mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 792 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 40  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 23 paź 2013, 17:03 
Cytuj  
http://massively.joystiq.com/2013/10/21 ... -detailed/
piwipi


_________________
.

***

Posty: 971
Dołączył(a): 2.12.2001
Offline
PostNapisane: 23 paź 2013, 18:12 
Cytuj  
jakieś clone warsy

**
Avatar użytkownika

Posty: 8166
Dołączył(a): 10.05.2011
Offline
PostNapisane: 23 paź 2013, 18:58 
Cytuj  
bo to wczesny build


_________________
embe napisał(a):
Szukasz gościa do zrobienia łazienki to przeglądasz jego papiery mistrzowskie czy (..) ewentualnie... bierzesz go z polecenia?
Nie ważne że inna skala ale tak to działa, taki misiewicz mógłby się okazać większym fachowcem niż richard od noszenia teczek.

***
Avatar użytkownika

Posty: 10236
Dołączył(a): 5.11.2004
Offline
PostNapisane: 24 paź 2013, 10:48 
Cytuj  
Jak wyjdzie na zachodzie to wszyscy juz to beda mieli gleboko w dupie.

***
Avatar użytkownika

Posty: 10140
Dołączył(a): 13.10.2005
Offline
PostNapisane: 25 paź 2013, 16:18 
Cytuj  
Niekoniecznie.

Kwestia tego, co gra będzie sobą reprezentowała.


_________________
wodny napisał(a):
wolałbym by ludzie pukali się w pupę niż mieli broń.

**
Avatar użytkownika

Posty: 7427
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 2 lut 2014, 21:18 
Cytuj  
http://www.black-desert.com/news/black-desert-coming-russia/ Bliak Djezert. Jak to jest, że ruskie dostają wcześniej gry od skośnych? Mułami je wiozą i bliżej jest?

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 2 lut 2014, 21:37 
Cytuj  
U ruskich rynek mmorpg nie zwija się tak jak w NA / EU. Dodatkowo nie ma za bardzo lokalnej konkurencji. No i co ważne - Koreańskie produkcje bardziej trafiają w gusta tamtego rynku niż zachodniego.

**
Avatar użytkownika

Posty: 7427
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 3 lut 2014, 00:21 
Cytuj  
Ale AA czy BD mają spore zainteresowanie US/EU. Rozumiem że rozdrobnienie wydawców jest większe, problemy z podatkami itd - ale ten rynek ma znacznie większy potencjał finansowy i jest liczebniejszy (w sumie eu+us) niż rosyjski. WoT eu daje więcej kasy niż ru, dodatkowo jeszcze us jest też całkiem silny. Ru jest liczebniejszy - ale mniej opłacalny finansowo. Jasne, WoT to nie skośna gierka, ale jakieś przełożenie chyba jest.

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 3 lut 2014, 00:35 
Cytuj  
Niespecjalnie. WoT to MOBA / gra lobby przecież. MOBY na zachodzie zwiększają swoją popularność, podczas gry MMO / MMORPG-i ją tracą.

Już nie mówiąc o kwestii tego, że duże azjatyckie mmorpg-i, których licencja i premiera na zachodzie musi być kosztowna na zachodzie radziły sobie zawsze słabo. Z dużych azjatyckich mmorpg produkcji to tylko Final Fantasy sobie nieźle radziło / radzi.


Nie wiem jak BD, ale takie AA ma, a przynajmniej miało do momentu jak to śledziłem dużo większe zainteresowanie w Rosji niż EU i NA. Nawet jak grałem przez chwilę w bete to Rosjanie mieli większe gildie i byli bardziej zorganizowani. Tak samo było ze fan-stronami internetowymi, itd

**
Avatar użytkownika

Posty: 7427
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 3 lut 2014, 01:23 
Cytuj  
Moba nie moba, pokazuje tendencję, utrata graczy nie jest na tyle duża by zmienić znacząco proporcje.
Gry azjatyckie bywają popularne - Aion , lineage.
Rosjanie w każdej grze są lepiej zorganizowani, ale mimo to rynek rosyjski nie jest porównywalny z potencjalnym zyskiem na zachodzie. W EU pojawiają się kwestie lokalizacji, rozdrobnienia, ale to wciąż rynek na którym jest kasa większa niż w Rosji.

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 3 lut 2014, 09:06 
Cytuj  
To czy coś jest MOBĄ czy MMORPG ma mocne znaczenie na zachodzie. Highlander wkleił ostatnio dobry link i wykres. Jest on zgodny z informacjami pojawiającymi się od dłuższego czasu.

Obrazek


http://www.pcgamer.com/2014/02/01/repor ... rofitable/

Aion na zachodzie odniósł faila. Czy tylko ja pamiętam olbrzymi odpływ graczy krótko po premierze i tego, że ostało się po tym eksodusie raptem parę serwerów na krzyż?
W Azji (szczególnie w Korei choć nie tylko) to był olbrzymi sukces, potęga na miare sukcesu WoW na zachodzie. W samej 50 milionowej Korei bodajże miał ok. 3 mln ludzi płacących suba w formacie P2P. Zresztą mimo, że już nie aż tak popularny, dalej jest tam popularny i kosi potężną kasę.
Z Lineage na zachodzie była bardzo podobna historia. Parę serwerów na zachodzie, podczas gry w Azji grały miliony. Jedyna różnicą było to, że w L2 w przeciwieństwie do Aion-a było sporo pirackich/prywatnych serwerów i w ten sposób był popularny przez pewien czas. No, ale to też było w innych czasach.

Takich sytuacji było więcej. Np. taka gra, która się nazywa Dungeon Fighter Online. W Azji szczególnie w Chinach, zarabiała chorą kasę, setki milionów. Na zachodzie miała premierę, ale się szybko zwineła. Serwery zamknięto. Takich sytuacji trochę było.


Zarobek danej gry nie zależy tylko od rozmiaru danego rynku. Na różnych rynkach gry odnoszą inny sukces, często nie korelujący z wielkością rynku. To, że jakaś gra (np. WoT) zarabia więcej w EU to nie znaczy, że tak będzie w przypadku innej gry. Zresztą WoT akurat trafia w gusta graczy zachodnich, nawet szczególnie europejskich. Azjatyckie mmorpg-i nie koniecznie.

AA odniesie faila na zachodzie, no chyba, że Trion zrobi z tego pełne F2P od razu i przyciągnie graczy co dalej grają w Lineage, Aion, Metiny, Perfect World Online i te inne wszystkie tanie azjatyckie F2P. Choć biorąc pod uwagę, że gra failuje nawet w Korei...


Black Desert Online - wygląda chyba najlepiej ze wszystkich koreańskich / chińskich mmorpg i teoretycznie wygląda, że mogłoby mieć szansę na sukces na zachodzie. Jednak gra dopiero miała pierwszą closed betę, także jeszcze się może sporo zdarzyć. AA też inaczej się prezentowało 2+ lata temu podczas pierwszych bet.

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2631
Dołączył(a): 14.08.2007
Offline
PostNapisane: 3 lut 2014, 09:32 
Cytuj  
właśnie wyczytałem , ze Black Desert zostanie wydane w Rosji wcześniej nić w EU i US, znaleźli firmę , która nie pitoli się i wyda grę raz dwa

ArcheAge , teraz Black Desert- rynek rosyjski zaczyna nas wyprzedzać - nie wiem czy dobre gry czy nie , ale myślą dobrze z jednym- im wcześniej wydadzą grę , tym więcej na niej zarobią
Trion tak się bawi z tym AA , że zanim wyda to pewnie hype minie- szybkość działania mi się podoba

**
Avatar użytkownika

Posty: 7427
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 3 lut 2014, 14:33 
Cytuj  
@Sula graf pokazuje ilość godzin, nie pieniędzy. Jedno z drugim nie musi być skorelowane, bo moba są praktycznie wszystkie f2p, natomiast mmorpg freemium/p2p/b2p. Wpływy jednych i drugich są porównywalne - topowe wot i lol nie odbiegają znacząco od tor i wow.
Od kilku lat jest zalew moba, co miesiąc wychodzi jakieś kolejne f2p badziewie, które znika po kilku miesiącach całkowicie - ale przyciąga nowością przez pierwsze tygodnie. Natomiast mmorpg pojawiają się znacznie rzadziej , a ich jakość nie jest powalająca. Te lepsze zaczynają od modelu p2p co dodatkowo blokuje część chętnych.
Przejście na model freemium z p2p jest dla mmorpg traktowane jako porażka, firmy bronią się przed tym i reagują za późno. W Rosji główny wydawca zaczyna od freemium - wygrywa na starcie.

***
Avatar użytkownika

Posty: 720
Dołączył(a): 12.12.2004
Offline
PostNapisane: 3 lut 2014, 14:37 
Cytuj  
Isengrim napisał(a):
W Rosji główny wydawca zaczyna od freemium - wygrywa na starcie.


Jak widac nie tylko w tym aspekcie w Rosji wystepuje normalnosc. Na zachodzie logika jest odwrotna i wola doj*%$# abo + shop + zakup gry, a pozniej lament i placz ze gra failnela.


_________________
Obrazek

Obrazek

***

Posty: 908
Dołączył(a): 11.10.2004
Offline
PostNapisane: 15 lut 2014, 08:57 
Cytuj  
Dziady by powiedziały: "za komuny było lepiej :D".

Dobra czyli BnS będzie dopiero w 2015, w sumie jest w co grać w tym roku więc nie ma spiny :)

***
Avatar użytkownika

Posty: 10140
Dołączył(a): 13.10.2005
Offline
PostNapisane: 8 kwi 2014, 11:31 
Cytuj  
https://www.youtube.com/watch?v=6kvoausvOL8

Kreator postaci rozpierdala czaszkę.


_________________
wodny napisał(a):
wolałbym by ludzie pukali się w pupę niż mieli broń.

**
Avatar użytkownika

Posty: 9516
Dołączył(a): 5.08.2004
Offline
PostNapisane: 8 kwi 2014, 11:40 
Cytuj  
Kelebglin napisał(a):
Dziady by powiedziały: "za komuny było lepiej :D".

Dobra czyli BnS będzie dopiero w 2015, w sumie jest w co grać w tym roku więc nie ma spiny :)


fajnie ci :)


_________________
Obrazek
http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/611443

***
Avatar użytkownika

Posty: 13268
Dołączył(a): 7.11.2004
Offline
PostNapisane: 8 kwi 2014, 11:56 
Cytuj  
Cytuj:
Now we need this in a game that's actually fun to play.


Zajebisty jest, tylko teraz daliby coś takiego w porządnej grze.


_________________
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent

***

Posty: 13931
Dołączył(a): 28.08.2010
Offline
PostNapisane: 8 kwi 2014, 11:58 
Cytuj  
Po co to komu? To nie simsy.


_________________
Zbanowany permanentnie, bez mozliwosci odwolania od bana.

***
Avatar użytkownika

Posty: 13268
Dołączył(a): 7.11.2004
Offline
PostNapisane: 8 kwi 2014, 12:01 
Cytuj  
Dla czystej zajebistości toonka.


_________________
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 792 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 40  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.