mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6822 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126 ... 342  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 13 kwi 2015, 08:45 
Cytuj  
TobiAlex napisał(a):
candidoser napisał(a):
bedziesz mial detale on/off - jak na pc;)


Myślę, że jak do tego dojdzie, to będzie już ostatnia generacja konsol :wink:

SteamBox ?

Nie zeby pomiedzy Xbone a PC z Windows 10 i DX12 byly jakieś wielkie roznice poza ESRAM.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 13 kwi 2015, 11:11 
Cytuj  
jesy potezna roznica. Jedno to konsola o identycznej konfiguracji i zasobach, gdzie programista moze dobrac sie do "metalu", drugie to PC o pierdylionie konfiguracji gdzie przekopac sie musisz przez kilka warstw softwarowych. Ale juz o tym "dyskutowalismy" ty wiesz lepiej niz samo Sony.
Dlatego tez dodanie w PS3 nowych funkcji do firmware (xgamechat) bylo niemozliwe - czego nie potrafiles pojac. Bo zasobow ktore sa na stale lockniete w konsoli moze po prostu zabraknac, a nie mozna firmware rozszerzyc wlazac w przestrzen wolna dla programistow bo polowa apek przestanie dzialac. Mozna w druga strone firmware kurczyc/optymalizowac zwalniajac dajac tym samym wiecej dla programistow, co zreszta kilkukrotnie robiono.

Owszem wypuszczenie nowszej mocniejszej wersji konsoli jest mozliwe, ale jest tez duzo bardziej problematyczne niz w przypadku PC. Najbezpieczniej byloby zachowac 100% zgodnosc na poziomie hardwaru (to cecha konsoli) ze stara wersja sprzetu. Rozszerzyc RAM da sie, co do reszty to nie mam pojecia.

Co do ostatniej generacji konsol:
Btw. ostatnio ukazal sie fajny artykul o rynku gamingowych w japonii. Tam jest prawdziwa zapasc - wiekszosc chyba przerzucila sie na srajphony i tablet bo ilosc sprzedawanych gier spadla juz za czasow poprzedniej generacji nawet o polowe. Stad tak malo jrpgow. Ciekawe czy EU/US pojdzie ta sama droga.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 13 kwi 2015, 11:15 
Cytuj  
no to jest duzy problem, nawet nowy mortal jest na ajphona i androida.
obawiam sie, ze za pare lat konsole pojda w pizdu, na pc bedziemy grali w dote 3 i ewentualnie mmorpg.

***
Avatar użytkownika

Posty: 19064
Dołączył(a): 31.08.2003
Offline
PostNapisane: 13 kwi 2015, 11:20 
Cytuj  
Najnowsze tablety sa wielkosci dawnych monitorow, a mozna na nich grac wszedzie, nie potrzebne biurko ani nawet kanapa. :)

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 13 kwi 2015, 11:25 
Cytuj  
wszedzie tak, calkiem fajne sa te popierdolki na tablety.

**
Avatar użytkownika

Posty: 8166
Dołączył(a): 10.05.2011
Offline
PostNapisane: 13 kwi 2015, 11:30 
Cytuj  
Mark24 napisał(a):
Owszem wypuszczenie nowszej mocniejszej wersji konsoli jest mozliwe, ale jest tez duzo bardziej problematyczne niz w przypadku PC. Najbezpieczniej byloby zachowac 100% zgodnosc na poziomie hardwaru (to cecha konsoli) ze stara wersja sprzetu. Rozszerzyc RAM da sie, co do reszty to nie mam pojecia.


Dorzucasz ram, zwiekszasz taktowanie, dokladasz ROP, TMU itd. do chipu graf i masz konsole na sterydach. Nie wydaje mi sie, zeby byly z tym jakies problemy.


_________________
embe napisał(a):
Szukasz gościa do zrobienia łazienki to przeglądasz jego papiery mistrzowskie czy (..) ewentualnie... bierzesz go z polecenia?
Nie ważne że inna skala ale tak to działa, taki misiewicz mógłby się okazać większym fachowcem niż richard od noszenia teczek.

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 13 kwi 2015, 12:02 
Cytuj  
candodiser - teoretycznie. W praktyce wcale nie jest to takie banalne chociazby ze wzgledu na fakt ze musialbys optymalizowac swoj software czesto i gesto odnoszacy sie bezposrednio do hardwaru pod dwie rozne konfiguracje. Tak jak pisalem - jest to mozliwe, jednak konsola to nie PC i nie jest to wcale takie proste.

Bez problemu mozesz dorzucic RAM - bo to jest analogiczne z sytuacja gdy stare firmware jest zastepowane nowym i dla tworcow udostepnia sie dodatkowe obszary adresowe ktore zostaly zwolnione.
Np. dorzucenie rdzeni do procka? jest mozliwe z technologicznego punktu widzenia i na tyle proste by oplacilo sie to robic? Nawet na PC sa z tym problemy, mimo ze tam z zasady wszystko powinno sie pieknie i bez zadnych problemow skalowac.

**
Avatar użytkownika

Posty: 8166
Dołączył(a): 10.05.2011
Offline
PostNapisane: 13 kwi 2015, 12:09 
Cytuj  
xbone uzywa dx-a, wiec to imo zaden problem. Podejrzewam, ze w przypadku Sony jest podobnie.
A jezeli jest inaczej, to pewnie zaraz mnie ktos z bledu wyprowadzi.

rdzenie procka to chyba troche inna para kaloszy, niz dodanie rop itd na karcie.


_________________
embe napisał(a):
Szukasz gościa do zrobienia łazienki to przeglądasz jego papiery mistrzowskie czy (..) ewentualnie... bierzesz go z polecenia?
Nie ważne że inna skala ale tak to działa, taki misiewicz mógłby się okazać większym fachowcem niż richard od noszenia teczek.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 13 kwi 2015, 12:49 
Cytuj  
candidoser napisał(a):
xbone uzywa dx-a, wiec to imo zaden problem. Podejrzewam, ze w przypadku Sony jest podobnie.
A jezeli jest inaczej, to pewnie zaraz mnie ktos z bledu wyprowadzi.

rdzenie procka to chyba troche inna para kaloszy, niz dodanie rop itd na karcie.


Tak uzywa DX(teraz innego niz na PC). Sony ma swoje wlasne API w PS3/4.

Nie wiem skad pomysly, ze ludzie na konsolach programuja na sprzet. Konsole maja po prostu bardzo proste API.

Po przemierze DX12/Vulkan, roznice pomiedzy konsolami a PC beda marginalne. Roznica pomiedzy XBone a PC, bedzie w zasadzie żadna. Bo oba sprzety beda uzywac w zasadzie identycznego hardware, indentycznych interfejsow, i identycznego systemu operacyjnego.

Mityczne optymalizowanie pod konkretny sprzet na konsolach, nie istnieje, juz od poprzedniej generacji (chyba, ze robi to studio ktore jest zarzadzane przez wlasciciela konsoli).
Optymalizuje sie pod konkretne API. A ze teraz roznice pomiedzy nimi beda marginalne...

Roznorodnosc sprzetu nie ma tu najmniejszego znaczenia.
Mizerne porty na PC byly i sa spowodowanie tym, ze na PC programista nie ma zadnej kontroli nad sprzetem.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**
Avatar użytkownika

Posty: 8166
Dołączył(a): 10.05.2011
Offline
PostNapisane: 13 kwi 2015, 12:58 
Cytuj  
Odnoszac sie do ostatniego zdania: czyli jednak API konsoli pozwala byc blizej harware'u, niz w przypadku PC?


_________________
embe napisał(a):
Szukasz gościa do zrobienia łazienki to przeglądasz jego papiery mistrzowskie czy (..) ewentualnie... bierzesz go z polecenia?
Nie ważne że inna skala ale tak to działa, taki misiewicz mógłby się okazać większym fachowcem niż richard od noszenia teczek.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 13 kwi 2015, 13:01 
Cytuj  
tak w sumie to idzta se stad z tymi pogaduchami :)

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 13 kwi 2015, 13:06 
Cytuj  
candidoser napisał(a):
Odnoszac sie do ostatniego zdania: czyli jednak API konsoli pozwala byc blizej harware'u, niz w przypadku PC?

Ostatnie zdanie odnosi sie aktualnej sytacji (OpenGL i DX11). DX12 i Vulkan, w zasadzie zniweluja jakiekolwiek roznice.
Programista tak samo jak na konsolach, bedzie musial recznie zarzadzac calym pipeline, a API bedzie sluzyc tylko jako prosta abstrakcja do mowienia sprzetowi dokladnie co ma robic, kiedy ma robic i jak ma robic.

Teraz to wyglada tak jak z taksowka. Mowisz ze chcesz dojechac do miejsca X, ale nie masz pojecia jak tam dejdziesz, albo czy wogole dojedziesz.

Konsole/Vulkan/DX12 wygladaja tak, ze masz wlasny samochod i sam decydujesz jaka trasa dojedziesz.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**
Avatar użytkownika

Posty: 8166
Dołączył(a): 10.05.2011
Offline
PostNapisane: 13 kwi 2015, 13:17 
Cytuj  
czemu mamy stad isc mendol? Przeciez rozmawiamy o hardware konsoli:)

iniside: Ale rozumiem, ze jak nagle samochod dostanie dodatkowe kilka koni mocy, to nie bede musial przebudowac calej trasy?;)


_________________
embe napisał(a):
Szukasz gościa do zrobienia łazienki to przeglądasz jego papiery mistrzowskie czy (..) ewentualnie... bierzesz go z polecenia?
Nie ważne że inna skala ale tak to działa, taki misiewicz mógłby się okazać większym fachowcem niż richard od noszenia teczek.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 13 kwi 2015, 13:20 
Cytuj  
nie, rozmawiacie o pierdolach, a to temat o ps4 :)
inside ma swoj temat niech sobie tam wywody pisze :P

******
Avatar użytkownika

Posty: 4672
Dołączył(a): 20.03.2007
Offline
PostNapisane: 13 kwi 2015, 15:04 
Cytuj  
Mark24 napisał(a):
ostatnio ukazal sie fajny artykul o rynku gamingowych w japonii. Tam jest prawdziwa zapasc - wiekszosc chyba przerzucila sie na srajphony i tablet bo ilosc sprzedawanych gier spadla juz za czasow poprzedniej generacji nawet o polowe. Stad tak malo jrpgow. Ciekawe czy EU/US pojdzie ta sama droga.


Moge czesciowo potwierdzic - choc sam sie szczegolnie tym nie interesuje - to jednak gaming na smartphonach jest tu niezwykle popularny, do tego w appstorze w top sellersach zawsze sa jakies reedycje FF, Dragon Questy i tam widze ludki pykaja, chociaz Nintendo DS tez widac wszedzie, ale raczej wsrod mlodziezy.

***
Avatar użytkownika

Posty: 19064
Dołączył(a): 31.08.2003
Offline
PostNapisane: 13 kwi 2015, 15:35 
Cytuj  
Nawet FF XI robia na smarfona.

**

Posty: 301
Dołączył(a): 31.01.2006
Offline
PostNapisane: 13 kwi 2015, 19:31 
Cytuj  
dobra panowie, w tą sobotę zanabyłem ps4 z bloodbornem, do tego wzialem gta, bf4 (troche gralem po premierze ale stwierdzilem ze pobiegac na conquest na kanapie przed telewizorem bedzie bardzo spoko), do tego wzialem sobie drive club i killzona (używka za 7 dyszek z czystej ciekawosci)

także pany jest sprawa, potrzebuję parę ciekawych tytułów gier typowo konsolowych, wiecie, jak shadow of collossus byl konsolowy, bayonetta, czy medevil, nie ważne czy jap czy nie ani jaki gatunek ale chodzi mi o takie gierki z tym typowo konsolowym odjechaniem ;)

każda sugestia będzie miło widziana, temat ma 194 strony i nawet pobierzne przejrzenie trochę mi zajmię, także będę wdzięczny za pomoc ;)

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 14 kwi 2015, 07:52 
Cytuj  
candidoser napisał(a):
xbone uzywa dx-a, wiec to imo zaden problem. Podejrzewam, ze w przypadku Sony jest podobnie.
A jezeli jest inaczej, to pewnie zaraz mnie ktos z bledu wyprowadzi.

rdzenie procka to chyba troche inna para kaloszy, niz dodanie rop itd na karcie.


to nie znaczenia co uzywa a czego nie uzywa. Konsola to identyczny hardware o scisle okreslonych zasobach ktory oddajesz w rece developera-programisty. I nie jest tak jak w PC, ze tu zasobami zarzadza w tle software - te zasoby sa na stale lockniete. Jak on to wykorzysta i z czego bedzie korzystal, do jakich trickow bedzie uciekal to juz jego sprawa - teoretycznie na konsoli mozesz pisac programy w jezyku maszynowym.
To jest to czego nie mogl pojac tczewiak czy inside. Tutaj nic nie rozciagniesz i nie dodasz bo masz stricte ograniczone zasoby.

Dlatego taki upgrade w konsolach jest malo prawdopodobny - jezeli zmiany bylyby znaczace to bylaby nastepna generacja konsol ze wsteczna kompatybilnoscia. Jezeli zmiany bylyby niewielkie to mielibysmy cwiercgeneracje czy polgeneracje i kolejny powod do bolu dupy pctowcow.

**
Avatar użytkownika

Posty: 8166
Dołączył(a): 10.05.2011
Offline
PostNapisane: 14 kwi 2015, 08:29 
Cytuj  
watpie, zeby gry na konsole byly pisane w ten sposob, zeby programista w kazdej chwili mial decydowac, ktore TMU, ROP czy inny badziew ma w danej chwili pracowac. A jak mu dodasz kolejne jednostki, to engine juz z tego nie skorzysta.

a z tym bolem dupy to nie skumalem. Widac tym razem ironia mnie przerosla.


_________________
embe napisał(a):
Szukasz gościa do zrobienia łazienki to przeglądasz jego papiery mistrzowskie czy (..) ewentualnie... bierzesz go z polecenia?
Nie ważne że inna skala ale tak to działa, taki misiewicz mógłby się okazać większym fachowcem niż richard od noszenia teczek.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 14 kwi 2015, 08:46 
Cytuj  
candidoser napisał(a):
czemu mamy stad isc mendol? Przeciez rozmawiamy o hardware konsoli:)

iniside: Ale rozumiem, ze jak nagle samochod dostanie dodatkowe kilka koni mocy, to nie bede musial przebudowac calej trasy?;)

viewtopic.php?f=82&t=43950&p=1192561#p1192561

Odpisalem ci tutaj.

Marka najlepiej zostawic. Niech zyje w swoim swiecie, gdzie kod pisze sie bezposrednio na sprzet, i dlatego, nie bedzie sie on skalowal z upgradami sprzetu. Oh wait..


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6822 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126 ... 342  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.