best tool we have to get that done is to go back to our new publisher, you, and explain that now is the best time to start the next project.
Our “half team” is ready to start the pre-production for Torment now. They need about 8 months to get this pre-production work done. In an amazing coincidence, in about 8 months I will have a full team that is ready to take that pre-production plan and create a game. The alternative, starting pre-production on Torment after Wasteland 2 is done, increases the cost of Torment production greatly and requires us to reduce our headcount during the process.

Staggering projects like we are doing with Wasteland 2 and Torment is the best tool a single-team company like inXile has to be successful. It has the triple value of making us more efficient, giving us a better game design and making sure we keep our design and art talent working with us.
To make everything as clear as we can regarding the Torment Kickstarter and what it means for Wasteland 2, I will attempt to answer some other questions you might have:
• We do want to be abundantly clear that no Wasteland money is to be spent developing Torment. No Torment money is being spent on Wasteland 2. That said, lots of tools, plug-ins and pipeline processes that have taken man months to create will be shared between the projects if we can keep team continuity.
• The pre-production of Torment is not going to hinder the development of Wasteland in any way. As explained above, they are different teams during the pre-production.
We hope this update helps to explain the logic of why we are launching this Kickstarter now. Based on our experience we know that now is the time to get Torment rolling. We also hope that we can count on your support for Torment, and if not your support, at least your understanding. This system has always served us well so we think it makes sense to try and re-create it with you.

***
Avatar użytkownika

Posty: 10216
Dołączył(a): 5.11.2004
Offline
PostNapisane: 6 mar 2013, 19:45 
Cytuj  
Highlander napisał(a):
jak juz ktos powiedzial, najpierw niech zrobia Wasteland 2...


Alez przeciez nikt tu nikogo do niczego nie zmusza. Ja np. nie wylozylem zlotowki na zaden projekt KS i czekam spokojnie na koncowe efekty. Ludzie chca im dawac pieniadze to niech daja :)

***
Avatar użytkownika

Posty: 31463
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 6 mar 2013, 19:52 
Cytuj  
Ok, ja tylko mowie, ze wole zeby zrobili najpierw 1 pieczen niz 2 na raz ;)


_________________
EvE Online - Highlander Northcourt.

***
Avatar użytkownika

Posty: 13700
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 6 mar 2013, 19:56 
Cytuj  
Nie robią dwóch na raz. Numenera ma wyjść dopiero w Grudniu 2014.

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2366
Dołączył(a): 2.12.2001
Offline
PostNapisane: 6 mar 2013, 19:58 
Cytuj  
Ale oni nie robią dwóch naraz ;). Część ekipy skończyła prace nad Wastelands 2 i można by ich wywalić na bruk a za rok szukać nowych osób do nowej ekipy albo dać coś innego do roboty, a z czasem będzie do nich dołączać coraz więcej osób, które skończyły z Wastelandem.
To najnormalniejsze w świecie efektywne zarządzanie kadrą pracowniczą i ograniczanie kosztów. Mnie to pasi.


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 31463
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 6 mar 2013, 20:12 
Cytuj  
ee, jak to skonczyli? juz?


_________________
EvE Online - Highlander Northcourt.

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2366
Dołączył(a): 2.12.2001
Offline
PostNapisane: 6 mar 2013, 20:35 
Cytuj  
No, niektórzy. Taki grafik od szkiców koncepcyjnych czy inny scenarzysta może spokojnie zająć się innymi projektami.


_________________
Obrazek

*

Posty: 6153
Dołączył(a): 23.04.2008
Offline
PostNapisane: 6 mar 2013, 20:48 
Cytuj  
Pisarze, scenarzyści podług tego co Fargo pisał już swoje zrobili. Niby 15 osób obecnie pracuje nad W2 ( wkładają w grę to co wymyśliła ekipa koncepcyjna). I ta ekipa koncepcyjna nie ma co robić, idą na bruk or zostają i pracują nad następnym projektem.

20-30 min i wbiją 900k. Oby paypal się pokazał z opcją za 20$.

***
Avatar użytkownika

Posty: 13700
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 6 mar 2013, 20:55 
Cytuj  
Paypalem ci drożej wyjdzie. Ja już dałem Amazonem.

*

Posty: 6153
Dołączył(a): 23.04.2008
Offline
PostNapisane: 6 mar 2013, 20:58 
Cytuj  
Dana napisał(a):
Paypalem ci drożej wyjdzie. Ja już dałem Amazonem.

Amazon bierze 1$ za transfer czyli bedzie 21$. paypalem zedra dokładnie 20$ ? Poza tym amazon ściągnie kase po zakończeniu projektu?(a nóż rozpuszczę kasę), paypalem płacę i mam z głowy.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 390 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.