mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość

Posty: 15
Dołączył(a): 2.08.2007
Offline
PostNapisane: 2 sie 2007, 16:57 
Cytuj  
Witam, chciałbym pograć w jakiegoś fajnego mmo, może być w jakimkolwiek universum, może też być płatny lub darmowy, ale zależy mi na jednej rzeczy: na ekonomii, sam studiuję ekonomię i interesuje się wszystkim co jest z tym związane. Dlatego szukam gry mmo z realistycznie oddaną ekonomią i mechanizmami rynkowymi - tak żeby podczas gry można się było czegoś nauczyć. Z góry dziękuję za rady. Pozdrawiam.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1913
Dołączył(a): 30.10.2004
Offline
PostNapisane: 2 sie 2007, 16:58 
Cytuj  
Hmm, eve online ?


_________________
Obrazek


Posty: 15
Dołączył(a): 2.08.2007
Offline
PostNapisane: 2 sie 2007, 16:59 
Cytuj  
Grałem w to trochę, ale mnie przynudzało latanie statkiem, bez możliwości stanięcia z kimś twarzą w twarz i pozwiedzania miast.

**

Posty: 451
Dołączył(a): 7.08.2005
Offline
PostNapisane: 2 sie 2007, 17:31 
Cytuj  
GoonZu Online...
Ewentualnie wiekszosc MMORPG-ow jesli znajdziesz sobie taka nisze.
Polecam Anarchy Online - a jesli masz problemy z ekonomia to zapytaj tam o Agate :)


_________________
Obrazek
Cytuj:
Mendol: zostalem wyruchany na maxa przez Microsoft

Cytuj:
Sathorn: U mnie role gowna odgrywa wielkosc ekranu


Posty: 15
Dołączył(a): 2.08.2007
Offline
PostNapisane: 2 sie 2007, 17:48 
Cytuj  
AO spróbuję, a ta pierwsza gra... Odrzuciła mnie grafika z jednej stronki - jakaś ta gra za mało poważna.

******
Avatar użytkownika

Posty: 4672
Dołączył(a): 20.03.2007
Offline
PostNapisane: 2 sie 2007, 17:53 
Cytuj  
EVE?? To ostatnia rzecz w tej grze, ktora spodziewalbym sie uslyszec :)


Posty: 15
Dołączył(a): 2.08.2007
Offline
PostNapisane: 2 sie 2007, 18:31 
Cytuj  
Właśnie się przymierzam do ściągnięcia klienta AO - jeśli ściągne dużego, to będę mogł (póki co) grać gratis, czy od razu wgrywają się dodatki i trzeba płacić?

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 2 sie 2007, 18:34 
Cytuj  
Będziesz mógł bezpłatnie grać w podstawkę + notum wrs. Dodatki możesz zakupić osobno.

**

Posty: 381
Dołączył(a): 19.02.2007
Offline
PostNapisane: 2 sie 2007, 19:16 
Cytuj  
jakis czas temu dostalem maila od staffu AO, ze za darmo moge sobie sciagnac i grac w shadowlands

******
Avatar użytkownika

Posty: 4646
Dołączył(a): 31.01.2006
Offline
PostNapisane: 3 sie 2007, 01:04 
Cytuj  
Duven napisał(a):
jakis czas temu dostalem maila od staffu AO, ze za darmo moge sobie sciagnac i grac w shadowlands

ale wtedy trzeba placic abonament... gdzies to bylo na koncu napisane ;)


_________________
Once upon a time games was fun and too quickly became about winning, being the best or leveling up to get sick loot. Screw that... it is the time to have fun. - Day9

**

Posty: 290
Dołączył(a): 23.05.2005
Offline
PostNapisane: 3 sie 2007, 01:26 
Cytuj  
Agat napisał(a):
a jesli masz problemy z ekonomia to zapytaj tam o Agate :)


Dobrze prawi, za starych, dobrych czasów potrafiła kilka godzin nie robić nic, tylko handlować na starym, dobrym, falloutowo rozdupczonym OA Hillu, którego już właściwie nie ma, cholerni zieloni dotarli nawet tam. Agat, niestety tam nie zostało dużo osób, które by Cię pamiętały.
W AO chyba rzeczywiście można nieźle spełniać się jako kupiec. Nie mam dobrego porównania, bo oprócz AO grałem tylko w WoWa, w którym handel był taki bezosobowy, większość za pośrednictwem AH (ale było za to łatwo sprzedać większość śmieci, zresztą pograłem tylko trochę, więc macie mnie prawo zbesztać :)).
Natomiast w AO o pewnych spekulantach wyrosły swoiste legendy, chociażby mój kolega z RL, który dorobił się niezłej sumki na samym "kupuj tanio, sprzedawaj drogo", jak skończył z grą i przekonwertował creditsy na złotówki, to mu to zdecydowanie wyszło na zdrowie. Grał dużo mniej niż ja, ale zawsze był bardziej kasiasty, bo to go kręciło. Jednak jemu to dużo brakuje do takiego Endertsa vel. Equillibrium ("docelowo to ja będę miał 2 miasta AI i Endertsa na posyłki").
Tak naprawdę, to chyba większość gier (łącznie z AO) pod względem ekonomii wygląda tak samo. Wszystko opiera się na dostępności "surowca", popycie i podaży, czyli tak jak w życiu :). Pamiętam pewien akt "interwencjonizmu", gdy devsi znerfili hecklery w SLach. Normalnie dropiły ingoty dużo warte u vendora. Nagle - łup, ingotów nie ma. Cały rynek w jednej chwili wywalił się do góry nogami, bo dla masy graczy było to główne źródło dochodów. Whoa, to było piękne :P.
Eh, chyba nigdy nie wyjdzie gra, która mnie uwiedzie tak jak AO swego czasu <nostalgia>.

Edit: potwierdzam, podstawka+NW są dożywotnio darmowe i można pograć zanim zdecyduje się na coś poważniejszego. Na darmowym koncie możesz grać na kliencie małym lub dużym. Jak chcesz dodatki (oprócz NW), musisz mieć dużego. Odsyłam do przyklejonego tematu w dziale AO. Trochę informacji się zdewaluowało, ale co nieco się dowiesz.

P.S
Muszę się kiedyś zastanowić czemu w grach MMO nie ma inflacji mimo nieustannej kreacji pieniądza, słabo znam się na tym, ale chyba z powodu braku banków :F. Ehh, dużo się trzeba jeszcze nauczyć.


_________________
AO: 220/27/67 clan agent @ RK2 pic - Nieaktywny

*

Posty: 6032
Dołączył(a): 13.11.2001
Offline
PostNapisane: 3 sie 2007, 08:42 
Cytuj  
Pipboy napisał(a):
P.S
Muszę się kiedyś zastanowić czemu w grach MMO nie ma inflacji mimo nieustannej kreacji pieniądza, słabo znam się na tym, ale chyba z powodu braku banków :F. Ehh, dużo się trzeba jeszcze nauczyć.


W MMO zawsze wystepuje inflacja ale jesli jest dobry mechanizm zasysajacy kase z rynku (np. NPC sprzedajacy materialy zuzywalne typu poty, amunicja, naprawy sprzetu, teleporty, domy, mounty etc).
Co ciekawe - gry ktore maja dobry mechanizm antyinflacyjny zazwyczaj daja graczowi mala "wolnosc wyboru" tego co bedzie robil. Np. w klasyku jakim byla UO gracz mogl byc praktycznie samowystarczalny - 95% potrzebnych do zycia rzeczy mogl zrobic samodzielnie (bron, pancerz, strzaly, poty, konie etc) czego efektem byla juz nie inflacja ale hiperinflacja.
Tyle ze w UO zamiast mechanizmow antyinflacyjnych byly sensowne sposoby lokowania kapitalu - nie tylko w rare ekwipunku ale w nieruchomosciach, raresach etc - takie rozwiazanie tez jest ok.


_________________
Jestem fanem PiS (Piachów i Szutrów)


Posty: 15
Dołączył(a): 2.08.2007
Offline
PostNapisane: 3 sie 2007, 18:04 
Cytuj  
A jak jest z realnym zarobkiem w AO? Swego czasu grałem trochę w Entropię i WoWa i tam dało się zarobić - choćby na dalszy abonament do WoWa :-)

**

Posty: 290
Dołączył(a): 23.05.2005
Offline
PostNapisane: 3 sie 2007, 18:17 
Cytuj  
Średnio raczej. Cena to jakieś 6$/100M z pośrednikiem. Bez pośrednika może i 15$. Przy bardzo dobrym źródle kasy (własne miasto AI) można zarobić średnio jakieś 100-200M dziennie. Tyle, że miasto kosztuje kilka miliardów, a zresztą ciężko jakieś dostać. Ale to mowa o dość hardkorowym rozwiązaniu. O ile się nic nie zmieniło przez kilka miesięcy.
Pamiętaj tylko, że AO to nie WoW i pierwsze 100-150, może nawet 200 leveli jesteś cienkim bolkiem, ciężko jest coś uzbierać, bo sprzęt pożera dużo kasy.


_________________
AO: 220/27/67 clan agent @ RK2 pic - Nieaktywny


Posty: 15
Dołączył(a): 2.08.2007
Offline
PostNapisane: 3 sie 2007, 19:03 
Cytuj  
Ten news jest aktualny?

http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=29336

Bo podobno podstawka plus jeden dodatek miał być dożywotnio gratis. Jak to w końcu z tym jest? Na gry-online.pl nowszych niusów dot. płatności nie ma.

**

Posty: 290
Dołączył(a): 23.05.2005
Offline
PostNapisane: 3 sie 2007, 19:07 
Cytuj  
Tak, jak mówiłem: podstawka+NW są dożywotnio darmowe. Oficjalnie od trzech lat co roku przedłużają ten darmowy okres o kolejny rok, ale nikt nie wierzy, że kiedykolwiek z tym skończą, bo mają z tego tylko zyski. Po prostu "prawna" furtka, jakby coś się kiedyś wydarzyło niespodziewanego.


_________________
AO: 220/27/67 clan agent @ RK2 pic - Nieaktywny


Ostatnio edytowano 8 sie 2007, 18:58 przez Pipboy, łącznie edytowano 1 raz
*

Posty: 116
Dołączył(a): 11.05.2007
Offline
PostNapisane: 8 sie 2007, 18:30 
Cytuj  
skoro istnieje juz tutaj temat, nowego zakladal nie bede.

A teraz do rzeczy, chodzi mi o mmo obojetnie w jakich klimatach, obojetnie jaki abonament tylko tak:
-gra musi byc trudna, a przynajmniej zeby trzeba bylo sie troche napocic
-w miare rozbudowany end-game/pvp
-zadne instancjowane scierwa :)
-wow odpada :)
-gra w miare nowa

pozdrawiam

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 8 sie 2007, 18:37 
Cytuj  
Vanguard


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

*

Posty: 116
Dołączył(a): 28.02.2007
Offline
PostNapisane: 17 sie 2007, 09:21 
Cytuj  
Ja polecam Lineage 2. Może nie jest nowa, ale rynek ma dość rozbudowany.

Zaczynałem jak chyba większość na prywatnym serwerze. Raty 5x, 4 miesiące po wipe. Pierwsza wizyta w największym mieście i szok! Ta gra ma ekonomię (sklepy, handel). A jak się tam prezentowały tendencje rynkowe? Na początku po wipe (kasowanie wszystkich postaci) wszystko było tanie (gracze jeszcze się nie dorobili). Z czasem jak zaczęły się pojawiać na rynku lepsze przedmioty to były strasznie drogie, przy relatywnie bardzo niskich cenach lov grade itemów (wciąż gracze mieli mało kasy). Z czasem 5-10 miesiąc od wipe wszystko coraz bardziej drożało. Ale też grało coraz więcej ludzi, więc na rynku było coraz więcej gotówki. Jednak gdzieś w 11 miesiącu od wipe jak na serwerze było już dużo graczy, którzy mieli dużo dobrych przedmiotów itemy zaczęły tanieć w zastraszającym tempie. To był krach bo w ciągu 2 miesięcy średnio sprzęt staniał aż o 50%! Cena się w końcu ustabilizowała na tym poziomie i od tamtej pory nie było większych wachań.

A rynek? Uwielbiam handlować z graczami. Pewnego dnia rano miałem Carnage Bow na sprzedaż (wart z 300kk Adeny był wtedy). Wymieniłem go na kilka tańszych itemów. Potem tamtych część sprzedałem, a resztę wymieniałem na inne. I tak się bawiłem prawie cały dzień (7-8h) aby wieczorem mieć już w plecaku nie 300kk a 600kk Adeny :) To się nazywa dryg do interesów. Tylko aby móc tak zarobić trzeba znać dobrze rynek. Wiedzieć dokładnie ile jaki przedmiot jest warty i nigdy nie brać czegoś drożej niż to jest rzeczywiście warte. Są też itemy chodliwe, które jest łatwo sprzedać jak i takie, których mimo dobrej ceny ciężko się pozbyć i zostajemy z zamrożoną gotówką na dłuższy czas.

Potem poszedłem na retaila na serwer Franz. Tu też jest rozwinięta ekonomia, ale nie ma już takich "przebitek" cenowych, że coś sprzeda się za 120% ceny za jaką się kupiło. Różnica między ceną zakupu i sprzedaży z zyskiem, lub ceną produkcji a sprzedaży nie jest już tak duża jak na serwerze prywatnym gdzie grałem wcześniej. Ale reguły renku są te same, jedynie zysk % z jednej tranzakcji mniejszy.

Na retailu są jeszcze BOTy, które skutecznie obniżają ceny pozyskiwania materiałów, przez stały napływ surowca na rynek. Obniża to koszty produkcji, ale też i wyjściową cenę przedmiotów. Czyli możliwy zysk, bo np. 5% od 10kk to mniej niż 5% od 40kk.

Dla mnie i tak Lineage 2 będzie na długo grą ekonomiczną. A to dlatego, że zabawa rynkiem daje mi wiele satysfakcji. Zawsze biegałem w sprzęcie lepszym niż inni na podobnym levelu, ale... ja więcej czasu spędzałem na rynku, ogłaszaniu się na trade chat i handlowaniu,... niżli na expieniu moich postaci.


_________________
Obrazek

Avatar użytkownika

Posty: 40
Dołączył(a): 5.04.2007
Offline
PostNapisane: 17 sie 2007, 09:52 
Cytuj  
Rozbudowana ekonomia to tylko EVE. Jesli ktos lubi wojny cenowe, sleczenie nad arkuszami exela, planowanie inwestycji dlugo czy krotko terminowech- to sie odnajdzie w tej grze. Mozna zostac nawet bankierem.
Tutaj poradnik dla poczatkujacych handlowcow http://eve-centrala.pl/index.php?option ... 1&Itemid=5

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.