1) Sciagnij klienta / pozycz od kolegi ktory ma oryginaly (uzywa sie "normalnego" klienta gry podczas grania na "fri" serverach), linka nie podam tutaj bo to by sie skonczylo rychlym skasowaniem tematu.
2) "-Mam zainstalowanego klienta - co dalej?" - sciagnij patcha w wersji 1.8.0 (aktualnie serwery dzialaja z wersja 1.8.0 - 1.8.2)
3) wejdz na
http://wowstatus.net/serverlist.php - lista serwerow, wszystko ladnie objasnione
rates:
-blizzlike - server ustawieniami mana/hp/energy regen, exp, drop wzorowany na serwerach bl!zz@rda
-high, very high, funserver - servery o wyzszych ustawieniach regen, exp i drop
Procedura zakladania konta :
Wybieramy interesujacy nas server :
http://img231.imageshack.us/img231/9384 ... ja16cz.jpg
Klikamy na link do rejestracji konta (
trzeba otworzyc pod IE )
http://img231.imageshack.us/img231/1497 ... ja25na.jpg
Tak lub podobnie bedzie wygladac strona rejestracji:
http://img210.imageshack.us/img210/6320 ... jpg2be.jpg
w login wpisujemy nazwe konta, w password haslo i klikamy create.
http://img210.imageshack.us/img210/4630 ... ja44gv.jpg
Nalezy jeszcze wpisac adres serwera do pliku realmlist.wtf (znajduje sie w katalogu glownym wowa, plik edytujemy notatnikiem) adres serwera znajduje sie tutaj :
http://img334.imageshack.us/img334/9822 ... ja58ff.jpg
Czym sie rozni WoW na blizzie i WoW na free shardach ? :
- limit osob na shardach to maksymalnie ok. 250 os na serwerze
- czesto laguje
- wiele rzeczy jest niedopracowanych, niektore skille nie dzialaja itp.
- niedopracowane AI mobow
- gm wannabe's
+ szybko sie rozwija (naprawianie bugow)
+ darmowy
^Aktualizacja 06.01.06
"Jak odnalesc sie w swiecie shardow WoW ?", tutaj mam zamiar rzucic garsc porad co do samego gameplay'a i realiow swiata ktory mimo rozmiarow nie pomiesci wiecej niz 250 osob
Ad 1. "Stuny, disorienty, uciszanie itp + cos o AI mobow"
a)
Stun : Dziala na moba, nie dziala na gracza
Disorient : Dziala na moba, nie dziala na gracza, wyjatek stanowi sap ktore nie dziala wogole ze wzgledu na to ze mozna je rzucic podczas walki z mobem, atak nie przerywa disorienta spowodowanego przez gouge.
Silence : na 100% nie dziala na gracza, na moby pewnie tez nie
Fear : nie dziala zupelnie
b) AI, aggro, i o bossach slow kilka.
AI: potwory nie uciekaja gdy maja malo hp, zwykle nie znaja innych czarow niz fireball/frostbolt (humanoidy) i pyroblast (smoki), bossowie poprostu atakuja pierwsza postac ktora wejdzie w aggro, nie robie jakichs niewiadomo co rzeczy, nie summonuja itp itp, zwykle tylko napieraja na ciebie i wala melee, czasem w MC jakis boss rzuci na ciebie Pyroclasm czy Burning Soul ale to wyjatek od reguly
*aggro - skomplikowane pojecie oznaczajace ogolnie pojete zachowanie mobow (potworow) np. "zlapalem aggro" znaczy ze wszedlem w "zasieg widzenia/ataku" i potwor mnie atakuje
Ad 2. "Klasy"
Wojownik
+miazdzaca wiekszosc talentow dziala
+Wiekszosc skilli dziala
+Spokojnie bierze na siebie 3 moby z lvlem +3 wyzszym niz wojownik
- Rage nie rosnie podczas atakowania (rage rosnie gdy otrzymujemy obrazenia)
Niedzialajace skille:
-Execute - calkowicie nie dziala, klikamy na ikonke, jest animacja ale zadnych efektow procz ubytku rage
-Taunt - na shardach nie ma czegosc takiego ze potwor zmienia cele, kto pierwszy wejdzie w aggro z tym do smierci bedzie walczyl mob
-Shield bash (?) - zadaje dmg, watpie zeby efekt "uciszenia" powodowal niemoc rzucania czarow
Rogue
+robi krytyczne uderzenia non stop (2x normalnego dmg z skilla / melee uderzenia)
+ambushe i backstabby mozna robic normalnie podczas walki, od prodzu
+gouge dziala i bardzo pomaga
Niedzialajace skille:
-Stealh - wyglada to tak ze gdy jestesmy na stealhu to stajemy sie dla innych graczy (niewazne czy horda czy przymierze) "pol przezroczysci" i nie widza oni naszego nicka, chyba ze na nas klika. Moby olewaja stealha,
ataki nie wyciagaja nas ze stealha (mozna ambushowac co 1,5 sekundy bo tyle trwa global cooldown dla wszystkich klas na shardach, ofc trzeba miec 60 energii)
- sap - ze wzgledu ze nie trzeba stac za mobem i ze atak nie przerywa disorienta ten skill zostal aktualnie wylaczony, co znaczy ze mozna go kupic ale nie dziala
Shaman:
+bardzo duzo talentow dziala
+swietna postac do solowania
+praktycznie 90% skilli dziala
+swietna postac do solo, pamietajmy ze swiat W*W'a na shardach jest dosc pusty jesli chodzi o graczy
Niedzialajace skille :
praktycznie nic, moze jakies duperele typu air/water totemy i niestety wszystkie ulepszacze broni ; windfury , flametongue weapon
Mag:
+Dobry do solo
+Z uwagi na "nieskomplikowane czary" prawie wszystkie skille dzialaja
+Znaczaca wiekszosc talentow dziala
Niedzialajace skille:
-Arcane Missiles czasem gubi 1 lub 2 ataki
-Flamestrike chyba nadal nie robi DOT'y po zadaniu obrazen
Warlock
+Wiekszosc talentow dziala
+Prawie wszystkie skille dzialaja
+Mozna bez problemu grac solo
Niedzialajace skille:
- Curse of tongues - nie dziala zupelnie, ale ten czar to akurat nie problem
- Infernus - nie oglusza i nie zadaje 200 obrazen, ale demona przywoluje
- Curse of Doom - mozna rzucic na gracza, mega lol
- Pety - ksiazki od demon trainera ucza skilli nie demona, tylko nas tzn. mozemy uzyc Consume Shadows Voidwalker'a, Fireshield'a Impa itp
- Fear - nie dziala
Paladyn
+Dobry do solo
+Talenty dzialaja w wiekszosci
Niedzialajace skille:
-Na pewno buff na zmniejszenie threat nie dziala
-Nie gram paladynem, ale wiecej do glowy mi nie przychodzi
Kaplan
+Talenty
+Dobrze daje rade na PVP, jesli przy tylu bugach jest mowa o pvp na shardach
-Wolno, i nudno sie go expi (tutaj sie od bl!zz@ nie rozni)
Niedzialajace skille:
-Fade - jest to skill zmniejszajacy threat wiec odpada
-Psychic scream - fear nie dziala na emu
Hunter
+ talenty ?
Niedzialajace skille:
Pet system calkowicie zwalony jest u huntera, narazie naprawde nie ma nim co grac chyba ze preferujecie gre bez peta to jeszcze ujdzie
Mam nadzieje ze to sie wam, drodzy gracze przyda przy wyborze postaci
^16.01.06
Od kilku dni serwery obsluguja wersje 1.9.x