candidoser napisał(a):
xbone uzywa dx-a, wiec to imo zaden problem. Podejrzewam, ze w przypadku Sony jest podobnie.
A jezeli jest inaczej, to pewnie zaraz mnie ktos z bledu wyprowadzi.
rdzenie procka to chyba troche inna para kaloszy, niz dodanie rop itd na karcie.
Tak uzywa DX(teraz innego niz na PC). Sony ma swoje wlasne API w PS3/4.
Nie wiem skad pomysly, ze ludzie na konsolach programuja na sprzet. Konsole maja po prostu bardzo proste API.
Po przemierze DX12/Vulkan, roznice pomiedzy konsolami a PC beda marginalne. Roznica pomiedzy XBone a PC, bedzie w zasadzie żadna. Bo oba sprzety beda uzywac w zasadzie identycznego hardware, indentycznych interfejsow, i identycznego systemu operacyjnego.
Mityczne optymalizowanie pod konkretny sprzet na konsolach, nie istnieje, juz od poprzedniej generacji (chyba, ze robi to studio ktore jest zarzadzane przez wlasciciela konsoli).
Optymalizuje sie pod konkretne API. A ze teraz roznice pomiedzy nimi beda marginalne...
Roznorodnosc sprzetu nie ma tu najmniejszego znaczenia.
Mizerne porty na PC byly i sa spowodowanie tym, ze na PC programista nie ma zadnej kontroli nad sprzetem.