mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6822 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 342  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 10140
Dołączył(a): 13.10.2005
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 23:11 
Cytuj  
To następnym razem jak nie masz nic do powiedzenia, tylko bazujesz na marketingowych mrzonkach - nie zaczynaj w ogóle dyskusji.

Nie ma sensu.


_________________
wodny napisał(a):
wolałbym by ludzie pukali się w pupę niż mieli broń.

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 23:11 
Cytuj  
Nie było argumentu do kontrowania. Tylko stwierdzenie faktu empirycznego. Nie ekscytuj się tak, bo na razie to mi nawet nie opowiedziałeś o tych super nowych możliwościach przepustowości gddr5.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1741
Dołączył(a): 16.03.2009
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 23:14 
Cytuj  
Dana napisał(a):
Nie było argumentu do kontrowania. Tylko stwierdzenie faktu empirycznego. Nie ekscytuj się tak, bo na razie to mi nawet nie opowiedziałeś o tych super nowych możliwościach przepustowości gddr5.

A ile ten twój 6-letni komp kosztował i ile w niego przez te 6 lat zainwestowałeś?
Chodzi o poziom dyskusji, odmawiam schodzenia na niższy poziom :]

******
Avatar użytkownika

Posty: 3944
Dołączył(a): 18.07.2006
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 23:16 
Cytuj  
c2duo za 80zł wystarcza do skyrima na high

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 23:17 
Cytuj  
Nie pamiętam, z 2k lekko. Zainwestowałem przez 6 lat jakieś 150pln, jeżeli chodzi o sprzęt.

"Poziom dyskusji" pominę milczeniem, bo znowu brak argumentów.

******
Avatar użytkownika

Posty: 3944
Dołączył(a): 18.07.2006
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 23:19 
Cytuj  
Bahamut masz za mało postów żeby dyskutować z szacownymi użytkownikami mmorpg.pl xD

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 23:21 
Cytuj  
Po prostu ktoś mu wytknął naginanie faktów i zaraz rzuca focha. A ja tam życzę ps4 wszystkiego dobrego.

***
Avatar użytkownika

Posty: 10140
Dołączył(a): 13.10.2005
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 23:27 
Cytuj  
W każdym razie gdyby ten Oculus faktycznie wypalił i Bethesda wprowadziłaby support dla swojego nowego TES = mindblown.

Albo gry w stylu Amnesia.

Pożyjemy, zobaczymy.


_________________
wodny napisał(a):
wolałbym by ludzie pukali się w pupę niż mieli broń.

*****

Posty: 2872
Dołączył(a): 18.05.2004
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 23:27 
Cytuj  
Dana napisał(a):
Goatus napisał(a):
Transfer do/z gpu z/do ramu


Nie wiem dokładnie co masz na myśli mówiąc "z". Co miałbyś transferować z vram ? I gdzie ? Do Cache ?


Z ramu do pamięci grafiki i z powrotem. Co miał bym transferować? np vertex data obrobione przez gpu.

Przykładowo wyobraź sobie gierkę w stylu Populousa gdzie cała deformacja / fizyka liczona jest przez gpu (i załóżmy że teren nie jest po prostu w postaci heightmapy trzymany). Jakoś musisz te dane wyciągnąć z pamięci grafiki żeby również cpu miało do nich dostęp nie? Powolność o której tu mówię ofc jest względna, chodziło mi bardziej o to że w porównaniu z innymi operacjami na gpu jest to raczej kosztowna rzecz.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1741
Dołączył(a): 16.03.2009
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 23:29 
Cytuj  
No nie wiem... Ja przynajmniej podałem jakieś źródło zamiast bazować na liczbach z głowy. Sam kupowałem kompa 6 lat temu który pociągnoł Skyrima na high ile wiem i to kosztuje. Widze, że komuś tutaj zależy bardziej na tym żeby udowodnić że ma racje niż na tym, żeby się dowiedzieć jak jest :roll:

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 23:38 
Cytuj  
http://pcpartpicker.com/p/F16G
Masz, na szybko ci wygooglałem. 353 dolce = ~1100pln

@Goatus
Tej no, ja nie jestem pewien jak dokładnie wygląda ten transfer, ale czy PCI-E nie jest szybszy niż ten GDDR5 ? Więc chodzi ci o spowolnienie spowodowane tylko i wyłącznie przez wolniejszy RAM ? A do fizyki PS4 ma mieć koprocesor pod CPU, czy coś w tym stylu.

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2625
Dołączył(a): 11.05.2008
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 23:51 
Cytuj  
Podobno Sony w ostatniej chwili dorzuciło ramu. Devsi spodziewali się tej samej wersji, na której pracowali, czyli 4GB GDDR5 i teraz się jarają jeszcze bardziej.

**

Posty: 9233
Dołączył(a): 6.06.2010
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 23:52 
Cytuj  
@Dana

To chodzi m.in. o to, że CPU i GPU mogą sobie korzytać z tej samej komórki pamięci z tymi samymi danymi. (ofc nie równocześnie) Teraz muszą tracić czas na przesyłanie pomiędzy RAM na GPU a CPU.

Tak apropo tego tematu i tej technologii / architektury użytej też w PS4.

http://hsafoundation.com/
http://www.anandtech.com/show/5493/amd- ... us-in-2014
http://css.dzone.com/articles/how-amds- ... us-systems

*****

Posty: 2872
Dołączył(a): 18.05.2004
Offline
PostNapisane: 21 lut 2013, 23:55 
Cytuj  
Dana napisał(a):
@Goatus
Tej no, ja nie jestem pewien jak dokładnie wygląda ten transfer, ale czy PCI-E nie jest szybszy niż ten GDDR5 ? Więc chodzi ci o spowolnienie spowodowane tylko i wyłącznie przez wolniejszy RAM ? A do fizyki PS4 ma mieć koprocesor pod CPU, czy coś w tym stylu.


Masz:
http://www.opengl.org/discussion_boards ... nsfer-slow

Wiem że to randomowy link ale szczerze powiedziawszy nie chce mi się szukać, a sam nie jestem aż tak tech-savy żeby ci to wytłumaczyć/uzasadnić. Wiem to po prostu z doświadczenia / nauki, że te operacje są kosztowne i należy je ostrożnie wykorzystywać np. nawet generowanie kilku(dziesięciu) małych tekstur per frame i uploadowanie ich do gpu / a następnie po obrobieniu ponowny ich download do ramu może ci zeżreć względnie spory % wydajności jak na taką wydawało by się banalną operacje.

Tak więc możesz mi uwierzyć na słowo albo samemu znaleźć ;P

Teraz mi przyszły do głowy jeszcze dwie rzeczy jeżeli chodzi o ten współdzielony ram.
1) Ciekawe czy wcześniejsze dev kity miały tą funkcje (wątpię), to by tłumaczyło czemu teraz nie pokazali niczego co by opad szczeny gwarantowało - devsi po prostu jeszcze nie zdążyli
2) Havok na gpu + współdzielona pamięć = wreszcie szansa na prawdziwy model zniszczeń na konsolach?

No ale jest ofc możliwe że przeceniam tą funkcjonalność i za bardzo hype złapałem ;P

****
Avatar użytkownika

Posty: 1741
Dołączył(a): 16.03.2009
Offline
PostNapisane: 22 lut 2013, 00:20 
Cytuj  
Dana napisał(a):
http://pcpartpicker.com/p/F16G
Masz, na szybko ci wygooglałem. 353 dolce = ~1100pln

PS3 = 230$
http://www.bestbuy.com/site/Sony+-+Play ... Id=6898698
Nie złorzysz za tyle kompa mocniejszego od ps3 :) Dalej się można spierać, że gry na PS3 droższej itd. ale mówienie, że PC zniczyło konsole to jest mocno przesadzone.

sula napisał(a):
@Dana

To chodzi m.in. o to, że CPU i GPU mogą sobie korzytać z tej samej komórki pamięci z tymi samymi danymi. (ofc nie równocześnie) Teraz muszą tracić czas na przesyłanie pomiędzy RAM na GPU a CPU.

Tak apropo tego tematu i tej technologii / architektury użytej też w PS4.

http://hsafoundation.com/
http://www.anandtech.com/show/5493/amd- ... us-in-2014
http://css.dzone.com/articles/how-amds- ... us-systems


Czyli co w 2014 zmieni się architekura PC`tów? GFX bez ramu/tylko GFX RAM. Jak to rozumieć w praktyce? :) pi razy drzwi :)

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 22 lut 2013, 00:50 
Cytuj  
Dzięki za linki.

Cytuj:
Nie złorzysz za tyle kompa mocniejszego od ps3


Złożysz, używanego. Części komputerowe mają to do siebie, że wychodzą z produkcji i zachowują cenę przez cały jej okres. W przeciwieństwie do kompletnego produktu jakim jest konsola.

******
Avatar użytkownika

Posty: 3185
Dołączył(a): 13.12.2004
Offline
PostNapisane: 22 lut 2013, 01:04 
Cytuj  
Goatus napisał(a):
2) Havok na gpu + współdzielona pamięć = wreszcie szansa na prawdziwy model zniszczeń na konsolach?



Havok, tak samo jak physx zajmuje sie fizyka sztywnych obiektow. Jest kilka bibliotek ktore zajmuja sie symulacja ubran/szmatek, ale to tyle. Zeby miec 'model zniszczen' trzeba wymodelowac to co ma byc zniszczone, w przypadku samochodu wszystkie szybki, glowne elementy silnika, osobno maske, pociac karoserie na kawalki, dodac wszystkie male elementy, etc etc. Od razu widac ze nawet majac magiczny system symulacji wgiec, trzeba tez chociazby od strony graficznej sie napracowac zeby wymodelowac caly obiekt. Zeby bylo bardziej realistycznie, poszczegolne elementy musialy by miec przypisana lamliwosc, gietkosc, wage. Srubki musza miec przypisane jak mocno trzymaja, etc etc.

To co mozna zrobic to poprostu booleanem wycinac kawalki modelu i 'wybuchac' je. To sie sprawdza przy rakietnicach i scianach. Cos takiego bylo w pierwszym red faction, i tam sie zatrzymalo.

Ja bym nie przecenial tej wspoldzielonej pamieci jako mega ficzeru. W tej chwili wszystko praktycznie co dotyczy geometrii i tak jest robione juz na gpu. Jesli chodzi o operacje miedzy cpu a gpu to mozna np uzyc vertex buffera (w GL) gdzie wrzuca sie rzeczy do pamieci video i bezposrednio steruje nimi z poziomu programu. Jest wiec kontrola nad obiektami graficznymi od strony cpu (programu, nie shadera). Ale to taki 2005 tech. Teraz juz pewnie to poszlo do gory.

Jesli chodzi o samo *wspoldzielenie*, to kazdy, kto robil laboratoria z unixow pewnie pamieta ile trzeba sie nasrac z semaforami zeby cos zrobic na wspoldzielonej pamieci i nie wywrocic wszystkiego do gory nogami ;-)


_________________
Nestor#1522

******

Posty: 3739
Dołączył(a): 27.02.2004
Offline
PostNapisane: 22 lut 2013, 01:14 
Cytuj  
Grafa grafą ale dalej mnie do szału doprowadza jak po kilku sekundach ścięte drzewa, ciała czy innej gruzy znikają. W tym killzone na ps4 było to samo, straszna kicha że nie zostaje to co jest rozpieprzone w czasie gry przez nas lub przez eventy.

Ja chcę zabić grupę wrogów a potem z ich ciał zrobić sobie okopy 300 style :(


_________________
"The tendency to whining and complaining may be taken as the surest sign symptom of little souls and inferior intellects."
Francis Jeffrey

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 22 lut 2013, 01:32 
Cytuj  
Dana napisał(a):
Złożysz, używanego. Części komputerowe mają to do siebie, że wychodzą z produkcji i zachowują cenę przez cały jej okres. W przeciwieństwie do kompletnego produktu jakim jest konsola.

No już nie przeginaj. Konsola jak jest używana to też jest tańsza. Trzymajmy się cen nowych sprzętów, bo tu chodzi o aspekt ekonomiczny dla przeciętnego Smitha, który idzie do wallmartu. Dolicz też cenę systemu operacyjnego.


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 22 lut 2013, 03:15 
Cytuj  
Chodziło mi o to że cena nowych konsol spada, w przeciwieństwie do nowych podzespołów do PC.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6822 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 342  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.