Bahamut napisał(a):
Dana napisał(a):
Przecieniasz trochę udział RAMu jeżeli chodzi o grafikę w grach.
Nie tylko ja przeceniam, razem ze mną przeceniają RAM wszyscy developerzy

. Sęk w tym, że 8gb DDR3 =/= 8gb GDDR5, przepustowość jest ogromna w drugim przypadku a to otwiera nowe możliwości.
Czemu ma być inaczej niż w przypadku premiery poprzedniej generacji? Spójrzcie na specyfikacje z innej strony... w czym gorszy jest PS4 vs. współczesny PC w czym lepszy był PS3 vs. uwczesny PC? W niczym. Wniosek mój jest taki, że będzie tak jak było 6,5 roku temu z PS3, czyli PCty będą gonić konsole.
Podsumujmy.
CPU:
Quad Core Intela vs AMD 8 Core. Tutaj korzysc jest na konsole... Ale ta wielowatkowosc trzeba jeszcze wykorzystać. Co najpewniej nie nastapi razem z pierwszym rzutem gier. A do tego czasu, pewnie będą 8-o rdzeniowe HT procesory na PC. Pomijam już fakt, ze cokolwiek by AMD tam nie wrzuciło i tak nie będzie szybsze od Intela ;p.
Oba opieraja sie na tej samej architekturze x86.
GPU:
1,8Tflops. Teoretyczna maksymalna wydaność w GPU w PS4.
Na PC najszybsza jednoprocesorowa karta graficzna GTX 680 3 TFLOPS, teoretycznej wydajnosci.
Ergo. Pod wzgledem samej mocy PS4 juz jest w tyle.
A kiedy w przyszłym roku NVIDIA pokaże Maxwelle, to juz wogole bedzie Sodoma i Gomora dla konsol.
Celowom tu pomijam GeForce 780 (Titan), bo jego cena to kosmos i to karta dla hardcorow. Ale tutaj teoretyczna wydajnoscto bedzie ponad 5 TFLOPS.
Przewaga konsoli w tym przypadku nie bierze sie z super sprzetu (huehue, naprawde trzeba bys naiwnym zeby tak dalej myslec), tylko z tego, ze ten sprzet jest jeden i pisze sie gre tylko na niego.
A jak to wyglada w Windows/PC ?
Mamy 7648734672 kombinacji mozliwego sprzetu. Wiec optymalizacji pod konkretny sprzet nie ma co brac pod uwage.
Potem mamy najczesciej DirectX. Potem DirectX komunikuje sie ze sterownikami. Sterowniki za posrednictwem jądra komunikuja sie z karta graficzną. Jakby tego było mało to sterowniki GPU nie dzialaja w przestrzeni jądora, wiec trzeba przełączać kontekst z user-space na kernel-space, co też wpływa na wydajność.
W linuksie wyglda to troche lepiej (no a przynajmniej bedzie kiedy/jesli NVIDIA i AMD zrobia porzadne sterowniki

), bo tam sterowniki działają bezpośrednio w przestrzeni jądra a sam OpenGL jest poprostu w nie wbudowany, co ucina kilka warstw komunikacji.
Edit:
Zreszta, to i tak akademicka dyskusja. Bo wszystko i tak sprowadzi sie do najniższego mianownika. A wszystko wskazuje na to, ze będzie to nowy Xbox
