Moja propozycja drzewek:
http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/26804
Podział na 2 drzewka:
Drzewko Podstawowe i Drzewko Eksperckie
1. Drzewko Podstawowe:
- unikatowe dla każdej klasy
- składa się z systemu Ścieżek
- łatwe i proste w zrozumieniu
- brak złych/zepsutych buildów
- im dalej, tym mniej wyborów
- po wydaniu odpowiedniej ilości Skill Pointów tracimy dostęp do tego drzewka i uzyskujemy dostęp do Drzewka Eksperckiego
- używa się Skill Pointów
System Ścieżek:
- kilka buildów do wyboru, obecnie obmyśliłem po 7 dla każdej z dostępnych klas
- buildy te można customizować
- można wybrać tylko 1 taki build
- system Mistrzostwa (każde drzewko ma jakiś bonus, który zwiększa się po inwestowaniu Skill Pointów, na przykład +X% do regeneracji Many za każdy wydany Skill Point)
- coś dla zaawansowanych graczy i dla casuali
- wolność+ograniczenia
- na końcu wybranej Ścieżki czeka dodatkowy bonus
2. Drzewko Eksperckie
- dostępne po wydaniu odpowiedniej ilości Skill Pointów w Drzewku Podstawowym
- im dalej, tym więcej wyborów
- każda klasa startuje w innym miejscu, ale drzewko jest jedno dla wszystkich klas
- jest skomplikowane i podobne do obecnego drzewka
- klasy hybrydowe
- wolność, wolność, wolność
- dobre dla casuali (dzięki Podstawowemu Drzewku wiedzą o co chodzi) i dla wybrańców
- system Elitarnych Ścieżek
- używa się Skill Pointów
- Shift System
System Elitarnych Ścieżek:
- coś jak prestiżowe klasy z "D&D"+Planar Attunement z "RIFT"
- zamiast Skill Pointów pakujemy w ten system Kamienie Wygnańców
- Kamienie Wygnańców wypadają tylko na 3 poziomie trudności, czyli ostatnim, z wrogów w PvE i z graczy w PvE
- Kamienie Wygnańców nie wypadają raz na ruski rok, ale też nie wypadają jak szalone
- dla postaci na wysokim/max levelu
- keystones
- gracz może odblokować i inwestować w ograniczoną ilość takich ścieżek
- im dalej gracz zabrnie w taką ścieżkę, tym więcej Kamieni Wygnańców potrzebuje
Kamienie Wygnańców:
Czerwony (Siła)
Niebieski (Inteligencja)
Zielony (Zręczność)
Magenta (Siła+Inteligencja)
Żółty (Siła+Zręczność)
Cyjan (Zręczność+Inteligencja)
Biały (najrzadszy, zastępuje każdy inny kolor)
Shift System:
- skakanie po drzewku
- można korzystać z tego systemu określoną ilość razy
- wymaga Kamieni Wygnańców
- najpierw musimy wpakować Skill Point w Passive Skill znajdujący się bezpośrednio przy Shift Poincie
- potem 1 Kamienia Wygnańców używamy by odblokować dostęp do tego Shift Pointu, za pomocą drugiego Kamienia odblokowujemy drugi Shift Point i dzięki temu możemy zacząć pakować punkty w gałęzie znajdujące się przy tym drugim Shift Poincie
- punkty startowe innych klas = Shift Pointy
- by uzyskać dostęp do punktu startowego innej klasy potrzeba Kamienia Wygnańców w odpowiednim kolorze
- normalne Shift Pointy odblokowujemy za pomocą Białych Kamieni Wygnańców
- daje więcej możliwości
Tyle.