mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6822 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 342  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 17:19 
Cytuj  
Mendol napisał(a):
to czemu tego jeszcze nie widac w grach na pc? :)

http://media.pcgamer.com/files/2013/02/ ... loseup.jpg
http://media.pcgamer.com/files/2013/02/ ... 31-331.jpg

Ze jak ?


Anyway. Ta scena bije te dema technologiczne NVIDI. A sam Crysis 3 urywaja jaja, przezuwa je i wypluwa.

Xanth napisał(a):
Przynajmniej portowanie na pc nie będzie teraz konieczne, w końcu to ta sama architektura. Ale przez to z exlusivami moze być docelowo krucho, przy tak łatwym przenoszeniu gier skonczy się na wieloplatformówkach.

X.

Bedzie. Przynajmniej w przypadku PS4. Oni uzywaja wlasnych niskopoziomowych bibliotek. To tak jakbys probowal powiedziec, ze nic nie trzeba robic przy portowaniu aplikacji z linuxa na windowsa.

Za to XBox. To zupelnie inna historia. Jeśli plotki sie potiwedza to w nowej konsoli MS bedzie siedział Windows 8 wraz ze wszystkimi minusami windowsow jakie mozemy sobie wyobrazic. I tu faktycznie nie bedzie trzeba sie narobić przy portowaniu najpewniej.

Rany jaka ja mam nadzieje, ze Valve urwie dupie Microsoftowi, bo ten ich monopol zaczyna być męczący..

Cytuj:
Na dzien dzisiejszy ps4 wykracza mozliwosciami znaczaco poza mozliwosci obecnych PCtow, byc moze do konca roku to sie jeszcze zmieni.

Prosze cie. Z takimi teksami to mozesz wyskakiwac na jakims konsolowym forum. Konsole juz momenciem premiery będą technologicznie przestrzałe. Zadna z gier pokazanych na prezentacji pod wzgledem technicznym nie mogłą sie rownac z Crysis 3 na PC. A i tak nie wiadomo ile z tych gier było real-time a ile to były prerenderowane nadzieje Sony :E


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

****

Posty: 1637
Dołączył(a): 28.06.2006
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 17:54 
Cytuj  
+1

PS1 kupiłem ze względu na exy.
PS2 ze względu na to że wkładam płytę i działa a na PC zaczęło się pierdolenie z milionem rzeczy (od specyfikacji, po nikompatybilny sprzęt, miliony łatek pod dany sprzęt, po same drivery.)

***
Avatar użytkownika

Posty: 10599
Dołączył(a): 26.02.2002
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 18:40 
Cytuj  
iniside napisał(a):
To tak jakbys probowal powiedziec, ze nic nie trzeba robic przy portowaniu aplikacji z linuxa na windowsa.

No ale przeciez nie trzeba robic prawie nic. Port gry z windows do linuksa to w wiekszosci port loadera gry, w tym wypadku exeka uruchamiającego grę i doklejenie odpowiednich bibliotek. Starsze gry typu quake czy unreal przenosilo się podmieniając tylko jeden exek na loader linuksowy, w nowszych trzeba jeszcze zaszyc biblioteki dxa. Dla kogos, kto ma kod zródłowy to chwila roboty. W PS4 pewnie dojdzie jeszcze dorobienie warstwy do bezpośredniej obsługi sprzętu i tyle, szczególnie ze tu nie będzie fragmentacji, wiec to jednorazowa robota.

X.


_________________
http://zaginiony.net

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 18:40 
Cytuj  
inside prosze cie kurwa skoncz juz.
opierasz sie o JEDNA gre na pc, ktora faktycznie super wyglada. pytanie tylko ile bedziesz musial zaplacic zeby w nia pograc w full.
wymien cos poza crysisem 3 i przestan sie spuszczac.
bo jak dla mnie kz i driveclub wygladaly naprawde zajebiscie. niewiele ustepujac crysisowi.

******
Avatar użytkownika

Posty: 3185
Dołączył(a): 13.12.2004
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 19:04 
Cytuj  
Killzone wygladal zajebiscie jesli chodzi o grafike, srodowisko, efekty.

Jesli chodzi o gameplay, to ogladalem to demo z zazenowaniem. Tup tup w lewo, obracamy celownik, tratatat, obracamy celownik, tratat, tup tup tup za nastepny chest-high-wall.

W porownaniu do PCtowych shooterow, do ktorych jestem przyzwyczajony, to gameplay tu jest naprawde slamazarny. Obrazki naprawde ladne ;-)


_________________
Nestor#1522

***

Posty: 13931
Dołączył(a): 28.08.2010
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 19:11 
Cytuj  
co z tego, że c3 będzie fajnie wyglądać jak gra będzie nuuudna


_________________
Zbanowany permanentnie, bez mozliwosci odwolania od bana.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 19:11 
Cytuj  
Xanth napisał(a):
iniside napisał(a):
To tak jakbys probowal powiedziec, ze nic nie trzeba robic przy portowaniu aplikacji z linuxa na windowsa.

No ale przeciez nie trzeba robic prawie nic. Port gry z windows do linuksa to w wiekszosci port loadera gry, w tym wypadku exeka uruchamiającego grę i doklejenie odpowiednich bibliotek. Starsze gry typu quake czy unreal przenosilo się podmieniając tylko jeden exek na loader linuksowy, w nowszych trzeba jeszcze zaszyc biblioteki dxa. Dla kogos, kto ma kod zródłowy to chwila roboty. W PS4 pewnie dojdzie jeszcze dorobienie warstwy do bezpośredniej obsługi sprzętu i tyle, szczególnie ze tu nie będzie fragmentacji, wiec to jednorazowa robota.

X.

Zawerzasz troche problem.
DX nie jest kompatybilny z OGL, wiec trzeba przepisać. Trzeba też przepisać input/output.
Starsze gry ktore wymieniles to mialy natywne porty linuksowe ;p.
Ogolnie srednio to widze. Jakby to było takie banalnie proste, to bysmy mieli zalew linuksowych portow z windowsa. Bo skoro koszty sa minimalne to mozna sie pokusic o jeszcze jeden rynek. Chocby i mały.

Cytuj:
opierasz sie o JEDNA gre na pc, ktora faktycznie super wyglada. pytanie tylko ile bedziesz musial zaplacic zeby w nia pograc w full.
wymien cos poza crysisem 3 i przestan sie spuszczac.

Sporo. Ale to dla mnie bez znaczenia.
Nie wymienie nic poza Crysis 3, bo nic innego nie ma. I tak, nie ma dlatego, ze nie opłaca sie takich gier produkować na PC. Możesz sobie mowic co chcesz ale taki jest fakt. Crysis 3 to w tej chwili pokaz tego, co Crytek ma nadzieje osiagnac na kolejnych konsolach.

Cytuj:
bo jak dla mnie kz i driveclub wygladaly naprawde zajebiscie. niewiele ustepujac crysisowi.

Naprawde. Rozne rzeczy mozesz mowic, co ci sie podoba. Ale mowienie, ze jakas konsolowa gra chocby i najladniejsza jest ladniejsza od Crysis 1 albo 3, to jest juz powod zeby udać do okulisty.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 19:21 
Cytuj  
ty chyba powinienes isc do innego lekarza. bo albo masz problemy ze wzrokiem, albo rozumieniem tekstu czytanego.

***
Avatar użytkownika

Posty: 10599
Dołączył(a): 26.02.2002
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 19:24 
Cytuj  
iniside napisał(a):
DX nie jest kompatybilny z OGL, wiec trzeba przepisać. Trzeba też przepisać input/output.

Za to wiekszosc gier pracuje w OGL przeciez. To tylko kwestia bibliotek, przenosi sie je tylko raz. Natywny quake czy unreal dla lin to był jeden mały plik - loader gry, reszta plikow byla ta sama. A że nie ma zalewu portów z win do lin? Producentom się to nie opłaca, za mały rynek (ci, ktorym się oplaca, porty robią i jest ich całkiem sporo, zobaczysz jak będzie rosnąć biblioteka steama), ale jak zwęszą spory rynek, to nie wierzę, że go odpuszczą. Szczególnie, ze na licencjach i Sony wygra (miec pare milionow $ albo nie miec, wybór dla Sony jest prosty w dzisiejszym czasie).

X.


_________________
http://zaginiony.net

****
Avatar użytkownika

Posty: 1741
Dołączył(a): 16.03.2009
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 19:47 
Cytuj  
Jeżeli chodzi o power PC`ta vs. PS4 to mało kto z was zwrócił uwage na to, że PS4 będzie miało 8gb GDDR5 ramu, najnowsze karty graficzne za 4k zł mają po 4gb, więc oczywiście jak ktoś wyłoży 15k na nowego pc`ta to będzie miał PS4, ale w praktyce przez 2-3 lata pcty bedą gonić konsole(w sensie, pc`ty poniżej 5k zł).
Sam ram oczywiscie nie zrewolucjionizuje branży ale mocno podniesie jakość gier. Imho będzie tak jak było przy PS3, ktoś złorzył po 2 latach kompa za 7k i się jara na forach, że ma lepszy sprzęt niż ps4.

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 19:53 
Cytuj  
Przecieniasz trochę udział RAMu jeżeli chodzi o grafikę w grach.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31563
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 19:55 
Cytuj  
Gry cierpia na brak optymalizacji, po to jest chyba glownie RAM teraz :P


_________________
.

******
Avatar użytkownika

Posty: 3944
Dołączył(a): 18.07.2006
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 20:15 
Cytuj  
Sądzę że i5 2500k + GTX 680 spokojnie podoła grą o jakości na poziomie PS4 :p Co więcej 660Ti też podoła o ile gra będzie dobrze zoptymalizowana i przycięta szyna jej nie zdusi.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1741
Dołączył(a): 16.03.2009
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 20:22 
Cytuj  
Dana napisał(a):
Przecieniasz trochę udział RAMu jeżeli chodzi o grafikę w grach.

Nie tylko ja przeceniam, razem ze mną przeceniają RAM wszyscy developerzy :) . Sęk w tym, że 8gb DDR3 =/= 8gb GDDR5, przepustowość jest ogromna w drugim przypadku a to otwiera nowe możliwości.

Czemu ma być inaczej niż w przypadku premiery poprzedniej generacji? Spójrzcie na specyfikacje z innej strony... w czym gorszy jest PS4 vs. współczesny PC w czym lepszy był PS3 vs. uwczesny PC? W niczym. Wniosek mój jest taki, że będzie tak jak było 6,5 roku temu z PS3, czyli PCty będą gonić konsole.

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 20:27 
Cytuj  
Mi interesujące wydało się coś innego i się zastanawiam jak to dokładnie będzie zrobione.

Nagrywanie jednak trochę obciąża. Jak dochodzi do tego streaming to jeszcze bardziej. Ciekawi mnie co to za chip tam będzie za to odpowiedzialny i czy nie ustanowi to nowego standardu. tzn. czy MS nie będzie musiało czegoś podobnego wrzucić na X720 a producenci np. płyt głównych dla graczy w PC tego samego.

Poza tym kwestia wspólnej przestrzeni adresowej dla CPU i GPU. W PC jak jakieś integry korzystają z 'normalnego ramu' to mają osobną wydzieloną przestrzeń adresową. CPU z tego obszaru afaik skorzystać nie może. No i musiał zostać opracowany kontroler pamięci GDRR5 dla CPU, bo na rynku PC afaik takich czarów nie ma.

@Bahamut

Nie. Najnowsze karty mają po 6 GB i taki Radek 7970 z 6GB jest za 2200 zł. Za 15 k złożysz mocniejszego PC niż PS4. Choć fakt na początku PS4 będzie mocnijesza od PC za cenę do 5k. Przez jakieś 1-1,5 roku od premiery raczej na pewno. PC czekają wyzwania modyfikacji architektury, choćby wprowadzenie współdzielonej przestrzeni adresowej dla CPU i GPU, a Intela m.in. wyzwanie dostarczenia 6-8 rdzeniowych procków w sensownych cenach.

@Koleś

Nie. Afaik nie dadzą rady. GTX 680 będzie się dusić, a poza tym zwykła 2 GB wersja ma za mało GRAM-u. Już są pierwsze gry, które więcej potrzebują. Podobnie i5 2500k, jeżeli gry na PS4 rzeczywiście dobrze będą korzystać z dostępnych 8 (lub choćby 6-7) rdzeni to też się będzie dusić. Tzn. pierwsze najmniej zoptymalizowane gry z PS4 to może jeszcze, ale później (dość szybko) już nie.

******
Avatar użytkownika

Posty: 3944
Dołączył(a): 18.07.2006
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 20:34 
Cytuj  
Przecież ten procek to będzie AMDkowskie APU, co więcej podobno energooszczędny Jaguar. Czysta wydajność na PS4 nie będzie lepsza, co najwyżej optymalizacja.

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 20:41 
Cytuj  
Jeżeli aplikacja jest dobrze zoptymalizowana pod większą ilość rdzeni wtedy 2 słabsze > 1 silniejszy. BF3 to dobrze pokazał lepiej działając na 2 Ghz Quad Core niż na blisko 3 GHZ Dual Core. Ponadto przewaga architektury, pamięci i optymalizacji. Nie porównujemy przecież proca AMD vs Intel z obydoma w Windzie.

Co do pamięci to wejdź sobie na jakikolwiek portal i przeczytaj. W prezentacji też to było i to gdzieś na początku bo widziałem tylko pierwsze 20-30 minut chyba a pamiętam.


PS. Sam mam i5-2500 k także nie hejtuję :)

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 20:43 
Cytuj  
Bahamut napisał(a):
[przepustowość jest ogromna w drugim przypadku a to otwiera nowe możliwości.

Nazwij parę.


Ostatnio edytowano 21 lut 2013, 20:50 przez Dana, łącznie edytowano 1 raz
***
Avatar użytkownika

Posty: 10140
Dołączył(a): 13.10.2005
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 20:47 
Cytuj  
Dana nie dyskutuj sam ze sobą.


_________________
wodny napisał(a):
wolałbym by ludzie pukali się w pupę niż mieli broń.

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 20:48 
Cytuj  
Bahamut napisał(a):
Wniosek mój jest taki, że będzie tak jak było 6,5 roku temu z PS3, czyli PCty będą gonić konsole.

Będą. Z tym, że dość wyraźnie krócej.

PS4 ogólnie zapowiada się na fajną maszynkę. Szkoda, że na konsolach się nie da sensownie modować i nie ma myszki ani sensowenj ilości i jakości gier do grania przy biurku.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6822 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 342  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.