mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
****

Posty: 1216
Dołączył(a): 21.07.2004
Offline
PostNapisane: 26 cze 2008, 18:16 
Cytuj  
Ehh tak siedze i sie zastanawiam, dlaczego nie powstaje kompletnie nic ciekawego z pozycji SF/Cyber Punk... Jedynym MMO jaki w tej chwili istnieje (jeszcze) jest Neocron, jednak chyba po malutku umiera z winy tworcow... Po pierwsze beznadziejny systemy oplat, a po drugie kompletny brak reklamy, spowodowalo to, ze jedyny(?) na rynku Cyber Punk MMO odchodzi w zapomnienie... Pamietam jak zagrywalem sie godzinami w NC za czasow jedynki i chcialbym wrocic do gry, w ktorej mozna poczuc zycie na krawedzi....

Obszukalem najwieksze strony/fora o tematyce mmo i co? gowno znalazlem... kompletnie 0 gier istenijacych/w produkcji, ktore by stricte pasowaly do klimatow Cyber Punka... Jest w produkcji pare gier post-apo, jednak to troche inne klimaty...
Moze ktos wie cos wiecej, czego ja nie wiem?

Rzygam juz tymi wszystkimi tlustymi krasnalami, gejowskimi elfami, blyszczacymi sie na dupie pancerzami... Chce poczuc brud, kurz, mrok... Chce poczuc zapach palonego prochu i smak syntetycznego jedzenia...
Kazdy kto zna klimat Cyber Punka wie o czym mowie...

Czy ktos jest w stanie podac mi jakis tytul, ktory istnieje, badz dopiero nadchodzi? Moge placic za gre i 200zl na miecha, tylko niech spelni moje oczekiwania... Chce poczuc klimat ciaglej walki i ucieczki...

Oprocz tego...
Jakis ciekawy system lootu w pvp - full loot, albo jak w niektorych grach losowo wypadajacy itemek... Niech ktos liczy sie z tym, ze mozna duzo stracic...

Crafting... -> nie trzeba chyba dodawac, ze dobry crafting to smaczek w kazdej grze

Klimat ... tak jak opisywalem wyzej...

Need help ludziska ;)

PS. Nie piszcie Anarchy Online, bo z tego taki cyber punk mmo jak z Diablo RPG
-Tabula Rasa to tez nie klimaty CP

EDIT:
A jakby do tego wszystkiego walka byla podobna do tej z neocrona to juz w ogole bylbym w niebie....

- tak to tylko w erze?


Ostatnio edytowano 26 cze 2008, 18:34 przez coldzik, łącznie edytowano 1 raz
****

Posty: 1439
Dołączył(a): 7.09.2005
Offline
PostNapisane: 26 cze 2008, 18:34 
Cytuj  
NC2 pewnie znasz, FoM również. Z nadchodzących jedyne co mi na myśl przychodzi to huxley, ale to bardziej postapokaliptyk niż CP.

ps: ten PS to sarkazm ? ;)


_________________
MO - the last hope of mmoRPG

****
Avatar użytkownika

Posty: 1139
Dołączył(a): 6.01.2002
Offline
PostNapisane: 26 cze 2008, 18:35 
Cytuj  
Nie ma fajnych gier cyberpunkowych, szczegolnie dla ludzi ktorzy maja tak sprecyzowane wymagania.

Najbardziej pasuja (ale przy tym sa crapowate): Neocron, Anarchy, Matrix Online.

Duzo lepiej jest ze space sf: Tabula rasa i eve to dosyc porzadne mmo.

ps. Jak pomyslalem o neocronie to nostalgia wziela gore i sciagam triala :| Szkoda giery, byla naprawde jedyna w swoim rodzaju.

****

Posty: 1216
Dołączył(a): 21.07.2004
Offline
PostNapisane: 26 cze 2008, 18:40 
Cytuj  
NC 2 to Neocron 2 z tego co sie orientuje, a o tym pisalem ;)
Anarchy jak napisalem w PS - raczej nie trzyma klimatu CP, chociaz jest mu bardzo bliska...
Matrix Online - Kurde niby klimat podobny, jednak samo wykonanie tej gry jest beznadziejne...
Face Of Mankind (czy jak ten ostatni czlon sie pisze) - strasznie dziwna ta gra dla mnie....

Tak w Space MMO jest, w miare, w czym bierac, jednak te klimaty nie sa dla mnie... Niby w EVE caly czas skilluje postac, jednak chyba tylko po to, ze gdyby naszla mnie ochota pograc na powaznie to, zebym nie byl za bardzo do tylu...

Najbardziej pasowalby mi .... Neocron -> ale chyba tylko wtedy, gdy jakas porzadna firma by go odkupila, poprawila co trzeba i rozreklamowala... Wskoczyc ponownie do dzielnicy, gdzie dziwki i koks na porzadku dziennym sa, a czerwone neony oslepiaja...

No ja ostatnio nie moge w ogole w NC pograc, bo cos im sie nie podoba z moja karta platnicza... system oplat w NC jest beznadziejny


Ostatnio edytowano 26 cze 2008, 18:46 przez coldzik, łącznie edytowano 1 raz
****

Posty: 1439
Dołączył(a): 7.09.2005
Offline
PostNapisane: 26 cze 2008, 18:44 
Cytuj  
chciałem wyedytować poprzedni o giere N-age, ale nakładając na nią ww wymagania, to aż wstyd wspominać. :oops:

w sprawie NC2 to sorry, troche po łebkach przeczytałem temat


_________________
MO - the last hope of mmoRPG

****

Posty: 1216
Dołączył(a): 21.07.2004
Offline
PostNapisane: 26 cze 2008, 18:47 
Cytuj  
N-age ooo nie znam... az poszukam jakis informacji o niej

****

Posty: 1439
Dołączył(a): 7.09.2005
Offline
PostNapisane: 26 cze 2008, 18:50 
Cytuj  
nie wiem czy wyszarpiesz international
poza paroma freeshardami tylko tego wyszarpałem kawałek czasu temu
n-age.amped.ph

odpalasz na własną odpowiedzialność ;)


_________________
MO - the last hope of mmoRPG

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 26 cze 2008, 18:52 
Cytuj  
jezeli interesuja Cie klimaty space opery to polecam Eve Online. Ma mnóstwo zalet (do poczytania w odpowiednim dziale) i tyleż samo wad.

Co odrzuca przeciętnego nowego gracza:
- system skilli - skillowanie offline - dla jednych wielka zaleta dla innych wielka wada bo nigdy nie dogonisz kogoś kto zaczął 5minut wczesniej od Ciebie
- znikoma dynamika rozgrywki - ja w trakcie rozgrywki czytałem książki
- balans: nożyce - papier - kamień - czyli kompletny brak balansu - nie ma to jak z góry wiedzieć kto wygra a kto przegra
- noskillowy system walki PvE jak i PvP - ja jednak wolę jak to ja walczę a nie mój statek, a ja jestem prawie biernym obserwatorem (czytającym książkę w czasie walki..)

Dlatego quitnąłem i nie wrócę, ale trochę ludzi w to gra i chwali więc może warto zobaczyć ;)

****

Posty: 1216
Dołączył(a): 21.07.2004
Offline
PostNapisane: 26 cze 2008, 18:53 
Cytuj  
A co do nostalgii przy neocronie... lubie sobie wejsc na ich strone i posluchac tego: "Where ever you go NCPD has an eye on you"

Re up: Gralem w EVE i dalej mam aktywne konto, ale jak pisalem wczesniej tylko dla skilli... Podobne odczucia mam jak i Ty...

Widze, ze wiecej ludzi by sie znalazlo, ktorzy tesknia za podobnym klimatem... Naprawde szkoda neocrona, bo moglby spokojnie pociagnac jeszcze pare dobrych lat...


Ostatnio edytowano 26 cze 2008, 18:59 przez coldzik, łącznie edytowano 1 raz
****

Posty: 1439
Dołączył(a): 7.09.2005
Offline
PostNapisane: 26 cze 2008, 18:57 
Cytuj  
afaik AO poza ulepszonym enginem miał też przejść gruntowne zmiany.
Nie wiem nic więcej, bo oglądałem teasera z 4-5 miechów temu.


_________________
MO - the last hope of mmoRPG

****

Posty: 1216
Dołączył(a): 21.07.2004
Offline
PostNapisane: 26 cze 2008, 19:07 
Cytuj  
Wracajac do AO to dzieki za informacje... bede go teraz obserwowal... AO posiada wiele smaczkow, ktore mi sie podobaly, jednak nigdy nie potrafilem do niego przysiasc na dluzej... cos jednak bylo z nim nie tak... to nie do konca ten klimat. Jakis taki za malo brudny jest ;)
Moze zagrywal tu ktos w fabularnego CP2020? :)
Ja niestety (niestety dlatego, ze poznalem ten klimat) zagrywalem za mlodu i pewnie dlatego tak mnie ciagnie do takiego swiata

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2252
Dołączył(a): 10.12.2001
Offline
PostNapisane: 26 cze 2008, 20:02 
Cytuj  
Mark24 napisał(a):
jezeli interesuja Cie klimaty space opery to polecam Eve Online. Ma mnóstwo zalet (do poczytania w odpowiednim dziale) i tyleż samo wad.

Co odrzuca przeciętnego nowego gracza:
- system skilli - skillowanie offline - dla jednych wielka zaleta dla innych wielka wada bo nigdy nie dogonisz kogoś kto zaczął 5minut wczesniej od Ciebie
- znikoma dynamika rozgrywki - ja w trakcie rozgrywki czytałem książki
- balans: nożyce - papier - kamień - czyli kompletny brak balansu - nie ma to jak z góry wiedzieć kto wygra a kto przegra
- noskillowy system walki PvE jak i PvP - ja jednak wolę jak to ja walczę a nie mój statek, a ja jestem prawie biernym obserwatorem (czytającym książkę w czasie walki..)

Dlatego quitnąłem i nie wrócę, ale trochę ludzi w to gra i chwali więc może warto zobaczyć ;)


Mark caly czas swoje. :D

Czytanie ksiazek i noskillowy system walki to moze jest w PvE.
Balans jest bardzo dobry imo... tak samo dynamice nie da sie nic zarzucic jak latasz jakims szybszym statkiem.

System skilli - jedyna przewaga jaka ma gosc z 70m SP nad kims kto ma powiedzmy 15-20m SP jest roznorodnosc statkow jakimi moze latac, co w czasie walki oczywiscie nie ma zadnego znaczenia. No ale jak musisz miec tyle SP co osoby grajace 3-4 lata (tylko nie wiem po co) to juz twoj problem.

I tyle.

**
Avatar użytkownika

Posty: 9367
Dołączył(a): 18.07.2002
Offline
PostNapisane: 26 cze 2008, 20:38 
Cytuj  
necron byl zajebisty, pvp zajebiste, klimat zajebisty, az szkoda ze ta gra tak skonczyla a nc2 to crap...


_________________
Choices always were a problem for you
What you need is someone strong to guide you
Deaf and blind and dumb and born to follow
What you need is someone strong to guide you...
Like me

****

Posty: 1216
Dołączył(a): 21.07.2004
Offline
PostNapisane: 26 cze 2008, 20:56 
Cytuj  
Ale w sumie dlaczego nie powstaja takie gry jak neocron? 90% powstajacych gier to fantasy, ktore powielaja juz istniejace standardy... 80% z tych powstajacych gier konczy bardzo marnie...
Swiat CP badz co badz w strefie gier mmo bylby w miare innowacyjny, jednak nie wiadomo czemu nikt nie potrafi dostrzec i wykorzystac tego potencjalu jaki daje ten swiat...
Jak wygram szosteczke w totka to chyba wiem na co wydam te pieniadze ;)

***
Avatar użytkownika

Posty: 13268
Dołączył(a): 7.11.2004
Offline
PostNapisane: 26 cze 2008, 21:42 
Cytuj  
Czekaj na Earthrise.
Niektorzy cronowcy mowia, ze to w 80% Neocron. Inni maja troche odmienne zdanie, zobaczymy, co co z tego wyjdzie.
Skill based ma byc, duzo strzelania, wszystko craftowane przez graczy, dwie frakcje i mozliwosc jazdy pojazdami (niestety jednoosobowymi - nie bedzie slave'a-dzialonowego).

Na AO juz bym raczej nie liczyl.


_________________
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent

**

Posty: 290
Dołączył(a): 23.05.2005
Offline
PostNapisane: 26 cze 2008, 22:07 
Cytuj  
Bo ja wiem, wciaz graja ludzie w AO. Po zmianie game directora rozwija sie w podejrzanie szybkim tempie, co dwa miechy jest bardzo duzy patch, naprawiane sa baaaardzo stare bugi.
TBH gra wyglada teraz tak jak powinna wygladac siedem lat temu (btw, za siedem lat AoC bedzie zajebista gra).

Najwieksza wada AO jest oldskulowy grind do 220. Potem 30 lvl axp i 80 lvl researchy. Normalnemu graczowi zajmie to z... rok.
Jesli komus to nie przeszkadza, to gra moze mu sie spodobac.
Gra ma dwie cechy, ktorzych mozna na prozno szukac w innych MMO: twinkowanie i community. O twinkowaniu moglbym pisac godzinami, a co do community, to gra ma taka mechanike, ktora powoduje, ze caly serwer razem walczy, rajduje, RPuje, robi dramy... Naprawde, atmosfera tej gry jest bardzo gleboka, mocno sie odczuwa zycie serwera i mozna miec na nie wplyw.
Klimat imo ma tez wspanialy, tym bardziej, ze porzucono rozwoj shadowlandsow, a postawiono na RK. Warto sie zapoznac z fabula tego swiata, naprawde ciekawa koncepcje mieli. http://youtube.com/watch?v=6YKJM0vOroc
Jednak spieprzyli ta gre, potencjal miala ogromny, to samo pewnie bedzie z AoC...

Sorka za brak ogonkow, problemy techniczne.

Edit: z okazji siedmiolecia gry będą key'e do 30-miesięcznego free triala, jak dostanę, to się ogłoszę. Poza tym, za 7$ będzie można mieć wszystkie dodatki, więc jak ktoś chce spróbować, to najlepiej teraz.

**

Posty: 7310
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 27 cze 2008, 02:38 
Cytuj  
90% powstajacych gier to fantasy, ktore powielaja juz istniejace standardy... 80% z tych powstajacych gier konczy bardzo marnie...

To jest bardzo mocno zaawansowany debilizm. Musza przyjebac zbiorowo lbem w twarda sciane poplamiona krwia, ktora zgrabnie uklada sie w napis fail bardzo wiele razy, zanim zalapia, ze to boli i moze jednak lepiej sprobowac na nowo otworzyc drzwi, znajdujace sie kilkadziesiat centymetrow obok i po prostu przez nie przejsc.

Ogolnie z tego co widac to wszyscy chca chapnac... a tam chapnac - wyrwac caly tort Blizzardowi. Tylko do tego trzeba miec odpowiednie umiejetnosci i srodki pieniezne, zeby taki projekt pociagnac od poczatku do samego konca, wszystko dopiac na ostatni guzik, a do tego elementy, ktore sie powiela wykonac przynajmniej o ten jeden stopien lepiej.

I tak zamiast np. gry w innym setting, z innym skill systemem, z inaczej rozwiazanym combat systemem, Z OPEN PVP, dostajemy maksymalnie zcarebearyzowane klony WOW (bo juz nawet nie EQ) - czyli grindzik za itemkami, instancje, ew. pare raidzikow, questy solo i group, zeby szybko dingnac levelki, a to wszystko pokryte masa bugow. Mysle, ze jeszcze pare latek i moze ktos z poteznymi pokladami gotowki zacznie powoli jarzyc, ze cos jest kurde nie tak, i ze warto jednak zrobic cos dla graczy, ktorych moze nie jest tak przerazliwie duzo jak carebearsow, ale jednak troche ich jest i na nich tez daloby sie zarobic niemala kase, jesli bylby to produkt na poziomie i dopracowany. Tak jak dopracowane sa dobre produkcje PVE, a nie tak jak "dopracowane" sa dobre produkcje PVP takie jak SB czy Neocron (pomysly rzeczywiscie swietne i milo go wspominam, ale...) wlasnie. A jesli nikt sie nie ocknie, to moze wlasnie Blizzard zrobi cos nowego - dla graczy oczekujacych od MMO czegos innego niz to, co oferuje w tej chwili wiekszosc gier z tego gatunku - trzasnie cos w swoim stylu i zmonopolizuje rynek. Wtedy drzwiczki sie zamkna na dobre, a reszta narwancow bedzie tak jebac glowami o sciane do smierci.

PS EA Mythic na pewno idzie we w miare dobrym kierunku (przynajmniej jesli chodzi o PVP), ale zobaczymy jak bedzie wygladal finalny produkt.

*

Posty: 104
Dołączył(a): 25.10.2005
Offline
PostNapisane: 27 cze 2008, 05:07 
Cytuj  
Anarchy ma tyle wspólnego z cyberpunkiem co urzędujący prezydent z poezją śpiewaną.

Oryginalny setting , a i owszem byl mocno cyberpunkowy i szło to w parze z gameplay. Niestety po siedmiu latach "rozwoju" i dzięki zmieniającym się jak na karuzeli grupom developerskim miotającym się po grze jak pijane małpy po klatce , mamy tam trochę cyberpunka, trochę fantasy, trochę postapokalipsy, trochę S-F ala George Lucas, a na koniec obecny managment kopiuje na pałę wszystkie możliwe rozwiazania z WoW (o ironio), nie patrząc na to czy się nadaja czy nie. Krótko mówiąc jest to absurdalna mieszanka chujwieczego.

Na solidny tytuł cyberpunkowy czekam już długie lata, ale patrzac na ciemnotę większości developerów ścigających się głównie w konkurencji kto zrobi elfy lepiej nadające się do masturbacji, to najszybszy sposobem będzie napisanie gry samemu.


_________________
When everything else fails, read the instructions.

****

Posty: 1216
Dołączył(a): 21.07.2004
Offline
PostNapisane: 27 cze 2008, 08:57 
Cytuj  
No niestety, na dobry tytul cyber punkowy jeszcze bedziemy musieli sporooo poczekac... Pewnie gdyby Blizzard zrobil cos w klimatach cyber punka, z dobrym pvp, zamiast wowa, to teraz mielilbysmy rynek zalany grami w swiecie CP...

Konrador dobrze napisales, ze ktos musi pierdolnac sie mocno w czaszke, zeby zrozumial czego chca ludzie... Tak jak piszesz rowniez, napewno ludzi, ktorzy czekaja na gre pvp (w klimatach CP) jest moze i mniej, jednak mysle, ze wystarczyla by ta ilosc do tego, aby gra przynosila nie male zyski... Jednak jezeli ktos woli probowac zajebac 8mln graczy Blizzardowi to z gory jest na straconej pozycji...

xyz: jakby stworzenie gry samemu bylo takie proste, to juz dawno bym to robil ;)(w koncu pracuje jako programista)... Ale bez wielkiej kasy nie ma co startowac... np. 20 osob w grupie, kazdy chce zarobic po 2-3tys na miecha (mocno zanizone stawki)... MIesiecznie na samych ludzi wydajesz 40-60tys zl... w roku mamy 12 miesiecy czyli od 480 tys do 720 tys.... Gra powstaje najczesciej w przeciagu 3-5 lat tak srednio... Chociaz sa i takie co sa tworzone 10 :)... Czyli na sama kaske dla ludzi potrzebujesz od 1.44 mln do 2.2 mln zl jezeli zmiescilbys sie w czasie 3 lat... minimalny budzet, ktory trzeba miec to jakies 4-5mln zlotych... (w razie gdyby cos nieplanowanego sie stalo)...
20 osob w grupie to i tak nie duzo, do gry mmo...
team 20 osob powinien sie skladac mniej wiecej z:
-3 programistow serwera
-3-4 programistow klienta
-1-2 Concept Artistow
-1-3 Dzwiekowcow
- reszta to graficy 2D/3D/Animatorzy/Level Designerzy/ ktorych zawsze jest za malo...

Heh no i jako, ze to ma byc rpg przydalby sie jeszcze sztab ludzi odpowiedzialnych za fabule/klimat/system

******
Avatar użytkownika

Posty: 4474
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 27 cze 2008, 09:19 
Cytuj  
coldzik napisał(a):
np. 20 osob w grupie, kazdy chce zarobic po 2-3tys na miecha (mocno zanizone stawki)... MIesiecznie na samych ludzi wydajesz 40-60tys zl... w roku mamy 12 miesiecy czyli od 480 tys do 720 tys....

:D
trochę nie w temacie ale zrobię korektę ;) Zostawmy te twoje 2-3 tys./m-c
to twoje koszty jako pracodawcy wynoszą od 3326 zł do 5049 zł czyli roczne wydatki na samych pracowników to od około 800 tys zł (przy 2k netto) do 1,2 mln. zł przy 3k netto :D


_________________
ǝuʍɐqɐz ʇsǝظ ıɯɐbou ʎɹob op ǝıuɐsıd
¡ lɐʇod lɐʇod

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.